Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik zie alleen verdeeldheid op deze wereld, wat zwart op wit staat is geen garantie, maar de praktijk al evenmin. Ik blijf een beestensysteem zien, anderen niet. Ik zie uit oplossingen meer problemen komen. En wat daar de oorzaak van is is mij echt niet geheel duidelijk neen. Hoewel ik er toch de duivel in blijf zien.

Het staat er toch, elk geldelijk probleem wordt opgelost door je terug in herinnering brengen wat vergeten is, maar dat lukt je niet eens om te bevatten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

Zojuist zei TTC:

Het staat er toch, elk geldelijk probleem wordt opgelost door je terug in herinnering brengen wat vergeten is, maar dat lukt je niet eens om te bevatten.

Hoe kan ik herinneren wat ik vergeten ben dan? Ironie is niet zo makkelijk toepasbaar op mensen die het graag wat concreter op hun bord geserveerd krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Hoe kan ik herinneren wat ik vergeten ben dan? Ironie is niet zo makkelijk toepasbaar op mensen die het graag wat concreter op hun bord geserveerd krijgen.

Door oefeningen die je vrij aangereikt worden, dat wat je allemaal negeert omdat je de wijsheid in pacht schijnt te hebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Als een leugen waarheid wordt en de waarheid mag niet meer besproken worden, wat is er dan nog te redden?

Zoals psychiater Dabrowski ook aangeeft, het in alle onwetendheid cultiveren van duisternis door strikte conformatie aan dat wat ons schools geleerd is en door politici democratisch bekrachtigd wordt, kan iedereen. Het is nog heel iets anders om deze duisternis onder de loep te leggen en dan tot de zowel ontnuchterende als verhelderende ontdekking te komen dat een aantal anomalieën dit alles vrijwel auto-immuun voeden, als een normaliteit. Op dat moment stap je naar de GGZ om hulp te vragen om dit op een deskundige manier te willen beschouwen op waarachtigheid, simpelweg omdat je ook een inschatting hebt gemaakt van de gevolgen. De rest van het verhaal is eenvoudig, zij het amper geloofwaardig en mensonterend wat er dan met integere klanten gebeurt, niet eens bewust van waar het nu precies over gaat. En toch baseer je je op het werk van psychiaters, waar zit dan het grote verschil?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

Beter is loslaten en ik denk dat ik dat ook beter begin te doen. Onthechten.

Het is vaak lastig communiceren met GGZ-experten die je allerhande instructies geven en je nadien niet meer begrijpen omdat je de instructies netjes opgevolgd hebt, ligt het dan aan de instructies of de GGZ-expert die niet weet tot wat de instructies leiden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei TTC:

Hoe kan ik herinneren wat ik vergeten ben dan?

Biflatie betekent het simultaan gebruiken van inflatie en deflatie van waaruit we nuchter kunnen afleiden dat er in een economie nooit een geldtekort kan zijn, dit is economie voor dummies waarvan we de toepassingsmogelijkheden misschien al lang vergeten zijn. En misschien zelfs nog nooit van gehoord tijdens dit leven, we zijn het collectief dan ook al een hele tijd vergeten dat deze optie überhaupt bestaat. Op de vraag of we dan ook in wanen geloven is het antwoord voor velen misschien nog duister, zelfs al is het antwoord mogelijkerwijs evident en kristalhelder voor wie het aandacht schenkt. Over optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen, kinderlijk eenvoudig is het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Biflatie betekent het simultaan gebruiken van inflatie en deflatie van waaruit we nuchter kunnen afleiden dat er in een economie nooit een geldtekort kan zijn, dit is economie voor dummies waarvan we de toepassingsmogelijkheden misschien al lang vergeten zijn. En misschien zelfs nog nooit van gehoord tijdens dit leven, we zijn het collectief dan ook al een hele tijd vergeten dat deze optie überhaupt bestaat. Op de vraag of we dan ook in wanen geloven is het antwoord voor velen misschien nog duister, zelfs al is het antwoord mogelijkerwijs evident en kristalhelder voor wie het aandacht schenkt. Over optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen, kinderlijk eenvoudig is het.

Zou best kunnen. :)

Lo and behold, the sound of silence. Zo klein zijn we en toch achten we onze invloed meer dan ze werkelijk is. Het zal daarboven allemaal worst wezen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zou best kunnen.

Gaston Bachelard meende dat het maatschappelijke denken verhinderd wordt door obstakels, wat hij met een moeilijke woord epistemologische obstakels noemde. Anders gezegd, diverse problemen worden niet veroorzaakt door de complexiteit van de wereld maar door de manier waarop over die problemen gedacht wordt. Dit is voer ervaringswerkers in de GGZ of mensen die zich met herstel bezig houden, is het immers mogelijk om dit aan te tonen op een manier die voor iedereen begrijpelijk is? Begrijpelijk wil dan zeggen op voorwaarde dat we die obstakels ook kunnen detecteren en vervolgens loslaten zodat ze het maatschappelijke denken niet langer verhinderen. Ook hier helpt biflatie op een doeltreffende manier, we hebben echter nog geen GGZ-expert gevonden die een en ander wil begrijpen of naar intrinsieke waarde inschatten. De mening hierover laten we aan de lezer die hier wel of niet verder over wil doordenken, geen verplichting.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Gaston Bachelard meende dat het maatschappelijke denken verhinderd wordt door obstakels, wat hij met een moeilijke woord epistemologische obstakels noemde. Anders gezegd, diverse problemen worden niet veroorzaakt door de complexiteit van de wereld maar door de manier waarop over die problemen gedacht wordt. Dit is voer ervaringswerkers in de GGZ of mensen die zich met herstel bezig houden, is het immers mogelijk om dit aan te tonen op een manier die voor iedereen begrijpelijk is? Begrijpelijk wil dan zeggen op voorwaarde dat we die obstakels ook kunnen detecteren en vervolgens loslaten zodat ze het maatschappelijke denken niet langer verhinderen. Ook hier helpt biflatie op een doeltreffende manier, we hebben echter nog geen GGZ-expert gevonden die een en ander wil begrijpen of naar intrinsieke waarde inschatten. De mening hierover laten we aan de lezer die hier wel of niet verder over wil doordenken, geen verplichting.

Deze lezer is lost in space.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik raad u hetzelfde aan. Maar ik schenk anderen nog wel tijd, zo vraagt de christenvervolging meer serieuze aandacht. De geest kan maar zo ver gaan he.

Hoe dacht gij ooit een einde te maken aan welke vervolging dan ook, anders dan door Christus in de vervolgers te doen opstaan?

Wat ge doet is de haat vermenigvuldigen. Hoe had ge gedacht ooit mee te kunnen helpen Christus in moslims op te wekken, als ge zich zo gedraagt als ge nu doet zonder uzelf werkelijk te (laten) corrigeren?  Met al uw vooroordelen en verdraaiingen en dan sorry zeggen zonder daadwerkelijke verandering? 

De enige oplossing van welke vervolging ook is de vermeerdering van Christus in de mensen.  Dat gaat u niet lukken met haat, discriminatie, opruiing en verdraaiing van feiten (of het nou bij vergissing is of niet, resultaat is hetzelfde) groepen mensen zwart te schilderen zonder dat u de individu kent.  De enige manier om vervolgingen van welke soort dan ook op te lossen is mensen voor Christus winnen en dit niet enkel door religieuze dogma’s (de geschiedenis toont aan waar dat toe leidt) maar door de opwekking van de innerlijke Christus in ieder individu.   Wilt u daar niet aan meewerken, kunt u zelf niet binnengaan. Zo simpel is het. Want God wil al zijn kinderen thuis.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik raad u hetzelfde aan. Maar ik schenk anderen nog wel tijd, zo vraagt de christenvervolging meer serieuze aandacht. De geest kan maar zo ver gaan he. Beetje verdwalen in de kosmos kan dan wonderen doen.

Vergeet niet op God en Jezus te roepen, de wonderen op deze wereld zijn op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dan moet ge wat meer naar boven kijken met een verlichte geest. De creatie is 1 wonder.

De nieuwe GGZ noemt het verkorten van de wachtlijst een derde orde verandering, net zoals we de kleur van onze sokken veranderen als een paradigmashift kunnen invullen. Dit is niet onwaar, derde orde veranderingen en paradigmashifts zijn er op alle niveaus, zelfs een wereld van verschil betekenen voor deze of gene persoon. Een ander verhaal wordt het echter wanneer een aantal ervaringswerkers in de GGZ heel andere derde orde veranderingen aanbieden, op dat moment worden de wachtlijsten nu net veel langer. En ja, alles is voor interpretatie vatbaar, net zoals de mussen dood zullen zijn wanneer de lucht valt, we hopen dan ook dat open dialoog er niet eentje wordt van zo snel mogelijk ervaringswerkers in de GGZ onder de mat vegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

De nieuwe GGZ noemt het verkorten van de wachtlijst een derde orde verandering, net zoals we de kleur van onze sokken veranderen als een paradigmashift kunnen invullen. Dit is niet onwaar, derde orde veranderingen en paradigmashifts zijn er op alle niveaus, zelfs een wereld van verschil betekenen voor deze of gene persoon. Een ander verhaal wordt het echter wanneer een aantal ervaringswerkers in de GGZ heel andere derde orde veranderingen aanbieden, op dat moment worden de wachtlijsten nu net veel langer. En ja, alles is voor interpretatie vatbaar, net zoals de mussen dood zullen zijn wanneer de lucht valt, we hopen dan ook dat open dialoog er niet eentje wordt van zo snel mogelijk ervaringswerkers in de GGZ onder de mat vegen.

Ik hoop het ook voor jullie. May the force be with you.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik kan niet wachten tot het geleverd is. 

We denken niet dat Einstein overdreven heeft, verder is het in de lucht staren om niet in de schuif te moeten kijken. Een aantal heeft daar zelfs hun beroep van gemaakt maar die hebben dan ook andere dingen aan hun hoofd, de reeks perverse effecten stopt namelijk niet door een systeem te onderhouden waarin de logica duister blijkt. Maar dat is voor later, voor ervaringswerkers in de GGZ is het nu vooral een kwestie van herstel, eigenlijk een manier vinden om toch nog een zinvol leven te hebben in een wereld die niet om geld draait. We weten er inmiddels van, het wil niet zeggen dat iets technisch denkbaar is dat ook de kiesdrempel plots lager zou worden, onze maar al te pijnlijke ervaring en misvatting.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

To infinity and beyond ! 

Biflatie is als een kers op de taart die ons heel wat ontnuchterende inzichten oplevert, het is echter raadzaam om met de deeg te beginnen zodat niet heel de pudding als een kaartenhuisje in elkaar zakt. Toch wel, een aantal ervaringswerkers in de GGZ hoopt nog steeds op een fluweelzachte paradigmashift, zelfs al is die hoop zonder garantie op succes en sterk afhankelijk van diverse factoren. Maar sowieso een opsteker voor veel lotgenoten, vooral verklarend en verhelderend, het inspireert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik kan niet wachten tot het geleverd is. 

Als verdieping tot verheldering leidt dan leidt oppervlakkigheid tot verduistering, het zou als premisse logisch geacht kunnen worden. En zo hebben stille waters diepe gronden, ze hebben informatie die we aan de oppervlakte kunnen gebruiken maar niet zien door de verduistering. En zo kijken een aantal ervaringswerkers in de GGZ naar een wereld die elke dag hun hart diep beroert, zij het machteloos overrompeld en versmacht wanneer ze zich naar de oppervlakte begeven om er integer en goedwillend expressie aan te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei TTC:

Als verdieping tot verheldering leidt dan leidt oppervlakkigheid tot verduistering, het zou als premisse logisch geacht kunnen worden. En zo hebben stille waters diepe gronden, ze hebben informatie die we aan de oppervlakte kunnen gebruiken maar niet zien door de verduistering. En zo kijken een aantal ervaringswerkers in de GGZ naar een wereld die elke dag hun hart diep beroert, zij het machteloos overrompeld en versmacht wanneer ze zich naar de oppervlakte begeven om er integer en goedwillend expressie aan te geven.

Wederom, je schat de invloed van mensen te hoog in. Het zal allemaal worst wezen, het draait zoals het draait. As above, so below.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het zal allemaal worst wezen

Vergeten kan verschillende oorzaken hebben, net zoals het vasthouden van informatie op twee manieren kan worden belemmerd. Indrukken of kennis kunnen passief vervagen, of kunnen op een meer actieve manier door interferentie met andere informatie uit het geheugen verdwijnen. En zo is roepen in de woestijn en onbewust stigma helemaal niet zo moeilijk om te begrijpen, zeggen ervaringswerkers in de GGZ die geen gehoor of begrip krijgen bij GGZ-experten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid