Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Weet ge waarvoor ik internet afgelopen dagen gebruikte? Astrofotografie leren. Ik kan me best voorstellen dat de volgende generatie in nog veel leukere materie kan verdwalen op het internet. Herstelplannen op internet zijn parels voor zwijnen. Moet zo eens gaan zien naar “praatgroepjes” van allerlei.... De meerderheid heeft wel wat beters te doen of kiest ervoor iets leukers te doen. Het is wat het is.

Er zijn veel verschillende copingstijlen, het samenspel leidt tot de duisternis waarbinnen de dooddoeners tot realiteit verworden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

8 minuten geleden zei Fundamenteel:

As above so below. We maken de strijd echt door ze te voeden. Laten we terug in nederigheid naar de creatie kijken en God daarvoor loven. Loof de Heer. 

Dat alles energie is weet iedereen, of is eenvoudig af te leiden uit de stelling E=MC². Zo, nu hebben we een verklaring waarom logica binnen het vigerende economische systeem een uiterst dubieus begrip is geworden. Of niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Dat alles energie is weet iedereen, of is eenvoudig af te leiden uit de stelling E=MC². Zo, nu hebben we een verklaring waarom logica binnen het vigerende economische systeem een uiterst dubieus begrip is geworden. Of niet?

Maar op materiële zaken geestelijke logica toepassen kan enorme desastreuze gevolgen hebben waarvan ge nu het butterfly effect niet kunt inschatten om te zien tot wat het zal sneeuwballen. Wat een zin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar op materiële zaken geestelijke logica toepassen kan enorme desastreuze gevolgen hebben waarvan ge nu het butterfly effect niet kunt inschatten om te zien tot wat het zal sneeuwballen. Wat een zin.

Mensen geloven dat precies niet, ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat Rome niet op een dag gebouwd zal worden, zelfs realistisch genoeg om te beseffen dat beperkte rationaliteit eeuwen kan aanhouden waardoor het plots toevoegen van ontbrekende elementen tot vreemde reacties kan leiden. Het lijkt me dan ook raadzaam om hierover de GGZ te interpelleren, ter preventie van toestanden die we niet willen maar jammer genoeg misschien wel onvermijdelijk worden. Maar sowieso, het begint bij de eerste steen, logischerwijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Mensen geloven dat precies niet, ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat Rome niet op een dag gebouwd zal worden, zelfs realistisch genoeg om te beseffen dat beperkte rationaliteit eeuwen kan aanhouden waardoor het plots toevoegen van ontbrekende elementen tot vreemde reacties kan leiden. Het lijkt me dan ook raadzaam om hierover de GGZ te interpelleren, ter preventie van toestanden die we niet willen maar jammer genoeg misschien wel onvermijdelijk worden. Maar sowieso, het begint bij de eerste steen, logischerwijs.

Er is teveel tegenstand op deze wereld, maar niEmand hier die je tegenhoudt bruggen te bouwen of steden te herstructureren. Alleen zal je in uw proces wel op andere tegenstand botsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Er is teveel tegenstand op deze wereld, maar niEmand hier die je tegenhoudt bruggen te bouwen of steden te herstructureren. Alleen zal je in uw proces wel op andere tegenstand botsen.

Het is hier werkelijk fantastisch, je kan mensen zelfs vragen om een aantal fouten tegen de logica op te sommen, het maakt het des te eenvoudiger. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Komt ge nog buiten? 

Alwaar de existentialisten en absurdisten hun bespiegelingen laten uitgaan vanuit het afgescheiden individuele zelf gaan de solipsisten een stap verder door het individu te zien als de expressie van een onpersoonlijke persoonlijkheid, om zodoende bijkomende verklaringen te kunnen afleggen over het verschil tussen het ware en valse zelf. Verwarring kan dan ook ontstaan wanneer het ware zelf zich dis-identificeert van het valse zelf, begeleid of spontaan. De romantiek ontgaat velen wanneer ze betrokken raken in deze psychische worsteling, net zoals de inzichten die we hieruit kunnen ventileren beslist geen garantie bieden voor een gelukzalig leventje, integendeel. Maar hoopvol is het wel, indien begrepen en niet verduisterd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar op materiële zaken geestelijke logica toepassen kan enorme desastreuze gevolgen hebben waarvan ge nu het butterfly effect niet kunt inschatten om te zien tot wat het zal sneeuwballen. Wat een zin.

Heb je vijand lief, alwaar complotdenkers misschien koortsachtig zoeken naar het volgende verhaal dat heel wat maatschappelijk stof doet oplaaien, is het ook de voor complotdenkers vermeende vijand die de oplossing spontaan aanreikt. Maar misschien is daar veel minder aandacht voor te vinden, ondanks voor iedereen vrij beschikbaar ter diepgaander reflectie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Heb je vijand lief, alwaar complotdenkers misschien koortsachtig zoeken naar het volgende verhaal dat heel wat maatschappelijk stof doet oplaaien, is het ook de voor complotdenkers vermeende vijand die de oplossing spontaan aanreikt. Maar misschien is daar veel minder aandacht voor te vinden, ondanks voor iedereen vrij beschikbaar ter diepgaander reflectie.

Impulsiviteit heeft ook in het denken als eureka moment haar waarde, maar voor de rest is het behoorlijk waardeloos. De ware zelf is altijd impulsief, de valse zelf probeert het te remmen, maar een ware zelf zou met veel minder toe moeten kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Noel2:

Impulsiviteit heeft ook in het denken als eureka moment haar waarde, maar voor de rest is het behoorlijk waardeloos. De ware zelf is altijd impulsief, de valse zelf probeert het te remmen, maar een ware zelf zou met veel minder toe moeten kunnen.

Als de hemel openbreekt dan barst de hel los, dit is in metaforische zin waar de GGZ vandaag op aanstuurt middels derde orde veranderingen. Een aantal ervaringswerkers in de GGZ maakt zich dan ook zorgen wanneer dit niet op een fluweelzachte en deskundige manier wordt aangepakt, bizar genoeg niet eens gehoord of begrip vindend binnen de GGZ.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Noel2:

Zijn er perverse effecten te verwachten van streven naar een redelijk evenwicht die voorkomen kunnen worden?

Machteloos staan we te kijken naar de door het systeem in gang gebrachte mallemolen van miljarden financiële transacties waarbinnen het streven naar steeds meer winst het doel is, bekrachtigt door auto-conforme manieren van denken en perverse effecten die we binnen dat kader als volstrekt normaal en logisch kunnen beschouwen. De verbazing en verwondering wordt echter pas gewekt wanneer we het systeem van naderbij gaan bekijken, wanneer blijkt dat het elementen uitsluit die nuchter doordacht een heel andere kijk toelaten. Kortom, inhoudelijke verklaringen geven voor diverse psychische ongemakken mag finaal dan wel verbluffend eenvoudig worden, het zegt niets over de ontvankelijkheid van GGZ-experten waarvan we hadden kunnen denken dat ze dit zelf ook wel wisten, zij het even machteloos toekijkend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-1-2020 om 19:13 zei Fundamenteel:

Ieder zijn waan. In plaats van hier tegenstand te zoeken bijvoorbeeld begint het te kriebelen me in te spannen voor Open Doors. Kaartjes schrijven, bidden, doneren, wie weet ooit meer.

Tweestrijd uit zich door de keuze tussen honderd drenkelingen redden of voor jezelf aan het strand nog gezellig een Cuba Libre bestellen, aan zwembandjes is echter geen gebrek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-12-2019 om 13:12 zei Fundamenteel:

Ik heb het nochtans beter dan u.

Als er geen hoop was dan zou ik me veel minder zorgen maken, de hartenpijn, het verdriet, de eenzaamheid en de angst zit echter in het contrast tussen wat is en wat mogelijk is. En veel erger, door al m’n tekortkomingen faal ik in het vinden van GGZ-experten om een en ander te laten onderzoeken op waarachtigheid, op basis van logisch redeneren en met behulp van het prachtige studiewerk van de GGZ. Denken we echt dat ervaringskennis en bijhorende inzichten gewaardeerd worden in deze wereld? Zien we misschien niets over het hoofd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-12-2019 om 15:05 zei Bastiaan73:

Even dit stuk tekst vereenvoudigen naar de essentie ervan

Kan enkel maar voor mezelf spreken, als ik twee getallen aftrek van elkaar dan is het resultaat het verschil, toegepast is bijvoorbeeld het verschil tussen 100€ en 40€ gelijk aan 60€. Is het vervolgens niet een beetje overdreven of vreemd dat we het verzamelde studiewerk van de GGZ nodig hebben om uit te leggen dat wanneer we zouden omdenken dat er dan spontaan neutraal geld vrijkomt dat we kunnen aanwenden voor andere doeleinden? Of waarom Einstein misschien dan toch gelijk had?

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei TTC:

Kan enkel maar voor mezelf spreken, als ik twee getallen aftrek van elkaar dan is het resultaat het verschil, toegepast is bijvoorbeeld het verschil tussen 100€ en 40€ gelijk aan 60€. Is het vervolgens niet een beetje overdreven of vreemd dat we het verzamelde studiewerk van de GGZ nodig hebben om uit te leggen dat wanneer we zouden omdenken dat er dan spontaan neutraal geld vrijkomt dat we kunnen aanwenden voor andere doeleinden? Of waarom Einstein misschien dan toch gelijk had?

Ik kan alleen maar concluderen dat je hulp nodig hebt. Die schijn je al te krijgen maar er niet mee om te kunnen gaan. En/of er kritiek op te hebben; ik weet het niet bij jou TTC en ik kan je niet helpen. Sterkte.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik kan alleen maar concluderen dat je hulp nodig hebt. Die schijn je al te krijgen maar er niet mee om te kunnen gaan. En/of er kritiek op te hebben; ik weet het niet bij jou TTC en ik kan je niet helpen. Sterkte.

Tiens, is dat nu net niet wat we zeggen, dat we het verzamelde studiewerk nodig hebben om te verklaren waarom eenvoud niet begrepen wordt door experten zoals jezelf? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Tiens, is dat nu net niet wat we zeggen, dat we het verzamelde studiewerk nodig hebben om te verklaren waarom eenvoud niet begrepen wordt door experten zoals jezelf? 

Jij noemt mij een expert, ik ben dat echter niet. Ik heb mezelf ook nooit zo genoemd of voorgedaan. Eenvoud is goed en een aanrader. Probeer het eens. Ik heb geen zin meer om op jou te reageren TTC. Nogmaals: sterkte en succes met eenvoud.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Bastiaan73:

Jij noemt mij een expert, ik ben dat echter niet. Ik heb mezelf ook nooit zo genoemd of voorgedaan. 

Je was toch zo overvloedig en zich als expert profilerend in je commentaren op anderen? 

5 minuten geleden zei Bastiaan73:

Eenvoud is goed en een aanrader. Probeer het eens. Ik heb geen zin meer om op jou te reageren TTC. Nogmaals: sterkte en succes met eenvoud.

Er zit iets mysterieus in het leven, met logisch redeneren kan ik immers niet verklaren waarom we als mensheid al eeuwen kunnen vergeten wat al eeuwen geweten is. Ik zou het snel op de duivel kunnen schuiven om er vanaf te komen maar dat lijkt me iets te makkelijk, in ieder geval toch niet ernstig binnen het kader van een gedegen herstelonderzoek.

Op 11-12-2019 om 19:26 zei Bastiaan73:

Vind je dat consequent met "wij" typen? Dus namens anderen menen te spreken?

Sommige mensen zoeken naar een perpetum mobile, ik denk onderhand dat ik dat zelf ben. Het is nochtans eenvoudig te verklaren door telkens over hetzelfde probleem te beginnen dat strikt theoretisch al lang opgelost is, in het verlengde volgt dan de ontkenning en het onbegrip waarna we terug over hetzelfde probleem kunnen beginnen, het kan oneindig doorgaan. Over de kracht van eenvoud, beetje om gek van te worden, vermoeiend. En dan het menselijke lijden nog, het is dan veel beter om geen empathie of enige verbondenheid te ervaren, zacht uitgedrukt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Er zit iets mysterieus in het leven, met logisch redeneren kan ik immers niet verklaren waarom we als mensheid al eeuwen kunnen vergeten wat al eeuwen geweten is. Ik zou het snel op de duivel kunnen schuiven om er vanaf te komen maar dat lijkt me iets te makkelijk, in ieder geval toch niet ernstig binnen het kader van een gedegen herstelonderzoek.

Sommige mensen zoeken naar een perpetum mobile, ik denk onderhand dat ik dat zelf ben. Het is nochtans eenvoudig te verklaren door telkens over hetzelfde probleem te beginnen dat strikt theoretisch al lang opgelost is, in het verlengde volgt dan de ontkenning en het onbegrip waarna we terug over hetzelfde probleem kunnen beginnen, het kan oneindig doorgaan. Over de kracht van eenvoud, beetje om gek van te worden, vermoeiend. En dan het menselijke lijden nog, het is dan veel beter om geen empathie of enige verbondenheid te ervaren, zacht uitgedrukt.

Als jij nu het probleem opgelost hebt, waarom blijf je dan zo klagen? Of ontbreekt het jou soms ook aan probleemoplossend vermogen? Jou probleem lijkt alleen maar erger te worden naarmate je de oplossing van het probleem bij anderen legt. Prutser, waarom kom jij niet van je probleem af?

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Als jij nu het probleem opgelost hebt, waarom blijf je dan zo klagen? Of ontbreekt het jou soms ook aan probleemoplossend vermogen? Jou probleem lijkt alleen maar erger te worden naarmate je de oplossing van het probleem bij anderen legt. Prutser, waarom kom jij niet van je probleem af?

Straks is het WOIII  om absurde redenen, over welk probleem heb je het eigenlijk? Dat jij de enige God bent en mensen verwerpelijk? :) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Als jij nu het probleem opgelost hebt, waarom blijf je dan zo klagen?

Wist ik eerder niet, samsara betekent eigenlijk in cirkeltjes draaien, zo krijgt het begrip mallemolen ook meer betekenis. Samsara zou plaatsvinden in drie werelden, de wereld van begeerte, de wereld van fijn-materiële vorm en de vormloze wereld. Alles hangt samen, zoals debatten over begrotingstekorten die eigenlijk niet bestaan wanneer we de cirkel zouden doorbreken, omdenken kan hier wonderwel bij helpen. Wat rest is machteloos kijken naar die mallemolen die nietsontziend en onbewust hierover verder raast.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Prutser, waarom kom jij niet van je probleem af?

Binnen samsara of de mallemolen worden een aantal karakteristieken omschreven, zo zien we bijvoorbeeld ignorantie dat staat voor onwetendheid, domheid, onbewustheid en verwarring. Uit ervaring weet ik dat hier een grond van waarheid in zit, ik was vroeger immers financieel manager en helemaal niet op de hoogte van de sociale alternatieven die ik nu wel ken. Het is quasi letterlijk een wereld van verschil en veel eenvoudiger dan de geplogenheden zoals deze binnen het vigerende economische systeem gangbaar zijn. Maar hoe kom je dat te weten?

10 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Jou probleem lijkt alleen maar erger te worden naarmate je de oplossing van het probleem bij anderen legt.

KeRUfs1.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei TTC:

Tweestrijd uit zich door de keuze tussen honderd drenkelingen redden of voor jezelf aan het strand nog gezellig een Cuba Libre bestellen, aan zwembandjes is echter geen gebrek.

Dan toch die Cuba Libre. Je kan de derde wereldlander uit de derde wereld halen, maar je kan de derde wereld niet uit de derde wereldlander halen.

Bovenal, gedenk het woestijnplantje dat medelijden kreeg en tot wat het escaleerde. Ik vind de moraal van dat verhaal zeer treffend.

Als we vluchtelingen opnemen die zich permanent huisvesten dienen we eerst dat okifoob poco kamp te verslagen. Bloed is op hen.

2 uur geleden zei TTC:

Straks is het WOIII  om absurde redenen, over welk probleem heb je het eigenlijk? Dat jij de enige God bent en mensen verwerpelijk? :) 

Wedden dat als die oorlog ooit uitbreekt het de fout van uw tegenpartij zal zijn? :)

ik heb ook zaken vanaf Irak pogen voorkomen. Que sera sera vriend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid