Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

30 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dan toch die Cuba Libre. Je kan de derde wereldlander uit de derde wereld halen, maar je kan de derde wereld niet uit de derde wereldlander halen. Bovenal, gedenk het woestijnplantje dat medelijden kreeg en tot wat het escaleerde. Ik vind de moraal van dat verhaal zeer treffend. Als we vluchtelingen opnemen die zich permanent huisvesten dienen we eerst dat okifoob poco kamp te verslagen. Bloed is op hen. Wedden dat als die oorlog ooit uitbreekt het de fout van uw tegenpartij zal zijn? ik heb ook zaken vanaf Irak pogen voorkomen. Que sera sera vriend. 

Het is allemaal maar om te lachen, het deert ons niet eens. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

Zojuist zei TTC:

Het is allemaal maar om te lachen, het deert ons niet eens. 

Het deert me wel. Maar ik ga niet meelopen in een verhaal dat vierkant draait, alleen erger wordt en toch steeds meer van door de strot wordt geramd. Wegens poco gedoe en gebrainwashte leftards ga ik die redenen waarom ook niet meer benadrukken.

Maar het komt neer op dit: we willen ze niet! De verkiezingsuitslag was duidelijk. En als er geholpen wordt, moet er beter gescreend worden en niet een hoop barbaren bijeen in centra smijten, tussen ons vrij laten lopen. En dan nog  verbaasd zijn dat.er tbc uitbreekt, aanrandingen pieken en bejaarden gekeeld worden op klaarlichte dag. Gisteren weer een granaat in de buurt.

De bruggen zijn al lang opgeblazen, er is maar 1 herstel van doen

 

15 uur geleden zei TTC:

Kan enkel maar voor mezelf spreken, als ik twee getallen aftrek van elkaar dan is het resultaat het verschil, toegepast is bijvoorbeeld het verschil tussen 100€ en 40€ gelijk aan 60€. Is het vervolgens niet een beetje overdreven of vreemd dat we het verzamelde studiewerk van de GGZ nodig hebben om uit te leggen dat wanneer we zouden omdenken dat er dan spontaan neutraal geld vrijkomt dat we kunnen aanwenden voor andere doeleinden? Of waarom Einstein misschien dan toch gelijk had?

De ggz kan daar niet in helpen. Dat is voor economen en politici. En in wiens zak zitten die 2? Welke belangen dienen zij? Kom eens op tegen die reuzen. Hier en daar (ggz) zoeken en strijden zal u nooit deliverance geven.

Klinkt gek uit mijn mond: maar in feite is het beter alles te lossen en mee te stromen in vertrouwen op God. A neverending story... 

Let it go.

En kijk nog eens naar de sterren. Laat u betoveren  door het wonder dat reeds schiedde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het deert me wel. Maar ik ga niet meelopen in een verhaal dat vierkant draait, alleen erger wordt en toch steeds meer van door de strot wordt geramd. Wegens poco gedoe en gebrainwashte leftards ga ik die redenen waarom ook niet meer benadrukken. Maar het komt neer op dit: we willen ze niet! De verkiezingsuitslag was duidelijk. En als er geholpen wordt, moet er beter gescreend worden en niet een hoop barbaren bijeen in centra smijten, tussen ons vrij laten lopen. En dan nog  verbaasd zijn dat.er tbc uitbreekt, aanrandingen pieken en bejaarden gekeeld worden op klaarlichte dag. Gisteren weer een granaat in de buurt. De bruggen zijn al lang opgeblazen, er is maar 1 herstel van doen. De ggz kan daar niet in helpen. Dat is voor economen en politici. En in wiens zak zitten die 2? Welke belangen dienen zij? Kom eens op tegen die reuzen. Hier en daar (ggz) zoeken en strijden zal u nooit deliverance geven. Klinkt gek uit mijn mond: maar in feite is het beter alles te lossen en mee te stromen in vertrouwen op God. A neverending story... Let it go. En kijk nog eens naar de sterren. Laat u betoveren  door het wonder dat reeds schiedde.

Beschouwend de wereld stel ik me de vraag of het nog wel de moeite is om er nog langer in participeren, zeker wanneer ik zie in welke richting alles evolueert en de onmacht jegens een mallemolen waarbinnen geld, macht en bezit menselijke waarden en ethiek veronachtzaamt op een manier dat ik me steeds slechter begin te voelen. Een gedegen herstelonderzoek leidt wat dat betreft tot het averechtse effect, het zich verrijken met nieuwe inzichten en kennis mag dan wel tot meer bewustwording leiden maar ons ook oog in oog plaatsen met z’n tegengestelde en de perverse effecten die hier logisch uit volgen, wat dagelijks als weerzinwekkend gezien wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Beschouwend de wereld stel ik me de vraag of het nog wel de moeite is om er nog langer in participeren, zeker wanneer ik zie in welke richting alles evolueert en de onmacht jegens een mallemolen waarbinnen geld, macht en bezit menselijke waarden en ethiek veronachtzaamt op een manier dat ik me steeds slechter begin te voelen. Een gedegen herstelonderzoek leidt wat dat betreft tot het averechtse effect, het zich verrijken met nieuwe inzichten en kennis mag dan wel tot meer bewustwording leiden maar ons ook oog in oog plaatsen met z’n tegengestelde en de perverse effecten die hier logisch uit volgen, wat dagelijks als weerzinwekkend gezien wordt.

Volgens mij is dat omdat je niets nieuw wilt proberen. Je hangt vast in een routine die als een neerwaartse spiraal fungeert. 

Echt probeer eens iets anders, doe alles faliekant anders dan hoe ge nu bezig zijt. Kijkt subiet al “Yes man” met Jim Carry als moraal van de dag.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Volgens mij is dat omdat je niets nieuw wilt proberen. Je hangt vast in een routine die als een neerwaartse spiraal fungeert. Echt probeer eens iets anders, doe alles faliekant anders dan hoe ge nu bezig zijt. Kijkt subiet al “Yes man” met Jim Carry als moraal van de dag.

Heb je de oefening al eens geprobeerd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Volgens mij is dat omdat je niets nieuw wilt proberen.

Alwaar de GGZ derde orde veranderingen en paradigmashifts predikt alsof het solden zijn, maakt een aantal ervaringswerkers in de GGZ zich steeds meer zorgen. Doorgedreven onderzoek naar deze bijzondere fenomenen laat deze zorg niet onterecht blijken, toevallig of niet ook de reden om de GGZ te interpelleren om een en ander deskundig te willen onderzoeken op waarachtigheid. Echter, de marginaliserende bui voelen ze snel komen, als blijkt dat het toch weer heel anders geïnterpreteerd dient te worden dan dat wat een herstelonderzoek als nuchter doordacht resultaat heeft opgeleverd. In hoop, hartenpijn en verdriet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei TTC:

Alwaar de GGZ derde orde veranderingen en paradigmashifts predikt alsof het solden zijn, maakt een aantal ervaringswerkers in de GGZ zich steeds meer zorgen. Doorgedreven onderzoek naar deze bijzondere fenomenen laat deze zorg niet onterecht blijken, toevallig of niet ook de reden om de GGZ te interpelleren om een en ander deskundig te willen onderzoeken op waarachtigheid. Echter, de marginaliserende bui voelen ze snel komen, als blijkt dat het toch weer heel anders geïnterpreteerd dient te worden dan dat wat een herstelonderzoek als nuchter doordacht resultaat heeft opgeleverd. In hoop, hartenpijn en verdriet.

Wie zie jij als eindverantwoordelijke? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Noel2:

Wie zie jij als eindverantwoordelijke? 

Niemand, wij allen. 

8 minuten geleden zei Noel2:

Wie zie jij als eindverantwoordelijke? 

Wie de mens beter wil leren kennen kan misschien beter over geld beginnen, om zodoende ook beter te kunnen begrijpen wat er bedoeld wordt met hechting en loslaten. Wat dat betreft is er goed en slecht nieuws, geld is gratis en we kunnen geld bijdrukken zonder geld bij te drukken, hoezo? Het goede nieuws is dat we dit perfect kunnen aantonen, het slechte het onbegrip over dat wat principieel verbluffend eenvoudig is. Over hechting, loslaten en herstel? Kortom, een pleidooi voor een fluweelzachte paradigmashift komt er niet zomaar, wees voorzichtig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Echt probeer eens iets anders, doe alles faliekant anders dan hoe ge nu bezig zijt.

Het is misschien een vreemde redenering, niet zoeken naar oplossingen maar gewoon zien dat ze panklaar op de tafel liggen. In het verlengde heb je misschien wel het verzamelde studiewerk van de GGZ nodig om dit te verklaren, wat finaal dan weer totaal overbodig blijkt omdat we voldoende hebben aan optellen, aftrekken, delen, vermenigvuldigen en onze kinderlijke creativiteit. Ja, over de kracht van eenvoud is het laatste woord nog niet gezegd, uitermate hoopgevend maar jammer genoeg niet door iedereen als dusdanig begrepen, zelfs niet strikt theoretisch om er pas dan een oordeel over te kunnen vellen. Onderschatting niet gepast, wat hebben eenvoud en onvoorwaardelijke liefde met elkaar gemeen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

En kijk nog eens naar de sterren. Laat u betoveren  door het wonder dat reeds schiedde.

Zoals de chaostheoretici beweren, als we de wereld zoals hij is vanop een afstand beschouwen dan kunnen we diverse conflicthaarden in kaart brengen, deze zijn meestal te relateren tot geld, macht en bezitsdrang. Hierdoor kan het mondiale systeem vastlopen en tot ontploffingsgevaar leiden in de vorm van een volgend wereldconflict. Echter, door toevoeging van katalysatoren kunnen deze conflicthaarden geneutraliseerd worden waardoor ook een mondiale ethische upgrade mogelijk wordt. En dan komt het, het punt is niet dat dergelijke katalysatoren niet gegeven kunnen worden, door ze niet te kennen kan er ook niet ernstig over nagedacht worden binnen een vreedzaam kader zoals geambieerd door de nieuwe GGZ. Maar sowieso, er ligt een sleutelrol weggelegd voor de GGZ om dit proces te begeleiden, het is immers niet zomaar wat. Tenminste, als aan de randvoorwaarden voldaan wordt, geen garantie op succes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Heb je al gemaild?

Als samsara wordt gekenmerkt door verlangen, begeerte, aantrekking, aversie, irritatie, vrees, afstoting, ignorantie, onwetendheid, domheid, onbewustheid en verwarring, en een aantal ervaringswerkers integer aandacht vragen om een aantal epistemologische obstakels binnen een economisch systeem dat zich laat kenmerken door beperkte rationaliteit dan wordt dat beslist een hachelijke onderneming, zoals dan ook blijkt na vijf jaar GGZ-ervaring waarbinnen de klant centraal zou staan. En het past allemaal op een A4’tje, samengevat in een eenvoudig denkexperiment waardoor heel deze wereld op een experiment begint te lijken, amper geloofwaardig in het jaar 2020. En dan hebben we het nog niet over liefde, co-creatie en meer verbinding gehad, succes ermee. Nee, zo gek zijn ervaringswerkers in de GGZ nu ook weer niet, laat de zwaar gediplomeerde experten het nu maar zelf uitzoeken, salut!

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei TTC:

Als samsara wordt gekenmerkt door verlangen, begeerte, aantrekking, aversie, irritatie, vrees, afstoting, ignorantie, onwetendheid, domheid, onbewustheid en verwarring, en een aantal ervaringswerkers integer aandacht vragen om een aantal epistemologische obstakels binnen een economisch systeem dat zich laat kenmerken door beperkte rationaliteit dan wordt dat beslist een hachelijke onderneming, zoals dan ook blijkt na vijf jaar GGZ-ervaring waarbinnen de klant centraal zou staan. En het past allemaal op een A4’tje, samengevat in een eenvoudig denkexperiment waardoor heel deze wereld op een experiment begint te lijken, amper geloofwaardig in het jaar 2020. En dan hebben we het nog niet over liefde, co-creatie en meer verbinding gehad, succes ermee. Nee, zo gek zijn ervaringswerkers in de GGZ nu ook weer niet, laat de zwaar gediplomeerde experten het nu maar zelf uitzoeken, salut!

Je hebt groot gelijk. Ik neem ook pauze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Noel2:

Je hebt groot gelijk. Ik neem ook pauze.

Ja, zelfs op een christelijk forum blijkt optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen een onwaarschijnlijke opdracht, tot straks Jezus terugkomt en toelating geeft om ons verstand te gebruiken. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei TTC:

Ja, zelfs op een christelijk forum blijkt optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen een onwaarschijnlijke opdracht, tot straks Jezus terugkomt en toelating geeft om ons verstand te gebruiken. :)

Christenen en economie? Dat is als moslims en varkensvlees.

9 uur geleden zei TTC:

Dringend aansluiten bij het Vlaams Blok, iets radicaal anders. :)

Nee de politiek zou je geen goed doen. 

Ga nu gewoon langs iemand met doctoraat en decennia ervaring. En neem dan diens raad ter harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Christenen en economie? Dat is als moslims en varkensvlees. Nee de politiek zou je geen goed doen. Ga nu gewoon langs iemand met doctoraat en decennia ervaring. En neem dan diens raad ter harte.

Het is niet anders, het wiel van samsara is een ondoordringbaar kluwen waardoor elk lichtpuntje verduisterd wordt op een manier dat je elke hoop ontneemt, zelfs wanneer we kristalhelder een aantal fundamentele anomalieën of obstakels kunnen transparant maken. Het is derhalve niet enkel de klant die hier machteloos tegen staat maar ook de GGZ, en dat in hoeverre GGZ-experten hier al aandacht voor willen hebben. En zo kunnen we nuchter besluiten dat onbewust stigma eerder norm is dan uitzondering, met zware en vooral pijnlijke gevolgen voor veel lotgenoten. Ergo, aan hoop geen gebrek, dagelijks getuige zijn van deze weerzinwekkende omstandigheden een ander paar mouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Christenen en economie?

Jubeljaren en Heilige Jaren, ben je dat acuut vergeten misschien? En straks weer op Jezus en God roepen misschien?

11 uur geleden zei Noel2:

Die ethische upgrade, hoe ziet die eruit? Kan hiermee iets van samsara veranderen?

Het is perfect zoals Einstein zei, we kunnen onze problemen niet oplossen met dezelfde manier van denken die ze veroorzaakt en maak alles zo eenvoudig mogelijk. Dit is waar dit doordachte denkexperiment over gaat, toegepast op een probleem van wereldformaat met slechts drie spelers. Als een voorzet voor open doel hebben we nu de eerste stap in de oefening reeds ingevuld. Vergis je echter niet, de andere citaten van Einstein komen nog rijkelijk aan bod.

RPgWpec.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

Jubeljaren en Heilige Jaren, ben je dat acuut vergeten misschien? En straks weer op Jezus en God roepen misschien?

Ik roep daar niet meer op. Het is in Hun handen, niet de onze. Als je weet dat een sabbatjaartje nemen onmogelijk is voor de meeste individuen in deze economie; dan is dat alleen een bewijs hoe goddeloos alles herleden is. 

De signalen van de eindtijd zijn hier, de economie van hofnarren in maatpak zal de meeste nu echt worst wezen. Helaas pindakaas.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik roep daar niet meer op. Het is in Hun handen, niet de onze. Als je weet dat een sabbatjaartje nemen onmogelijk is voor de meeste individuen in deze economie; dan is dat alleen een bewijs hoe goddeloos alles herleden is. De signalen van de eindtijd zijn hier, de economie van hofnarren in maatpak zal de meeste nu echt worst wezen. Helaas pindakaas.

Psychiaters weten daar alles van, komen elke dag op het nieuws om dat vakkundig uit te leggen.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Terwijl wij het toch gewoon beter weten.

Als ziel zal je maar de pech hebben om tussen miljarden sterren terecht te komen op een planeet met een economisch systeem waarin kapitale denkfouten de norm zijn, niet dat het iemand opvalt maar toch zijn we koortsachtig met herstel bezig. Delen uit het hart wil dan zeggen hier vreedzaam aandacht voor vragen om er gepast mee te kunnen omgaan, ter preventie van toekomstig lijden en vergevingsgezindheid naar het verleden toe.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Als ziel zal je maar de pech hebben om tussen miljarden sterren terecht te komen op een planeet met een economisch systeem waarin kapitale denkfouten de norm zijn, niet dat het iemand opvalt maar toch zijn we koortsachtig met herstel bezig. Delen uit het hart wil dan zeggen hier vreedzaam aandacht voor vragen om er gepast mee te kunnen omgaan, ter preventie van toekomstig lijden en vergevingsgezindheid naar het verleden toe.

We gaan hier allemaal dood en kunnen niets meenemen. Er is geen herstel enkel entropie. Alles herleidt tot wanorde.

Romans 12:2 NIV  - Bible Gateway

Do not conform to the pattern of this world, but be transformed by the renewing of your mind. Then you will be able to test and approve what God's—his good, pleasing and perfect will.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

We gaan hier allemaal dood en kunnen niets meenemen. Er is geen herstel enkel entropie. Alles herleidt tot wanorde. Romans 12:2 NIV  - Bible Gateway Do not conform to the pattern of this world, but be transformed by the renewing of your mind. Then you will be able to test and approve what God's

De eerste stap van de oefening werd meegegeven, zie je het verschil?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid