Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Bastiaan73:

Misschien kan TTC niet anders dan met zo veel woorden zo weinig zeggen en is dit juist een symptoom van zijn zelf aangegeven OPS: Ontwijkende PersoonlijkheidsStoornis.

Wacht anders tot je de zeepkisten aan het werk ziet, dan wordt het duidelijker wat het betekent. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

23 minuten geleden zei thom:

Ah.

Onwaarschijnlijk is het, klopt het?

41 minuten geleden zei thom:

Als hij de essentie kan uitdragen wellicht.

Naar analogie met de chaostheorie waarin vlindereffecten een cascade aan gevolgen kunnen induceren past rente misschien wel in dit rijtje, telkens wanneer de centrale bank haar rentebeleid aanpast volgen immers heel wat commentaren en acties binnen onze leefwereld. Dit geldt zeker wanneer het zelfs negatieve rente wordt, in het verlengde komt co-creatieve rente maar dat valt traditioneel buiten het bewustzijnsveld. Hierover zijn we bijgevolg en zonder enig oordeel onwetend.    

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Je tweelingbroer buiten de psychiatrische instelling denkt er hetzelfde over:

https://wernervanginneken.wordpress.com/2015/04/05/co-creatieve-rente/

Jouw vele meerlingbroers in de gereformeerde kerk en die de Heidelbergse Catechismus denken er hetzelfde over als jij.  Het kan verkeren, sprak Bredero.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Plume:

Jouw vele meerlingbroers in de gereformeerde kerk en die de Heidelbergse Catechismus denken er hetzelfde over als jij.  Het kan verkeren, sprak Bredero.

Klonk het bij monde van een der klonen van Dolce Vita. Bij velen blijft het hetzelfde, sprak Kaasjeskruid.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

En telkens lukt het, heel bizar.

Sommigen willen gewoon niet mee in de nieuwe hemel en aarde. Blijven liever op de oude aarde onder het regime van het beest, omdat hen is ingepeperd dat ze hoe dan ook straf verdienen die ze met pijn en moeite moeten zien te overleven.  Over een nachtmerrie gesproken.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Plume:

Sommigen willen gewoon niet mee in de nieuwe hemel en aarde. Blijven liever op de oude aarde onder het regime van het beest, omdat hen is ingepeperd dat ze hoe dan ook straf verdienen die ze met pijn en moeite moeten zien te overleven.  Over een nachtmerrie gesproken.

Ja, het zijn toestanden, en wie met alternatieven komt is ook de antichrist. Je kan niet zeggen dat het niet mysterieus is. :)

19 minuten geleden zei Noel2:

‘ Alles is niks’ (niets is waar), is maar een mening toch?

Nee

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei thom:

Als het klopt is het niet waar, want niets is waar.

Ah, en zo heb je net God vermoordt, handig. Zo zie je maar, het gaat goed met de kindjes.

41 minuten geleden zei Noel2:

Je houdt niet van vrijheid?

Waarom niet? Het is gratis aangeboden.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei thom:

De essentie van God is waarheid. 

Niets is waar, is de essentie van deze wereld.

Wanneer jouw essentie is, dat niets waar is, heb je gelijk.

Wanneer jouw essentie de waarheid is, ben je God.

Zo moeilijk is het niet. 4 zinnen. 35 woorden.

 

Ja, dan is de Duivel ook God, moeilijk is het allemaal niet. Waarom maakt God er dan altijd zo'n heisa van? 

19 minuten geleden zei thom:

Niets is waar, is de essentie van deze wereld.

Niets is waar

  • iets is pas waar als het onvergankelijk, onveranderlijk en tijdloos is.
  • het gaat niet over deze wereld enkel, over alles
  • dubbele betekenis, duaal en non-duaal te beschouwen, beiden zijn legitiem naargelang gehanteerd waarheidsconcept
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei TTC:

Als ik zou lijden aan dat paradoxale fenomeen angst voor vrijheid dan heb ik volgens sociaal psycholoog Erich Fromm drie mogelijkheden om m’n verantwoordelijkheid te ontlopen, deze zijn autoritarisme, destructionisme en auto-conformisme. En als ik deze angst niet zou hebben dan heb ik drie mogelijkheden waarmee ik frontaal geconfronteerd kan worden, deze zijn autoritarisme, destructionisme en auto-conformisme. En als ik hier ergens tussenin zou zitten, wellicht een hele worsteling tenzij ik een behandeling zou krijgen die past bij wat er werkelijk speelt. Op de vraag of er ook zoiets bestaat als een vrije wil, geen idee.

Erich Fromm, met alle respect, of de psychologie in het algemeen valt voor mij of zover ik weet onder psalm 1:1. En in de psychologie denken ze er tegenovergesteld over. Voor ieder wat wils. Als je redenatie niet aansluit met de theologie of hebt er moeite mee en de psychologie helpt je wel dan is dat prima toch? Ik weet bij voorbaat al voor mijzelf dat adviezen aannemen die niet theologisch van aard zijn hebben voor mij tot dusver nooit positieve consequenties gehad, iaw de buiten bijbelse redenatie heeft op mij een hele negatieve invloed. Ik moet het hebben van spreuken 3:5 en niet van de psychologie of wereldse kijk op zaken daar kan ik niet mee omgaan en kom ik een psychose, net zoals de psycholoog in een psychose komt met mijn kijk op de wereld. Deze twee denkbeelden gaat niet samen althans niet voor mij. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei thom:

De heisa is de onwetendheid.

Is God volgens jou immanent of transcendent? Of beiden? 

17 minuten geleden zei nikie90:

Erich Fromm, met alle respect, of de psychologie in het algemeen valt voor mij of zover ik weet onder psalm 1:1. En in de psychologie denken ze er tegenovergesteld over. Voor ieder wat wils. Als je redenatie niet aansluit met de theologie of hebt er moeite mee en de psychologie helpt je wel dan is dat prima toch? Ik weet bij voorbaat al voor mijzelf dat adviezen aannemen die niet theologisch van aard zijn hebben voor mij tot dusver nooit positieve consequenties gehad, iaw de buiten bijbelse redenatie heeft op mij een hele negatieve invloed. Ik moet het hebben van spreuken 3:5 en niet van de psychologie of wereldse kijk op zaken daar kan ik niet mee omgaan en kom ik een psychose, net zoals de psycholoog in een psychose komt met mijn kijk op de wereld. Deze twee denkbeelden gaat niet samen althans niet voor mij. 

Ja, we dachten dan ook dat optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen veel eenvoudiger zou zijn, waarin we ons ook schromelijk vergist hebben. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Is God volgens jou immanent of transcendent? Of beiden? 

Ja, we dachten dan ook dat optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen veel eenvoudiger zou zijn, waarin we ons ook schromelijk vergist hebben. :)

Dus het is eenrichtingsverkeer, je onderwerpt je aan het gedachtegoed van, of je wordt geschoffeerd. Los ervan dat ik uw opvatting wel tolereer.

Ultiem heb je lak aan een democratisch mensenrecht, namelijk geloofsvrijheid. Dan is het bij deze helder wie er daadwerkelijk de mist in gaat. 

bewerkt door nikie90
Samengevat
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei nikie90:

 

Ultiem heb je lak aan een democratisch mensenrecht, namelijk geloofsvrijheid. Dan is het bij deze helder wie er daadwerkelijk de mist in gaat. 

???

Ik denk dat je niet begrijpt dat Christus de religies overstijgt.  Maar hoe je daarin meent te zien dat je in de Nederlandse democratie geen geloofsvrijheid zou hebben ontgaat me.

Bij mijn weten mag je in Nederland gewoon jood,katholiek,protestant, moslim, hindoe, sikh, enzovoort zijn.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Plume:

Bij mijn weten mag je in Nederland gewoon jood,katholiek,protestant, moslim, hindoe, sikh, enzovoort zijn.  

Precies dat zeg ik juist. De notie om andere te schofferen omdat het niet overeenkomt met je persoonlijke gedachtegoed is ultiem dus een schending van geloofsvrijheid. Hier is het kernwoord ultiem: zou iedereen de filosofie van TTC aanhangen of als TTC dictator was dan was er geen ruimte voor religie en moet iedereen in de psychologie geloven. Je maakt van mijn persoonlijke notitie jegens TTC een Nederlandse kwestie dus je las het niet goed. 

Iaw, volgens TTC is Spreuken 3:5 niet waar (wat hij zelf mag weten) en ben ik primitief, TTC geeft de invulling dat geloof verplaatst moet worden met psychologie met als reden: dat we vroeger ook dachten dat rekenen simplistisch was. Iaw, psychologie verplaatst het geloof/je moet nu ook geloven in de psycholoog.

Maar dat is slechts zijn mening. Net zoals mijn mening Spreuken 3:5 is. Het verschil? Hij schoffeert mijn gedachtegoed terwijl ik zijn gedachtegoed probeer te tolereren. Vandaar eenrichtingsverkeer en de stelling wie hier daadwerkelijk de mist in gaat. 

bewerkt door nikie90
Puntjes op de i
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid