Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei TTC:

Volgens het universele principe van chaos en orde is niets zeker, hiermee zeggend dat alles onzeker is en het enige zekere niets is. Herstel in de zin van onthechting of waarheidsvinding zou dan kunnen betekenen dat niets zich identificeert met iets, als concepten die zich binnen het spel van chaos en orde manifesteren. Als generaliserende oriëntatie staat het mooi, het zegt nog niet waarom we geloof hechten aan wat we denken dat waar is maar misschien ook perverse effecten cultiveert waarover we ons beklagen, als niet-iets geïdentificeerd met iets.

1 ding is zeker, entropie :) We gaan allemaal vervallen. Van stof tot stof. Van orde tot wanorde. Het is zeker, niemand ontsnapt. 

Dus waarom het allemaal zo serieus nemen. De uitkomst ligt al vast. Zijn wil geschiede, niet de onze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

3 uur geleden zei Fundamenteel:

1 ding is zeker, entropie  We gaan allemaal vervallen. Van stof tot stof. Van orde tot wanorde. Het is zeker, niemand ontsnapt. Dus waarom het allemaal zo serieus nemen. De uitkomst ligt al vast. Zijn wil geschiede, niet de onze.

Het deert je allemaal niet, dat weten we onderhand wel. 

3 uur geleden zei Fundamenteel:

Dus waarom het allemaal zo serieus nemen. De uitkomst ligt al vast.

De laatste stap in de oefening is de effectieve reset van schulden en vorderingen, dit gebeurt op de traditionele manier zoals in het tweede ‘journaal’ zichtbaar is om vervolgens te evalueren of we in de opdracht geslaagd zijn. Merk op, dit is het begin, het puur technische en rationeel doordachte bewijs dat de mensheid strijd levert tegen een probleem dat strikt theoretisch ‘morgen’ opgelost zou kunnen zijn. Na degelijke elaboratie kunnen we dit weten of bewijs niet ontkennen, onze basis tot diepgaander reflectie die voor iedereen hetzelfde is.

bLGSfAq.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Plume:

De economie (is) van God. Indien de beërving werkelijk geloofd zou zijn, inname in plaats van aanname, zou de reset niet eens nodig zijn, omdat het bij navolging geen 7x7 jaar duurt voor de vorderaar sterft. Maar het schijnt dat navolging geen prioriteit heeft. Een bittere pil. 

Het interessantste stuk van de oefening volgt na de technische bewijsvoering, het correlaat met diverse psychische ongemakken en/of de reacties die het denkexperiment opwekken. Dit geldt zeker voor een aantal ervaringswerkers in de GGZ die op basis hiervan nu net de GGZ integer om hulp vragen. A priori vergt dit ontvankelijkheid in een open dialoog omgeving, in veiligheid, vertrouwen en wederzijds respect. En zo de stelling luidt, we kunnen een paard wel naar het water brengen maar niet verplichten om te drinken, wat misschien ook het gemis kan zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

De uitkomst ligt al vast. Zijn wil geschiede, niet de onze.

Alles hangt samen, het is een premisse die we kunnen onderzoeken op waarachtigheid op verschillende diepten of niveaus van interesse. Naargelang deze diepte kan echter de relevantie met het alledaagse leven ons ontgaan, dit is begrijpelijk omdat wellicht niet iedereen zich de vraag stelt waarom dode materie niet bestaat dan wel op zoek is naar geld om zijn/haar oude dag te garanderen. Maar ook dan, alles hangt samen, wat met ethiek?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

Dus waarom het allemaal zo serieus nemen.

Biflatie en interferentie zijn voor mij de grote struikelblokken binnen dit leven, biflatie als neutraliserende katalysator tot economisch herstel maar niet passend binnen het vigerende denken dat strikt inflatoir geconditioneerd is. Door interferentie ontstaat er telkens een conflict tussen m’n innerlijke gedachtewereld en de informatie die van overal toestroomt vanuit de buitenwereld, en enkel ik ervaar dit als lastig zonder dat m’n omgeving goed begrijpt waarom dat zo is. Het tot expressie brengen van m’n innerlijke is dan ook quasi onmogelijk, net zoals ik lijk te leven in een verkeerde wereld waarin ik niets te bieden heb, tenzij hoongelach en allerhande onbewuste aanvallen op m’n eigenheid die nu net meer vorm gekregen heeft door een zwaar bevochten en rationeel doordacht herstelonderzoek. M’n OPS-lijderschap zal dan ook voor het leven zijn, zoekend naar een omgeving waarbinnen een en ander nog mag meevallen, en lotgenoten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei TTC:

Alles hangt samen, het is een premisse die we kunnen onderzoeken op waarachtigheid op verschillende diepten of niveaus van interesse. Naargelang deze diepte kan echter de relevantie met het alledaagse leven ons ontgaan, dit is begrijpelijk omdat wellicht niet iedereen zich de vraag stelt waarom dode materie niet bestaat dan wel op zoek is naar geld om zijn/haar oude dag te garanderen. Maar ook dan, alles hangt samen, wat met ethiek?

Als alles samenhangt, neem je de verantwoordelijkheid van deze wereld dan serieus op? Waarmee ik bedoel, consumeer je bewust? 

2 uur geleden zei TTC:

Biflatie en interferentie zijn voor mij de grote struikelblokken binnen dit leven, biflatie als neutraliserende katalysator tot economisch herstel maar niet passend binnen het vigerende denken dat strikt inflatoir geconditioneerd is. Door interferentie ontstaat er telkens een conflict tussen m’n innerlijke gedachtewereld en de informatie die van overal toestroomt vanuit de buitenwereld, en enkel ik ervaar dit als lastig zonder dat m’n omgeving goed begrijpt waarom dat zo is. Het tot expressie brengen van m’n innerlijke is dan ook quasi onmogelijk, net zoals ik lijk te leven in een verkeerde wereld waarin ik niets te bieden heb, tenzij hoongelach en allerhande onbewuste aanvallen op m’n eigenheid die nu net meer vorm gekregen heeft door een zwaar bevochten en rationeel doordacht herstelonderzoek. M’n OPS-lijderschap zal dan ook voor het leven zijn, zoekend naar een omgeving waarbinnen een en ander nog mag meevallen, en lotgenoten.

We zijn allemaal lotgenoten in deze bokaal. De ene zwemt wat beter dan de andere tussen de haaien. Prooien en roofdieren. Niets daartussen.

10 uur geleden zei Plume:

De economie (is) van God. 

Indien de beërving werkelijk geloofd zou zijn, inname in plaats van aanname, zou de reset niet eens nodig zijn, omdat het bij navolging geen 7x7 jaar duurt voor de vorderaar sterft. Maar het schijnt dat navolging geen prioriteit heeft. Een bittere pil. 

Aub de economie is van God.... als we daar eens eerlijk naar zouden kijken, wat vroeg het behoud van de westerse economie? De economie wordt bepaald door reuzen in de industrie, die alles behalve mannen van God zijn.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als alles samenhangt, neem je de verantwoordelijkheid van deze wereld dan serieus op? Waarmee ik bedoel, consumeer je bewust? We zijn allemaal lotgenoten in deze bokaal. De ene zwemt wat beter dan de andere tussen de haaien. Prooien en roofdieren. Niets daartussen. Aub de economie is van God.... als we daar eens eerlijk naar zouden kijken, wat vroeg het behoud van de westerse economie? De economie wordt bepaald door reuzen in de industrie, die alles behalve mannen van God zijn.

Wat zie je?

bLGSfAq.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Plume:

De economie (is) van God. 

Indien de beërving werkelijk geloofd zou zijn, inname in plaats van aanname, zou de reset niet eens nodig zijn, omdat het bij navolging geen 7x7 jaar duurt voor de vorderaar sterft. Maar het schijnt dat navolging geen prioriteit heeft. Een bittere pil. 

dat je erfschulden kunt weigeren is tenminste iets dat reset, maar voor de rest is het alleen maar ononderbroken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Hetzelfde geldt voor Jubeljaren en Heilige Jaren, moet je ook niet op God en Jezus roepen nu? 

Ik roep daar niet op. Ik deelde mijn reis, geloof en ervaringen. Ik werd geflamed. En dan verwachten die achterlijken dat ik nog op hun afbeelding zou klikken en mee zou lopen in hun verhaal? Laugh out loud.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ik roep daar niet op. Ik deelde mijn reis, geloof en ervaringen. Ik werd geflamed. En dan verwachten die achterlijken dat ik nog op hun afbeelding zou klikken en mee zou lopen in hun verhaal? Laugh out loud.

Het is al lang duidelijk, geen probleem. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Je had kunnen zien dat er een fout in stond, handig hé. 

image.thumb.png.70c53c4d65d5d0e1306c5d4183d3b1dc.png

Denkt gij nog echt dat ik een a4 vol cijfers na een dag efforts tijd ga geven? :) Neen ttc. 

Zelfs al bewees het God. Ik heb het aanbod nu wel gezien, tis goe geweest. Tis goe geweest. Ik ben misschien een zeer slecht mens, maar wel slim genoeg het in God Zijn handen te leggen. We gaan jack shit op wereldschaal betekenen. Fixeer u tot lokale mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Fundamenteel:

Denkt gij nog echt dat ik een a4 vol cijfers na een dag efforts tijd ga geven?  Neen ttc. Zelfs al bewees het God. Ik heb het aanbod nu wel gezien, tis goe geweest. Tis goe geweest. Ik ben misschien een zeer slecht mens, maar wel slim genoeg het in God Zijn handen te leggen. We gaan jack shit op wereldschaal betekenen. Fixeer u tot lokale mensen.

Uiteraard doe je dat niet, het is gratis. 

29 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zelfs al bewees het God.

Entropie is van korte duur. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

We hebben nu het denkexperiment volledig ingevuld, de interpretatie en het correlaat met diverse psychische ongemakken een volgende luik. Als inspiratiebron hebben we diverse stellingen van Einstein genomen waardoor we nu een en ander kunnen toetsen op waarachtigheid in een sfeer van veiligheid, vertrouwen en respect met inachtneming van de doelstellingen van de nieuwe GGZ. De oefening is doelbewust geen raketwetenschap maar nu net getuigend van een haast kinderlijke eenvoud, de proef op de som is waar het om gaat. Voor wie het de interesse geniet, onderschatting is echter niet gepast zeggen pioniers in de GGZ.

dDMr1Am.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei TTC:

Uiteraard doe je dat niet, het is gratis. 

Entropie is van korte duur. 

Poog de entropie in een eenjarige plant te zien. Wat die plant ook verandert op zijn pad, het zal de bomen boven hem en het hele collectief worst wezen.

Er is een hoogtepunt, dan gaat het naar beneden, ongeacht wie of wat ge zijt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Plume:

Tijd kun je niet verliezen, alleen besteden. Geld wel, geld kun je verliezen. Tijd niet.

Laat geweten zijn: to hell met een herstelonderzoek waar 1 de nummers presenteert, zich afsluit voor de rest, hulp vraagt, hulp weigert, in cirkels blijft draaien. En al zeker op een forum waar een handjevol rejects van de realiteit de toon bepalen tussen mensen die bepaalde thema’s wel serieus nemen. Dit is niet serieus, dit is een mindfart van ene die de aandacht van zijn eigen falen wilt afleiden.

Hij heeft de contactgegevens van de beste, hij gebruikte ze mij onder druk te zetten met zijn zatte botten. Kijk om jullie heen in 360°. Dat is het, trek de wereld niet mee in jullie falen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Fundamenteel:

Poog de entropie in een eenjarige plant te zien. Wat die plant ook verandert op zijn pad, het zal de bomen boven hem en het hele collectief worst wezen.Er is een hoogtepunt, dan gaat het naar beneden, ongeacht wie of wat ge zijt.

Dat is Telos, en het overstijgen van wie je denkt te zijn noemt iets anders, we hebben het nu over optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen. 

10 minuten geleden zei Plume:

Tijd kun je niet verliezen, alleen besteden. Geld wel, geld kun je verliezen. Tijd niet.

Geld kunnen we ook tijdloos aanvullen, maar we hebben geen tijd om dat te ernstig te bekijken. :)

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Laat geweten zijn: to hell met een herstelonderzoek waar 1 de nummers presenteert, zich afsluit voor de rest, hulp vraagt, hulp weigert, in cirkels blijft draaien. En al zeker op een forum waar een handjevol rejects van de realiteit de toon bepalen tussen mensen die bepaalde thema’s wel serieus nemen. Dit is niet serieus, dit is een mindfart van ene die de aandacht van zijn eigen falen wilt afleiden. Hij heeft de contactgegevens van de beste, hij gebruikte ze mij onder druk te zetten met zijn zatte botten. Kijk om jullie heen in 360°. Dat is het, trek de wereld niet mee in jullie falen.

Samsara betekent in cirkeltjes draaien, waarin Telos werkzaam is. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid