Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

De komma is hier wel relevant ja, zeldzaam in een discussie. Maar het ontgaat u compleet dat niemands ontwaking hier er vanaf hangt. Hoe eenvoudig of moeilijk ook.

Het is met dezelfde komma dat we allerhande epistemologische obstakels op het spoor komen, met in het verlengde een reeks neveneffecten die de dominantie in het debat bepalen en de sociale alternatieven verduisteren op een manier dat je wel moet beginnen dat de duivel aan het werk is. Perceptie en nuchtere interpretatie kunnen dan helpen, al is dat een zeldzaamheid in deze duistere wereld die als een auto-immuunziekte zichzelf voedt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

Zojuist zei TTC:

Het is met dezelfde komma dat we allerhande epistemologische obstakels op het spoor komen, met in het verlengde een reeks neveneffecten die de dominantie in het debat bepalen en de sociale alternatieven verduisteren op een manier dat je wel moet beginnen dat de duivel aan het werk is. Perceptie en nuchtere interpretatie kunnen dan helpen, al is dat een zeldzaamheid in deze duistere wereld die als een auto-immuunziekte zichzelf voedt.

Ze vinden is 1, ze corrigeren is 2. 

Entropie makker, entropie. Het is wat het is, we declinen naar de fade out line.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar het ontgaat u compleet dat niemands ontwaking hier er vanaf hangt.

Moest het niet zo pijnlijk zijn dan zouden we hierom kunnen lachen, amper geloofwaardig. 

Zojuist zei Fundamenteel:

Entropie makker, entropie. Het is wat het is, we declinen naar de fade out line.

Na jouw entropie verdwijnen ook alle anderen, dat is een voordeel. 

4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ze vinden is 1, ze corrigeren is 2.

Systeemdenkers weten dat ze met een komma heel de wereld in beroering kunnen brengen, het is de eenvoud zelve voor wie het aandacht schenkt. Technisch gezien perfect mogelijk maar dat zou ook tot een schokgolf kunnen leiden waarvan de uitkomst niet altijd te voorspellen is, ook dat is een reden om de GGZ te interpelleren. Maar hoe komen systeemdenkers nu tot dergelijk absurde veronderstellingen? En waarom weten niet meer mensen dat? Zit er een grond van waarheid in of is dit de grootste nonsens die je ooit gehoord hebt? En wat betekent dit in relatie tot diverse psychische ongemakken? In liefde, hoop en vertrouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Moest het niet zo pijnlijk zijn dan zouden we hierom kunnen lachen, amper geloofwaardig. 

Na jouw entropie verdwijnen ook alle anderen, dat is een voordeel. 

Systeemdenkers weten dat ze met een komma heel de wereld in beroering kunnen brengen, het is de eenvoud zelve voor wie het aandacht schenkt. Technisch gezien perfect mogelijk maar dat zou ook tot een schokgolf kunnen leiden waarvan de uitkomst niet altijd te voorspellen is, ook dat is een reden om de GGZ te interpelleren. Maar hoe komen systeemdenkers nu tot dergelijk absurde veronderstellingen? En waarom weten niet meer mensen dat? Zit er een grond van waarheid in of is dit de grootste nonsens die je ooit gehoord hebt? En wat betekent dit in relatie tot diverse psychische ongemakken? In liefde, hoop en vertrouwen.

Hoezo amper geloofwaardig? Zeg me dan eens hoe credible leden (waarvan het gros discussies niet serieus neemt) u de komma kunnen helpen corrigeren? Je leeft dan echt in een psychose, zelfs na 7 jointen geloof ik zoiets niet.

We gaan allemaal dood, allemaal. Dat is de enige zekerheid die we hebben, alle rest schijn om ons bestaan zingeving te geven.

De ggz kan nog niet iemand met ass helpen. Laat staan dat ze de psychopaten in de monetaire wereld even baas zullen kunnen. Er zal geen verlossing komen, enkel de dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Hoezo amper geloofwaardig? Zeg me dan eens hoe credible leden (waarvan het gros discussies niet serieus neemt) u de komma kunnen helpen corrigeren? Je leeft dan echt in een psychose, zelfs na 7 jointen geloof ik zoiets niet. We gaan allemaal dood, allemaal. Dat is de enige zekerheid die we hebben, alle rest schijn om ons bestaan zingeving te geven. De ggz kan nog niet iemand met ass helpen. Laat staan dat ze de psychopaten in de monetaire wereld even baas zullen kunnen. Er zal geen verlossing komen, enkel de dood.

Omdat we bezig zijn over tijdloze katalysatoren, heel iets anders dan wat de kosmische Vlamingen, Brusselaars en Walen denken.

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

We gaan allemaal dood, allemaal.

Dat kun je zelfs niet eens bewijzen, waar gaat het dan nog om? 

7 minuten geleden zei Fundamenteel:

De ggz kan nog niet iemand met ass helpen.

Heb je schematherapie al eens geprobeerd? Helpt aanzienlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Omdat we bezig zijn over tijdloze katalysatoren, heel iets anders dan wat de kosmische Vlamingen, Brusselaars en Walen denken.

Verschil is, de koene Vlaming weigert een economie op poten te stellen dat nog meer “verrijking” aantrekt. Waar gij meer van wilt, wilt de meerderheid minder. ;)

Uitkeringen gaan wellicht nog eens beperkt in duur worden, sociale woningen systematisch laten verdwijnen, kindergeld afschaffen, ... 

In feite zouden we de klimaatgekkies moeten helpen door grote gezinnen niet langer te stimuleren. Belast ieder gezin per kind 2% meer. = grotere ecologische afdruk = ongedwongen geboortebeperking.

Wij hebben echt geen correctie in de komma nodig neen :) Gewoon terug archaïsche normen en waarden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Verschil is, de koene Vlaming weigert een economie op poten te stellen dat nog meer “verrijking” aantrekt. Waar gij meer van wilt, wilt de meerderheid minder. Uitkeringen gaan wellicht nog eens beperkt in duur worden, sociale woningen systematisch laten verdwijnen, kindergeld afschaffen, ... In feite zouden we de klimaatgekkies moeten helpen door grote gezinnen niet langer te stimuleren. Belast ieder gezin per kind 2% meer. = grotere ecologische afdruk = ongedwongen geboortebeperking. Wij hebben echt geen correctie in de komma nodig neen Gewoon terug archaïsche normen en waarden.

Wat een miserie, om van punt A naar B te gaan heb je iets nodig dat dit proces helpt, dat zijn katalysatoren. Maar blijf rustig hangen in de verwarring die je enkel voor jezelf in stand houdt, of zegt je psychiater daar niets over? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Wat een miserie, om van punt A naar B te gaan heb je iets nodig dat dit proces helpt, dat zijn katalysatoren. Maar blijf rustig hangen in de verwarring die je enkel voor jezelf in stand houdt, of zegt je psychiater daar niets over? 

Ja allemaal verwarring he,... Nationalisme tikt hier boven de 52% maar allemaal verwarrend hoor.

Ik zeg u dat het gros geen systeem wilt dat nog maar bootmigranten aantrekt. Er is een beleid van doen waarvan het gros vrijwillig terugkeert.

Make it so.

Laten we een republiek kapitalisme proberen met serieuze loonlastenverlaging.

Make Flanders great again!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ja allemaal verwarring he,... Nationalisme tikt hier boven de 52% maar allemaal verwarrend hoor. Ik zeg u dat het gros geen systeem wilt dat nog maar bootmigranten aantrekt. Er is een beleid van doen waarvan het gros vrijwillig terugkeert. Make it so.

Chaos, orde, licht en duisternis, voeg er nog wat epistemologische obstakels en beperkte rationaliteit aan toe, succes bij de psychiater die je dit allemaal haarfijn gaat uitleggen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Plume:

Eerder je eigen nachtmerrie.

Ach ik kom niets te kort waardoor ik een herstel eis van derden... En de ggz en ik lachen nog veel af, teveel eigenlijk. Soms wel wat leedvermaak maar ach... 

Wie mijn boek nooit las kan daar weinig van zeggen. En mijn alter egotje hier is zeker geen referenie om u aan vast te houden. Tragisch is wel dat jij en ttc het serieus nemen. 

En het is natuurlijk altijd de ander... áltijd 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ach ik kom niets te kort waardoor ik een herstel eis van derden... En de ggz en ik lachen nog veel af, teveel eigenlijk. Soms wel wat leedvermaak maar ach... Wie mijn boek nooit las kan daar weinig van zeggen. En mijn alter egotje hier is zeker geen referenie om u aan vast te houden. Tragisch is wel dat jij en ttc het serieus nemen. En het is natuurlijk altijd de ander... áltijd 

Binnen het overweldigende schouwspel van chaos en orde kan ik me onmogelijk met alles bezighouden, daarom dat ik naar een specifieke niche gezocht heb die met veel in verband kan gebracht worden. Maar ook dat, zo blijkt keer op keer, is een grote vergissing. Het doet me besluiten wat ik, ondanks technisch denkbaar en wetenschappelijk te onderbouwen, al veel langer dacht. Kortom, het is perfect zoals Einstein zei, het is werkelijk geen pretje en het staat iedereen vrij om het zelfstandig te onderzoeken alvorens te oordelen, niet andersom. Hopen doe ik niet meer, dit wekt enkel valse gevoelens die me, in combinatie met de maatschappelijke signalen die ik dagelijks opvang, enkel maar meer teleurstellen naarmate de tijd vordert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Binnen het overweldigende schouwspel van chaos en orde kan ik me onmogelijk met alles bezighouden, daarom dat ik naar een specifieke niche gezocht heb die met veel in verband kan gebracht worden. Maar ook dat, zo blijkt keer op keer, is een grote vergissing. Het doet me besluiten wat ik, ondanks technisch denkbaar en wetenschappelijk te onderbouwen, al veel langer dacht. Kortom, het is perfect zoals Einstein zei, het is werkelijk geen pretje en het staat iedereen vrij om het zelfstandig te onderzoeken alvorens te oordelen, niet andersom. Hopen doe ik niet meer, dit wekt enkel valse gevoelens die me, in combinatie met de maatschappelijke signalen die ik dagelijks opvang, enkel maar meer teleurstellen naarmate de tijd vordert.

Dus fuck de maatschappij en doe wat ge zelf wilt. En fuck die hele ggz erbij.

Of is dit dan wat je wilt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dus fuck de maatschappij en doe wat ge zelf wilt. En fuck die hele ggz erbij. Of is dit dan wat je wilt?

Het is wat het is, we gaan allemaal dood en het heeft allemaal geen zin meer, geen enkel alternatief kan hulp bieden. 

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Het zal het grote geheel worst wezen.

Als niemand interesse heeft in wat het OPS-lijderschap in werkelijkheid betekent dan heeft het ook geen zin om nog langer ervaringswerker in de GGZ te willen zijn, dit werkt enkel zelfondermijnend en marginaliserend. Een gedegen herstelonderzoek heeft daarom ook volstrekt geen waarde, tenzij voor de rest van je leven machteloos kijken naar een weerzinwekkende wereld om redenen die je nu net tijdens je herstelonderzoek hebt kunnen transparant maken. En daarmee is dan ook alles gezegd, als getuigend bewustzijn in hartenpijn, verdriet en eenzaamheid, ondanks ooit hoopvol omwille van het ontnuchterende en verkwikkende resultaat. De oppervlakkige clichés en rationalisaties hebben hun beste tijd nu wel gehad, ze zijn niet grenzeloos effectief.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Het is wat het is, we gaan allemaal dood en het heeft allemaal geen zin meer, geen enkel alternatief kan hulp bieden. 

Ik zeg niet dat het leven geen zin heeft. Een herstel afwachten tussen een slapende massa is zinloos. Zeker als die massa u nog liever de dood in jaagt dan terug te helpen. 

de wereld is wat ze is en als we ze willen verbeteren gaat dat alleen op persoonlijk gebied. Wat is persoonlijk gebied? Het lijden bij derden in eigen consumpties beperken. De Kracht zal zich nooit inzetten voor mensen die niet eens met zichzelf willen beginnen. Universal law.

Het is als mensen die tegen kinderarbeid opkomen in ondergoed van de Action :)

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik zeg niet dat het leven geen zin heeft. Een herstel afwachten tussen een slapende massa is zinloos. Zeker als die massa u nog liever de dood in jaagt dan terug te helpen. de wereld is wat ze is en als we ze willen verbeteren gaat dat alleen op persoonlijk gebied. Wat is persoonlijk gebied? Het lijden bij derden in eigen consumpties beperken. De Kracht zal zich nooit inzetten voor mensen die niet eens met zichzelf willen beginnen. Universal law. Het is als mensen die tegen kinderarbeid opkomen in ondergoed van de Action.

Miljarden sterren en planeten, begin dan een gesprek over een eenvoudig idee zoals het verloren paradijs van Keynes en je waant je al snel in de hel, een wereld waarin nog niet eerder over economie werd nagedacht en een GGZ die je voor gek verklaard omdat je het lef had überhaupt dit idee te opperen. En het was nog maar een idee, een hoopvolle gedachte binnen een reeks maatregelen waarover het best is te zwijgen om er niet van verdacht te worden een aliën te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Een herstel afwachten tussen een slapende massa is zinloos.

Met groot enthousiasme werden diverse economische epistemologische obstakels door de GGZ onder loep genomen, ten diepste beseffend dat we onze problemen niet zouden kunnen oplossen door deze obstakels onbewust nog verder het wereldbeeld te laten bepalen. Ontnuchterend was het resultaat waarna het debat dan ook niet langer geplaagd werd door deze anomalieën, als orde in de chaos scheppend op een manier dat vriend en vijand onwennig verraste. Kortom, dat wat al lang geweten was en iedereen zelfstandig kon onderzoeken, werd nu ook bevestigd door de GGZ.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei TTC:

Miljarden sterren en planeten, begin dan een gesprek over een eenvoudig idee zoals het verloren paradijs van Keynes en je waant je al snel in de hel, een wereld waarin nog niet eerder over economie werd nagedacht en een GGZ die je voor gek verklaard omdat je het lef had überhaupt dit idee te opperen. En het was nog maar een idee, een hoopvolle gedachte binnen een reeks maatregelen waarover het best is te zwijgen om er niet van verdacht te worden een aliën te zijn.

De waanzin voorbij.

Een hele kosmos en dit blauwe puntje weet nimeer waar rond het draait. 

En eerlijk? Zolang  onze buik vol is en ik mijn zak kan leeg schieten zie ik geen noodzaak iets te veranderen. Verhuizen ja, maar de wereld veranderen is net iets te hoog gegrepen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

De waanzin voorbij. Een hele kosmos en dit blauwe puntje weet nimeer waar rond het draait. En eerlijk? Zolang  onze buik vol is en ik mijn zak kan leeg schieten zie ik geen noodzaak iets te veranderen. Verhuizen ja, maar de wereld veranderen is net iets te hoog gegrepen. 

Het gaat om kleine dingen, een komma volstaat om dat te weten te komen. Maar ik schiet veel liever alles kapot, zo kan niemand er ernstig over nadenken. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Het gaat om kleine dingen, een komma volstaat om dat te weten te komen. Maar ik schiet veel liever alles kapot, zo kan niemand er ernstig over nadenken. 

Als er in uw straat geschoten wordt, de granaten afgaan waar uw kinderen slapen kunt ge me nog eens op prioriteiten komen aanspreken. ;) de kogel kwam van links.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als er in uw straat geschoten wordt, de granaten afgaan waar uw kinderen slapen kunt ge me nog eens op prioriteiten komen aanspreken. De kogel kwam van links.

Zou je nu niet kunnen denken dat ik redelijk manisch ben wanneer ik over het verloren paradijs van Keynes en het vanzelfsprekende idee van een monetaire reset begin? Zal er beter maar niet te enthousiast en hoopvol over zijn, straks beland ik nog in een majeure depressie met suïcide neigingen tot gevolg. Zou de GGZ eigenlijk wel willen weten wat een aantal ervaringswerkers inhoudelijk nog te vertellen hebben? Ik betwijfel het ten zeerste wanneer we naar het contrast gaan kijken tussen wat is en wat mogelijk is, schokkend is het. Maar dat is maar een mening, in de marge van dat wat leven genoemd wordt.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Zou je nu niet kunnen denken dat ik redelijk manisch ben wanneer ik over het verloren paradijs van Keynes en het vanzelfsprekende idee van een monetaire reset begin? Zal er beter maar niet te enthousiast en hoopvol over zijn, straks beland ik nog in een majeure depressie met suïcide neigingen tot gevolg. Zou de GGZ eigenlijk wel willen weten wat een aantal ervaringswerkers inhoudelijk nog te vertellen hebben? Ik betwijfel het ten zeerste wanneer we naar het contrast gaan kijken tussen wat is en wat mogelijk is, schokkend is het. Maar dat is maar een mening, in de marge van dat wat leven genoemd wordt.

Maar de ggz is er niet om geadviseerd te worden he :D oefen eens alles 180° uit van hoe je het nu doet. Wie weet vind je geluk.... 

Laat ons drinken op de tijd. Proost.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar de ggz is er niet om geadviseerd te worden he oefen eens alles 180° uit van hoe je het nu doet. Wie weet vind je geluk.... Laat ons drinken op de tijd. Proost.

We sterven toch allemaal, waarom dan nog wachten? 

13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar de ggz is er niet om geadviseerd te worden he  oefen eens alles 180° uit van hoe je het nu doet.

Dat is de reden waarom we naar de GGZ gestapt zijn, toen die epistemologische obstakels zich spontaan lieten opmerken. Wat nu, eens een mailtje naar een autoriteit sturen die z'n verantwoordelijkheid binnen de eigen rangen gaat nemen? Waarom weten ze dat zelf niet? 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid