Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

29 minuten geleden zei Fundamenteel:

Leven.

Entropie wordt het, verder is het totaal absurd omdat ook beschikbare alternatieven in flarden worden geschoten, en dan doen alsof we het leuk vinden door in surrogaten te vluchten. Dat noem je leven? 

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hebt ge trouwens die rekening oefening voor kinderen al opgelost? We waren hier beide verkeerd. De duivel is in het detail.

We hebben je eerder een kinderlijk eenvoudige oefening gegeven, iets minder belachelijk dan je denkt. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Entropie wordt het, verder is het totaal absurd omdat ook beschikbare alternatieven in flarden worden geschoten, en dan doen alsof we het leuk vinden door in surrogaten te vluchten. Dat noemen je leven? 

Zelfs een plant die sterft blijft tot de laatste druppel vechten. Dat is de levenslust. Als je morgen dreigt te verdrinken zal uw instinct overnemen.

En gedenk die uitspraak van GI Jane film: een mus vriest dood en valt dood van de tak, maar het zal er nooit over gezeurd hebben.

3 minuten geleden zei TTC:

Entropie wordt het, verder is het totaal absurd omdat ook beschikbare alternatieven in flarden worden geschoten, en dan doen alsof we het leuk vinden door in surrogaten te vluchten. Dat noemen je leven? 

Trouwens ik schiet hier niets aan flarden he. 

Ik was ooit sterk voorstander, evenzo van het basisinkomen. Maar het hangt niet van ons af. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zelfs een plant die sterft blijft tot de laatste druppel vechten. Dat is de levenslust. Als je morgen dreigt te verdrinken zal uw instinct overnemen. En gedenk die uitspraak van GI Jane film: een mus vriest dood en valt dood van de tak, maar het zal er nooit over gezeurd hebben.

Domme plant, er is immers geen ontkomen aan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Domme plant, er is immers geen ontkomen aan. 

Maar is die strijd niet nodig voor hierna? De natuur is zodanig ontworpen dat meeste organismes pas geboren worden als ze sterk genoeg voor de omgeving zijn. Ik denk dat dat meT sterven ook zo is. Hoewel euthanasie al vast staat hier bij ziektes waar ik behandeling voor weiger.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar is die strijd niet nodig voor hierna? De natuur is zodanig ontworpen dat meeste organismes pas geboren worden als ze sterk genoeg voor de omgeving zijn. Ik denk dat dat meT sterven ook zo is. Hoewel euthanasie al vast staat hier bij ziektes waar ik behandeling voor weiger.

Onthechten is een vreemd fenomeen, dit geldt zeker binnen een schuldeconomie. We gaan er immers vanuit dat de schuldeiser onlosmakelijk verbonden is met de schuldenaar, dit heeft een invloed op onze manier van denken en handelen. Iedereen begrijpt het voorgaande omdat we het nu eenmaal zo gewend zijn, het is zelfs logisch te begrijpen. Maar hoe zouden we reageren wanneer de schuldeiser volledig los komt te staan van de schuldenaar, wanneer dus deze schuldrelatie zou ontbonden worden op zo’n manier dat de schuldeiser toch z’n geld terugkrijgt en de schuldenaar niets hoeft te betalen. Is dat even eenvoudig om te begrijpen?

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Onthechten is een vreemd fenomeen, dit geldt zeker binnen een schuldeconomie. We gaan er immers vanuit dat de schuldeiser onlosmakelijk verbonden is met de schuldenaar, dit heeft een invloed op onze manier van denken en handelen. Iedereen begrijpt het voorgaande omdat we het nu eenmaal zo gewend zijn, het is zelfs logisch te begrijpen. Maar hoe zouden we reageren wanneer de schuldeiser volledig los komt te staan van de schuldenaar, wanneer dus deze schuldrelatie zou ontbonden worden op zo’n manier dat de schuldeiser toch z’n geld terugkrijgt en de schuldenaar niets hoeft te betalen. Is dat even eenvoudig om te begrijpen?

Ik heb ook nog een lopende schuld, hoe maak ik me dan los? Of bedoel je zoiets dan op federaal niveau?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

 

Ok neem persoonlijk gebied. 

Neem bv een hypothecaire lening. Als je daar de schuldeiser niet betaalt, zal je gauw ondervinden dat een contract beide wel degelijk bindt.

In België hebben ze toch bijna geen hypotheken? Ze bouwen er goedkoop zelf een huis op een stukje grond, zijn op eten en drinken na gierige vrekken en alles daar gaat enkel maar om erven. 

De familie aast op de erfenis. Daarom zorgen ze het liefst ook zelf voor grootmoeder.

En het huis van grootmoeder of het eigen geërfde huis is toch groot genoeg. Met een toonkamer en al. Toch?

Scrooge is d’r niks bij. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Plume:

In België hebben ze toch bijna geen hypotheken? Ze bouwen er goedkoop zelf een huis op een stukje grond, zijn op eten en drinken na gierige vrekken en alles daar gaat enkel maar om erven. De familie aast op de erfenis. Daarom zorgen ze het liefst ook zelf voor grootmoeder.

Naastenliefde noemen ze dat wellicht?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Lapzwans.

Neen jij geeft uitleg, ik schets een voorbeeld en vraag hoe ge daar uw uitleg op gaat toepassen? 

Zo eenvoudig is het niet he.

2 minuten geleden zei Plume:

Met de nadruk op noemen.

De eenvoudige electriciën Dutroux had er zeven. Huizen. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Marc_Dutroux

Een Waal nota bene.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dutroux kreeg zelfs bescherming uit de media en politiek toen wij Vlamingen staakte voor de Conorotte affaire. Media trapte de Vlaming na en doofpotte het pedo netwerk. 

1 minuut geleden zei Plume:

 Een Belg is een Belg, ook al maak jij onderscheid, het is nog altijd gewoon 1 land.  Maar in Vlaanderen is het net zo. Dat moet jij toch weten.

Ik ken geen Belgen? Enkel Vlamingen die Nederlanders naar huis mepte om dan belazerd te worden door francofonen. Belziek is een failed state.

2 minuten geleden zei TTC:

Zie de oefening, je weet zelf hoe het kan. 

Neen dat is het weg wuiven. De schuld bindt schuldeiser en schuldenaar. Misschien niet in uw wereldje van Narnia achter de kast, hier dus wel :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen dat is het weg wuiven. De schuld bindt schuldeiser en schuldenaar. Misschien niet in uw wereldje van Narnia achter de kast, hier dus wel

Denk je dat we achterlijk zijn, bespreek het liever met je psychiater die je de juiste hersenkwab zal aantonen waar het probleem zich situeert. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Denk je dat we achterlijk zijn, bespreek het liever met je psychiater die je de juiste hersenkwab zal aantonen waar het probleem zich situeert. 

Ja ik denk dat. Veel bla bla maar schets de praktijk en heT wordt ineens veel korter van stof :)

En dat was dan persoonlijk vlak, ge denkt dan op federaal niveau mee te kunnen? Real laugh out loud.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ja ik denk dat. Veel bla bla maar schets de praktijk en heT wordt ineens veel korter van stof En dat was dan persoonlijk vlak, ge denkt dan op federaal niveau mee te kunnen? Real laugh out loud.

Zeveraar, het is immers veel te moeilijk om een oefening aandacht te geven, dat is enkel bedoeld voor achterlijken. 

7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja ik denk dat. Veel bla bla maar schets de praktijk en heT wordt ineens veel korter van stof En dat was dan persoonlijk vlak, ge denkt dan op federaal niveau mee te kunnen? Real laugh out loud.

In Knack "Koning Filip over formatie: 'Geduld van burgers mag niet gezien worden als onverschilligheid"

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Zeveraar, het is immers veel te moeilijk om een oefening aandacht te geven, dat is enkel bedoeld voor achterlijken. 

Het was voor u al teveel moeite mij 5min te helpen met Excel. Heb ik daar een boek van moeten kopen en lezen. 

Denkt gij nu echt dat ge op mensen kunt blijven neerkijken en ze u later verder serieus gaan nemen?  

Tijden veranderen en zo ook ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Het was voor u al teveel moeite mij 5min te helpen met Excel. Heb ik daar een boek van moeten kopen en lezen. Denkt gij nu echt dat ge op mensen kunt blijven neerkijken en ze u later verder serieus gaan nemen?  Tijden veranderen en zo ook ik.

Hopeloos is het, zelfs in geschenkverpakking. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid