Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

De schuld is niet weg. Ik snap dat het in uw denkwereld, waar voor elk probleem een hokje tevoorschijn komt met de oplossing, dat niet zo is. Maar als jij wilt dat ik het serieus neem, neem mij dan ook even serieus in de tabellen. Herbereken en maak een tabel op de situatie van vandaag en zie het schrijnende probleem spelen. De oplossing? Het probleem verwijderen en vervangen door degenen die wel oplossingen (die democratisch gekozen zijn) willen uitvoeren. Zolang uw politiek het probleem is zal er nooit iets veranderen. Nooit. 

Bovenaan staat 'denkexperiment', wil zeggen dat we alle opties kunnen overwegen, dus ook diegene die je misschien nog niet kent waardoor vandaag het stelsel van beperkte rationaliteit in stand gehouden kan worden.  Jammer genoeg, het vereist dat mensen ook hun verstand willen gebruiken, wat doorgaans nogal pijnlijk kan zijn door wat ze dan te zien krijgen. MYDYjeu.png

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

Zojuist zei TTC:

Bovenaan staat 'denkexperiment', wil zeggen dat we alle opties kunnen overwegen, dus ook diegene die je misschien nog niet kent waardoor vandaag het stelsel van beperkte rationaliteit in stand gehouden kan worden.  Jammer genoeg, het vereist dat mensen ook hun verstand willen gebruiken, wat doorgaans nogal pijnlijk kan zijn door wat ze dan te zien krijgen. 

 

Uw tabel is te beknopt. Voor een hb iemand als u moogt ge gerust uw lat wat verhogen.

Volg mijn raad eens en maak een tabel op naar de situatie van een alleenstaande arbeider vandaag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Uw tabel is te beknopt. Voor een hb iemand als u moogt ge gerust uw lat wat verhogen. Volg mijn raad eens en maak een tabel op naar de situatie van een alleenstaande arbeider vandaag.

Ik denk dat psychiaters nog veel werk hebben, gelukkig voor hen. De lat verhogen betekent abstraheren en dan nuchter kijken, op deze manier vallen de anomalieën gratis op je bord. Maar dat zie je niet door er altijd chaos van te maken door nu net teveel informatie, en zo raakt iedereen in verwarring wat een aantal dan ook maar al te graag heeft. Maar doe rustig verder, straks komt Jezus. 

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Volg mijn raad eens en maak een tabel op naar de situatie van een alleenstaande arbeider vandaag.

Je hebt zelf excel, ik zie het hier dan wel verschijnen. Of is er nog afwas te doen ook? Of stofzuigen, zeg maar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Ik denk dat psychiaters nog veel werk hebben, gelukkig voor hen. De lat verhogen betekent abstraheren en dan nuchter kijken, op deze manier vallen de anomalieën gratis op je bord. Maar dat zie je niet door er altijd chaos van te maken door nu net teveel informatie, en zo raakt iedereen in verwarring wat een aantal dan ook maar al te graag heeft. Maar doe rustig verder, straks komt Jezus. 

Je hebt zelf excel, ik zie het hier dan wel verschijnen. Of is er nog afwas te doen ook? Of stofzuigen, zeg maar. 

Dus ik vraag u even serieus te worden, wil de lat verhogen en ik word geflamed.

Ja kust mijn gat dan he gast.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Fundamenteel:

De schuld is niet weg. Ik snap dat het in uw denkwereld, waar voor elk probleem een hokje tevoorschijn komt met de oplossing, dat niet zo is.

Als we het hebben over iets creëren of scheppen dan kunnen we ons de vraag stellen wie of wat die scheppende kracht nu precies is, dit zonder het te willen hebben over wat gecreëerd of geschapen wordt. Anders gezegd, oorlog is ook als een schepping te zien, net zoals de wil van sommigen om iets anders te scheppen, vrede en harmonie. De vraag is dus eigenlijk of dit dezelfde scheppende kracht is of van elkaar losstaande entiteiten of krachten. Iemand een uitgesproken idee hierover?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Als we het hebben over iets creëren of scheppen dan kunnen we ons de vraag stellen wie of wat die scheppende kracht nu precies is, dit zonder het te willen hebben over wat gecreëerd of geschapen wordt. Anders gezegd, oorlog is ook als een schepping te zien, net zoals de wil van sommigen om iets anders te scheppen, vrede en harmonie. De vraag is dus eigenlijk of dit dezelfde scheppende kracht is of van elkaar losstaande entiteiten of krachten. Iemand een uitgesproken idee hierover?

Laat los, het is me duidelijk. En het maakt me niet eens uit of het de andere duidelijk is.

Ik wou uw tabel benaderen en hem naar de situatie van vandaag verplaatsen. Iedereen heeft een denkwereldje, maar soms stroken zaken niet met de realiteit. Ik vrees dat ge die waarheid nooit bij uzelf zult herkennen. En dan moogt ge Johari vensters over andere gooien, ge zult er nooit ergens mee geraken als ge niet leidt door voorbeeld.

Als ge het serieus wilt nemen. Wie weer morgen nuchter, poog dan maar eens die tabellen naar de realiteit van vandaag te vertalen en niet vanuit “als dit en dat en dat toegepast wordt is dit het resultaat”. Er is hier geen als bij mensen die er den dupe van zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Dus ik vraag u even serieus te worden, wil de lat verhogen en ik word geflamed.

Ergo, de lat is te hoog voor je, de schuld is weg en de schuldeiser heeft z'n geld terug zonder dat jij iets betaald hebt. Dat was het onderwerp, niet heel het hedendaagse sociale zekerheidsstelsel dat om dezelfde reden rustig alles kan betalen omdat de staatsschuld op dezelfde manier kan opgelost worden. Help, de duivel wordt geflamed, keertje wat anders., zelfs komisch. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Fundamenteel:

Uw tabel is te beknopt. Voor een hb iemand als u moogt ge gerust uw lat wat verhogen.

Volg mijn raad eens en maak een tabel op naar de situatie van een alleenstaande arbeider vandaag.

Het is nooit slim de raad op te volgen van iemand die krampachtig in geld gelooft. Laat staan eentje die er oorlog voor wil voeren. Hetzij tegen mensen met een ander geloof, een andere huidskleur, een andere taal of provincie, Waal of Vlaming. De idioterie ten top. 
 

 

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Wie weer morgen nuchter, poog dan maar eens die tabellen naar de realiteit van vandaag te vertalen en niet vanuit “als dit en dat en dat toegepast wordt is dit het resultaat”.

Weet je, we kunnen het ook eens hebben over een paradigmashift, maar ook enkel op voorwaarde dat er niets verandert. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Ergo, de lat is te hoog voor je, de schuld is weg en de schuldeiser heeft z'n geld terug zonder dat jij iets betaald hebt. Dat was het onderwerp, niet heel het hedendaagse sociale zekerheidsstelsel dat om dezelfde reden rustig alles kan betalen omdat de staatsschuld op dezelfde manier kan opgelost worden. Help, de duivel wordt geflamed, keertje wat anders., zelfs komisch. 

Pardon voor mij? Ik zeg dat uw tabel te beknot en te ongenuanceerd is. Het is hier in de realiteit geen economie met co creatieve rentes he. Maar met variabele en vaste rentes. Het is boven uw niveau zich even te verplaatsen in de average Joe en eens simpel op diens loon te berekenen.

Het is niet 0, enkel in uw wereld. Van alle mensen ter aarde is er enkel in uw hoofd géén schuld. Ding dong TTC, smell the coffee 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Plume:

Het is nooit slim de raad op te volgen van iemand die krampachtig in geld gelooft. Laat staan eentje die er oorlog voor wil voeren. Hetzij tegen mensen met een ander geloof, een andere huidskleur, een andere taal of provincie, Waal of Vlaming. De idioterie ten top. 

We hoeven maar van twee dingen te onthechten, maar ik ben niet zeker meer of ik nu het eerste of het tweede vergeten ben. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

We hoeven maar van twee dingen te onthechten, maar ik ben niet zeker meer of ik nu het eerste of het tweede vergeten ben. :)

Gij kent mij. Zij niet. Ik voer geen oorlogen voor geld en ben altijd het hardste tegen oorlog opgekomen. Wie teutte er als hardste en als eerste hoe hard het westen met de jihadisten collaboreerden? Wanneer onschuldige moslims vermoord werden? Zweeg ik bij de hongersnood in Jemen? Je zou die troela beter niet te fel voeden. Ze weet niets.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Gij kent mij. Zij niet. Ik voer geen oorlogen voor geld en ben altijd het hardste tegen oorlog opgekomen. Wie teutte er als hardste en als eerste hoe hard het westen met de jihadisten collaboreerden? Wanneer onschuldige moslims vermoord werden? Zweeg ik bij de hongersnood in Jemen? Je zou die troela beter niet te fel voeden. Ze weet niets.

Ik zou schematherapie toch eens ernstig overwegen, schept orde in de wanboel die je er telkens van maakt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Pardon voor mij? Ik zeg dat uw tabel te beknot en te ongenuanceerd is. Het is hier in de realiteit geen economie met co creatieve rentes he. Maar met variabele en vaste rentes. Het is boven uw niveau zich even te verplaatsen in de average Joe en eens simpel op diens loon te berekenen. Het is niet 0, enkel in uw wereld. Van alle mensen ter aarde is er enkel in uw hoofd géén schuld. Ding dong TTC, smell the coffee 

De schuld is dus weg en de schuldeiser heeft z'n geld terug, welke impact heeft dat om de randfenomenen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

De schuld is dus weg en de schuldeiser heeft z'n geld terug, welke impact heeft dat om de randfenomenen. 

In uw wereldje, niet in DE wereld.

Zojuist zei Plume:

?

 

Ik heb gestaakt met Dutroux, ik heb de oorlog van Irak tot Syrië veroordeeld en vroeg meer aandacht voor de hongersnood in Jemen. Zelf Trump persoonlijk getweet, niet dat hij dat las. Maar die zaken laten mij zeker niet onberoerd. Bepaalde zaken staan echt wel op het netvlies gebrand. Let it be known.

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Fundamenteel:

Want ik nam u serieus, maar vanaf het te diep ging begon ge onnozel te doen. Altijd een ander, altijd...

Hoezo, je vroeg om van je schuld af te komen zonder dat je je huis zou verliezen, de schuldeiser heeft z'n geld ook terug. Zie je het niet dan? En dan snel er vanalles en nog wat bijhalen om een en ander te verduisteren? Verdacht is het, en je bent Vlaming? 

image.png.492ed7a34dd580848c78588173cd0281.png

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Ok ik heb het 10 seconden bekeken.

Het lijkt bijna op een Jubeljaar, zo snel gaat het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Hoezo, je vroeg om van je schuld af te komen zonder dat je je huis zou verliezen, de schuldeiser heeft z'n geld ook terug. Zie je het niet dan? En dan snel er vanalles en nog wat bijhalen om een en ander te verduisteren? Verdacht is het, en je bent Vlaming? 

image.png.492ed7a34dd580848c78588173cd0281.png

Ge zijt wellicht niet eens hb he? Ge kunt DBi al een hand gaan geven qua nuance. Als uw huis de goederen zijn, daar kunt ge niet van eten en de rekeningen betalen he. Daarbovenop vergeet je faliekant de rente, en voor elk probleem een riedeltje rijmen geeft die arbeider geen extra voedsel op tafel.

Niemand kan mij verwijten dat ik dit hier geen kans gaf. Ik benaderde uw tabel, wees op flaw, vroeg nuance en het eens naar vandaag te vertalen. Als gij cirkels wilt blijven draaien.... Met alle Chinezen en geheel Antwerpen, mor ni met mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ge zijt wellicht niet eens hb he? Ge kunt DBi al een hand gaan geven qua nuance. Als uw huis de goederen zijn, daar kunt ge niet van eten en de rekeningen betalen he. Daarbovenop vergeet je faliekant de rente, en voor elk probleem een riedeltje rijmen geeft die arbeider geen extra voedsel op tafel. Niemand kan mij verwijten dat ik dit hier geen kans gaf. Ik benaderde uw tabel, wees op flaw, vroeg nuance en het eens naar vandaag te vertalen. Als gij cirkels wilt blijven draaien.... Met alle Chinezen en geheel Antwerpen, mor ni met mij.

Wie zegt dat ik HB ben? De vraag is of je schuld weg is zonder te betalen en dat toch de schuldeiser z'n geld terug heeft, daar ging het om. 

16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Daarbovenop vergeet je faliekant de rente

Moeten we dan een extra lijntje voorzien om hetzelfde te doen, zou je daar blij mee zijn? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Niemand kan mij verwijten dat ik dit hier geen kans gaf.

Ik geloof enkel maar in de dingen die ik kan bevatten, zelf ervaren heb en/of logisch te verklaren zijn, in het andere geval zou ik napraten zonder degelijk begrip. Het wil dus zeggen dat ik ook heel wat zou kunnen missen waardoor mijn beoordeling beperkt is, zij het door een gebrek aan kennis of authentieke ervaringen die me bewust van iets hebben gemaakt. Andersom geldt dan uiteraard ook, net zoals er in een economie nooit een gebrek aan geld kan zijn maar toch denken dat het wel zo is omdat iedereen het zegt en zich massaal aan deze gedachte conformeert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

Ik geloof enkel maar in de dingen die ik kan bevatten, zelf ervaren heb en/of logisch te verklaren zijn, in het andere geval zou ik napraten zonder degelijk begrip. Het wil dus zeggen dat ik ook heel wat zou kunnen missen waardoor mijn beoordeling beperkt is, zij het door een gebrek aan kennis of authentieke ervaringen die me bewust van iets hebben gemaakt. Andersom geldt dan uiteraard ook, net zoals er in een economie nooit een gebrek aan geld kan zijn maar toch denken dat het wel zo is omdat iedereen het zegt en zich massaal aan deze gedachte conformeert.

Daarom dat ge zo kleingeestig zijt. Alles eindelijk verklaard. Succes ermee. Ik ga shinen onder de blote hemel van onze lieve Heer. 

I choose to live, not die. Beast mode!

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Daarom dat ge zo kleingeestig zijt. Alles eindelijk verklaard. Succes ermee. Ik ga shinen onder de blote hemel van onze lieve Heer. I choose to live, not die. Beast mode!

Je vraag werd beantwoord met zelfs een aangepast schema dat je op je wenken dient, we zullen nu wachten tot je terug dezelfde vragen stelt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Je vraag werd beantwoord met zelfs een aangepast schema dat je op je wenken dient, we zullen nu wachten tot je terug dezelfde vragen stelt. 

Ah? Staat hier een tabel in de huidige situatie van een alleenstaande arbeider vs alleenstaand werkloos gezin met 5 kinderen? 

Niet dat het mij in het einde een fluit kan schelen. Ik vreet, zuip en gebruik wat en wanneer ik dat wil. Jehovah-jireh.

Ik wou alleen even de neus op de feiten drukken en eens 1 avondje niet verdwalen in het land der dwazen. Failed you have.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid