Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

41 minuten geleden zei TTC:

Kortom, de kosmos lijkt me net iets te groot om geen geloof te hechten in het idee van een fluweelzachte paradigmashift, een strikt persoonlijke mening op basis van alle beschikbare elementen, herstelonderzoek en logisch redeneren. Verder hoeft niemand mijn mening te delen, het zou me echter wel diep ontroeren als een aantal GGZ-experten meer belangstelling zouden kunnen tonen in dat wat een aantal ervaringswerkers in de GGZ aanbieden om te onderzoeken op waarachtigheid. Het is een welgemeende hulpvraag, integer en vreedzaam., in oprechtheid.  

En hebt ge al uitgereikt naar ggz-experten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

10 uur geleden zei Fundamenteel:

En hebt ge al uitgereikt naar ggz-experten?

We hebben net een onderzoek naar de werking van de GGZ, hoe bedoel je precies?

12 uur geleden zei Fundamenteel:

Don’t open the gates?

Met een aantal ervaringswerkers in de GGZ kan je maar beter voorzichtig zijn, de verdrinkingsdood staat je namelijk snel nabij wanneer ze hun sluizen met referentiekaders openzetten. En waar het hart van vol is, kunnen weinigen bevatten op een relatieve nanoseconde, wat normaal is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

Wij als mensen denken veel te weten maar vergissen ons meer dan we zelf doorhebben. Wat moet ik dan bijdragen?

Fascinerend is het dat het überhaupt kan, leven in een wereld waar gestreden wordt tegen een probleem dat niet bestaat, simpelweg omdat het alternatief niet gekend is. En erger, wanneer je het alternatief zou voorleggen dan wordt het probleem groter, heel de wereld zou dan in elkaar kunnen stuiken met apocalyptische toestanden tot gevolg. En het wordt nog beter wanneer je ten gronde begint te begrijpen waar dit nu echt om gaat, dan word je misschien een absurde held die denkt dat het wel eenvoudig moet zijn om hier meer begrip voor te vinden. En ja, het gaat om kleine dingen, wonderbaarlijk is het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei TTC:

We hebben net een onderzoek naar de werking van de GGZ, hoe bedoel je precies?

Met een aantal ervaringswerkers in de GGZ kan je maar beter voorzichtig zijn, de verdrinkingsdood staat je namelijk snel nabij wanneer ze hun sluizen met referentiekaders openzetten. En waar het hart van vol is, kunnen weinigen bevatten op een relatieve nanoseconde, wat normaal is.

Je hoopt dat ggz experten ooit aandacht voor uw plan zullen hebben, maar die gaan niet naar u komen he. Jij zal naar daar moeten gaan om te zien wat de experten vinden ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Je hoopt dat ggz experten ooit aandacht voor uw plan zullen hebben, maar die gaan niet naar u komen he. Jij zal naar daar moeten gaan om te zien wat de experten vinden

Volgens mij begrijp je echt niet wat we zeggen, we hebben een studie gemaakt over de GGZ waardoor we weten waarom ze ons niet begrijpen. Het is eigenlijk een beetje absurd, we gebruiken echter wel het studiewerk van de GGZ om dat te verklaren. Maar omdat je misschien denkt dat we niets doen, momenteel loopt er een pilootproject met een GGZ-expert die daartoe bereid was. Zo gaat het nu eenmaal, als mensen bereid zijn tot open dialoog, wat niet gemakkelijk is in deze wereld.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei TTC:

Fascinerend is het dat het überhaupt kan, leven in een wereld waar gestreden wordt tegen een probleem dat niet bestaat, simpelweg omdat het alternatief niet gekend is. En erger, wanneer je het alternatief zou voorleggen dan wordt het probleem groter, heel de wereld zou dan in elkaar kunnen stuiken met apocalyptische toestanden tot gevolg. En het wordt nog beter wanneer je ten gronde begint te begrijpen waar dit nu echt om gaat, dan word je misschien een absurde held die denkt dat het wel eenvoudig moet zijn om hier meer begrip voor te vinden. En ja, het gaat om kleine dingen, wonderbaarlijk is het.

Dus er bestaan geen schulden, waarom je dan druk maken over andermans schulden? De realiteit is een rekbaar en veelal subjectief begrip. Zie hoe ze fantaseren over klimaat. De golfstroom verandert signifiicant. Dat zullen ze ook in onze schoenen schuiven moesten ze kunnen. Terwijl er krachten spelen waar we niets invloed op hebben.

Geloof je in iets ja of neen? En hoe denk je dat dat iets naar ons kijkt? Tonnen plastiek per dag in zee, onderdrukking van soortgenoten en dieren. De mens verspreidt zich over deze planeet als een kanker in een gastheer. Hoe denk je nu zelf dat "het iets" dat oplost? 

3 minuten geleden zei TTC:

Volgens mij begrijp je echt niet wat we zeggen, we hebben een studie gemaakt over de GGZ waardoor we weten waarom ze ons niet begrijpen. Het is eigenlijk een beetje absurd, we gebruiken echter wel het studiewerk van de GGZ om dat te verklaren. Maar omdat je misschien denkt dat we niets doen, momenteel loopt er een pilootproject met een GGZ-expert die daartoe bereid was. Zo gaat het nu eenmaal, als mensen bereid zijn tot open dialoog, wat niet gemakkelijk is in deze wereld.  

Je hebt toch een mail adres van de grootste hier? Mail hem dat door en wacht response af? Dat kon je al weken geleden doen ook he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het grootste probleem van mensen met een psychische kwetsbaarheid is interferentie, begrijp je dat? Of denk je zover nooit na? 

Sorry ik moet het nog gewoon worden. Mijn inlevingsvermogen is ook niet alles. 

Maar mail hem en open uw hart. Dat is echt een zeer redelijk mens die zijn vak kent. En ook mensenkennis heeft. Die heeft wel inlevingsvermogen. Doe uzelf dat kado.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Sorry ik moet het nog gewoon worden. Mijn inlevingsvermogen is ook niet alles. Maar mail hem en open uw hart. Dat is echt een zeer redelijk mens die zijn vak kent. En ook mensenkennis heeft. Die heeft wel inlevingsvermogen. Doe uzelf dat kado.

Heb de indruk dat er aan de andere kant niemand is, begrijp je het nu echt niet of doe je gewoon alsof? 

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mijn inlevingsvermogen is ook niet alles. 

Dat is wel heel zacht uitgedrukt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Enneuh heb er op persoonlijk gebied veel over mogen leren... Dat ik daar al die jaren naast zag.... waar plaats me dat? :s

shorry

1 minuut geleden zei TTC:

Heb de indruk dat er aan de andere kant niemand is, begrijp je het nu echt niet of doe je gewoon alsof? 

Dat is wel heel zacht uitgedrukt. 

Ik begrijp het en raad je sterk aan daar contact mee op te nemen.

3 minuten geleden zei TTC:

Dat is wel heel zacht uitgedrukt. 

Trekken van psychopaat zegt M. Ik voel volgens mij nog iets teveel dat te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Enneuh heb er op persoonlijk gebied veel over mogen leren... Dat ik daar al die jaren naast zag.... waar plaats me dat? shorry Trekken van psychopaat zegt M. Ik voel volgens mij nog iets teveel dat te zijn.

Het grootste probleem van mensen met een psychische kwetsbaarheid is interferentie, het is een lukrake stelling die me tot diepgaander beschouwing heeft geïnspireerd. Als ervaringswerker in de GGZ kan ik de stelling enkel bijtreden, niet op basis van theorie maar vanuit m’n persoonlijke beleving. Dat advies loslaten komt hiermee dan ook tot leven, soms lijkend alsof we innerlijk quasi letterlijk kunnen verhuizen naar een andere wereld, bizar?

13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik begrijp het en raad je sterk aan daar contact mee op te nemen.

Denk echt dat we chinees spreken, lees je nooit eens iets ten gronde? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Er loopt een engeltje naast je, weten we al lang. 

Saved by His and her loving grace. Binnenkort gedaan met spelen en serieus doen.... Enfin, gebalanceerder en actiever worden.

“Husbands love your wife as Christ loved the Church. “

26 minuten geleden zei TTC:

Het grootste probleem van mensen met een psychische kwetsbaarheid is interferentie, het is een lukrake stelling die me tot diepgaander beschouwing heeft geïnspireerd. Als ervaringswerker in de GGZ kan ik de stelling enkel bijtreden, niet op basis van theorie maar vanuit m’n persoonlijke beleving. Dat advies loslaten komt hiermee dan ook tot leven, soms lijkend alsof we innerlijk quasi letterlijk kunnen verhuizen naar een andere wereld, bizar?

Denk echt dat we chinees spreken, lees je nooit eens iets ten gronde? 

Ik heb gisterenavond het ops serieus aandacht gegeven ja. Ik dacht dat we het over de schildersziekte hadden, maar ik vergiste me en excuseerde me. 

Ik ben dan ook geen psychiater en zolang gij den beste geen kans geeft hebt ge uzelf geen kans gegeven. Van mij moet je het echt niet laten afhangen. Go for it.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei TTC:

Het grootste probleem van mensen met een psychische kwetsbaarheid is interferentie, het is een lukrake stelling die me tot diepgaander beschouwing heeft geïnspireerd.

Kun je niet beter zeggen dat het grootste probleem van jou interferentie is? Ik stel dit even lukraak omdat diepgaander beschouwing doet vermoeden dat overeenkomsten tussen twee soorten gegevens de kans op interferentie verhoogt. Vandaar wellicht je neiging tot syncretisme.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat je zegt is: je hebt een studie gemaakt voor de ggz. Wat ik zeg: mail het hem. Eenvoud.

Ik doe dat niet meer, uit zelfredzaamheid. 

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Eenvoud.

Binnen het vigerende nulsomspel kan je maar beter niet over geld beginnen, tenzij je dat volledig conform de conventies binnen het spel houdt. Ik had me dus beter niet laten inspireren door Einstein, plots werd alles zo eenvoudig dat ik er sterk aan begon te twijfelen dat het zo eenvoudig kon zijn, zelfs zo verbazingwekkend dat m’n emoties en intellect verstrengeld raakten en ik het amper in woorden kon beschrijven. Deze ervaring heeft me doen besluiten dat het delen van inzichten best met enige voorzichtigheid aangepakt kan worden, naar mijn mening toch net iets anders dan wat de nieuwe GGZ pretendeert met het idee van een open dialoog. Eigenlijk wel ja, liefde kan je verrassen op manieren die je helemaal niet verwacht, al vergt dat misschien wat meer diepgang en elaboratie om er gepast mee te kunnen omgaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

lukraak omdat diepgaander beschouwing doet vermoeden dat overeenkomsten tussen twee soorten gegevens de kans op interferentie verhoogt. Vandaar wellicht je neiging tot syncretisme.

Interferentie heeft je belemmerd de Essentie te verstaan?

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Ik doe dat niet meer, uit zelfredzaamheid. 

Binnen het vigerende nulsomspel kan je maar beter niet over geld beginnen, tenzij je dat volledig conform de conventies binnen het spel houdt. Ik had me dus beter niet laten inspireren door Einstein, plots werd alles zo eenvoudig dat ik er sterk aan begon te twijfelen dat het zo eenvoudig kon zijn, zelfs zo verbazingwekkend dat m’n emoties en intellect verstrengeld raakten en ik het amper in woorden kon beschrijven. Deze ervaring heeft me doen besluiten dat het delen van inzichten best met enige voorzichtigheid aangepakt kan worden, naar mijn mening toch net iets anders dan wat de nieuwe GGZ pretendeert met het idee van een open dialoog. Eigenlijk wel ja, liefde kan je verrassen op manieren die je helemaal niet verwacht, al vergt dat misschien wat meer diepgang en elaboratie om er gepast mee te kunnen omgaan.

Honestly? Dus je zit hier jaren( ?) depressief te wezen omdat ge u niet begrepen voelt, je hebt door die ervaringen een heel plan uitgewerkt waarmee je denkt de ggz te helpen. Maar als puntje bij paaltje komt ga je het niet door communiceren wegens zelfredzaamheid = verder depressief wezen?

Als je vernieuwing in de ggz wilt, zal je ze het moeten zeggen. Tegen mij of een ander zeggen brengt jezelf niets op. 

En ik let niet op volgens u? Uw toestand doet er toe ja, optellen aftrekken vermenigvuldigen wat minder. Sorry.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Honestly? Dus je zit hier jaren( ?) depressief te wezen omdat ge u niet begrepen voelt, je hebt door die ervaringen een heel plan uitgewerkt waarmee je denkt de ggz te helpen. Maar als puntje bij paaltje komt ga je het niet door communiceren wegens zelfredzaamheid = verder depressief wezen? Als je vernieuwing in de ggz wilt, zal je ze het moeten zeggen. Tegen mij of een ander zeggen brengt jezelf niets op. En ik let niet op volgens u? Uw toestand doet er toe ja, optellen aftrekken vermenigvuldigen wat minder. Sorry.

Ik zeg het, dat je ons voor geen meter begrijpt is al een tijdje duidelijk, daarom dat het leven voor psychisch kwetsbare mensen des te pijnlijker en ondraaglijker wordt. Maar dat is geen verwijt, ondanks alle boeken die hierover al geschreven zijn en de informatie die hierover gedeeld wordt, gratis. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Ik zeg het, dat je ons voor geen meter begrijpt is al een tijdje duidelijk, daarom dat het leven voor psychisch kwetsbare mensen des te pijnlijker en ondraaglijker wordt. Maar dat is geen verwijt, ondanks alle boeken die hierover al geschreven zijn en de informatie die hierover gedeeld wordt, gratis. 

Maar het hangt niet van mij af, toch? Ik heb me verdiept in het ops en zal daar mij daarop aanpassen jegens u. Zover mijn inlevingsvermogen dat toestaat. 

Het is als ik andere zou gaan verwijten mijn diagnose niet te begrijpen. Waar is den tijd dat mensen niet zoveel moesten stilstaan bij alles en we nog gewoon simpel iets dronken en een biljartje deden, een kaart legde en ongegeneerd om ter hardste scheten lieten?

den tijd waar sudoku nog plezant was ! :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar het hangt niet van mij af, toch? Ik heb me verdiept in het ops en zal daar mij daarop aanpassen jegens u. Zover mijn inlevingsvermogen dat toestaat. Het is als ik andere zou gaan verwijten mijn diagnose niet te begrijpen. Waar is den tijd dat mensen niet zoveel moesten stilstaan bij alles en we nog gewoon simpel iets dronken en een biljartje deden, een kaart legde en ongegeneerd om ter hardste scheten lieten?

Als ik mij laat inspireren door m’n klanten dan zou het kunnen zijn dat ik morgen opgenomen moet worden, ik hou dan ook veel liever afstand dan dat ik zou willen begrijpen wat ze me inhoudelijk te vertellen hebben. Naar het werk van Carl Rogers, psycholoog en psychotherapeut.  

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zover mijn inlevingsvermogen dat toestaat.

Hebben al denkelijk duizend keer gezegd dat het om elaboratie gaat, je weet inmiddels uit je broekzak wat dat betekent. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Als ik mij laat inspireren door m’n klanten dan zou het kunnen zijn dat ik morgen opgenomen moet worden, ik hou dan ook veel liever afstand dan dat ik zou willen begrijpen wat ze me inhoudelijk te vertellen hebben. Naar het werk van Carl Rogers, psycholoog en psychotherapeut.  

Hebben al denkelijk duizend keer gezegd dat het om elaboratie gaat, je weet inmiddels uit je broekzak wat dat betekent. 

Door uw klanten? Je moet niet opgenomen worden tenzij gevaar voor jezelf of anderen. Maar sowieso zou het niet slecht zijn eens in iets te springen wat u kan beter maken. Als is er maar de kleinste kans. 

Zeg al die dingen eens tegen iemand die sleutels tot uw brein kan aanreiken. Als je de sleutels niet aangrijpt blijft de deur dicht. Tijdens de storm en volle maan heb ik hem ook moeten contacteren hoor. There is no shame. Only acces to resources.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Door uw klanten? Je moet niet opgenomen worden tenzij gevaar voor jezelf of anderen. Maar sowieso zou het niet slecht zijn eens in iets te springen wat u kan beter maken. Als is er maar de kleinste kans. Zeg al die dingen eens tegen iemand die sleutels tot uw brein kan aanreiken. Als je de sleutels niet aangrijpt blijft de deur dicht. Tijdens de storm en volle maan heb ik hem ook moeten contacteren hoor. There is no shame. Only acces to resources.

Doe je af en toe al eens moeite om mensen te begrijpen? Ik bedoel dan, begrijpen door informatie ten gronde te elaboreren en pas dan te oordelen. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Doe je af en toe al eens moeite om mensen te begrijpen? Ik bedoel dan, begrijpen door informatie ten gronde te elaboreren en pas dan te oordelen. 

Waar oordeel ik dan? Je vroeg ooit zelf naar de gegevens he, nu heb je ze. Use them.

En echt wel dat ik moeite doe in te leven en begrijpen, ik heb gisteren uw diagnose serieuze aandacht gegeven. Moest het u niet opvallen, mijn manier van discussie voeren is aangepast.  Alleen ben ik niet thuis in uw geest en begrijp ik niet alles neen. Alsof dat andersom wel is. 

Als je zelf al op afstand houdt, wie heeft er dan (voor)oordelen? Hetzij onder het mom van “zelfredzaamheid”. Mensen met een doctoraat zijn niet gelijk aan mensen op credible.nl he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waar oordeel ik dan? Je vroeg ooit zelf naar de gegevens he, nu heb je ze. Use them. En echt wel dat ik moeite doe in te leven en begrijpen, ik heb gisteren uw diagnose serieuze aandacht gegeven. Moest het u niet opvallen, mijn manier van discussie voeren is aangepast.  Alleen ben ik niet thuis in uw geest en begrijp ik niet alles neen. Alsof dat andersom wel is. Als je zelf al op afstand houdt, wie heeft er dan (voor)oordelen? Hetzij onder het mom van “zelfredzaamheid”. Mensen met een doctoraat zijn niet gelijk aan mensen op credible.nl he.

Moest je het begrepen hebben dan zou je heel andere dingen schrijven, zo eenvoudig is het. In het andere geval kunnen we ook niet zeggen dat interferentie de grootste last vormt voor psychisch kwetsbare mensen, het is logica van het innerlijke kind dat zichzelf hervonden heeft. Heb je daar nu echt een doctoraat voor nodig of gewoon logisch boerenverstand? 

16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mensen met een doctoraat zijn niet gelijk aan mensen op credible.nl he.

Stel je dat voor, dat straks al mijn lieve lotgenoten, ervaringswerkers in de GGZ, als een sprinkhanenplaag de wereld bevruchten met hun liefdevolle aandacht zodat alles terug begint te groeien. Ja, meestal is het pas achteraf dat ik me vragen stel bij wat ik spontaan, alsof uit het niets oprijzend, geschreven heb. Net zoals ik dan weer op zoek kan gaan naar het verband met wat anderen al eens geschreven hebben, alsof het tijdloos zou zijn, eindeloos kan het doorgaan. But never mind, ieder z’n weg, feeling good as long progression passes by.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid