Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei Noel2:

Je suggereert zelfdoding. Neem aub contact op met deskundigen. Er zijn ups en downs in het leven.

Binnen het OPS-lijderschap vinden we als subcategorie de HSP’ers, dit is een meer gekende term en wellicht meer tot de verbeelding sprekend, of in ieder geval herkenbaarder gezien de vele magazines die hiernaar verwijzen. Volgens een aantal zou de HSP’er een evolutionaire functie hebben, dit zou principieel mooi kunnen aansluiten bij het idee van een paradigmashift. Dit is echter geen prettige gedachte, een paradigmashift verhoogt namelijk de maatschappelijke spanning waardoor het, zo gezien, voor de HSP’ers nog lastiger wordt. Het bundelen van competenties lijkt dan beslist raadzaam, denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

1 uur geleden zei Noel2:

Je suggereert zelfdoding. Neem aub contact op met deskundigen. Er zijn ups en downs in het leven.

Misschien ligt het aan mij maar m’n verwondering, zelfs verbijstering, wordt gewekt wanneer ik het gedachtegoed van het hermetisme koppel aan die van de nieuwe GGZ, derde orde impulsen zijn namelijk radicale veranderingen die dan het vigerende systeem overhoop zouden halen om wellicht, indien dit niet op een fluweelzachte manier zou gebeuren, in een mondiale catastrofe te belanden. Dat dit leidt tot verhoogde innerlijke spanningen mag haast evident genoemd worden, tenzij het mensen helemaal niet deert omdat ze, zoals begrepen binnen hetzelfde hermetisme, spreekwoordelijk zouden slapen of dronken zijn. Een gedegen herstelonderzoek kan op deze manier misschien dan wel de puzzel laten kloppen door er steeds meer inzicht te verwerven, het beeld dat hieruit geventileerd kan worden nu niet bepaald een pretje, om niet te zeggen weerzinwekkend. En dat zouden ervaringswerkers, psychisch kwetsbare mensen, nog aan GGZ-experten moeten toelichten? De nieuwe GGZ stelt zich tot doel de wachtlijsten te verkorten, binnen welk kader dan?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Fundamenteel:

Somewhere over the rainbow...

De onderzoeksvraag was, wat zou er gebeuren wanneer ik een financiële relativiteitstheorie ter dialoog stel binnen een hermetisch referentiekader? Het antwoord van de GGZ is, een bipolaire stoornis, een obsessief-compulsieve persoonlijkheidsstoornis, een schizotypische persoonlijkheidsstoornis, een schizoïde persoonlijkheidsstoornis, een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis, dysthymie en een majeure depressie, maar geen antwoord op de integere hulpvraag die rationeel doordacht kan onderbouwd worden. Over optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen, ik ken mensen die voor veel minder een beetje overprikkeld raken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Noel2:

Je suggereert zelfdoding. Neem aub contact op met deskundigen. Er zijn ups en downs in het leven.

Loslaten betekent niet altijd ontspannen, veel gradaties zijn mogelijk. We kunnen ook loslaten en voor de rest van ons leven OPS-lijder worden, simpelweg door het beeld van de samenleving dat elke dag in ons bewustzijn verschijnt. Een aantal pleegt dan zelfmoord, ook een vorm van loslaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei TTC:

Dank, ik zal er maar definitief een einde aan maken,  werkelijk niets heeft nog zin in deze wereld. Veel succes en groetjes aan M.

Luistert nu ook eens naar advies van anderen. Contacteert die psych, stop met alcohol. En als ge nu cafeïne op de alcohol van gisteren gaat drinken zult ge u ook niet beter voelen. 

Wij zijn emotionele dramaqueens en dienen daarmee te stoppen.

59 minuten geleden zei TTC:

De onderzoeksvraag was, wat zou er gebeuren wanneer ik een financiële relativiteitstheorie ter dialoog stel binnen een hermetisch referentiekader? 

Dan krijg je zelfmoordneigingen met uw zelfvernietigingsdrang, auto destruct zit in onze genen geprogrammeerd. Fight the power.

De koetjes en de kalfjes, de bloemekes en de bijtjes eens proberen. 

Wat overigens een zeer interessant onderwerp is, bloemen en bijen. Moet eens checken hoe bijen communiceren waar de goede nectar is. Al dansend, :) 

Via danspasjes geven ze de coördinaten door. Maf he?:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Luistert nu ook eens naar advies van anderen. Contacteert die psych, stop met alcohol. En als ge nu cafeïne op de alcohol van gisteren gaat drinken zult ge u ook niet beter voelen. Wij zijn emotionele dramaqueens en dienen daarmee te stoppen. Dan krijg je zelfmoordneigingen met uw zelfvernietigingsdrang, auto destruct zit in onze genen geprogrammeerd. Fight the power. De koetjes en de kalfjes, de bloemekes en de bijtjes eens proberen. Wat overigens een zeer interessant onderwerp is, bloemen en bijen. Moet eens checken hoe bijen communiceren waar de goede nectar is. Al dansend, Via danspasjes geven ze de coördinaten door. Maf he?

Om het leven aangenamer te maken en ons welzijn te bevorderen doen we er misschien goed aan om vanaf dit eigenste punt in de tijd nog enkel positief te denken, dit wekt warme gevoelens op en meer verbondenheid zodat we samen onze planeet kunnen rehabiliteren en transformeren tot een nieuwe vorm van samenleven, hartverwarmend en menswaardig. Om dit proces te faciliteren kunnen we in een relatieve nanoseconde een aantal anomalieën oplossen zodat we vrije toegang krijgen tot wat in onze harten gelegen is, een integere suggestie waarvan ik oorspronkelijk dacht dat het wel snel zou begrepen worden, een misvatting mijnentwege, vergeef me.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-12-2019 om 19:04 zei thom:

Dus.. nu de essentie van je topicbericht.

Het is bizar om zien dat we onszelf tot niets kunnen herleiden, tot wat we al waren van voor onze geboorte, zelfs voorafgaand aan de oerknal, voorbij aan tijd en ruimte. Want ja, hoe zou je anders tot jezelf kunnen komen? Op deze weg naar echtheid die we natuurlijk enthousiast en vol overgave aanvatten zal er echter een punt komen dat toch niet zo eenvoudig lijkt dan de boekjes doen vermoeden, loslaten wat onmogelijk kan losgelaten worden omdat we al zijn wie we zijn, er is enkel loslaten van wie we denken te zijn, door identificatie. Verwarring verzekerd, probeer het anders maar een keertje, in het beste geval is er ook een dienst na verkoop.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Luistert nu ook eens naar advies van anderen.

Over verheven Vlaanderen?

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Wat overigens een zeer interessant onderwerp is, bloemen en bijen.

In dat kader is vooral alleen de aan Einstein toegeschreven uitspraak "Als de bij van het aardoppervlak verdwijnt, heeft de mens nog maar vier jaar te leven" van belang.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Via danspasjes geven ze de coördinaten door. Maf he?

Vroeger, ooit crisismanager in logistieke omgevingen, had ik de gewoonte om eerst te gaan kijken naar de bugs in het systeem, zeer vaak ging dat om kleine dingen die heel het systeem of de activiteiten bemoeilijkten met heel wat stress voor de werknemers. Het ging daarom niet om de vraag wie er nu de schuldige was voor die bugs, het ging om alles vlot te krijgen zodat ook mensen het terug aangenamer werken zouden vinden. Het gaat natuurlijk om het principe, toepasbaar op elk systeem dat om deze of gene reden zo gegroeid is zoals het is, misschien zelfs om goede redenen. En dan komt de vraag van de kip of het ei, begint een mens zich nu zorgen te maken over iets dat hij/zij niet onderzocht heeft, of nu net wel? Leuk raadseltje?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Dan krijg je zelfmoordneigingen met uw zelfvernietigingsdrang, auto destruct zit in onze genen geprogrammeerd.

Waarom ervaringswerkers denken dat de GGZ een sleutelrol speelt binnen het hedendaagse tijdsgewricht? Dat is heel eenvoudig, het punt is niet dat er voor tal van problemen geen oplossingen zouden zijn, het punt is de cognitieve acceptatie en de idealiter fluweelzachte verwerking hiervan. En dat is geen kwestie van een nieuw schrikbewind dan wel in de eerste plaats een kwestie van informatie delen zodat we hierover ook op een volwassen manier kunnen communiceren, wat heel anders is dan niet op de hoogte zijn van allerhande alternatieven waardoor enig nuchter oordeel sowieso onmogelijk is. En ja, het is net hierin dat ook nogal wat overweldiging besloten ligt, dat wat een aantal ervaringswerkers in de GGZ ten diepste maar al te goed weet en hun angstschreeuwerige hulpvragen spontaan vanuit het integere hart doet oprijzen, ter vermijding van situaties die nu net nog veel erger zouden kunnen worden dan de warme gevoelens en de hoop die gelegen ligt in het idee van een mondiaal verbindende paradigmashift. Ja, een gedegen herstelonderzoek is beslist leuk en verrijkend voor het individuele zelf, tot je op het spoor komt van anomalieën die je zelfs in je wildste dromen niet had kunnen verzinnen, als het kristalhelder op je bord ligt en er plotsklaps geen GGZ-expert meer te vinden is. Geen verwijt, ook voor GGZ-experten zal het geen pretje worden om hier op een gepaste manier mee om te gaan, co-creatie een must, bedachtzaam. Kortom, er is goed nieuws, toch meen ik om 1000+1 redenen dat het toch niet zo makkelijk is dan wat menig een laat vermoeden, realisme een vak apart.      

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-2-2020 om 12:59 zei Fundamenteel:

Pardon? Ik machtig?

Als panarchist voel ik mij genoodzaakt om te doen alsof de rest van de wereld niet bestaat, anders krijg ik weer dat nare idee dat tal van problemen niet oplosbaar zijn. Het blijkt immers een gewoonte te zijn, nog meer boeken schrijven over de teloorgang van het Regenwoud. Wat kon ik anders gedaan hebben dan de GGZ om hulp vragen tot nader onderzoek? Wat rest mij anders dan m’n nederlaag in hartenpijn en verdriet te herkennen, niet eens competent om een hulpvraag op een begrijpelijke manier te formuleren. En zo zitten we hier dan, naar een wereld kijkend, zonder commentaar, niets waard.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei TTC:

Dat zou de paradox worden, deskundigen zoeken om iets te laten onderzoeken op waarachtigheid om vervolgens zelfmoord te plegen. Wel Noel, ken je iets van de werking van de GGZ? 

Geen idee, jij draait het om, noemt jezelf als patiënt deskundig en de GGZ als partij die iets moet leren. Betwijfel ten zeerste of zij het zelf zo zien. Salaris gaat meestal naar diegene die de prestatie levert. Maar dan geloof ik wel in jouw HSP, en dat je beter weet waar de draaipunten in het leven zijn dan iemand anders, daarom volg ik je. Al lijkt het er nu om te gaan dat je slechts wanhopig op zoek bent naar nieuwe redding in plaats van Dat je moet presteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Noel2:

Geen idee, jij draait het om, noemt jezelf als patiënt deskundig en de GGZ als partij die iets moet leren. Betwijfel ten zeerste of zij het zelf zo zien. Salaris gaat meestal naar diegene die de prestatie levert. Maar dan geloof ik wel in jouw HSP, en dat je beter weet waar de draaipunten in het leven zijn dan iemand anders, daarom volg ik je. Al lijkt het er nu om te gaan dat je slechts wanhopig op zoek bent naar nieuwe redding in plaats van Dat je moet presteren.

Ik vrees dat je geen idee hebt hoe het er in werkelijkheid aan toe gaat Noel, ben je er zelf al eens geweest? 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Noel2:

Nee niet om te lachen, zielig. Het probleem van de wereld is niet "oplossen van problemen" . Het is "oplossen van mensen die een probleem zijn".

Voor het rollenspel was het nog niet geheel duidelijk waarom een aantal alsmaar deed alsof ze het nooit begrepen, dit werd pas duidelijk na een gedegen herstelonderzoek maar daar bleef het dan ook bij. Sindsdien is ervaringskennis nog nooit zo succesvol geweest, als bliksems bij heldere hemel werd immers rijkelijk gestrooid met derde orde impulsen, alsof het al in orde was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Voor het rollenspel was het nog niet geheel duidelijk waarom een aantal alsmaar deed alsof ze het nooit begrepen, dit werd pas duidelijk na een gedegen herstelonderzoek maar daar bleef het dan ook bij. Sindsdien is ervaringskennis nog nooit zo succesvol geweest, als bliksems bij heldere hemel werd immers rijkelijk gestrooid met derde orde impulsen, alsof het al in orde was.

Je bedoelt dat je kan toveren? En dan roemen op je prestaties? Erg onchristelijk. Het lijkt me dat iets toch nog onbegrepen blijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Noel2:

Je bedoelt dat je kan toveren? En dan roemen op je prestaties? Erg onchristelijk. Het lijkt me dat iets toch nog onbegrepen blijft.

Toveren? Gewoon nuchter naar de wereld kijken en iedereen is morgen tovenaar, logisch boerenverstand volstaat ruimschoots. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Noel2:

Ik geloof niet in die “morgen”...ik denk dat alles wat geforceerd wordt mislukt.

Zeker niet onwaar door wat we niet spontaan doen zoals het al eeuwen had kunnen zijn,  het is compleet door elkaar gehaald waardoor nu de verwarring haast onwaarschijnlijk is. En toch blijven we dat volhouden, daarom ook dat iedereen vandaag kan toveren, als het gezien wordt tenminste. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-2-2020 om 12:34 zei Fundamenteel:

Ik zeg al hele tijd dat zoiets buiten onze macht ligt.

Niets en niemand zijn zowat de meest interessante begrippen die ik m’n leven ben tegengekomen, vooral omdat er niet zinnigs over gezegd kan worden maar toch zoveel betekenis hebben. En het zijn zelfs geen begrippen, anders had ik het misschien kunnen begrijpen. Ergo, niets helpt, vooral om ons te ontdoen van een aantal ketenen en bijhorende overtuigingen die logischerwijs in stand gehouden worden door de manier hoe we daarover denken. Het lijkt mysterieus maar toch is het de eenvoud zelve. Straks in mensentaal, kinderlijk speels.

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei TTC:

Zeker niet onwaar door wat we niet spontaan doen zoals het al eeuwen had kunnen zijn,  het is compleet door elkaar gehaald waardoor nu de verwarring haast onwaarschijnlijk is. En toch blijven we dat volhouden, daarom ook dat iedereen vandaag kan toveren, als het gezien wordt tenminste. 

je kunt het net zo goed niet zien, want alles is gedetermineerd, ook wie de schuld krijgt

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Noel2:

je kunt het net zo goed niet zien, want alles is gedetermineerd, ook wie de schuld krijgt

Vandaag zijn we geniaal als we optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen op een logisch en ethisch doordachte manier weten te hanteren op zo’n manier dat we tot oplossingen komen voor schijnbaar onoplosbare problemen, tegelijkertijd volkomen dwaas omdat we het vervolgens ook nog eens met het prachtige studiewerk van de GGZ kunnen onderbouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid