Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Djeezus zeg. Als mindfulness bij jullie werkt, dan komt er precies niet veel van in huis.

Bij mij werkt dat niet en dat vereist geen verantwoording. Het is als iemand verwijten geen chocolade te lusten.

 

 Alleen een beest kan dit niet.  Ieder mens kan dit.   Dus ook jij. 
 

Een hele kleine goede oefening om mee te beginnen is met de hand de afwas doen maar op volgorde. Kopje voor kopje, lepeltje voor lepeltje. En dan het eerste stuk dat je hebt afgewassen ook als eerste afdrogen. Daarna het tweede stuk. Exact in dezelfde volgorde, stuk voor stuk.  Vervolgens het eerste stuk wegzetten, dan het tweede, en zo voort.   In stilte.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

7 minuten geleden zei Plume:

 Alleen een beest kan dit niet.  Ieder mens kan dit.   Dus ook jij. 
 

Een hele kleine goede oefening om mee te beginnen is met de hand de afwas doen maar op volgorde. Kopje voor kopje, lepeltje voor lepeltje. En dan het eerste stuk dat je hebt afgewassen ook als eerste afdrogen. Daarna het tweede stuk. Exact in dezelfde volgorde, stuk voor stuk.  Vervolgens het eerste stuk wegzetten, dan het tweede, en zo voort.   

Als je geen autist bent dan wordt je het wel bij jou.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Als je geen autist bent dan wordt je het wel bij jou.

Allemaal flauwekul waar mensen zich achter verschuilen.  Mindfulness confronteert Fundamenteel met zijn onrust.    Hij denkt dat hij er alleen maar lekker rustig van moet worden, lekker makkelijk, maar  in die rust wordt de oorzaak helder.  Doch onder al die onrust ligt op een dieper niveau het bewustzijn van het Christuszaad.  Iets wat monniken al vele eeuwen lang door hebben.

De vergelijking die hij trekt met chocola slaat helemaal nergens op. Een betere vergelijking zou zijn met bewuste rustige diepe ademhaling. Ieder mens kan dat. Als een kettingroker het doet gaat ie hoesten. Dat is geen reden  om het niet te kunnen,  dan wordt ie zich bewust van wat hem beweegt, wat ie zichzelf en anderen aandoet.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Plume:

Allemaal flauwekul waar mensen zich achter verschuilen.  Mindfulness confronteert Fundamenteel met zijn onrust.    Hij denkt dat hij er alleen maar lekker rustig van moet worden, lekker makkelijk, maar  in die rust wordt de oorzaak helder.  Doch onder al die onrust ligt op een dieper niveau het bewustzijn van het Christuszaad.  Iets wat monniken al vele eeuwen lang door hebben.

Mindfulness is een wolf in schaapskleren. Ze volgt hetzelfde achtvoudige occulte pad van het boeddhisme. Een christen heeft geen acht paden nodig:

Thomas zeide tot Hem: Heere, wij weten niet, waar Gij heengaat; en hoe kunnen wij den weg weten? Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij. Indien gijlieden Mij gekend hadt, zo zoudt gij ook Mijn Vader gekend hebben; en van nu kent gij Hem, en hebt Hem gezien. (Joh.14:5-7, SV)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Mindfulness is een wolf in schaapskleren. Ze volgt hetzelfde achtvoudige occulte pad van het boeddhisme. Een christen heeft geen acht paden nodig:

Thomas zeide tot Hem: Heere, wij weten niet, waar Gij heengaat; en hoe kunnen wij den weg weten? Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij. Indien gijlieden Mij gekend hadt, zo zoudt gij ook Mijn Vader gekend hebben; en van nu kent gij Hem, en hebt Hem gezien. (Joh.14:5-7, SV)

 

Je hebt geen flauw benul waar je over spreekt.  Je haalt zinnen aan waar je de essentie kennelijk nog nooit van begrepen hebt. Jij maakt zelfs Jezus’ onderwijs nog uit voor des duivels en je hebt het niet eens in de gaten.  Jezus spreekt daar over de Christus in Hem. Dat is de Mij en daarom staat er een hoofdletter. Het edele achtvoudige pad komt exact overeen met wat Jezus onderwees.  Het is alleen eenvoudiger opgeschreven dan wat velen in het christendom van Zijn Onderwijs hebben gemaakt, tot wat het verworden is. Een holle verstandsleer waarvan de kern veelal verloren is gegaan.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Zou het kunnen zijn dat men daarom uitgekomen is op de oer-Hollandse uitspraak dat de waarheid in het midden zou liggen? Geen mens gelijk, dus iedereen zou dan zijn eigen midden hebben die verschilt t.o.v. anderen. Dat maakt dus dat iedereen zijn eigen waarheid heeft en mag hebben. Ook de kannibaal die zijn zwaartepunt heeft liggen in het opeten van zijn soortgenoten.

Relativiteit, wat is dat eigenlijk? Heel simpel, als we vanuit de ruimte naar de aarde zouden kijken dan is dat een stipje dat we met blote oog niet kunnen zien, net zoals wij andere planeten niet kunnen zien. En als we vanuit dat perspectief een derde orde impuls aan het economische systeem zouden toevoegen, dan noemt het megalomaan, alsof plotsklaps heel de kosmos zou verdwenen zijn door de overweldiging die in het relatief kleine zit. En pas hierna komen de dwazen, ervaringswerkers in de GGZ, met eenvoudige hulpvragen over een aantal anomalieën die tijdens een gedegen herstelonderzoek aan het licht kwamen, zij het angstig en bezorgd, wat simpelweg niet lukt wegens een haast onvoorstelbaar gebrek aan competenties. En uiteindelijk gaat het over optellen aftrekken, delen en vermenigvuldigen, waar je geen raketwetenschap voor nodig hebt dan wel logisch boerenverstand, simpel. En zo zitten we hier dan, ons afvragend of we niet beter zelfmoord kunnen plegen, monddood, vergeef me. Fascinerend is het, en nu gaan we de wachtlijsten verkorten, met geld dat er niet is.

21 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Mindfulness is een wolf in schaapskleren.

Het onwaarschijnlijke uit zich in de dingen die een mens nog nooit gedaan heeft maar wel expert in is, alsof het iets anders zou zijn dan religie waar ze dan niets van kennen. Maar toch, dikke proficiat!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Relativiteit, wat is dat eigenlijk? Heel simpel, als we vanuit de ruimte naar de aarde zouden kijken dan is dat een stipje dat we met blote oog niet kunnen zien, net zoals wij andere planeten niet kunnen zien.

Dat is een relativiteit van een geheel andere orde. Ik doel op het filosofische standpunt dat alle zienswijzen evenwaardig zijn en dat alle waarheid voor het individu relatief is. Heeft niks van doen met een stipje dat steeds groter wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is een relativiteit van een geheel andere orde. Ik doel op het filosofische standpunt dat alle zienswijzen evenwaardig zijn en dat alle waarheid voor het individu relatief is. Heeft niks van doen met een stipje dat steeds groter wordt.

Het is altijd wel iets, zelfs wanneer het probleem al opgelost zou zijn, maar niet zien. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Niet zien omdat het hun oplossing niet is...

Binnen het kader van de aspiraties van de nieuwe GGZ hebben we eigenlijk niet zoveel nodig, zeker niet wanneer blijkt dat het doorbreken van slechts een enkele paradox of psychische cluster ook aanleiding kan geven tot een cascade aan vernieuwende inzichten. Althans, voor wie hier voor de eerste keer mee geconfronteerd wordt tenminste, dat wat binnen een open dialoog mag verwacht worden. In het andere geval wordt het nutteloos voor een aantal ervaringswerkers binnen de GGZ, wat logisch te begrijpen is voor al wie ervaringskennis naar intrinsieke waarde wil honoreren. Daarom, ik vond Heraclitus wel passen, ongeloof verhindert inzicht, start! En als het over paradoxen mag gaan, het is eenvoudiger te bewijzen dan te begrijpen, wat het nu net tot een paradox maakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik doel op het filosofische standpunt dat alle zienswijzen evenwaardig zijn en dat alle waarheid voor het individu relatief is.

Solo slim kan een mens veel onderzoeken, mediteren, contempleren of al spelenderwijs iets bedenken, zelfs spontaan op het spoor komen van een aantal zaken die je kunnen verbazen, verwonderen, zelfs euforisch stemmen. Naargelang de inhoud besef je dan misschien dat solo slim geen optie is en je neemt het initiatief om de GGZ te interpelleren, om je net hierdoor nog extremer bewust te worden van wat iedereen op een bierviltje wel kan maar niet altijd zo goed begrepen wordt. Hierna word je officieel voor gek verklaard en je durft niets meer zeggen over wat je uit morele overweging spontaan hebt aangeboden, game over. Zo eenvoudig is het leven, met in het verlengde een karrevracht aan verklaringen waarom je zo absoluut dom bent, je zit immers op de verkeerde planeet met heel andere aspiraties dan diegene die als een vijandelijk virus verkeerdelijk in je hoofd zijn binnen geslopen. Ja, heb maar de pech natuurlijk, sorry voor het ongemak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ben niet in me eentje en geloof dat iedereen slim genoeg is om de waarheid buiten zichzelf te zoeken. Ook jij bent welkom.

Niets is waar, zo zijn we weer klaar met dat verhaal. Kaasjeskruid bestaat eigenlijk niet, dat is een concept, een verschijning. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dan zou jou religie nietsisme moeten heten en niet ietsisme.

Weet je, ik zat ooit eens op een planeet, als je iets in elkaar stak dat sputterde en haperde dan duurde het niet lang of je kreeg een document in je bus, een UB40 als ik me niet vergis. Er was echter nog iets dat altijd sputterde en haperde, wereldomspannend was het. Het grote voordeel was dat iedereen vrij eenvoudig kon zien hoe dat nu precies kwam, men wist alleen niet wie nu precies die UB40 kon uitschrijven. Bijzondere ervaring was het, dat geef ik toe.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Weet je, ik zat ooit eens op een planeet, als je iets in elkaar stak dat sputterde en haperde dan duurde het niet lang of je kreeg een document in je bus, een UB40 als ik me niet vergis. Er was echter nog iets dat altijd sputterde en haperde, wereldomspannend was het. Het grote voordeel was dat iedereen vrij eenvoudig kon zien hoe dat nu precies kwam, men wist alleen niet wie nu precies die UB40 kon uitschrijven. Bijzondere ervaring was het, dat geef ik toe.   

Er zit een rat in me keuken, wat zal ik doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nee hoor, gedierte dat de overhand neemt en een gevaar vormt voor het ecologisch evenwicht wordt ongedierte en maak ik dood. En het ecologisch evenwicht in me huisje is me heilig.

Mijn volgende obsessie gaat over een natuurwet die ik nergens kan vinden, heb dan ook dringend hulp nodig van de GGZ alvorens het weer uit de hand loopt. Gelukkig niet zo heel moeilijk dit keer, namelijk de natuurwet die onderschrijft dat bij geldvermeerdering de prijzen automatisch stijgen. Het is maar gewoon om te weten, over meer gaat het eigenlijk niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei TTC:

Mijn volgende obsessie gaat over een natuurwet die ik nergens kan vinden, heb dan ook dringend hulp nodig van de GGZ alvorens het weer uit de hand loopt. Gelukkig niet zo heel moeilijk dit keer, namelijk de natuurwet die onderschrijft dat bij geldvermeerdering de prijzen automatisch stijgen. Het is maar gewoon om te weten, over meer gaat het eigenlijk niet.

Obsessief gedrag is symptomatisch gedrag. Ook dat is een wet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

gedierte dat de overhand neemt en een gevaar vormt voor het ecologisch evenwicht wordt ongedierte

"Het ecologisch evenwicht". De soort die dat evenwicht het meeste verstoort is de mensheid. Sukkel.

Heb je 'The Green Mile' gezien?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Bastiaan73:

"Het ecologisch evenwicht". De soort die dat evenwicht het meeste verstoort is de mensheid. Sukkel.

Heb je 'The Green Mile' gezien?

Mensen zijn geen dieren. Prutser. Heb je de Bijbel wel gelezen?

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Nee hoor, gedierte dat de overhand neemt en een gevaar vormt voor het ecologisch evenwicht wordt ongedierte en maak ik dood. En het ecologisch evenwicht in me huisje is me heilig.

 

rat klem.jpg

Sowieso. Ik las eens dat er maar x aantal ratten en muizen per 100m2 mogen leven, anders verspreiden die ziektes tegen de sterren op. Dat kunt ge niet teveel killen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid