Spring naar bijdragen

Moeder bidt voor opwekking dode peuter.


Aanbevolen berichten

Net zoals er geen eind is aan het geven aan goede doelen is er ook geen eind aan mensen in allerlei omstandigheden waarvoor je kan bidden.

Ik snap wel heel goed de wanhoop en het verdriet van de ouders toch zal ik niet om de opwekking van het kind bidden. Nu het eenmaal dood is moet je niet wensen dat het kind nog een keer terug moet naar deze aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei dingo:

Net zoals er geen eind is aan het geven aan goede doelen is er ook geen eind aan mensen in allerlei omstandigheden waarvoor je kan bidden.

Toen ik een tijdje geleden voor een kind die een bijzonder duur medicijn nodig had kon je via sms geld overmaken om dat kind aan dat medicijn te laten komen. Ik heb toen ook een sms'je gestuurd. In België besliste de minister van volksgezondheid geen te zenden omdat ze vond waarom wel voor dat kind en niet voor een ander... Theoretisch heeft ze gelijk natuurlijk, maar empathisch moet je dan niets meer doen voor een ander. Want waarom zou je de één helpen en de ander niet. Net zoals je zegt met goede doelen is het ook zo. En uiteindelijk pik je die eruit die je het interessantst of het meest genegen bent...

Zo is het ook met de "uitverkiezing", waarom mag b.v. Dutroux meer dan zestig worden terwijl dat kind na twee jaar onder de grond verdwijnt. Eigenlijk is het zoals Jezus zei met die personen die onder de toren van Biloam terechtkwamen (dacht ik): toeval treft ons allen, en soms heb je geluk en vergeet je iets waardoor je een trein mist die twee uur later te pletter rijdt, en andere keren ben je op tijd en kun je het niet meer navertellen.

Dat doet me trouwens denken aan een preek van enkele weken geleden over nederigheid... Eigenlijk zouden we voor de "verdiensten" die we maken, gewoon dankbaar moeten zijn, want vaak is het te wijten aan het feit waar we wonen dat we iets kunnen bereiken. Wat zou er b.v. van mij geworden zijn als ik een meisje was in een streng Islamitisch land? Dan zou ik misschien al blij mogen zijn als ik kon lezen en schrijven en elke dag eten heb.

bewerkt door ZENODotus
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei ZENODotus:

Eigenlijk zouden we voor de "verdiensten" die we maken, gewoon dankbaar moeten zijn, want vaak is het te wijten aan het feit waar we wonen dat we iets kunnen bereiken. Wat zou er b.v. van mij geworden zijn als ik een meisje was in een streng Islamitisch land? Dan zou ik misschien al blij mogen zijn als ik kon lezen en schrijven en elke dag eten heb.

Een lot dat heden ten dage ook nog heel veel christenen en anderen treft, dus mij is volkomen onduidelijk waarom je een meisje in een streng islamitisch land pakt. Het geldt voor iedereen in armoedige omstandigheden.

Wat ik met dit topic wilde laten zien (maar dat kwartje is helaas niet over goed gevallen, bij @Noel2 bv) is:
Deze vrouw is getroffen door een overleden dochter en intens verdriet. Dat is met geen pen te beschrijven, zo droevig.
Met de verweking daarvan moet ze worden geholpen.
En dat kan ook.
Maar het gebeurt niet en ze vervalt in iets hele treurigs: het idee komt in haar hoofd dat haar dochter weer levend kan worden.
Gaat uiteraard niet gebeuren.
Maar iedereen in haar omgeving gaat in dat idee mee, en deze massahysterie verspreidt zich zelfs over de hele wereld.
Als die vrouw niet op een goede manier wordt geholpen dan zullen haar waanideeën steeds gekker worden.
Het is triest om te zien dar de meesten die naast haar staan, hier niet ingrijpen.   

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Wat ik met dit topic wilde laten zien

Je wilt niets ter discussie stellen alleen je eigen vermeende gelijk laten zien?

24 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het is triest om te zien dar de meesten die naast haar staan, hier niet ingrijpen. 

Ingrijpen? Wie denk je dat je bent? Met de boodschap "dood is dood"? Ik denk niet dat dit echt helpt. Zoals gezegd kan de dood overwonnen worden, moet je alleen leren begrijpen hoe. 

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Deze vrouw is getroffen door een overleden dochter en intens verdriet. Dat is met geen pen te beschrijven, zo droevig.
Met de verweking daarvan moet ze worden geholpen.
En dat kan ook.
Maar het gebeurt niet en ze vervalt in iets hele treurigs: het idee komt in haar hoofd dat haar dochter weer levend kan worden.
Gaat uiteraard niet gebeuren.

Het is droevig en treurig om een kind te verliezen, ik als gelovige zou in zo'n geval zeker weten waar ze zouden zijn. Dat is een belofte in de bijbel dat zou vreugde geven in mijn hart. Men zou men niet moeten blindstaren op tijdelijk geluk maar juist het eeuwige. 

Ik begrijp het werelds verdriet maar het hemels geluk staat daar ver boven, zo zou het moeten zijn naar mijn mening.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

Er is nog nooit een mens geweest die de (biologische) dood overwonnen heeft. Volgens mij is dat wat deze moeder probeert te bereiken. Ik denk dat je oplossing voor haar geen soelaas biedt.  

Er is na de tijd van de apostelen geen mens meer geweest die de (biologische) dood overwonnen heeft. Voor de rest heb je gelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Noel2:

Het leven is niet verbonden aan de biologische mens.

Met wie communiceer ik hier dan. Een geest? Mocht je dood neervallen typ je dan gewoon door?

Verder gaat het hier over een moeder die de waan heeft dat als iedereen voor haar kind bidt het weer op staat en verder gaat met spelen. Ik kan mij niet voorstellen door wat voor rouwproces zij heen moet gaan. Het is mijn overtuiging dat je dit beter in besloten kring kunt doen dan op deze manier in de publiciteit komen (of worden gebracht). Ik hoop voor haar dat het haar helpt of dat ze er niet veel last van heeft. Ik gun haar van ganser harte dat ze het gaat accepteren en er uiteindelijk vrede vindt.

14 minuten geleden zei dingo:

Er is na de tijd van de apostelen geen mens meer geweest die de (biologische) dood overwonnen heeft. Voor de rest heb je gelijk.

Ervoor en tijdens ook niet, lijkt mij zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Mullog:

Ervoor en tijdens ook niet, lijkt mij zo.

Daarover verschillen we van mening maar dat is vandaag niet voor het eerst. Wat ik wilde zeggen is dat binnen het christendom mensen die geloven in een opwekking uit de doden na de tijd van de apostelen een uitzondering zijn. Eigenlijk alleen in bepaalde evangelische kringen is dat gemeengoed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Noel2:

Ingrijpen? Wie denk je dat je bent? Met de boodschap "dood is dood"? Ik denk niet dat dit echt helpt.

Hier wel hoor.

6 uur geleden zei Noel2:

Zoals gezegd kan de dood overwonnen worden, moet je alleen leren begrijpen hoe. 

Leg eens uit hoe je dat hier, in dit specifieke geval, had gezien.
En dan bedoel ik dus niet het eeuwig leven dat veel christenen nastreven. Nee, ik bedoel dat die peuter van 2 nu tot leven wordt gewekt.

6 uur geleden zei Noel2:
6 uur geleden zei Mullog:
6 uur geleden zei Noel2:

Zoals gezegd kan de dood overwonnen worden, moet je alleen leren begrijpen hoe. 

Ben nieuwsgierig. Leg eens uit hoe dat kan. 

Jezus volgen.

Dát is dus geen uitleg. 
De moeder is zwaar gelovig, maar haar peuter is en blijft dood.
Terwijl die moeder wil dat ze NU weer tot leven komt.

4 uur geleden zei Noel2:

@Mullog het biologische lichaam is object, de levende geest is subject, ik weet niet wat ik nog meer moet zeggen om het duidelijk te maken...

je communiceert niet met objecten...

En deze moeder wil dat het biologische lichaam weer tot leven komt. Ze heeft het niet over de levende geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Dat beloof ik:
22 uur geleden zei Noel2:

Zoals gezegd kan de dood overwonnen worden, moet je alleen leren begrijpen hoe. 

Leg eens uit hoe je dat hier, in dit specifieke geval, had gezien.
En dan bedoel ik dus niet het eeuwig leven dat veel christenen nastreven. Nee, ik bedoel dat die peuter van 2 nu tot leven wordt gewekt.

Ik denk dat de ouders best wel 60.000 hadden willen betalen voor een levend kind. Het ging anders.

Er zijn diverse films over hoe lichamen die dood zijn geweest anders worden bij heropwekking. Laat zelf eens je gedachten gaan hoe dat zou zijn. Dan herken je het oude kind niet meer. Het is dat de ouders waarschijnlijk hun kind zoals het was terug wilden en niet zoals het dan zou zijn. Dus dan kan God niet meegaan in het gebedsverzoek. Als je alles altijd maar bij het oude wil houden ben ik je in deze wereld niet op je plaats, niet op het juiste gericht. God's Wil betreft verandering, en we zouden er goed aan doen om vooraf te bidden om bepaalde naasten bij ons te kunnen houden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Noel2:

Er zijn diverse films over hoe lichamen die dood zijn geweest anders worden bij heropwekking. Laat zelf eens je gedachten gaan hoe dat zou zijn. Dan herken je het oude kind niet meer. Het is dat de ouders waarschijnlijk hun kind zoals het was terug wilden en niet zoals het dan zou zijn. Dus dan kan God niet meegaan in het gebedsverzoek. Als je alles altijd maar bij het oude wil houden ben ik je in deze wereld niet op je plaats, niet op het juiste gericht. God's Wil betreft verandering, en we zouden er goed aan doen om vooraf te bidden om bepaalde naasten bij ons te kunnen houden.

Lijken mij boeiende films. Dat betekent dus dat er opwekkingen geweest zijn. Dat daar levende lichamen uit zijn voort gekomen. De enige films die ik ken en waarin lichamen zijn opgewekt (die duidelijk ander zijn) zijn zombie films. Maar ik denk niet dat je die bedoelt.

Ik vind wat je zegt "Dan herken je het oude kind niet meer. Het is dat de ouders waarschijnlijk hun kind zoals het was terug wilden en niet zoals het dan zou zijn." intrigerend. Hoe gaat dat met wederopstanding van kinderen? Zijn die dan volwassen en als ze dat niet zijn hoe gaat dan de opvoeding? Bijvoorbeeld, wie doet dat als de ouders inmiddels reeds lang overleden zijn. Ik zie tal van praktische problemen.

Ik vind het vreemd dat je opmerkt dat God's wil verandering betreft. Als er iets is wat je ziet dan is het dat hoe dieper het geloof is hoe meer weerstand er tegen verandering is. Dus waarom gaan gelovigen dan niet mee met de wil van God?

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Mullog:

Lijken mij boeiende films. Dat betekent dus dat er opwekkingen geweest zijn. Dat daar levende lichamen uit zijn voort gekomen. De enige films die ik ken en waarin lichamen zijn opgewekt (die duidelijk ander zijn) zijn zombie films. Maar ik denk niet dat je die bedoelt.

Ik vind wat je zegt "Dan herken je het oude kind niet meer. Het is dat de ouders waarschijnlijk hun kind zoals het was terug wilden en niet zoals het dan zou zijn." intrigerend. Hoe gaat dat met wederopstanding van kinderen? Zijn die dan volwassen en als ze dat niet zijn hoe gaat dan de opvoeding? Bijvoorbeeld, wie doet dat als de ouders inmiddels reeds lang overleden zijn. Ik zie tal van praktische problemen.

Ik vind het vreemd dat je opmerkt dat God's wil verandering betreft. Als er iets is wat je ziet dan is het dat hoe dieper het geloof is hoe meer weerstand er tegen verandering is. Dus waarom gaan gelovigen dan niet mee met de wil van God?

Vele varianten op zombie-films dat klopt, de fantasie is eindeloos.

Het echte praktische probleem is willen van iets wat je niet wilt.

Mijn opmerking van verandering is op eigen conto. Ik moest eens de Bijbel erbij opslaan. Het gaat m.i. niet om progressief zijn itt conservatief of reactionair. Progressief is verandering om de verandering willen, het doel moet niet uit het oog verloren worden.

Het doel dat ik zie: de morele wet als plicht aannemen, ongeacht persoonlijke welvaart en voorspoed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei dingo:

Daarover verschillen we van mening maar dat is vandaag niet voor het eerst. Wat ik wilde zeggen is dat binnen het christendom mensen die geloven in een opwekking uit de doden na de tijd van de apostelen een uitzondering zijn. Eigenlijk alleen in bepaalde evangelische kringen is dat gemeengoed.

@Dingo,

Zelfs daar zijn het uitzonderingen anders had dit verhaal over het twitter bericht van een Amerikaanse moeder niet zoveel (terechte) ophef gebracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Lobke:

@Dingo,

Zelfs daar zijn het uitzonderingen anders had dit verhaal over het twitter bericht van een Amerikaanse moeder niet zoveel (terechte) ophef gebracht.

Klopt, ook binnen evangelische kringen is het een kleine groep. In ieder geval veel kleiner dan de groep die in gebedsgenezing gelooft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid