Spring naar bijdragen

In verband met de eerste baby op de planeet


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 74
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Adam_en_Eva#/media/Bestand%3ACornelis_van_Haarlem_-_De_zondeval.jpg een navel, werkelijk?  

Ook voor jou en je hele kroost de beste wensen voor 2020 :) Ik heb met dat filmpje willen aantonen dat je met een loodrechte lijn te volgen verscheiden bouwwerken uit oudere culturen tegenkomt. A

Maar wat bedoel je met een loodrechte lijn (goed punt van @Dat beloof ik)? Een muur van een huis staat (meestal) loodrecht op het aardoppervlak. Als jij het over een loodrechte lijn hebt dan moet je a

12 uur geleden zei Dat beloof ik:

Geen van beiden, maar het is al een hele stap die nu maakt. 
Je hebt in de gaten dat we toch van die apen komen, en bent nu voor jezelf aan het bedenken hoe dat in lijn met je geloof te brengen.
Dan kom je op het idee dat er sprake moet zijn geweest van manipulatie.
Door de God ie jij daarvoor uitkiest, uiteraard.

Nou nee, ‘Dat-beloof-ik’ dat is meer het soort naturalistische godheid waar jouw geloof op uitkomt.
 

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-1-2020 om 18:31 zei Fundamenteel:

Ik kom later nog terug op @Mullog zijn post, as I always do.

Al enig idee wanneer?

Op 4-1-2020 om 08:04 zei Fundamenteel:

Een lijn kan meer dan 2 punten kruisen en als al die punten elkaar kruisen in een hoek onder de 90° mag je dat best wel recht noemen. Meetkunde lager onderwijs.

Diezelfde meetkunde uit het lager onderwijs had je moeten leren dat het niet mogelijk is dat punten elkaar kruisen, laat staan onder een rechte hoek.

Citaat

 

In de meetkunde, de topologie en andere hieraan gerelateerde takken van de wiskunde is een punt een basisbegrip om een specifieke positie binnen een ruimte aan te duiden. Een punt heeft geen (fysieke) afmetingen, dus bijvoorbeeld geen lengte, oppervlakte of volume.

Een lijn of rechte is een eendimensionale structuur bestaande uit een continue aaneenschakeling van punten. 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Mullog:

Al enig idee wanneer?

Diezelfde meetkunde uit het lager onderwijs had je moeten leren dat het niet mogelijk is dat punten elkaar kruisen, laat staan onder een rechte hoek.

 

Als ik op de wereld 4 bolletjes plaats, kan ik daar een lijn door trekken he. Plaats ik ze op dezelfde hoogte is mijn lijn recht. Ik bedoelde niet dat 1 dezelfde lijn zichzelf kruist. Maar de lijn en het punt elkaar passeren. Kruisen is misschien een verkeerde woordkeuze. Loodrecht wellicht ook.

Ik had een drukke vakantie en ga dat gewoon nu van de eerste keer afhandelen. :) 

Als je van de evenaar naar boven een lijn trekt tot de noordpool dan heb je daarvan links en rechts een hoek van 90°. (Gewone visuele aarde of wereldkaart zonder schuine tilt beste kommaneukerds.) De evenaar is dan de lijn die onze wereld rond gaat. Als je evenwijdig zou vliegen met die lijn vanaf de paaseilanden de wereld rond ga je allerlei werken uit de oudheid passeren. Werken waarvan enkel veel overeenstemming tonen. Als je kijkt naar de Piramide van Gizeh en die van Mexico is daar een halve wereld tussen gescheiden door een oceaan. 

Het is wel zo dat ze niet allemaal op dezelfde latitude vertoeven (= is dus niet loodrecht). Maar als je hoog genoeg vertrekt aan de Paaseilanden en je vliegt de wereld rond ga je wel al die sites uit die film tegenkomen. Ze liggen toch wel bezaaid rond diezelfde latitude. Als “romanticus” zag ik daar een loodrechte lijn in, maar gps liegt niet. Echter, doen die gelijkenissen in bouwen, religie en cultuur er voor mij meer toe dan op welke latitude ze liggen. Volgens mij waren ze 6000j geleden niet zo primitief als ze ons willen wijsmaken. 

Maar loodrecht was dus inderdaad overroepen :)

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Fundamenteel

Ik zal over die lijnen en punten verder niet zeuren. Als rasechte kommaneuker wil ik er wel op wijzen dat het niet gaat over Paaseilanden maar over het Paaseiland (er is er maar één). Verder liggen ze bepaald niet allemaal op dezelfde breedtegraad. Zo ligt Paaseiland onder de evenaar en de piramides in Egypte erboven. 

Dat ze in Mexico en Egypte piramides bouwde is misschien minder bijzonder dan het lijkt. Het is een vorm die eenvoudig tot grote hoogte te bouwen is. Mensen willen graag omhoog en het ligt ook nogal voor de hand om het dan op die manier te doen. Verder hebben we het niet over 6.000 jaar. In Egypte is de piramide ongeveer 4.500 jaar oud en in Mexico hebben we het over circa 2.200 jaar. Moet ik nu echt geloven dat de ancient aliens eerst naar Egypte kwamen om daar piramides te gaan bouwen en dan na 2.000 jaar terug kwamen om hetzelfde trucje aan de Mexicanen te leren en daarbij het Romeinse rijk maar even links lieten liggen?

Het klinkt fascinerend. Maar het is vooral fantasie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Mullog:

@Fundamenteel

Ik zal over die lijnen en punten verder niet zeuren. Als rasechte kommaneuker wil ik er wel op wijzen dat het niet gaat over Paaseilanden maar over het Paaseiland (er is er maar één). Verder liggen ze bepaald niet allemaal op dezelfde breedtegraad. Zo ligt Paaseiland onder de evenaar en de piramides in Egypte erboven. 

Dat ze in Mexico en Egypte piramides bouwde is misschien minder bijzonder dan het lijkt. Het is een vorm die eenvoudig tot grote hoogte te bouwen is. Mensen willen graag omhoog en het ligt ook nogal voor de hand om het dan op die manier te doen. Verder hebben we het niet over 6.000 jaar. In Egypte is de piramide ongeveer 4.500 jaar oud en in Mexico hebben we het over circa 2.200 jaar. Moet ik nu echt geloven dat de ancient aliens eerst naar Egypte kwamen om daar piramides te gaan bouwen en dan na 2.000 jaar terug kwamen om hetzelfde trucje aan de Mexicanen te leren en daarbij het Romeinse rijk maar even links lieten liggen?

Het klinkt fascinerend. Maar het is vooral fantasie.

Het is niet alleen de bouwwerken he, het zijn de goden. En dan plots is alles wereldwijd weggevaagd en wist niemand nog van iets. In feite zou ik voor deze posten eens tijd moeten nemen om mijn bedoeling tot woorden te brengen. Maar ik heb andere voornemens genomen. Wellicht heb je gelijk, maar ik wil er toch een connectie in blijven zien. Ancient Aliens, the truth is in here.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-1-2020 om 17:47 zei Fundamenteel:

Wellicht heb je gelijk, maar ik wil er toch een connectie in blijven zien.

Tsja, als jij er voor kiest om onzin uit te blijven slaan, ook al weet je dat anderen gelijk hebben, dan  moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten.

Op 7-1-2020 om 17:47 zei Fundamenteel:

En dan plots is alles wereldwijd weggevaagd en wist niemand nog van iets.

Weg gevaagd? Bestaan ze niet meer dan?  Hela hola, kan iemand die Trump eens tegenhouden, nou heeft 'ie de dronkemanslijn van Fundamenteel weer weg gebombardeerd.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Tsja, als jij er voor kiest om onzin uit te blijven slaan, ook al weet je dat anderen gelijk hebben, dan  moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten.

Weg gevaagd? Bestaan ze niet meer dan?  Hela hola, kan iemand die Trump eens tegenhouden, nou heeft 'ie de dronkemanslijn van Fundamenteel weer weg gebombardeerd.

Dat is geen onzin, ik kan alles gewoon nog niet plaatsen in mijn huidige ontwikkeling. Vroeger sprong ik onbevreesd, nu kijk ik al mijn reddingsvesten twintig keer na voor ik spring en is de moment al voorbij. Onzin voor u, niet voor de creationist die witte konijnen najaagt. En dan heb ik het niet over maagden.

Er was een zondvloed en de mensen voor de zondvloed waren lang niet zo primitief als de wetenschap ons verkoopt. Het lijkt me zelfs sterk dat die beschavingen contact met elkaar hadden, of verbonden waren door dezelfde verhalen via hun goden. Voor mij is er voldoende data die aantoont dat er wereldwijd een connectie is waar “iets” de mensheid stimuleerde. Als je culturen vroeg wie hun tempels bouwde zeiden ze dat die er al stonden voor hen. 

Er zijn zelfs hypotheses (sterk gefundeerd) dat de piramides een wereldgrid aan energie voortbrachten. Free energy. Er zijn zelfs batterijen uit de oudheid gevonden. Er is toch veel meer aan dan ze ons eerst poogde wijsmaken, quasi aan alles in de archeologie en menselijke geschiedenis. Laat mij daar maar raar in doen ? I am free to do so.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Er was een zondvloed en de mensen voor de zondvloed waren lang niet zo primitief als de wetenschap ons verkoopt

De staat in de Bijbel. De wetenschap heeft daar niets mee te maken. 

14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is geen onzin, ik kan alles gewoon nog niet plaatsen in mijn huidige ontwikkeling.

Als je iets niet weet (ik kan het niet plaatsen, dat is hetzelfde) dan is het niet verstandig om toch dingen te gaan roepen.

15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Voor mij is er voldoende data die aantoont dat er wereldwijd een connectie is waar “iets” de mensheid stimuleerde

Dit is dus dergelijke onzin. Als je voldoende data hebt, kun je niet stellen dat er 'iets'  is zonder te specificeren wat dat dan is. Want dan heb je dus helemaal niet voldoende data.

16 minuten geleden zei Fundamenteel:

r zijn zelfs hypotheses (sterk gefundeerd)

Hypotheses zijn hypotheses, of ze nu sterk gefundeerd zijn of niet.

18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Laat mij daar maar raar in doen ? I am free to do so.

Absoluut. Maar anderen denken daar dan wel wat van. Zeker als je het op een forum gaat delen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja want wat anderen denken is doorheen de geschiedenis altijd failproof gebleken. Ik omarm mijn anders zijn met volle teugen en leef het magische wonder waar de misantropie mijn wezen ontvlucht. Kom ook eens mee dbi, daar ergens over de regenboog, waar de blauwe vogels vliegen en uw dromen uit kunnen komen. 

Way up high.... 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-1-2020 om 08:09 zei Fundamenteel:

Ja want wat anderen denken is doorheen de geschiedenis altijd failproof gebleken. Ik omarm mijn anders zijn met volle teugen en leef het magische wonder waar de misantropie mijn wezen ontvlucht. Kom ook eens mee dbi, daar ergens over de regenboog, waar de blauwe vogels vliegen en uw dromen uit kunnen komen. 

Way up high.... 

Ik blijf liever met beide benen stevig op de grond.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 1-1-2020 om 17:01 zei Mullog:

Ik heb het filmpje bekeken en heb daar nog wel wat bedenkingen bij:

  • Waarom zou je willen aantonen dat de piramidebouwers de meter als maat kende? Wat bewijst dat? Uiteindelijk is de meter zelf maar een soort van willekeurig gekozen maat. 
  • Welke meter kende ze dan, de meter uit 1668, 1791, 1799, 1889, 1960 of 1983
  • Wat willen ze zeggen met de formule helemaal aan het begin (π  - ϕ^2 = 0,5236)? Je weet dat dit allebei constanten zijn, los van welke dimensie dan ook, meters mijlen, feet, jouw duim, het maakt allemaal nikt uit. En wat is die 0,5236, een halve meter ofzo? Geen enkele uitleg erbij. 
  • Ze claimen dat je een (100 km!) brede cirkel kunt trekken door een groot aantal monumenten en historische plaatsen. Ik heb dat geprobeerd met Google Earth maar het wordt een soort van bibberlijn die dan weer linksaf, dan weer rechtsaf gaat om zaken mee te nemen. Alles behalve een cirkel
  • Ze zeggen dat de Dogon al Sirius B en Sirius C kenden voordat deze met moderne astronomie werden ontdekt. Sirius C bestaat niet (is inmiddels met moderne astronomie onweerlegbaar aangetoond). En de antropoloog, Marcel Griaule, die deze verhalen los wist te peuteren bij de Dogon sprak hun taal niet en werkte met een tolk. Wie weet wat hem allemaal op de mouw gespeld is?
  • En dan tonen ze daarna aan dat als je berekeningen met de piramide's doet komen ze er achter dat de snelheid van het licht (299.792.458 m/s) overeenkomt met het getal wat ze berekenen (29.979.613). Wat opvalt is dat ze een cijfertje te kort komen en dat het ze na de 79 beginnen af te wijken. 

Dit filmpje toont vooral aan dat makers veel fantasie hebben. Niet dat er iets uit de hemel kwam neerdalen.

Zo opmerkelijk is dat niet. De stelling van Pythagoras is overal in het zichtbare universum hetzelfde. Het zou pas vreemd zijn als dat niet zo zou zijn. 

De beste wensen voor 2020. 

Ik kom hier op terug, maar er staat ook nog een wikipedia link naar u open die wel degelijk volkerenmoord onderstrepen. Later deelde ik ook links die onderstrepen dat christenen het meeste van alle religieuze groepen vervolgd worden.

De piramides en andere oude sites verspreid op verschillende continenten gescheiden door een zee, waren alles behalve willekeurg. Pi en de gulden snede. Ook bouwden ze naar sterrentekens. Er leek iets op hen af te komen uit de hemel, vraag me niet wat.

π  - ϕ^2 = 0,5236 wil zeggen dat pi minus phi vanop het terrein een waarde heeft van 0,52m. Dus ja, meter. 

Het is geen fantasie, deze site legt uit waar je problemen mee hebt. Er staan ook foto’s bij die vanop google earth gemaakt zijn. Laat anders uw alignment eens zien? :) De foto op de site maakt het duidelijk.

Citaat

As is noted by world-mysteries.com, ancient sites like Giza, Siwa, Tassili n’Ajjer, Paratoari, Ollantaytambo, Machupicchu, Nazca, Easter Island, Aneityum Island, Preah Vihear, Sukhothai, Pyay, Khajuraho, Mohenjo Daro, Persepolis, Ur, Petra are shown clockwise from Giza on the equal azimuthal projection. The projection is centered on the axis point in southeastern Alaska. Distances to any location from the center of an equal azimuthal projection are equally scaled. Since all of the sites on the great circle alignment are equally distant from the axis point at one-quarter of the circumference of the earth, the alignment forms a perfect circle halfway between the center and the outer edge of the projection

Foto ook van de site.

https://www.ancient-code.com/ancient-code-ancient-sites-that-align-in-a-nearly-perfect-circle-around-earth/

21589253-080D-4D37-8B82-AC4139C3DAEC.jpegL

Trouwens: de latitude/breedtegraad eens bekijken op die site van de oudere bouwwerken. Velen liggen op exact dezelfde latitude of zeer dichtbij elkaar. Dan is rechtdoor vertrekken van dat punt naar alle volgende op dezelfde breedtegraad dus wel een rechte lijn he. Zoals getoond in de youtube dus. Het is niet omdat gij google earth niet baas bent die dat wel zijn fantasie verkopen he. ;)

Aaaaahhhhhh de nuance.... bij deze...

bewerkt door Fundamenteel
Met wat geluk de afbeelding:
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Fundamenteel:

De piramides en andere oude sites verspreid op verschillende continenten gescheiden door een zee, waren alles behalve willekeurg. Pi en de gulden snede. Ook bouwden ze naar sterrentekens. Er leek iets op hen af te komen uit de hemel, vraag me niet wat.

Dat klopt. Ze zijn niet willekeurig. Ze bevinden zich in gebieden waar het vruchtbaar was waardoor er een economie kon ontstaan die het mogelijk maakte om die dingen te bouwen. Die cirkel van je plaatsje ligt geheel willekeurig op de aarde. De claims dat al die bouwwerken daar zo mooi op liggen raakt kant nog wal en bijvoorbeeld de Dogon liggen niet op de cirkel terwijl het filmpje dat uitdrukkelijk vermeld. Overigens heb je over die opmerkingen over Sirius nog niet gereageerd.

23 uur geleden zei Fundamenteel:

π  - ϕ^2 = 0,5236 wil zeggen dat pi minus phi vanop het terrein een waarde heeft van 0,52m. Dus ja, meter. 

Wat is de betekenis van 0,52? En je weet dat Pi en Phi geen eenheid hebben. Dus hoe kun je dan beweren dat die formule iets van meter betekent? Ik kan ook wel zeggen dat x-3y = 42, waarmee gelijk het antwoord op alles is gegeven (zie The hitchhikers guide to the galaxy). 

In afwachting van je behandeling van de overige punten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-12-2019 om 06:57 zei Fundamenteel:

Goden uit de hemel die kennis brengen, zondvloed, reuzen (die nu wetenschappelijk erkend worden), vliegende objecten in de lucht, 

laat u vooral niet ontgaan dat Amerika en Azië volgens dezelfde mathematische principes richting de hemel bouwden. En jawel, allemaal begonnen met een piramide. Als je zelfs vanaf de paaseilanden via een loodrechte lijn de wereld rondgaat zult ge veel bouwwerken passeren uit de oudheid. Die liggen mathematisch afgelijnd met elkaar. How did they know? Het kan natuurlijk ook zijn dat ze toen niet zo primitief waren en de ganse wereld in contact stond met elkaar, door de uitbreiding van Egypte. Wat ooit het machtigste rijk ter aarde was. 

Dat wordt afgebeeld in dit filmpje: 

 

Kijk dit is wat ik zei in vergelijking met die film. 

Pi minus phi in het kwadraat is een mathematische verhouding waarmee architectuur tot op vandaag toegepast wordt. Het is trouwens een 2 van kwadraat. Met die nuance in het achterhoofd: Komt ge nu aan uw meter @Mullog? Of gaat ge nu weer de komma toepassen :) 

Als ge even de tijd nam tot inleven en niet uw eigen kennis toe te passen op earth, of op google mijn ongelijk te zoeken; had je uw vorige antwoorden ook gehad. 

Citaat

Mullog schreef: 

Ze zeggen dat de Dogon al Sirius B en Sirius C kenden voordat deze met moderne astronomie werdenontdekt. Sirius C bestaat niet (is inmiddels met moderne astronomie onweerlegbaar aangetoond). En deantropoloog, Marcel Griaule, die deze verhalen los wist te peuteren bij de Dogon sprak hun taal niet en werkte met een tolk. Wie weet wat hem allemaal op de mouw gespeld is?

En dan tonen ze daarna aan dat als je berekeningen met de piramide's doet komen ze er achter dat desnelheid van het licht (299.792.458 m/s) overeenkomt met het getal wat ze berekenen (29.979.613). Wat opvalt is dat ze een cijfertje te kort komen en dat het ze na de 79 beginnen af te wijken. 

Ik maakte geen bewering gelinkt aan Sirius. Ik zei wat daar in de quote staat. Jij zei dat het fantasie was, maar na scherpstelling was het geen fantasie en zat ge gewoon te prutsen in earth. ?

Lichtsnelheid: The speed of light in vacuum, commonly denoted c, is a universal physical constantimportant in many areas of physics. Its exact value is defined as 299792458 metres per second. Wikipedia. Close enough, maar ge  weet dat lichtsnelheid op aarde (dus niet in een vacuüm) met 0,03% afneemt?  En dan bepaalt de dikte van bv atmosferische invloeden ook nog eens de golflengte. Niet dat dat er in context van mijn eerdere beweringen toe doet.

Al dat gekommageneuk erop maakt het allemaal wat minder leuk delen natuurlijk. Ik zal me wel tot de christelijke thema’s beperken;)

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Pi minus phi in het kwadraat is een mathematische verhouding waarmee architectuur tot op vandaag toegepast wordt. Het is trouwens een 2 van kwadraat. Met die nuance in het achterhoofd: Komt ge nu aan uw meter @Mullog? Of gaat ge nu weer de komma toepassen :) 

Ik pas geen komma toe. Ik constateer dat Pi en Phi geen eenheid hebben en dat jij er meters van maakt. Wiskunde kent sowieso geen eenheden en ook in de natuurkunde zijn Pi en Phi constanten zonder dat daar een eenheid aan verbonden is (en met eenheid bedoel ik kilo's, meters, Newton's, Volt etc...). De formule betekent helemaal niks. Het filmpje laat hem zien zonder er iets over te zeggen.

4 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik maakte geen bewering gelinkt aan Sirius.

In het filmpje wordt dat gezegd. Er wordt ook specifiek gemeld dat die lijn door het gebied van de Dogon loopt. Wat niet het geval is (ook zichtbaar op het plaatje dat je hebt meegestuurd). Prima dat je niks over Sirius hebt gemeld maar je stuurt wel een filmpje waarin daarover zaken worden gesteld die niet waar zijn. Verwacht je nu van iedereen dat we feit en fictie uit elkaar gaan rafelen?

4 uur geleden zei Fundamenteel:

Lichtsnelheid: The speed of light in vacuum, commonly denoted c, is a universal physical constantimportant in many areas of physics. Its exact value is defined as 299792458 metres per second. Wikipedia. Close enough, maar ge  weet dat lichtsnelheid op aarde (dus niet in een vacuüm) met 0,03% afneemt?  En dan bepaalt de dikte van bv atmosferische invloeden ook nog eens de golflengte. Niet dat dat er in context van mijn eerdere beweringen toe doet.

Inderdaad, het doet er niets toe. De hele berekening raakt kant noch wal. En dan wordt in het filmpje ook nog eens een volstrekt onduidelijk figuur als Schotse professor opgevoerd die als antwoord op de vraag of hij het wist, weet te verklaren dat hij het niet wist. Maar de vraagsteller is niet in beeld en de vraag kan net zo goed gemonteerd zijn dus de goeie man kan wel op een heel andere vraag antwoord geven dan die we te horen krijgen.

4 uur geleden zei Fundamenteel:

Al dat gekommageneuk erop maakt het allemaal wat minder leuk delen natuurlijk.

Maar wetenschap is kommageneuk. En als jij dit soort fantasieën leuk vindt blijf ze vooral bekijken. Maar doet dat dan vooral kritisch en geloof niet op voorhand wat een paar lolbroeken allemaal verklaren. Ik vind Von Däniken lezen ook leuk. Nog leuker vind ik de weerleggingen van zogenaamde bewijzen en ontdekkingen lezen ;-) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-1-2020 om 14:02 zei Bobby17:

Ik zal het eens in de vorm van twee vragen formuleren. 

Had de eerste baby op de planeet ouders?

Als je antwoord ja is, is de tweede vraag of die ouders een baby geweest zijn. 

Ja, de eerste baby had ouders, namelijk Adam en Eva. Adam en Eva op hun beurt zijn geschapen als volwassen mensen, dus die zijn nooit baby geweest. Tenminste, de Bijbel heeft het daar niet over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik maak er just niets van, het is in het kwadraat he. Ik ben dit beu :) Ik zei dat ge sites kunt volgen door een rechte lijn te volgen rond de aarde. Dat die film meer laat zien en als gij daar op wilt vitten, mij goed. Het ging daar dan ook niet over in context van mijn post. Maar die cirkel rond de aarde is geen fantasie zoals ge vermoedde. Gij prutste in google earth, de bron staat er waar ze niet prutsten. Het is wat het is , @Mullog

Qed

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei sjako:

Ja, de eerste baby had ouders, namelijk Adam en Eva. Adam en Eva op hun beurt zijn geschapen als volwassen mensen, dus die zijn nooit baby geweest. Tenminste, de Bijbel heeft het daar niet over.

En dat is waar het verhaal in mijn ogen vreemd wordt.
Je antwoord klopt niet, alhoewel je de goede vragen lijkt te stellen, ook aan het begin van het topic : alles kan toch niet per toeval zijn ontstaan, hoe is het dna ontstaan, als de goden kosmonauten waren waar komen dan die kosmonauten vandaan ?
Dat zijn goede vragen, mits ze werkelijk zijn gesteld als vraag waarbij je wilt zoeken naar het antwoord.
Jij stelt ze met in het achterhoofd al jouw oplossing: het is God.
Net als jij bij de kosmonauten doet, zul je dan ook de vraag moeten stellen: waar komt die dan vandaan.
Maar dat doe je dat niet.
En dat is niet eerlijk.
Als je de vraag stelt hoe dna is ontstaan, dan ook de vraag hoe Adam en Eva zijn ontstaan. 
En 'God heeft dat gedaan' is een antwoord op een andere vraag, nl 'wie' en geen antwoord op de vraag 'hoe'. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

En dat is waar het verhaal in mijn ogen vreemd wordt.
Je antwoord klopt niet, alhoewel je de goede vragen lijkt te stellen, ook aan het begin van het topic : alles kan toch niet per toeval zijn ontstaan, hoe is het dna ontstaan, als de goden kosmonauten waren waar komen dan die kosmonauten vandaan ?
Dat zijn goede vragen, mits ze werkelijk zijn gesteld als vraag waarbij je wilt zoeken naar het antwoord.
Jij stelt ze met in het achterhoofd al jouw oplossing: het is God.
Net als jij bij de kosmonauten doet, zul je dan ook de vraag moeten stellen: waar komt die dan vandaan.
Maar dat doe je dat niet.
En dat is niet eerlijk.
Als je de vraag stelt hoe dna is ontstaan, dan ook de vraag hoe Adam en Eva zijn ontstaan. 
En 'God heeft dat gedaan' is een antwoord op een andere vraag, nl 'wie' en geen antwoord op de vraag 'hoe'.

Dat God bestaat haal ik niet enkel uit de schepping. In de Bijbel staan een heleboel profetieën die allemaal uitgekomen zijn. Ook in het dagelijks leven ervaar ik God. Dus voor mij is het een uitgemaakte zaak of er een God is of niet. Dan is het een kwestie van extrapoleren of het scheppingsverhaal 'klopt'. Het is zo geschreven dat een mens het kan begrijpen. In werkelijkheid zal het veel ingewikkelder zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei sjako:
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

En dat is waar het verhaal in mijn ogen vreemd wordt.
Je antwoord klopt niet, alhoewel je de goede vragen lijkt te stellen, ook aan het begin van het topic : alles kan toch niet per toeval zijn ontstaan, hoe is het dna ontstaan, als de goden kosmonauten waren waar komen dan die kosmonauten vandaan ?
Dat zijn goede vragen, mits ze werkelijk zijn gesteld als vraag waarbij je wilt zoeken naar het antwoord.
Jij stelt ze met in het achterhoofd al jouw oplossing: het is God.
Net als jij bij de kosmonauten doet, zul je dan ook de vraag moeten stellen: waar komt die dan vandaan.
Maar dat doe je dat niet.
En dat is niet eerlijk.
Als je de vraag stelt hoe dna is ontstaan, dan ook de vraag hoe Adam en Eva zijn ontstaan. 
En 'God heeft dat gedaan' is een antwoord op een andere vraag, nl 'wie' en geen antwoord op de vraag 'hoe'.

Dat God bestaat haal ik niet enkel uit de schepping. In de Bijbel staan een heleboel profetieën die allemaal uitgekomen zijn. Ook in het dagelijks leven ervaar ik God. Dus voor mij is het een uitgemaakte zaak of er een God is of niet. Dan is het een kwestie van extrapoleren of het scheppingsverhaal 'klopt'. Het is zo geschreven dat een mens het kan begrijpen. In werkelijkheid zal het veel ingewikkelder zijn.

Mijn antwoord gaat helemaal niet over de vraag of God bestaat. Het is volkomen onduidelijk waarom je daar over begint.

Op 22-1-2020 om 15:27 zei sjako:

Ja, de eerste baby had ouders, namelijk Adam en Eva. Adam en Eva op hun beurt zijn geschapen als volwassen mensen, dus die zijn nooit baby geweest. Tenminste, de Bijbel heeft het daar niet over.

Mijn antwoord was een reactie op deze tekst van jou.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid