Spring naar bijdragen
Bobby17

In verband met de eerste baby op de planeet

Aanbevolen berichten

19 uur geleden zei sjako:

Ja, de eerste baby had ouders, namelijk Adam en Eva. Adam en Eva op hun beurt zijn geschapen als volwassen mensen, dus die zijn nooit baby geweest. Tenminste, de Bijbel heeft het daar niet over.

Naar mijn mening heeft dit alles, het man-vrouw schiep Hij de mens, enkelvoud, met de eenheid te maken dat in een ander topic langskwam; de eenheid die wij weer moeten worden in onszelf; het begeerte-wezen doorzien of het principe van de begeerte wat we zijn geworden en uit bestaan, uit leven. 

De Adam die de mens was, werd Adam en Eva; begeerte naar elkaar en het mannelijke en vrouwelijke werden elkaars yin-yang; het oorzaak en gevolg principe geboren; de kennis van goed en kwaad natuur werd gevolgd. En hup, uit de eenheid geplaatst, in de wereld van dualisme, materialisme, tijdelijkheid en verval.

De baby ontstond in de natuur als gevolg van het samensmelten tussen! man en vrouw met als vrucht of resultaat een nieuw leven. Het principe van een uit eenheid leven maken met als gevolg een (open)baring van nieuw leven, kan je parallel trekken met de geboorte van Christus in de mens die in zichzelf het begeerte-wezen van manlijk en vrouwelijk, het begeren en uitvoeren, doorzien heeft en voor dood beschouwt, niet meer mee wil doen aan deze wereld van hebben en overleven.

Toen onze Heere door iemand gevraagd werd, wanneer zijn Koninkrijk zou komen, sprak hij:
Wanneer de twee één zullen zijn
en het buitenste als het binnenste
en het mannelijke met het vrouwelijke
noch mannelijk noch vrouwelijk.

De openbaring van de Zoon, bij de doop in de Jordaan, is zo'n moment; het is in wezen de geboorte van het Kind in de mens ''gedoopt met water én vuur'', doordat de Weg voorbereid is voor Hem door een leven te gaan leven die Hem verwacht omdat hij weet dat dit in Hem leeft vanuit het geloof. (het Joh. de Doper symboliek)

Betreft de ouders van de 1e baby in relatie tot het geloof of het in verwachting zijn van Zijn Koninkrijk, is de Geest de Vader van de Zoon die in de 'heilige maagd' zijn vorm krijgt doordat het zaad Jezus Christus is geactiveerd in die mens; het Woord ontvangen, tot het Licht gekomen, her-verbonden. De maagd is de mens die zich voor Hem geopend heeft, Zie ik sta aan de deur, en Hem verwacht en zijn leven daarop inricht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei sjako:
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

En dat is waar het verhaal in mijn ogen vreemd wordt.
Je antwoord klopt niet, alhoewel je de goede vragen lijkt te stellen, ook aan het begin van het topic : alles kan toch niet per toeval zijn ontstaan, hoe is het dna ontstaan, als de goden kosmonauten waren waar komen dan die kosmonauten vandaan ?
Dat zijn goede vragen, mits ze werkelijk zijn gesteld als vraag waarbij je wilt zoeken naar het antwoord.
Jij stelt ze met in het achterhoofd al jouw oplossing: het is God.
Net als jij bij de kosmonauten doet, zul je dan ook de vraag moeten stellen: waar komt die dan vandaan.
Maar dat doe je dat niet.
En dat is niet eerlijk.
Als je de vraag stelt hoe dna is ontstaan, dan ook de vraag hoe Adam en Eva zijn ontstaan. 
En 'God heeft dat gedaan' is een antwoord op een andere vraag, nl 'wie' en geen antwoord op de vraag 'hoe'.

Dat God bestaat haal ik niet enkel uit de schepping. In de Bijbel staan een heleboel profetieën die allemaal uitgekomen zijn. Ook in het dagelijks leven ervaar ik God. Dus voor mij is het een uitgemaakte zaak of er een God is of niet. Dan is het een kwestie van extrapoleren of het scheppingsverhaal 'klopt'. Het is zo geschreven dat een mens het kan begrijpen. In werkelijkheid zal het veel ingewikkelder zijn.

Mijn antwoord gaat helemaal niet over de vraag of God bestaat. Het is volkomen onduidelijk waarom je daar over begint.

Op 22-1-2020 om 15:27 zei sjako:

Ja, de eerste baby had ouders, namelijk Adam en Eva. Adam en Eva op hun beurt zijn geschapen als volwassen mensen, dus die zijn nooit baby geweest. Tenminste, de Bijbel heeft het daar niet over.

Mijn antwoord was een reactie op deze tekst van jou.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid