Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Gisteren zag ik een documentaire over onze maan, en ze zochten een verklaring waarom ze langs achter dikker dan aan haar voorkant was. Ze gebruikte het model van Theia. Theia was een planeet ter grootte van Mars, botste op de aarde en vormde onze maan. Aldus de hypothese. Men liet daar een simulatie zien waardoor er eerst 2 manen ontstonden, maar de ene de andere inhaalde, botste, samensmolten tot,1 maan en alzo is ze daarom vanachter dikker.

Wat het meest interessante aan deze simulatie was, zoiets vereiste geen miljoenen noch duizendtallen jaren. Enkele eeuwen was voldoende. Maar in feite vind ik het zeer onwaarschijnlijk dat het zo ging. Ik zie het al meer in de richting van Ancient Aliens waar ze onze maan vergelijken met een moederschip zoals de Death Star in Star Wars. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Gisteren zag ik een documentaire over onze maan, en ze zochten een verklaring waarom ze langs achter dikker dan aan haar voorkant was. Ze gebruikte het model van Theia. Theia was een planeet ter grootte van Mars, botste op de aarde en vormde onze maan. Aldus de hypothese. Men liet daar een simulatie zien waardoor er eerst 2 manen ontstonden, maar de ene de andere inhaalde, botste, samensmolten tot,1 maan en alzo is ze daarom vanachter dikker.

Wat het meest interessante aan deze simulatie was, zoiets vereiste geen miljoenen noch duizendtallen jaren. Enkele eeuwen was voldoende. Maar in feite vind ik het zeer onwaarschijnlijk dat het zo ging. Ik zie het al meer in de richting van Ancient Aliens waar ze onze maan vergelijken met een moederschip zoals de Death Star in Star Wars. :)

Om hierover mee te kunnen praten zou het goed zijn als we weten om welke documentaire het precies gaat.
En dat weet je ook wel.
Maar je zet het er niet bij.
Vermoedelijk omdat je ook wel weet dan weer de wind van voren te krijgen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Om hierover mee te kunnen praten zou het goed zijn als we weten om welke documentaire het precies gaat.
En dat weet je ook wel.
Maar je zet het er niet bij.
Vermoedelijk omdat je ook wel weet dan weer de wind van voren te krijgen.

How the universe works :) Dat waren mensen met een doctoraat aan het woord en geen ancient aliens theoretici. Dat van de Death Star komt wel van hen. 

Ik de wind van voren krijgen? Neen langs alle kanten, hoge bomen vangen veel wind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen Cassini voorbij Enceladus vloog, vloog ze door water uitgespoten door geisers op die maan. Onder haar dikke ijslaag is een vloeibare oceaan. Hier op de zeebodem waar geen zonlicht komt is ook leven. En dan zeker aan vulkanische gebieden. Op Enceladus zijn ook zulke warme zones. Als er ergens anders leven zou zijn in ons zonnestelsel, dan is het wellicht daar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Fundamenteel:

Toen Cassini voorbij Enceladus vloog, vloog ze door water uitgespoten door geisers op die maan. Onder haar dikke ijslaag is een vloeibare oceaan. Hier op de zeebodem waar geen zonlicht komt is ook leven. En dan zeker aan vulkanische gebieden. Op Enceladus zijn ook zulke warme zones. Als er ergens anders leven zou zijn in ons zonnestelsel, dan is het wellicht daar.

En/of op Europa.

PIA19048_realistic_color_Europa_mosaic_e

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Er gaat een gigantische asteroïde met een diameter van 2 km passeren, is het wel bewolkt zeker? 

Kon God maar even de wolken scheiden als de zee voor Mozes.

Die asteroïde scheert op een afstand 16 keer verder dan de maan voorbij de aarde. Het zal niet zichtbaar zijn vanuit je raam. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid