Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

In praatvaria werd al een link geplaatst, maar ik zou dit graag eens uitgebreid willen bespreken. 

  1. 8 christenen per dag worden vermoord omdat ze christen zijn.
  2. 23 christenen per dag verkracht of aangerand omdat ze christen zijn.
  3. Maandelijks 182 christelijke kerken aangevallen. Waaronder de Notre Dam.
  4. 276 christelijke huizen die afgebrand worden, hele gezinnen naar gedwongen armoede en alles kwijt.
  5. 1 op 8 christenen staat onder serieuze bedreiging vervolgd te worden omdat ze christen zijn. 260 miljoen mensen!

cijfers zijn internationaal en afkomstig van Open Doors. China scoort heel slecht.

Dat zijn de echte vluchtelingen die onze hulp nodig hebben maar nergens de aandacht krijgen die ze verdienen. Wat is er zo bedreigend aan het christendom dat ze vervolgd worden en dat onze media dat weigert de nodige aandacht te schenken? Iemand die het weet?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 81
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

In 2017 werden er gemiddeld 1270 mensen per dag vermoord. Dat zijn er 1262 die om een andere reden werden vermoord dan dat ze christen waren.  Alleen in India worden dagelijks al 92 vrouwen ver

Als we daar niets aan doen is het ooit ons lot. De ongelovigen hebben hier nog niet door dat ze een erger lot dan de christenen beschoren zijn denk ik.  Wij hebben de HEERE GOD aan onze zijde en

Ik laat de wraak aan God toe. Maar ik neem wel een standpunt in de geschiedenis in. De verenigde nazi’s hebben gecollaboreerd met jihadisten doelen te behalen. Ook tegen Israël zoals Hitler weleer in

Het begint echt vervelend te worden dat je steeds maar weer feiten verdraaid ten behoeve van je eigen propaganda.  

Laatste nog Alexandra Mezher waar je de mist in ging.  Nu weer dit. Leer je niet van je fouten?  Ook de Notre Dame is al eens eerder gebracht. Gaaaap.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het begint echt vervelend te worden dat je steeds maar weer feiten verdraaid ten behoeve van je eigen propaganda.  

Laatste nog Alexandra Mezher waar je de mist in ging.  Nu weer dit. Leer je niet van je fouten?  Ook de Notre Dame is al eens eerder gebracht. Gaaaap.

Alexandra is wel degelijk vermoord he. Dat van die brandblusser heb ik later gecorrigeerd. Er zijn zeer sterke aanwijzingen dat de Notre Dam aangestoken is, maar die werden weggewimpeld. Kijk anders nog eens met een speurend oog: 

En ook al loopt die man daar gewoon maar “toevallig”, dat neemt de aanvallen op andere kerken en christenen niet weg. Er is wel degelijk een christenvervolging gaande. Ook binnen eigen contreien wordt het christendom aangevallen. In Europa zijn al tig kerken aangevallen waar zelfs predikers de keel werd overgesneden.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/priester-86-de-keel-overgesneden-na-gijzeling-in-franse-kerk-twee-daders-doodgeschoten~af936d76/

Wat toch wel een serieus probleem is en niet weg te wuiven is met eerdere misplaatste uitspraken wegens verstrooide woede, waarvoor ik me excuseerde. Als ge trouwens altijd melkt over off topics, kom zelf eens on topic terug.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laten we het pertinente genocide noemen. Vandaag ondergaan christenen genocide, in het voornaam te Afrika en Midden Oosten. Zelfs China scoort slecht, maar hun economie maakt dat kwaad onzichtbaar bij onze laffe leiders en bi polaire Trump. 

Op onderstaande site staan getuigenissen van slachtoffers die overleefden en getuige waren van zulke moorden. Kan aangrijpend zijn en als schokkend ervaren worden. Maar dat is de realiteit vandaag. Die mensen van vandaag zijn niet verantwoordelijk voor mensen honderdtal tot duizend jaar geleden. 

https://wecanstopthegenocide.com/

Ik heb ook geen voorliefde voor iedereen, maar ik keek niet weg bij de genocide door hongersnood in Jemen door SA en Trump. Maar dan opnieuw, de meeste keken ook weg bij Jemen. 

Op een dag zijn de meeste schapen uitgemoord en komen de wolven voor uw kleinkinderen en u.

Citaat

Genocide is een ander woord voor volkenmoord, de misdaad van stelselmatige en opzettelijke uitroeiing van een etnische groep, of van een deel daarvan. Genocide is een bijzondere en massale vorm van buitengerechtelijke executies of democide

Citaat

Democide is moord door een overheid op een groep of persoon die hiertoe behoort en die beantwoorden aan eenzelfde sociaal, cultureel, economisch, nationaal, regionaal, etnisch, genetisch, raciaal, filosofisch, maatschappelijk, politiek, religieus of professioneel kenmerk.

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Klein vraagje. Is er volgens jou een god die beschikt over leven en dood ? 

Op 16-1-2020 om 07:14 zei Fundamenteel:

Alexandra is wel degelijk vermoord he. Dat van die brandblusser heb ik later gecorrigeerd

Yep, en de Notre Dame is afgebrand.

Nu nog even uitleggen waarom die dakwandelaar (die ik trouwens nergens zie), aantoont dat er een genocide op christenen plaats vindt, want dat verband ontgaat mij volledig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Klein vraagje. Is er volgens jou een god die beschikt over leven en dood ? 

Yep, en de Notre Dame is afgebrand.

Nu nog even uitleggen waarom die dakwandelaar (die ik trouwens nergens zie), aantoont dat er een genocide op christenen plaats vindt, want dat verband ontgaat mij volledig.

Het verband zijn de cijfers in de openingspost beste dbi. 

En dat is nu het hele probleem. De media dekt alles toe en “iedereen” sluit daarbij de ogen. 

Als er 8 mensen per dag vermoord worden omdat ze christen zijn mogen we toch al naar het woord genocide neigen? In Egypte is geen christen meer veilig. Toen laatst een christelijk gezin hun huis afgebrand werd werden ze mee gearresteerd. Gedenk het lot van de Koptische christenen in Egypte. Asia Bibi vond zo amper asiel in Europa terwijl kinderen van terroristen in koninklijke vluchten overgevlogen worden. Maar de slachtoffers worden altijd gesilenced. 

De Notre Dam is naar mijn inziens aangestoken, maar dat is een andere discussie. Er zijn veel meer taferelen binnen en buiten Europa waarvan we kwaad opzet niet kunnen uitsluiten.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Uitgesloten is het niet, en dan bedoel ik een terroristische aanslag, het probleem is wel dat niemand het opeist zoals  de gewoonte is bij dat soort lieden. Wat betreft de vervolgingen van Christenen in Islamitische landen daar hoor je nog wel eens over , alhoewel ik van mening ben dat zij (die Christenen) niet of niet helemaal aan de Bijbelse voorwaarden voldoen kan ik mij ook behoorlijk kwaad maken, het is vreemd  dat hun mede gelovigen hier ter lande of waar dan ook er vaak  maar achteloos aan voorbij gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:
32 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nu nog even uitleggen waarom die dakwandelaar (die ik trouwens nergens zie), aantoont dat er een genocide op christenen plaats vindt, want dat verband ontgaat mij volledig.

Het verband zijn de cijfers in de openingspost beste dbi. 

Ben je wel lekker?

Die cijfers zijn:

Citaat

8 christenen per dag worden vermoord omdat ze christen zijn.
23 christenen per dag verkracht of aangerand omdat ze christen zijn.
Maandelijks 182 christelijke kerken aangevallen. Waaronder de Notre Dam.
276 christelijke huizen die afgebrand worden, hele gezinnen naar gedwongen armoede en alles kwijt.
1 op 8 christenen staat onder serieuze bedreiging vervolgd te worden omdat ze christen zijn. 260 miljoen mensen!

Je lult maar wat, daaruit blijkt nergens het verband tussen jouw dakwandelaar (die trouwens nergens te zien is) en de brand. Zo je alstublieft de moeite willen nemen om een inhoudelijk antwoord te geven in plaats van waar wat losse nietszeggende woorden te posten ? 

15 minuten geleden zei antoon:

Uitgesloten is het niet, en dan bedoel ik een terroristische aanslag,

Dat is het wel. Terroristische aanslagen verlopen via bepaalde patronen. Normale branden ook. Dit is een normale brand. Weliswaar in een historisch pand, maar dat verandert niets aan het principe.  

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is het wel. Terroristische aanslagen verlopen via bepaalde patronen. Normale branden ook. Dit is een normale brand. Weliswaar in een historisch pand, maar dat verandert niets aan het principe.  

Het patroon hoeft niet altijd eender te zijn, er zijn terroristen die onder de radar blijven ook nergens bij aangesloten zijn maar toch uit wroeging of haat hun ding doen, ik ga ook uit van een normale brand, maar mijn ervaring is dat dingen achteraf weleens anders zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ben je wel lekker?

Die cijfers zijn:

Je lult maar wat, daaruit blijkt nergens het verband tussen jouw dakwandelaar (die trouwens nergens te zien is) en de brand. Zo je alstublieft de moeite willen nemen om een inhoudelijk antwoord te geven in plaats van waar wat losse nietszeggende woorden te posten ? 

Dat is het wel. Terroristische aanslagen verlopen via bepaalde patronen. Normale branden ook. Dit is een normale brand. Weliswaar in een historisch pand, maar dat verandert niets aan het principe.  

Je vroeg het verband tussen genocide en de notre dam. Ik zeg: het verband met de genocide is niet de notre dam maar de cijfers uit de openingspost. En die lulde ik niet bijeen maar Open Doors. Dat is me dunkt wel een valide bron.

De Notre Dam was een terroristische aanslag. Ze probeerden daar al lang hun slag te slaan. 5 jihadi vrouwen  poogden al in 2016 met een autobom. Zonder draconische beveiliging waren we al veel historisch en cultureel erfgoed armer. Maar vooral, heel wat burgers armer.

https://www.theguardian.com/world/2019/sep/23/five-women-trial-planned-notre-dame-car-bomb-attack

Op 100% dat ik post kan ik me al eens vergissen en veel is subjectief, maar jij post niets anders dan onzin. Je bent finaal een meeloper van iets waarvan je geen jota kan samenvatten.  En al bij al, onze onzin doet er niet toe maar de feiten. Notre Dam wel of niet aangestoken maakt de genocide en aanslagen op christenen niet ongedaan. Laat dat de aandacht krijgen, niet uw narcistische misantropie. Waarvoor dank ;)

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Je vroeg het verband tussen genocide en de notre dam. Ik zeg: het verband met de genocide is niet de notre dam maar de cijfers uit de openingspost. En die lulde ik niet bijeen maar Open Doors. Dat is me dunkt wel een valide bron

Neen. Ik vroeg:

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nu nog even uitleggen waarom die dakwandelaar (die ik trouwens nergens zie), aantoont dat er een genocide op christenen plaats vindt, want dat verband ontgaat mij volledig.

 

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Als er 8 mensen per dag vermoord worden omdat ze christen zijn mogen we toch al naar het woord genocide neigen?

Nee, dat is geen genocide. Zie je eigen definitie die je ergens hierboven postte. Ook daarmee sla je dus weer de plank mis.

Bovendien is de link die je stuurde weer hilarisch. "Dutch tourist murder" . https://wecanstopthegenocide.com/2019/10/30/dutch-tourist-murder/ 
Natuurlijk heel erg dat die mensen zijn vermoord, maar dat was gewoon een roofmoord en geen genocide.
 Ga je nu achter elk incident een aanslag van terroristen of genocide zien? 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Als er 8 mensen per dag vermoord worden omdat ze christen zijn mogen we toch al naar het woord genocide neigen?

In 2017 werden er gemiddeld 1270 mensen per dag vermoord. Dat zijn er 1262 die om een andere reden werden vermoord dan dat ze christen waren. 

Op 16-1-2020 om 06:40 zei Fundamenteel:

23 christenen per dag verkracht of aangerand omdat ze christen zijn.

Alleen in India worden dagelijks al 92 vrouwen verkracht omdat ze vrouw zijn. 

Op 16-1-2020 om 07:14 zei Fundamenteel:

Alexandra is wel degelijk vermoord he. Dat van die brandblusser heb ik later gecorrigeerd.

Die brandblusser heb je gecorrigeerd. Later meldde je nog wel dat ze verkracht en vermoord was. Maar ze is niet verkracht.

Je bent echt een rare propaganda machine. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Mullog:

In 2017 werden er gemiddeld 1270 mensen per dag vermoord. Dat zijn er 1262 die om een andere reden werden vermoord dan dat ze christen waren. 

Alleen in India worden dagelijks al 92 vrouwen verkracht omdat ze vrouw zijn. 

Die brandblusser heb je gecorrigeerd. Later meldde je nog wel dat ze verkracht en vermoord was. Maar ze is niet verkracht.

Je bent echt een rare propaganda machine. 

Dat maakt alle andere verkrachtingen niet ongedaan. Het punt is meer dat die mensen hier niet thuishoren. Ook al moorden ze "maar" verkrachten ze niet. Die plaatsen wordên beter aan oorlogslachtoffers bedeeld dan aan -misdadigers. Wie mensensmokkel kan bekostigen en met smartphone toekomt heeft minder hulp nodig dan de Koptische christenen in Egypte. Moge we dat ook geen genocide noemen? Zoneen, waarom niet?

Lees de feiten en klik op islamic area: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Persecution_of_Copts

Alexendra was ook poco opgevoed in Zweden waar de wereld van iedereen was, het werd haar dood. Er is niets racistisch of extremistisch aan uw kinderen weg te houden bij rapefugees met ptss. 

Als mensen onteigend, vermoord en verkracht worden wegens christen zijn is dat genocide. Waarom niet? Ik vind het bij de beschrijving passen ook al vindt @Dat beloof ikniet. Het is niet omdat ze ook andere volkeren vermoorden het geen genocide is he. Kill iedereen behalve degene die je idealen delen en het is genocide. Zodra christenen doelwit worden wegens hun geloof en mensen daarom vermoord worden, is dat ook (christelijke) genocide. Als er ook anderen meegetrokken worden is dat een signaal dat bepaalde bevolkingsgroepen genocide op iedereen willen uitvoeren behalve zichzelf. Blijft  genocide.

Wereldwijd worden christen het meeste vervolgt. Waarom krijgen de jihadbruiden en diens gespuis dan de volle aandacht in onze msm en actualiteit? Ik moet nieuws zoeken omdat de msm 4 dagen dezelfde rubrieken op haar kop deelt. Er wordt gewoon niets meer gemeld. Marrakeshpact?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Fundamenteel:

Alexendra was ook poco opgevoed in Zweden waar de wereld van iedereen was, het werd haar dood. Er is niets racistisch of extremistisch aan uw kinderen weg te houden bij rapefugees met ptss. 

Je draait weer door. Ze werd slachtoffer van 1 man die daar zat, en alle andere aanwezigen hebben haar geholpen. En als reactie scheer jij ze nu even over één kam met 'rapefugees'. Je schreef hier eerder 'sorry' maar dat was loos want je meent er helemaal niets van. Bah.

37 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als mensen onteigend, vermoord en verkracht worden wegens christen zijn is dat genocide. Waarom niet? Ik vind het bij de beschrijving passen ook al vindt @Dat beloof ikniet.

Het zou democide kunnen zijn. Taaldingetje. Genocide kan alleen etnisch, het is een vorm van democide. 
Het grappige is dat je die definities hier zelf hebt geplaatst, maar dus kennelijk alleen maar knipt en plakt zonder de inhoud te begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Je draait weer door. Ze werd slachtoffer van 1 man die daar zat, en alle andere aanwezigen hebben haar geholpen. En als reactie scheer jij ze nu even over één kam met 'rapefugees'. Je schreef hier eerder 'sorry' maar dat was loos want je meent er helemaal niets van. Bah.

Het zou democide kunnen zijn. Taaldingetje. Genocide kan alleen etnisch, het is een vorm van democide. 
Het grappige is dat je die definities hier zelf hebt geplaatst, maar dus kennelijk alleen maar knipt en plakt zonder de inhoud te begrijpen.

Demo is Grieks voor volk, democide is volkerenmoord. Er is in wezen weinig verschil. Wat in Egypte gebeurde op de Kopten mogen we toch wel regelrechte genocide noemen? Het is Engels omdat Nederlandstalige instellingen te okifoob, bekakt en te poco werden.

https://hawaii.edu/powerkills/GENOCIDE.HTM verschil met democide is quasi nihil. Ras/volk = geno/demo. An sich ben ik het niet eens dat er overheden gepaard hoeven te gaan zoals de website schetst.

Als jij het beter begrijpt, leg dan uit waarom het geen genocide is, of waarom democide minder erg is. Niet dat je dat zegt, maar je doet alsof er wezenlijke verschillen zijn. Ethisch gezien zijn die er al zeker niet, maar benieuwd naar de komma hier...

En neen DBi dat was geen alleenstaand geval en al zeker niet in Zweden. Sedert 2015 swingen verkrachtingen en aanrandingen de pan uit waarvan het gros niet eens opgenomen wordt in de criminele statestieken. Laat ons gewoon enkel en alleen de oudejarsnacht van Keulen 2015 in de statistieken verwerken en ze piekt boven de 100%. Er waren honderdtal klachten waarvan nog niet een tiende verwerkt en berecht is. De ordehandhaving kan onze veiligeid niet meer garanderen op zulke feesten en kerstmarkten, zelfs na draconische maatregelen. Dat was voor mensensmokkelaar EU haar massa migratie en omvolkingspolitiek niet waar.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Als jij het beter begrijpt, leg dan uit waarom het geen genocide is, of waarom democide minder erg is. Niet dat je dat zegt, maar je doet alsof er wezenlijke verschillen zijn. Ethisch gezien zijn die er al zeker niet, maar benieuwd naar de komma hier...

Dat heb ik hierboven al gedaan. Genocide is een vorm van democide. 

Misschien dat het goed zou zijn als je eerst eens je moedertaal onder de knie krijgt. Dat voorkomt onmogelijke beweringen als:

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Laat ons gewoon enkel en alleen de oudejarsnacht van Keulen 2015 in de statistieken verwerken en ze piekt boven de 100%

Werkelijk? Volgens jou is dus meer dan 100% van de vrouwen die nacht verkracht? Man, man, man, zo is er niemand maar die jouw schrijfsels nog serieus neemt se. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat heb ik hierboven al gedaan. Genocide is een vorm van democide. 

Misschien dat het goed zou zijn als je eerst eens je moedertaal onder de knie krijgt. Dat voorkomt onmogelijke beweringen als:

Werkelijk? Volgens jou is dus meer dan 100% van de vrouwen die nacht verkracht? Man, man, man, zo is er niemand maar die jouw schrijfsels nog serieus neemt se. 

Een stijging in de statistieken van plus 100% betreffend seksuele aanrandingen en verkrachtingen. Met of zonder die nuance, dat had je toch zelf kunnen bedenken? Hoewel ik toch wel degelijk de statistieken als startschot daar gebruikte.

En nu kunt ge verder op al die komma’s neuken of erkennen dat het christendom meer wordt aangevallen dan eender welke andere gelovige groep op deze wereld. Mensen van vandaag bashen constant op het christendom, maar zien niet in hoe de christenen van vandaag slachtoffer zijn. Het is niet omdat enkele kerkelijke figuren stront aan hun handen hebben je daarmee al die onschuldige doden kunt pardonneren. 

Globaal is er een massale vervolging bezig. Andere religieuze takken waren en zijn bezig aan een massale democide van christenen. Nu die woorden in perspectief zijn, laten we het gewoon volkerenmoord noemen anno 2020. Als we dan die overheden van religieuze motieven scheiden zien we het onderscheid waar de vervolging plaatsneemt en waar de volkerenmoord plaatsneemt. Een gedeelte uitmoorden en de vrouwen opeisen is dus ook categorie volkerenmoord he. 

Dat wat de Koptische christenen overkomt maar geen jota aandacht krijgt.

bewerkt door Fundamenteel
Onderscheid
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Een stijging in de statistieken van plus 100% betreffend seksuele aanrandingen en verkrachtingen. Met of zonder die nuance, dat had je toch zelf kunnen bedenken? Hoewel ik toch wel degelijk de statistieken als startschot daar gebruikte.

Nee, dat valt niet te bedenken. Want je schreef:

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Laat ons gewoon enkel en alleen de oudejarsnacht van Keulen 2015 in de statistieken verwerken en ze piekt boven de 100%.

Dan is dus de vraag: 100% van wat? De oudejaarsnachten? Het hele jaar? December? Keulen ? Heel Duitsland? De vrouwen? 
Kortom: wees duidelijk in wat je schrijft. Ik neem aan dat het toch de bedoeling is dat anderen snappen wat je wil zeggen. 
Zorg daar dan ook voor.

12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mensen van vandaag bashen constant op het christendom, maar zien niet in hoe de christenen van vandaag slachtoffer zijn. Het is niet omdat enkele kerkelijke figuren stront aan hun handen hebben je daarmee al die onschuldige doden kunt pardonneren. 

Toch wel. Voordat je anderen de schuld geeft, moet je zorgen zelf de zaken op orde te hebben. Zoniet, dan heb je geen recht van spreken.

12 minuten geleden zei Fundamenteel:

En nu kunt ge verder op al die komma’s neuken of erkennen dat het christendom meer wordt aangevallen dan eender welke andere gelovige groep op deze wereld.

Om dat te erkennen zo je moeten komen met vergelijkende cijfers. Het is jouw bewering, dus ik zou zeggen, laat maar zien!

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee, dat valt niet te bedenken. Want je schreef:

Dan is dus de vraag: 100% van wat? De oudejaarsnachten? Het hele jaar? December? Keulen ? Heel Duitsland? De vrouwen. 
Kortom: wees duidelijk in wat je schrijft. Ik neem aan dat het toch de bedoeling is dat anderen snappen wat je wil zeggen. 
Zorg daar dan ook voor.

Ik own hier geen fout, want ze is er niet. Als je kijkt naar het aantal aanrandingen per jaar in Keulen en dan gaat vergelijken met 1 oudejaarsnacht in Keulen op 2015 (voor de draconische beveiliging) is er een stijging van +100%. Het is alleen niet officieel te tonen omdat er nog geen tiende verwerkt is in het systeem. En dan kunt ge daarover blijven zagen, typisch gij. Echter, 1 ieder die de oudejaarsnacht van 2015 in Keulen herinnert zal exact weten wat ik bedoel. Het is niet omdat ze het toedekken en een domme massa blind vertrouwt het niet gebeurt he dbi! 

Ik schreef toch: in de statistieken verwerken? Dat het beter genuanceerd diende te worden erken ik wel. Maar geen fout.

Echter, laten we even naar de Koptische christenen kijken, is dat volkerenmoord ja of neen? En is genocide (nu fijngesteld naar de correcte benaming democide) dan een overroepen term? Ja of neen dbi? 

Een topic is een evoluerend onderwerp. Mensen ontkennen, ik presenteer cijfers van Open Doors en voorbeelden uit wikipedia waar het tragische lot van de Koptische christenen uitvoerig beschreven staat. Wat is daar de reactie op om terug on topic te komen.

bewerkt door Fundamenteel
Dt
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Echter, laten we even naar de Koptische christenen kijken, is dat volkerenmoord ja of neen? En is genocide (nu fijngesteld naar de correcte benaming democide) dan een overroepen term? Ja of neen dbi? 

Het is jouw bewering, dan zou je dat met cijfers moeten aantonen. Ik zou zeggen, laat maar zien...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dat beloof ik:

Het is jouw bewering, dan zou je dat met cijfers moeten aantonen. Ik zou zeggen, laat maar zien...

Zie laatste post naar Mullog. Ik wacht af.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Persecution_of_Copts

Coptic women and girls are abducted, forced to convert to Islam and marry Muslim men.[112][113] In 2009 the Washington, D.C. based group Christian Solidarity International published a study of the abductions and forced marriages and the anguish felt by the young women because returning to Christianity is against the law. Further allegations of organised abduction of Copts, trafficking and police collusion continue in 2017.[114]

In April 2010, a bipartisan group of 17 members of the U.S. Congress expressed concern to the State Department's Trafficking in Persons Office about Coptic women who faced "physical and sexual violence, captivity ... exploitation in forced domestic servitude or commercial sexual exploitation, and financial benefit to the individuals who secure the forced conversion of the victim."[112]

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Dat beloof ik:
21 minuten geleden zei Fundamenteel:

Echter, laten we even naar de Koptische christenen kijken, is dat volkerenmoord ja of neen? En is genocide (nu fijngesteld naar de correcte benaming democide) dan een overroepen term? Ja of neen dbi? 

Het is jouw bewering, dan zou je dat met cijfers moeten aantonen. Ik zou zeggen, laat maar zien...

 

17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zie laatste post naar Mullog. Ik wacht af.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Persecution_of_Copts

Coptic women and girls are abducted, forced to convert to Islam and marry Muslim men.[112][113] In 2009 the Washington, D.C. based group Christian Solidarity International published a study of the abductions and forced marriages and the anguish felt by the young women because returning to Christianity is against the law. Further allegations of organised abduction of Copts, trafficking and police collusion continue in 2017.[114]

In April 2010, a bipartisan group of 17 members of the U.S. Congress expressed concern to the State Department's Trafficking in Persons Office about Coptic women who faced "physical and sexual violence, captivity ... exploitation in forced domestic servitude or commercial sexual exploitation, and financial benefit to the individuals who secure the forced conversion of the victim."[112]

Hier is het antwoord heel snel gegeven, als dat de cijfers zijn. Hier is geen sprake van volkerenmoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

 

Hier is het antwoord heel snel gegeven, als dat de cijfers zijn. Hier is geen sprake van volkerenmoord.

Klik toch maar eens op de link en lees de lijst die daaraan vooraf gaat. Misschien dat iets lezen u iets kan bijleren? Wellicht is mijn talenkennis niet 100%, maar ik buisde nooit op begrijpend lezen. Als ik die lange lijst doorscrol en lees is dat toch regelrechte volkerenmoord. Waar waren de christelijke vluchtelingen denk je? Grotendeels afgeslacht en vrouwen tot oorlogsbuit genomen.

Misschien tijd mijn knie terug nederig te buigen en rechtop te staan in Hem. Weekendje bezinning en kom er op terug. Want denk niet dat al dit mij niets doet. Ik poneer hier gaan haat maar meer verdriet en bezorgdheid. Dat het me kwaad en blind kan maken own ik. Tijd dus voor een ritueel tot Hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Klik toch maar eens op de link en lees de lijst die daaraan vooraf gaat. Misschien dat iets lezen u iets kan bijleren? Wellicht is mijn talenkennis niet 100%, maar ik buisde nooit op begrijpend lezen. Als ik die lange lijst doorscrol en lees is dat toch regelrechte volkerenmoord. Waar waren de christelijke vluchtelingen denk je? Grotendeels afgeslacht en vrouwen tot oorlogsbuit genomen.

Misschien tijd mijn knie terug nederig te buigen en rechtop te staan in Hem. Weekendje bezinning en kom er op terug. Want denk niet dat al dit mij niets doet. Ik poneer hier gaan haat maar meer verdriet en bezorgdheid. Dat het me kwaad en blind kan maken own ik. Tijd dus voor een ritueel tot Hem.

Nee. Het is jouw punt dus aan jou om te beargumenteren. Als je dat zelf al te veel werk vind, dan is dit waarschijnlijk niet belangrijk genoeg voor je. Waarom zou ik dat dan voor jou gaan doen.

Bovendien: als ze in Egypte met een geweer voor je staan en de vraag "christen of moslim", dan zou ik direct zeggen 'moslim', wetende dat ik daar mee overleef. 
Persoonlijk maak ik me drukker om de kankerbestrijding, die mensen hebben die keus niet. Ik steek daar jaarlijks veel tijd en geld in en dat is nuttiger besteed dan aan mensen die kunnen kiezen en zo dom zijn om in Egypte 'christen' te antwoorden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik poneer hier gaan haat maar meer verdriet en bezorgdheid. Dat het me kwaad en blind kan maken own ik. Tijd dus voor een ritueel tot Hem.

Je poneert wel haat, maar kwaad (en dus haat) komt meestal voort uit leed. Traumata die niet op de juiste manier worden verwerkt maken geestelijk blind.  Die verwerking is een smalle Weg.  Het negeren en verstoppen achter woede zet je klem in de realisatie van je geestelijke ontwikkeling.  Dat geldt voor ieder mens.

zie ook onderstaande 
 

 

Haat zet je klem waardoor je je zieledoel niet realiseren kunt. Het vormt epistemologische obstakels tussen de individu en Christus. 
 

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid