Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

https://www.dutchcowboys.nl/entertainment/messiah-nieuwste-kijkhit-van-netflix-is-nu-al-omstreden

Inmiddels staat op Netflix de nieuwe serie Messiah die gaat over een jonge prediker Al-Masih, die heel graag zijn boodschap over liefde en vrede met de wereld wil delen. Zijn naam Al-Masih betekent in het Arabisch ‘de Messiah (messias)’. Alleen de CIA heeft andere ideeën over de vermeende intenties van Al-Masih. Is hij werkelijk de messias of is hij een bedrieger en heeft hij heel andere plannen.

Ik heb de serie 10 uur vandaag gebingewatched en het was spannend ik was aan buis gekluisterd. Veel symboliek van onze here Jezus en overeenkomsten. Wat vinden jullie van de serie, zijn jullie ook enthousiast of nope?

Een verwijzing naar Sjimon bar Kochba, die tussen 132 en 136 een grote opstand tegen de Romeinen leidde is ook in film opgenomen. Inhoudelijk komen fictie en non-fictie samen zeer mooi uitgewerkt. Respect voor de makers.

De manier waarop deze messias zijn volgers verzameld is ook erg origineel, alle actuele nieuwsberichten spelen een rol in deze roman. Je kan het vaak niet van echt onderscheiden met de goede filmmanipulatie met logo's van CNN etc. De eerste trailer die ik zag dacht ik even dat dit wekelijk was, later bleek het een serie te zijn.

In de serie hebben ze het ook over een nieuwe oorlog de derde wereldoorlog ook wel ideeënoorlog, dat is mijns inziens de wereld waarin we leven.  Letterlijk dus, worden we nu geïndoctrineerd via TV/internet door God/Duivel rechtstreeks naar onze ziel/gedachtewereld?

De huidige generatie moet dat uitmaken, gaan ze het neoliberalisme en crisiskapitalisme omverwerpen? Is dit de voorbode hoe het zich zal ontwikkelen?!

Meestal volt de werkelijkheid de fictie, kijk naar de omstreden complottheorieën en scifi 'Big brother', daar zijn veel films over gemaakt en meeste is waarheid geworden: Overheid is nu letterlijk 'Big Brother' overal staan camera's en wat vroeger de aluhoedjes deden, camera'sop laptop afplakken, omdat ze paranoia waren doen we allemaal nu vanzelfsprekend. Tevens hebben we nu allemaal en smartphone met de meer maal de kracht en power van de computer die gebruikt werd om naar de maan te reizen in jaren 60.

Langzaam komen these en antithese samen en over 50 jaar zullen we leven in de singularity volgens Ray Kurzweil 'De singulariteit is nabij' en Kevin Kelly 'De wil van Technologie'.

Is er een profetie die dit heeft voorspelt? Ik kan hem nergens vinden in de bijbel?! Helpen jullie me zoeken of vertalen?

En wat is jullie mening over deze nepseries  series en nepnieuws in algemeen?! Het is wel een 'guilty pleasure', eigenlijk mag het niet, maar geniet ik toch?! Ben ik aan zondigen als ik deze ontwikkelingen blijf consumeren?!?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je noemt een serie die op mijn lijstje staat van nota te bekijken series.  Ik heb hem nog niet bekeken dus kan er niks over zeggen. Maar bedankt voor de beschrijving want die vind ik wel interessant.  En ja, wat nu realiteit is geworden werd decennia geleden inderdaad al beschreven door de voor gek verklaarden. Het kan verkeren. ?

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Plume:

Je noemt een serie die op mijn lijstje staat van nota te bekijken series.  Ik heb hem nog niet bekeken dus kan er niks over zeggen. Maar bedankt voor de beschrijving want die vind ik wel interessant.  En ja, wat nu realiteit is geworden werd decennia geleden inderdaad al beschreven door de voor gek verklaarden. Het kan verkeren. ?

Ok graag gedaan, wellicht als je hem hebt gezien spreek ik je weer hier?!?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 22-1-2020 om 01:28 zei digidokter.net:

wat vroeger de aluhoedjes deden, camera'sop laptop afplakken, omdat ze paranoia waren doen we allemaal nu vanzelfsprekend. Tevens hebben we nu allemaal en smartphone met de meer maal de kracht en power van de computer die gebruikt werd om naar de maan te reizen in jaren 60.

 

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

wat bedoel je hier precies?

Kwestie van lezen hè, [Dat-beloof-ik]*.    Of wou je nu gaan zeggen dat de politie, de FBI en Europol en de landelijke Officier van Justitie aluhoedjes zijn?

https://www.security.nl/posting/572371/Europol+adviseert+afplakken+van+webcam+met+tape

https://www.security.nl/posting/375391/Justitie+adviseert+afplakken+van+webcam

* voor alle duidelijkheid maar vierkante haken en streepjes tussen de woorden geschreven , omdat ik niet schrijf dat ik iets beloof en ik om iemand aan te spreken een zin moet aanhalen die ik niet zeg. Dit vind ik communicatief lastig. Aan de ene kant wil ik in gesprek zijn met de persoon, en steeds de naam vermijden vind ik niet sociaal.  Aan de andere kant is het een zin die gemakkelijk tot misinterpretatie kan leiden als je hem gebruikt in je bericht.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Plume:

 

Kwestie van lezen hè, [Dat-beloof-ik]*.    Of wou je nu gaan zeggen dat de politie, de FBI en Europol en de landelijke Officier van Justitie aluhoedjes zijn?

https://www.security.nl/posting/572371/Europol+adviseert+afplakken+van+webcam+met+tape

https://www.security.nl/posting/375391/Justitie+adviseert+afplakken+van+webcam

* voor alle duidelijkheid maar vierkante haken en streepjes tussen de woorden geschreven , omdat ik niet schrijf dat ik iets beloof en ik om iemand aan te spreken een zin moet aanhalen die ik niet zeg. Dit vind ik communicatief lastig. Aan de ene kant wil ik in gesprek zijn met de persoon, en steeds de naam vermijden vind ik niet sociaal.  Aan de andere kant is het een zin die gemakkelijk tot misinterpretatie kan leiden als je hem gebruikt in je bericht.

Kun je niet gewoon antwoord geven,  of wil je het niet? 

Ik stel één simpele vraag: wat bedoel je precies. En dat naar aanleiding van jouw zin. 

Dus geef even aan wat je bedoelt met de realiteit  dus wat is er nu realiteit geworden,  en wie heeft dat decennia terug al beschreven.  

Dat ik deze uitleg moet vragen,  heeft niets met mijn lezen te maken,  maar met jouw vage schrijven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Noel2:

Netflix is geen goede bron voor religieuze wijsheden. Mogelijk bevestigt het bepaalde ideeën, maar het suggereert vele andere, die je misschien beter niet kon hebben.

Er is niet mis met kennis nemen van ideeën. De Bijbel moedigt dat zelfs aan: onderzoek alles en behoudt het goede.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Noel2:
33 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Er is niet mis met kennis nemen van ideeën. De Bijbel moedigt dat zelfs aan: onderzoek alles en behoudt het goede.

Het ont-denken van bepaalde ideeën is nauwelijks mogelijk. Hou U verre van Netflix. Einde onderzoek.

Dat mag je vinden, maar dat is dan niet in lijn met de uitnodiging in het NT om alles te onderzoeken. Hoe komt het dat jouw idee daarover daarvan afwijkt ? 

18 minuten geleden zei Willempie:

Vanaf 36.10

De film duurt vanaf dat punt nog 3 kwartier.

De richtlijnen:

Citaat

Eigen argumenten. Discussie valt of staat met argumenten. Het alleen plaatsen van een link of een zin die verwijst naar een andere site of forum helpt daar niet in. Indien dit toch gebeurt zal de link worden verwijderd. Links zijn bedoeld om je argumentatie te ondersteunen, maar niet om als argument te dienen.

Als je dat niet kunt, doe dan niets.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Dat mag je vinden, maar dat is dan niet in lijn met de uitnodiging in het NT om alles te onderzoeken. Hoe komt het dat jouw idee daarover daarvan afwijkt ? 

Ik heb het onderzocht, dus ik wijk niet af. Verder onderzoek is wat mij betreft niet nodig, en ik voel alleen maar een sterke neiging om iedereen te waarschuwen voor Netflix, hun mindfucks zijn echt te erg, daarnaast nog productplacements, en belang bij verslaving,

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Noel2:

Ik heb het onderzocht, dus ik wijk niet af. Verder onderzoek is wat mij betreft niet nodig, en ik voel alleen maar een sterke neiging om iedereen te waarschuwen voor Netflix, hun mindfucks zijn echt te erg, daarnaast nog productplacements, en belang bij verslaving,

 

43 minuten geleden zei Noel2:

Het ont-denken van bepaalde ideeën is nauwelijks mogelijk. Hou U verre van Netflix. Einde onderzoek.

Als dat je hele onderzoek is geweest, dan stelt dat niet veel voor. Je geeft zelf aan waar je angst zit: het ont-denken van sommige zaken is volgens jou soms lastig. Tsja, als je alles kan onderzoeken,  blijven zaken je ook bij. Zo werkt dat nu eenmaal.   

16 minuten geleden zei Willempie:

Vanaf 36.10 gaat het over het onderwerp in deze draad. Ik vind het verhelderend en het duurt maar een paar minuten. Je hoeft de rest niet te beluisteren.

Zucht. Als je dat zo verhelderend vindt, geef dan aan wat daar zo verhelderend is. Daarom hielp ik je nog even de regels van het forum herinneren. Maar als jij met alle geweld onduidelijk wil zijn... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Desid:

Heerlijk en afgrijselijk tegelijk hoe mensen kunnen doordraven.

Messiah is een interessante en best spannende serie, meer niet 

Als je bijgelovig bent of gemakkelijk verslaafd neem je toch lekker geen Netflix. Who cares. 

Ja dan kan het topic evengoed op slot, als er niet meer aan is dan uw gemekker.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid