Spring naar bijdragen

Moeten we bang zijn van het Coronavirus?


Aanbevolen berichten

Moeten politici die bespaarden op de volksgezondheid (mondmaskers niet vervangen bv) niet gewoon volledig ontslag nemen en de partij verlaten? Of gaan ze tegen 2024 verwonderd zijn waarom ze onder de kiesdrempel verdwijnen als partij in geheel? 

Hoe komt het trouwens dat degene die het volk democratisch afserveerde een leidende rol vervullen tijdens deze crisis? Bloed is op hen. 

Wanneer zorgverleners sterven door nijpende tekorten mag je toch met zekerheid vaststellen dat politici zichzelf enkel maar verrijken en nooit verantwoordelijkheid voor hun fouten opnemen. Zelfs in Amerika.

Verpleger (48) bezwijkt aan coronavirus in ziekenhuis New York waar medewerkers vuilniszakken moeten dragen als bescherming

Achtenveertig !!!

Is dat hier nog het westen of na de massa migratie ineens een derde wereldland? Wie met den hond slaapt...

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weer goed bezig met dat flutredeneren van je. Enkel vervuilen wat je doet.

Ik was bij de vis: alles op ! Bij het varkensvlees: alles op ! Kip: alles op ! Rund: bijna niets meer ! Vega: volop verkrijgbaar. Bewijst maar weer eens dat vegetariërs als ee

?  

Posted Images

Italië gaat hoogstwaarschijnlijk de EU verlaten na deze pandemie. Er is grote woede onder de bevolking door de nalatigheid van de Eu en Azië speelt daar vlijtig op in. Italië wacht nog op Europese hulp terwijl China en Rusland daar landden.

https://www.google.com/amp/s/www.express.co.uk/news/world/1254241/eu-news-eurozone-italy-coronavirus-euro-recession-lord-david-owen-spt/amp

Intussen stierf er een zestienjarig Frans meisje aan corona en ligt hier een 25jarige op de IC wegens ademnood door het coronavirus. Een virale longontsteking kan vatbaar worden voor een bacteriële longontsteking en tot een superinfectie leiden.

Complicaties waarmee ik liever nog gok rond mijn dierbaren. Moge dat globalisme nu voorgoed eindigen.

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Moge dat globalisme nu voorgoed eindigen.

En waar gaat dat België brengen? Hebben jullie grote olievoorraden, ga je terug naar steenkool of blijf je vertrouwen op die rammelende kerncentrales aan onze grens? Waar ga je je ijzer, mineralen vandaan halen? Wie laat je je auto's computers, huishoudelijke apparatuur maken? België staat ongeveer 12e of 13e op de lijst van importerende en exporterende landen (bron). Jullie economie is al niet de sterkste van de wereld en dan ga je de grootste bron van jullie welvaart, de handel, de nek omdraaien vanwege angst voor een virus wat net zo goed in België kan ontstaan als elders op de wereld? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Mullog:

En waar gaat dat België brengen? Hebben jullie grote olievoorraden, ga je terug naar steenkool of blijf je vertrouwen op die rammelende kerncentrales aan onze grens? Waar ga je je ijzer, mineralen vandaan halen? Wie laat je je auto's computers, huishoudelijke apparatuur maken? België staat ongeveer 12e of 13e op de lijst van importerende en exporterende landen (bron). Jullie economie is al niet de sterkste van de wereld en dan ga je de grootste bron van jullie welvaart, de handel, de nek omdraaien vanwege angst voor een virus wat net zo goed in België kan ontstaan als elders op de wereld? 

Want dat draaide niet voor het globalisme? 

Handel heeft geen globalisme nodig, in feite houdt dat net de vrije markt tegen. Maar dat zijn andere discussies, die ik nu even niet zo graag voer.... Economie komt mijn strot uit. :)

Ik heb eens gezien wat ze in China allemaal eten. Voor minder dan €2 hebt ge een geroosterde rat op een stokje. Ratten verspreiden het hantavirus. Nu moeten we ons nog geen zorgen maken, maar vroeger moesten we ons ook geen zorgen maken voor coronavirussen.

Als ge mensen met de pest hebt, gaat ge u dan laten besmetten omdat dat stoer is, hun goedkope rommel tussendoor aannemen of liever het verwijt de bange te zijn en op de lange termijn inzetten voor de generaties na ons?

We kunnen het anders ook ineens verglazen aldaar. (Satire)

Het is niet dit virus dat ik vrees, het zijn die nog op ons af moeten komen en nu al verspreiden in de mens. Die met een sterftegraad van 40% en hoger. Hebt ge niets te verliezen dan of zou je dat leuk vinden ze naar de ic te brengen omdat een ander zo wilt leven? ? En denkt niet dat de voedselcontrole daar optimaal is.

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Want dat draaide niet voor het globalisme? 

België is een van de uitvinders van globalisme. De rijkdom in de middeleeuwen kwam voort uit de lakenindustrie, om maar eens een voorbeeld te noemen. Ken uw eigen geschiedenis.

9 uur geleden zei Fundamenteel:

Voor minder dan €2 hebt ge een geroosterde rat op een stokje.

Waterkonijn in België is inderdaad duurder. En ga mij niet vertellen dat de keukens in België zo hygiënisch zijn. Je hoeft maar naar Gordon Ramsey te kijken om te weten dat het in de beste restaurants een puinbak kan zijn, en belgië zal daar geen uitzondering op vormen. En jullie frietkotten hebben ook niet bepaald de reputatie de schoonste van de wereld te zijn.

9 uur geleden zei Fundamenteel:

Het is niet dit virus dat ik vrees, het zijn die nog op ons af moeten komen en nu al verspreiden in de mens.

En denk jij echt dat je een virus tegen kunt houden. Ik heb het al eerder genoemd, alle trekvogels doodschieten om een muterende vogelgriep tegen te houden?

P.S. valt het jou ook niet op dat het momenteel verdacht stil is op het anti vaxxers front?

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Mullog:

België is een van de uitvinders van globalisme. De rijkdom in de middeleeuwen kwam voort uit de lakenindustrie, om maar eens een voorbeeld te noemen. Ken uw eigen geschiedenis.

Waterkonijn in België is inderdaad duurder. En ga mij niet vertellen dat de keukens in België zo hygiënisch zijn. Je hoeft maar naar Gordon Ramsey te kijken om te weten dat het in de beste restaurants een puinbak kan zijn, en belgië zal daar geen uitzondering op vormen. En jullie frietkotten hebben ook niet bepaald de reputatie de schoonste van de wereld te zijn.

En denk jij echt dat je een virus tegen kunt houden. Ik heb het al eerder genoemd, alle trekvogels doodschieten om een muterende vogelgriep tegen te houden?

P.S. valt het jou ook niet op dat het momenteel verdacht stil is op het anti vaxxers front?

Ik discussieer graag met u op vele tijdstippen, maar nooit over economische belangen. Dat is als gaan rechtvaardigen waarom ik mayonaise bij de friet wil en jij Joppi. Maar op de rest kom ik binnen het uur terug. Ik wil het maar al zeggen...

Maar zie wat ge doet. Verdraaien... en als ik bijt ga ik op het laatste alles verdraaid hebben. Stratego beu gespeeld Mullog....

Waar ks het antwoord op mijn vraag of komt alles van 1 kant? Wil je uw dierbaren daar verder aan blootstellen en alleen inzetten op vaccins of ook de oorzaak aanwijzen?

26 minuten geleden zei Mullog:

België is een van de uitvinders van globalisme. De rijkdom in de middeleeuwen kwam voort uit de lakenindustrie, om maar eens een voorbeeld te noemen. Ken uw eigen geschiedenis.

Waterkonijn in België is inderdaad duurder. En ga mij niet vertellen dat de keukens in België zo hygiënisch zijn. Je hoeft maar naar Gordon Ramsey te kijken om te weten dat het in de beste restaurants een puinbak kan zijn, en belgië zal daar geen uitzondering op vormen. En jullie frietkotten hebben ook niet bepaald de reputatie de schoonste van de wereld te zijn.

En denk jij echt dat je een virus tegen kunt houden. Ik heb het al eerder genoemd, alle trekvogels doodschieten om een muterende vogelgriep tegen te houden?

P.S. valt het jou ook niet op dat het momenteel verdacht stil is op het anti vaxxers front?

Ik denk dat vieze keukens overal spelen. Zelfs onze eigen kippen en varkensvlees dragen ziektes, daarom goed verhitten EN VOORAF juiste hygiëne toepassen. Wanneer hier ziektes gevonden worden die door goede behandeling alsnog ziektes kunnen verspreiden , worden die geliquideerd. (Normaliter ;) maar voorbeelden genoeg) Een vies frituur zal geen covid mutatie verder brengen me dunkt. Maar er zijn nog ergere virusssen dan covid waar pas echte zorgen voor moeten zijn.

Kijk nu naar de handel in een stadje als Wuhan en stel u vragen bij voedsélinspectie. Gedenk daarbij welke virussen deze beesten in het wild opdoen en verspreiden in gevangenschap. In een wereld waar de natuur steeds minder buffer voorziet. Tick tock.

Appelen en geen peren als feedback graag.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar zie wat ge doet. Verdraaien... <knip...knip> Appelen en geen peren als feedback graag.

Ik probeer slechts de nuance aan te brengen :-)

De enige manier om de kans op de verspreiding van een virus onder mensen (maar ook onder dieren en planten) te verminderen is zorgen voor diversiteit. Waarom is de vogelgriep, mond en klauwzeer en de varkenspest zo'n gevaar? Omdat wij die beesten met miljoenen ophokken. Waarom is het coronavirus zo'n gevaar? Omdat we met 7 miljard of meer rondlopen en het nodig vinden met z'n allen naar het strand te gaan als gezegd wordt dat we dat beter niet kunnen doen. En voordat je alle buitenlanders in het verdomhoekje gaat plaatsen. Toen bij jullie de horeca dichtging wisten veel Belgen, buitenlanders voor ons Nederlanders, niet hoe vlug ze zich in de Nederlandse café's moesten samenpakken?

Als jij denkt dat je met het in isolatie gaan deze uitbraken te kunnen voorkomen dan zit je er volledig naast. Hooguit vertraag je de kans op verspreiding. Maar lees hier de geschiedenis van Aids eens om te zien hoe zich zoiets kan ontwikkelen. De natuur gaat gewoon zijn gang en trekt zich van ons niks aan. Ze geeft ons af en toe een lesje in nederigheid.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Mullog:

Ik probeer slechts de nuance aan te brengen :-)

De enige manier om de kans op de verspreiding van een virus onder mensen (maar ook onder dieren en planten) te verminderen is zorgen voor diversiteit. Waarom is de vogelgriep, mond en klauwzeer en de varkenspest zo'n gevaar? Omdat wij die beesten met miljoenen ophokken. Waarom is het coronavirus zo'n gevaar? Omdat we met 7 miljard of meer rondlopen en het nodig vinden met z'n allen naar het strand te gaan als gezegd wordt dat we dat beter niet kunnen doen. En voordat je alle buitenlanders in het verdomhoekje gaat plaatsen. Toen bij jullie de horeca dichtging wisten veel Belgen, buitenlanders voor ons Nederlanders, niet hoe vlug ze zich in de Nederlandse café's moesten samenpakken?

Als jij denkt dat je met het in isolatie gaan deze uitbraken te kunnen voorkomen dan zit je er volledig naast. Hooguit vertraag je de kans op verspreiding. Maar lees hier de geschiedenis van Aids eens om te zien hoe zich zoiets kan ontwikkelen. De natuur gaat gewoon zijn gang en trekt zich van ons niks aan. Ze geeft ons af en toe een lesje in nederigheid.  

Nuance? Door een frituur (waar het vlees zodanig bewerkt is in fabrieken dat mensen er zelfs na vervaldatum moeilijk ziek van kunnen worden) vergelijken met een Chinese markt?

Blijven doordrammen op je peren terwijl ik nuane naar de appel vraag. Ik wacht uw antwoord intussen af. Off topic wordt (hier) niet gebeten.

En @Mullog lees me eens in context, ik wil covid niet voorkomen. Ik wil een toekomstige variant van een virus met een hoog sterftecijfer voorkomen door het onder de aandacht te brengen. Hier werd dat toevallig afgelopen dagen getoond op tv, maar was platte kak.

EN covid moet wel vertraagd worden om de wetenschap ruimte te geven. Ik ben niet tegen een vaccin, maar het is dan maar afwachten op een volgend virus door toedoen van de mens omdat ze van dit virus niet leren. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Door een frituur (waar het vlees zodanig bewerkt is in fabrieken dat mensen er zelfs na vervaldatum moeilijk ziek van kunnen worden) vergelijken met een Chinese markt?

Die frituur is sluipender... namelijk kankerverwekkend. Het resultaat is hetzelfde, het duurt alleen een paar jaar langer :-) 

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik wil een toekomstige variant van een virus met een hoog sterftecijfer voorkomen door het onder de aandacht te brengen.

Daar is maar een manier om dat te doen. Die schepper van jou vragen om niet meer in zijn Intelligent Design knutselkamer van die gemene dingen in elkaar te laten zetten. Ik vermoed dat hij daar niet naar gaat luisteren en dat Hij de natuur vrolijk zijn gang laat gaan. En dat betekent dat overal ter wereld, ook in het schone Vlaanderen, op ieder moment van de dag een bacil of een virusje kan besluiten levensgevaarlijk te worden voor het menselijk ras. Dat kan al door een kleine mutatie geïnitieerd door een klein beetje kosmische straling dat op de juiste tijd en plaats voorbij komt zoeven.

Maak jezelf dus geen illusies.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

De waanzin voorbij dit! Contact tracing om te zien wie met wie is om "besmettingen" in kaart te brengen.

 

 Over appels en peren gesproken... Je wilt alleen een hoog sterftecijfer voorkomen en gelijk daar achteraan veroordeel je maatregelen die men wil nemen om precies datgene te doen wat jij wilt ? of ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Mullog:

Daar is maar een manier om dat te doen. Die schepper van jou vragen om niet meer in zijn Intelligent Design knutselkamer van die gemene dingen in elkaar te laten zetten.

Jij bent ook een fraaie, dit is kennis van het kwaad waarvoor we gewaarschuwd zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Thinkfree:

Jij bent ook een fraaie, dit is kennis van het kwaad waarvoor we gewaarschuwd zijn.

Ik steek er mijn tijd niet meer in. Blijven voortdoen desondanks mijn beleefde oproep on topic te blijven. Kankerverwekkende stoffen die 1 vrijwillig eet vergelijken met barbaarse wildmarkten die virussen verspreiden.... Ja ok dan. :)

46 minuten geleden zei Mullog:

Over appels en peren gesproken... Je wilt alleen een hoog sterftecijfer voorkomen en gelijk daar achteraan veroordeel je maatregelen die men wil nemen om precies datgene te doen wat jij wilt ? of ?

Dat was een post apart. Niet naar jou toe. Mijn vraag bleef onbeantwoord. Ik zal ze dan maar open laten alsof ze retorisch was...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Levend voedsel... dat vlak daarvoor wellicht lag te marineren in uridium en feces. Maar als je daar een reisverbod voor wenst is dat onrealistisch? Zo was terug gekeerde reizigers opvolgen ook niet realistisch, het weken later toepassen op bijna 12 miljoen mensen dan weer wel. Denk niet dat de rest van Europa bespaard blijft. Gaan die barbaren het excuus worden hier een BB samenleving op poten te stellen? Of mag er wat druk op de barbarij gezet worden? 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Mullog:

Natuurlijk. Ze delen de knutselkamer. Lol dat ze hebben.

Het is dom God als argument te gebruiken als de creationist wetenschappelijk bezig is he? Kankerverwekkende stoffen in een frituur daar dan voorschuiven, over de essentie blijven quoten heeft toch trol allures hoor.

Wetenschappelijke onderbouwing:

Het is amper 1 pagina leeswerk. Of hieronder een snelcursus van coronavirussen.

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Thinkfree:

Zou verstandiger zijn te buigen, en te beamen dat we fout zitten. Zie op Jezus, de trotse. egoīstische houding die je nu aaneemt zal je niet redden.

Niet alleen fout. Enorm laat, echt heel laat. Terwijl alle aandacht naar klimaat ging waarschuwen topvirologen al sedert SARScov en nu bij SARSCov2 stelde staatsvirologen het gelijk aan een griepje, sterker eronder. 

Wanneer creationisten evolutionisten het gevaar van virussen moeten inlepelen.... MERS ontstond voor deze heisa en er is nog steeds geen vaccin. Ook al ontstaan er vaccins, die virussen ontwikkelen mee en men heeft de impact nu ook onderschat. 

Het is net door niet aan de alarmbel te trekken we later veel erger kwaad gaan oogsten.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Zou je dan zo vriendelijk willen zijn mij uit te leggen wat op die amper ene pagina leeswerk staat?

2 uur geleden zei Thinkfree:

Zou verstandiger zijn te buigen, en te beamen dat we fout zitten.

Waarop zitten we fout? Er ontstaat een ziekte. Dat is van alle tijden. het komt nog niet in de buurt van de pest uit de middeleeuwen. En je mag verwachten dat met de huidige omvang van de wereldbevolking dit blijft gebeuren. In de landbouw kent men het begrip monocultuur. Wij mensen zijn een dierlijke monocultuur. We putten de aarde uit (analoog aan een plantaardige monocultuur die de bodem uitput) en ziektes kunnen zich makkelijker ontwikkelen (want allemaal hetzelfde, dicht op elkaar maar verspreiding eenvoudig). 

Ik wil wel toegeven dat we fout zitten, maar op andere zaken dan jij bedoelt. En buigen en de here Jezus, of wie dan ook, aanroepen gaat niet helpen. Dat kan ik je wel verzekeren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Mullog:

Waarop zitten we fout?

De fout zit em in het vingertje dat naar God wijst, wees dankbaar en prijs zijn naam voor al het goede. Beaam dat de dood en bijbehorende dingen onze schuld is.

37 minuten geleden zei Mullog:

En buigen en de here Jezus, of wie dan ook, aanroepen gaat niet helpen.

Hij beloofd eeuwig vrede, na deze kwade tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Thinkfree:

De fout zit em in het vingertje dat naar God wijst, wees dankbaar en prijs zijn naam voor al het goede. Beaam dat de dood en bijbehorende dingen onze schuld is.

Hij beloofd eeuwig vrede, na deze kwade tijd.

Als jij denkt dat ik naar God wijs dan is de hele diepere betekenis van mijn opmerkingen volstrekt langs je heen gegaan 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Mullog:

Als jij denkt dat ik naar God wijs dan is de hele diepere betekenis van mijn opmerkingen volstrekt langs je heen gegaan 

Je kan niet voor christenen spreken, je gaat uit van jouw eigen gedachtengang die onbewust Gods bestaan toegeeft.

Jouw leven is zo dat alle goede dingen prijs jij jezelf voor en krijgt God geen dank. Alle kwade dingen gaat dat vingertje onmiddelijk naar boven en is het zijm schuld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

Zou je dan zo vriendelijk willen zijn mij uit te leggen wat op die amper ene pagina leeswerk staat?

Waarop zitten we fout? Er ontstaat een ziekte. Dat is van alle tijden. het komt nog niet in de buurt van de pest uit de middeleeuwen. En je mag verwachten dat met de huidige omvang van de wereldbevolking dit blijft gebeuren. In de landbouw kent men het begrip monocultuur. Wij mensen zijn een dierlijke monocultuur. We putten de aarde uit (analoog aan een plantaardige monocultuur die de bodem uitput) en ziektes kunnen zich makkelijker ontwikkelen (want allemaal hetzelfde, dicht op elkaar maar verspreiding eenvoudig). 

Ik wil wel toegeven dat we fout zitten, maar op andere zaken dan jij bedoelt. En buigen en de here Jezus, of wie dan ook, aanroepen gaat niet helpen. Dat kan ik je wel verzekeren. 

Dat het wel degelijk volgens vele aanwijzingen in China ontstond op markten. Dat sarscov2/covid19 verwant is aan sarscov1 sars.  Dat het van dier naar mens ging en muteerde alzo overdraagbaar werd van mens op mens. De sequentie van covid19 is 96% identiek aan het coronavirus gevonden in vleermuizen geconsumeerd door Chinezen. Gevangen in wild, ziekteverspreider op markten als in Wuhan. Dat het in 75% van de mensen tot een longontsteking ontwikkeld.

Beeld je nu de zorgen in wanneer zoiets met bv het hantavirus gebeurt. Wat evengoed met al die andere virussen nog kan gebeuren daar in de omloop.

Het siert trouwens niet dat een creationist dat moet voorkauwen bij een evolutionist die een bedreiging van een pandemie vergelijkt met Belgische frituren. 

1 uur geleden zei Mullog:

Zou je dan zo vriendelijk willen zijn mij uit te leggen wat op die amper ene pagina leeswerk staat?

Waarop zitten we fout? Er ontstaat een ziekte. Dat is van alle tijden. het komt nog niet in de buurt van de pest uit de middeleeuwen. En je mag verwachten dat met de huidige omvang van de wereldbevolking dit blijft gebeuren. In de landbouw kent men het begrip monocultuur. Wij mensen zijn een dierlijke monocultuur. We putten de aarde uit (analoog aan een plantaardige monocultuur die de bodem uitput) en ziektes kunnen zich makkelijker ontwikkelen (want allemaal hetzelfde, dicht op elkaar maar verspreiding eenvoudig). 

Ik wil wel toegeven dat we fout zitten, maar op andere zaken dan jij bedoelt. En buigen en de here Jezus, of wie dan ook, aanroepen gaat niet helpen. Dat kan ik je wel verzekeren. 

De pest werd ook verspreid. Het was een gevolg dat pas stopte toen men bekender met de oorzaak werd. Beten van vlooien op ratten. Alzo weten we nu dat een virus muteert. Wat eerst niet gevaarlijk is, is dat later wel. Die virussen dan centraliseren op markten in een land met miljarden inwoners is gewoon om problemen vragen.

Sars moest wakker schudden, covid19 bewijst dat de wereld niet voorbereid was. Sars was nochtans 17j geleden. En wat doen de wetenschappers op de staatstv als eerste? Vergelijken met de griep terwijl al begin 21e eeuw aan de alarmbel werd getrokken door experts. Maarja dat kan de politiek minder uitmelken dan het klimaat hE.

They can't fool all the people all the time.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

het komt nog niet in de buurt van de pest uit de middeleeuwen.

Of de Spaanse griep.

Deze wereldwijde epidemie eiste naar schatting 20 tot 100 miljoen levens, een aantal dat het totale dodental van de Eerste Wereldoorlog ruimschoots overtreft.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_griep

10 minuten geleden zei Fundamenteel:

They can't fool all the people all the time.

So now you see the light.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid