Spring naar bijdragen

Moeten we bang zijn van het Coronavirus?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weer goed bezig met dat flutredeneren van je. Enkel vervuilen wat je doet.

Ik was bij de vis: alles op ! Bij het varkensvlees: alles op ! Kip: alles op ! Rund: bijna niets meer ! Vega: volop verkrijgbaar. Bewijst maar weer eens dat vegetariërs als ee

?  

Posted Images

10 minuten geleden zei Bastiaan73:

Zou niet slecht zijn als de mensheid zichzelf een jaartje zou wegsteken. Maar dat krijgen we er niet in vrees ik. Het resultaat is er echter meteen. Check Venetië.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/natuur-herovert-venetie-helderblauw-water-vissen-en-broedende-eenden-in-het-midden-van-de-stad~adacdc66/

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Zou niet slecht zijn als de mensheid zichzelf een jaartje zou wegsteken. Maar dat krijgen we er niet in vrees ik. Het resultaat is er echter meteen. Check Venetië.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/natuur-herovert-venetie-helderblauw-water-vissen-en-broedende-eenden-in-het-midden-van-de-stad~adacdc66/

Heel goed. Wanneer wordt Brussel ontruimd ? 

En waar gaan de mensen dan naar toe ? 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

"Apple treedt op tegen hamsteren: maximaal twee iPhones per bestelling."

https://www.ad.nl/tech/apple-treedt-op-tegen-hamsteren-maximaal-twee-iphones-per-bestelling~aedf4625/

Shit ik wilde er net drie tegelijk bestellen...

~

"In de rij voor de bouwmarkt; milieustraten roepen op om niet te komen."

https://nos.nl/artikel/2327867-in-de-rij-voor-de-bouwmarkt-milieustraten-roepen-op-om-niet-te-komen.html

Wat een randdebielen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Bastiaan73:

"Apple treedt op tegen hamsteren: maximaal twee iPhones per bestelling."

https://www.ad.nl/tech/apple-treedt-op-tegen-hamsteren-maximaal-twee-iphones-per-bestelling~aedf4625/

Shit ik wilde er net drie tegelijk bestellen...

~

"In de rij voor de bouwmarkt; milieustraten roepen op om niet te komen."

https://nos.nl/artikel/2327867-in-de-rij-voor-de-bouwmarkt-milieustraten-roepen-op-om-niet-te-komen.html

Wat een randdebielen...


Ik vind het juist heel begrijpelijk en ook mooi. De mensen geven gehoor aan de oproep zoveel mogelijk thuis te werken. En ook aan de oproep om ouderen, zieken en eenzamen niet in de steek te laten. Daar is die apparatuur voor nodig. En daar geven ze centjes aan uit, die ze waarschijnlijk ook hard nodig hebben voor hun levensonderhoud. Maar ze doen het toch. Uit liefde, uit zorgzaamheid. Citaat uit jouw link: 

Citaat

 

Veel winkels hebben momenteel problemen met de voorraad. Dat heeft vermoedelijk te maken met de run die thuiswerkend Nederland de afgelopen dagen is gestart op webshops. Waar maart doorgaans de minst drukke maand van het jaar is, wordt er nu juist meer verkocht dan normaal. 

Enkele webshops maken zelfs melding van een omzet die meerdere keren over de kop gaat. Webcams is het meest extreme voorbeeld: deze voor videomeetings benodigde apparaten zijn niet aan te slepen en stijgen stevig in prijs. Ook naar monitoren, randapparatuur als muizen en toetsenborden en laptops stijgt de vraag. Toch zijn webcams wel echt de uitzondering als het gaat om prijsstijgingen; bij veel andere producten zien we die vooralsnog nauwelijks terug.

 

Wat betreft de milieustraat, de mensen hebben noodgedwongen meer tijd om op te ruimen wat ze eigenlijk al eerder hadden willen opruimen maar waar ze niet aan toe kwamen of zich er de tijd niet voor gunden.  Dat iedereen hetzelfde doet konden ze niet weten. Maar hoe dan ook, ze gaan dan toch dat uur in de rij staan.  

Wat de bouwmarkten betreft, dat weet ik niet. Misschien is het nodig dat ze een thuiswerkplek moeten creëren.  Maar het kan ook zijn dat ze afleiding zoeken die ze nu niet meer kunnen vinden in de sportschool, de kroeg, de bioscoop of een gezellige avond met vrienden. En ook dat vind ik begrijpelijk. Het is nogal wat als in 1 klap je sociale leven wordt platgelegd. Psychisch kwetsbare mensen weten daar vaak alles van.  Die lijden in het begin vaak aan bewegingsdrang en lopen bijna tegen de muren op.  Maar ook mensen die met de VUT gaan, vroeger was dat nog zo, die kregen vaak in het jaar daarvoor een cursus voor als ze met de VUT zouden gaan.  Zo gewoon is het allemaal niet als je als mens ineens geïsoleerd raakt. 

Oordelen is zo makkelijk gedaan, maar je kunt beter de zaken eerst van meerdere kanten bekijken. Dan besef je vaak dat wat je van die mensen denkt helemaal niet hoeft te kloppen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijk, daar is de ellende al in België. Drones die de mensen gaan bewaken (“toezicht op het naleven van de maatregelen”) en manen. Prison planet. Zelfs tijdens je wandelingetje mag je niet aan iets anders denken dan aan een virus. Allemaal angst aanjagen. Hersenspoelen. Traumaspirit kweken.
 

https://www.nu.nl/279761/video/drone-maant-belgen-op-straat-zich-te-houden-aan-coronamaatregelen.html

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

Twee citaten van Godfried Bomans.

~

Het meeste verkeer komt voort uit de angst om alleen te zijn. Indien de mens erin slaagde te berusten in zijn eenzaamheid, zou het gras tussen de straatstenen groeien.

~

De kunst van te leven is thuis te zijn alsof men op reis is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Bastiaan73:

Twee citaten van Godfried Bomans.

~

Het meeste verkeer komt voort uit de angst om alleen te zijn. Indien de mens erin slaagde te berusten in zijn eenzaamheid, zou het gras tussen de straatstenen groeien.

~

De kunst van te leven is thuis te zijn alsof men op reis is.

Mooie citaten die zeker waar zijn.  Maar geen mens kan dat van de een op de andere dag.  Daartoe gedwongen groeit er niet alleen gras tussen de straatstenen maar zou er ook bloed op de straatstenen terechtkomen. We zijn gemaakt om sociale wezens te zijn. Niet om alleen te zijn.   In relatieve eenzaamheid kun je God leren kennen. Maar we hebben altijd ook God in andere mensen nodig. We zijn allemaal met elkaar verbonden.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Bastiaan73:

In de dierenwereld bestaan zowel kuddedieren als solitair levende dieren. Ik denk dat dit ook voor mensen geldt.

Sommigen ja, omdat ze niet zitten te wachten op concurrentie. Maar de mens is geen dier en hoeven elkaar niet weg te concurreren.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Bastiaan73:

In de dierenwereld bestaan zowel kuddedieren als solitair levende dieren. Ik denk dat dit ook voor mensen geldt.

Geen enkele mens kan in zijn eentje bestaan, ook jij niet. Jezus gaf de Gulden Regel dan ook niet voor niets.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Plume:

Geen enkele mens kan in zijn eentje bestaan, ook jij niet.

Dat is afhankelijk van je definitie van "alleen". Zonder God wordt "alleen" synoniem aan "eenzaam".

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is afhankelijk van je definitie van "alleen". Zonder God wordt "alleen" synoniem aan "eenzaam".

Ook met God hebben mensen elkaar nodig. Zo is Zijn Economie gemaakt, daarop is de Gulden Regel gebaseerd.  Dat van God is ook in andere mensen. Immanent en transcendent. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Plume:

Ook met God hebben mensen elkaar nodig. Zo is Zijn Economie gemaakt, daarop is de Gulden Regel gebaseerd.  

De gulden regel is een oude regel. Het kruis is de enige regel die zalig maakt.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Jazekers.

?Als Hij dan in jou is, dan hou jij ook van andere mensen. Akkoord? 

Citaat

Ik ben bijna 10 jaar "alleen"geweest, maar nooit alleen.


Oh zo, maar dat bedoel ik niet met alleen. In die tien jaar ben jij vast wel een medemens geweest voor anderen. En zijn anderen voor jou ook medemensen geweest.  Onze wasmachine draait dankzij andere mensen. Onze huizen zijn gebouwd dankzij andere mensen. De verwarming, het toilet, de waterleiding, electriciteit, functioneert dankzij andere mensen. De apotheek, de arts, de dierenarts, zijn er voor andere mensen.  God heeft ons dus ook andere mensen gegeven. Medemensen. Toch? Op onze beurt dragen wij bij aan het welzijn van andere mensen.  In de Economie van God doen alle mensen ertoe. Groot en klein. Met kleine dingen. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Plume:

?Als Hij dan in jou is, dan hou jij ook van andere mensen. Akkoord? 


Oh zo, maar dat bedoel ik niet met alleen. In die tien jaar ben jij vast wel een medemens geweest voor anderen. En zijn anderen voor jou ook medemensen geweest.  Onze wasmachine draait dankzij andere mensen. Onze huizen zijn gebouwd dankzij andere mensen. De verwarming, het toilet, de waterleiding, electriciteit, functioneert dankzij andere mensen. De apotheek, de arts, de dierenarts, zijn er voor andere mensen.  God heeft ons dus ook andere mensen gegeven. Medemensen. Toch? Op onze beurt dragen wij bij aan het welzijn van andere mensen.  In de Economie van God doen alle mensen ertoe. Groot en klein. Met kleine dingen. 

Mijn huisje willen ze slopen om hun (voornamelijk gereformeerden) eigen portemonnee mee te vullen en de huurbaas pleegt geen onderhoud meer. Dit tegen de wettelijke regels in. Van mijn rugklachten trekt men zich niks aan bij de uitkerende instantie, ik moet solliciteren op elke baan. Mijn wasmachine en fornuis draait omdat ik er voor betaal. De geiser heeft brand veroorzaakt en de huurbaas weigert de schade te herstellen. De kelder staat continue blank met alle schimmel van dien, de wc vloer trekt ook regelmatig vocht omhoog. De muren zijn verzadigd met vocht. De rest van het achterstallig onderhoud praat ik maar niet over. Men heeft zelfs met een knokploeg en Polen geprobeerd me uit me huisje te drijven. Ik woon te midden van allemaal gereformeerden die beter zouden moeten weten. Maar ik red me en ben niet alleen. 

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Dat beloof ik:

Heel goed. Wanneer wordt Brussel ontruimd ? 

En waar gaan de mensen dan naar toe ? 

Allen naar Nederland.

1 uur geleden zei Plume:

Kijk, daar is de ellende al in België. Drones die de mensen gaan bewaken (“toezicht op het naleven van de maatregelen”) en manen. Prison planet. Zelfs tijdens je wandelingetje mag je niet aan iets anders denken dan aan een virus. Allemaal angst aanjagen. Hersenspoelen. Traumaspirit kweken.
 

https://www.nu.nl/279761/video/drone-maant-belgen-op-straat-zich-te-houden-aan-coronamaatregelen.html

Heb je ook in je eigen land gezien? 

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Nee dus. Resistentie/immuniteit is de enige oplossing. Blootstelling is dus noodzakelijk. Paniek is de boosdoener.

Mijn vrees zijn de varianten na Corona. Nu Covid-19, wacht op de 20 of 21... De race gaat aan alle krach vooruit op internationaal gebied. Overschatten is minstens even gevaarlijk dan onderschatten. Virologen weten wat komt... mogen maar hopen dat de wetenschap van ons sneller werkt dan de resistentie van die virussen.

De veerkracht van een virus is alleszins superieur dan die van een mens. Het is als wij die na 10tal generaties terug van land in zee kunnen wonen door onze eigen genetica en die vn de omgeving te veranderen. Echte vetzakken die virussen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Precies.

Gebaseerd op de wetenschap he. De wetenschap maakt me niet snel iets wijs, maar de data is vrij consistent en onmiskenbaar in dit geval. Bekijk eens een avondje wat virologen zonder persoonlijke belangen erover delen. Tenzij ze zwaar budget nodig hebben, maar duizendtal doden te midden Europa fake je niet zomaar, plus getuigenissen van overlevers.

Het kan goed zijn dat jij er niets van merkt, toch ziek bent, iets neemt in de winkel, teruglegt, een bejaarde koopt dat en sterft 2 weken later door uw besmetting. Is een zeer realistisch scenario, daarom moeten we in ons kot blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid