Spring naar bijdragen

Moeten we bang zijn van het Coronavirus?


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wetenschap trek ik me geen donder van aan. Wetenschap raadpleegt angst en dat is een slechte raadgever.

Maar ze kregen gelijk door politici en media die het eerst minimaliseerde. Het leger is in uw land ingezet om coronapatiënten te vervoeren. Een staat die haar leger inzet na de zaak te minimaliseren is natuurlijk een sprekend beeld he? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weer goed bezig met dat flutredeneren van je. Enkel vervuilen wat je doet.

Ik was bij de vis: alles op ! Bij het varkensvlees: alles op ! Kip: alles op ! Rund: bijna niets meer ! Vega: volop verkrijgbaar. Bewijst maar weer eens dat vegetariërs als ee

?  

Posted Images

Zojuist zei Fundamenteel:

Maar ze kregen gelijk door politici en media die het eerst minimaliseerde. Het leger is in uw land ingezet om coronapatiënten te vervoeren. Een staat die haar leger inzet na de zaak te minimaliseren is natuurlijk een sprekend beeld he? :)

Ze doen maar, bij gebrek aan beter. Mensen sterven aan ouderdom, niet aan de griep. Het enige middel om corona te bestrijden is blootstelling.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet alle wetenschap is verwerpelijk he. Virussen zijn nog interessante materie en er is veel over geweten. Op dat vlak is de wetenschap nog cool. Tot een evolutionist zijn handen er aan krijgt, dan is de leute er snel af :) 

3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ze doen maar, bij gebrek aan beter. Mensen sterven aan ouderdom, niet aan de griep. Het enige middel om corona te bestrijden is blootstelling.

Ja en die blootstelling zal vele mensenlevens vragen, waaronder ook jonge mensen. Door de pathologieën die bij dit virus komen kijken zijn we beter toch maar uiterst waakzaam. De ervaring spreekt boekdelen in onze ziekenhuizen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Niet alle wetenschap is verwerpelijk he. Virussen zijn nog interessante materie en er is veel over geweten. Op dat vlak is de wetenschap nog cool. Tot een evolutionist zijn handen er aan krijgt, dan is de leute er snel af :) 

Ja en die blootstelling zal vele mensenlevens vragen, waaronder ook jonge mensen. Door de pathologieën die bij dit virus komen kijken zijn we beter toch maar uiterst waakzaak. De ervaring spreekt boekdelen in onze ziekenhuizen.

En quarantaine is enkel uitstel van executie. De enigen die ik mijd zijn de kwetsbaren, zoals ouderen. Dat zijn dus 20% van de samenleving, niks om paniekerig over te doen. Voornamelijk omdat de meeste ouderen/kwetsbaren God niet kennen en ik ze de kans wil geven om Hem te leren kennen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En quarantaine is enkel uitstel van executie. De enigen die ik mijd zijn de kwetsbaren, zoals ouderen. Dat zijn dus 20% van de samenleving, niks om paniekerig over te doen. Voornamelijk omdat de meeste ouderen/kwetsbaren God niet kennen en ik ze de kans wil geven om Hem te leren kennen.

Als we daar nu niet globaal iets gaan doen als menselijk enterprise, niest er ene 1 km van uw huis, dwarrelt het een uur later binnen en sterft ge. Tegen die virussen naar dat punt gemuteerd zijn zal je wel oud genoeg zijn er door getroffen te worden.

Plagen en pandemieën zijn sterke signalen dat er iets anders moet in een samenleving. De wereldrampen spelen zich hier op bijbelse schaal af he. Dat gaat schokgolf na schokgolf veroorzaken. De tribulatie is hier. Niet dat ik persé bang ben, maar ik ga het ook niet anders schrijven dan hoe ik het waarneem en beleef. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Als we daar nu niet globaal iets gaan doen als menselijk enterprise, niest er ene 1 km van uw huis, dwarrelt het een uur later binnen en sterft ge. Tegen die virussen naar dat punt gemuteerd zijn zal je wel oud genoeg zijn er door getroffen te worden.

Plagen en pandemieën zijn sterke signalen dat er iets anders moet in een samenleving. De wereldrampen spelen zich hier op bijbelse schaal af he. Dat gaat schokgolf na schokgolf veroorzaken. De tribulatie is hier. Niet dat ik persé bang ben, maar ik ga het ook niet anders schrijven dan hoe ik het waarneem en beleef. 

Ach schei toch uit, paniekzaaier. Je weet niet 1% af van wat werkelijke tribulatie inhoud.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ach schei toch uit, paniekzaaier. Je weet niet 1% af van wat werkelijke tribulatie inhoud.

Krijgen we dit weer... :) Saluut Kaasjeskruid.

Ik ga toch naar de virologen (wetenschap) luisteren dan naar een handjevol op credible.  Het was tenslotte minder erg dan een griep volgens onze stoere boys and girls hier. ondertussen kan Italië haar lijken niet meer kwijt en is het virus al in volle mutatie door de massale circulatie.

Tick tock.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Krijgen we dit weer... :) Saluut Kaasjeskruid.

De groeten. 3% sterfte van degenen die besmet zijn... Dat is heel wat anders dan 3% van de totale bevolking. Men heeft gewoon angst voor de dood, net zoals jij. En daar staan we dan aan de kassa krampachtig afstand te houden, met pin te betalen en de kassiere te woord staan met tussenkomst van een plastic schermpje. Terwijl plastic een van de mede veroorzakers is... Stelletje schijterts.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Mijn huisje willen ze slopen om hun (voornamelijk gereformeerden) eigen portemonnee mee te vullen en de huurbaas pleegt geen onderhoud meer. Dit tegen de wettelijke regels in. Van mijn rugklachten trekt men zich niks aan bij de uitkerende instantie, ik moet solliciteren op elke baan. Mijn wasmachine en fornuis draait omdat ik er voor betaal. De geiser heeft brand veroorzaakt en de huurbaas weigert de schade te herstellen. De kelder staat continue blank met alle schimmel van dien, de wc vloer trekt ook regelmatig vocht omhoog. De muren zijn verzadigd met vocht. De rest van het achterstallig onderhoud praat ik maar niet over. Men heeft zelfs met een knokploeg en Polen geprobeerd me uit me huisje te drijven. Ik woon te midden van allemaal gereformeerden die beter zouden moeten weten. Maar ik red me en ben niet alleen. 


Zo dan. Wat vervelend, de toestand van je huis. Toch bestaan al die dingen, het dak boven je hoofd, de wasmachine, fornuis, en draaien ze wel omdat God ons medemensen gaf.  Al hadden we alle geld van de wereld en waren we alleen, dan hadden we daar niets aan. Geld is nog altijd een ruilmiddel. 
Zelf moet ik er niet aan denken in een omgeving met gereformeerden te wonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Plume:


Zo dan. Wat vervelend, de toestand van je huis. Toch bestaan al die dingen, het dak boven je hoofd, de wasmachine, fornuis, en draaien ze wel omdat God ons medemensen gaf.  Al hadden we alle geld van de wereld en waren we alleen, dan hadden we daar niets aan. Geld is nog altijd een ruilmiddel. 
Zelf moet ik er niet aan denken in een omgeving met gereformeerden te wonen.

Weldra woon ik te midden van Katholieken! Eens kijken wat ze daar van me vinden. Heb al eens me pet moeten afzetten volgens een van de mensen in een RK kerk die ik aan bezichtigen was omdat God in de kerk zou wonen. Ik heb hem verteld dat als hij mij kon aanwijzen in welk hoekje van de kerk God verborgen zit, ik me pet afdoe. Die pet is dus niet afgedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

De groeten. 3% sterfte van degenen die besmet zijn... Dat is heel wat anders dan 3% van de totale bevolking. Men heeft gewoon angst voor de dood, net zoals jij. En daar staan we dan aan de kassa krampachtig afstand te houden, met pin te betalen en de kassiere te woord staan met tussenkomst van een plastic schermpje. Terwijl plastic een van de mede veroorzakers is... Stelletje schijterts.

Lees wat er in context staat. Het is niet Covid-19 die de vrees in boezemt, het is Covid-20, -21.

Wat nu 3% is kan na mutatie verdubbelen, en nog eens en nog eens...

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

De groeten. 3% sterfte van degenen die besmet zijn... Dat is heel wat anders dan 3% van de totale bevolking. Men heeft gewoon angst voor de dood, net zoals jij. En daar staan we dan aan de kassa krampachtig afstand te houden, met pin te betalen en de kassiere te woord staan met tussenkomst van een plastic schermpje. Terwijl plastic een van de mede veroorzakers is... Stelletje schijterts.

Zelfs de reguliere media (kranten) beginnen toe te geven dat het sterftecijfer veel lager is dan werd bericht en de griep niet overstijgt. Het is gewoon massawaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Lees wat er in context staat. Het is niet Covid-19 die de vrees in boezemt, het is Covid-20, -21.

Wat nu 3% is kan na mutatie verdubbelen, en nog eens en nog eens...

Ach man, met je mutaties. Resistentie/immuniteit valt maar op 1 manier op te bouwen... En dat is dus niet door er bang voor te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Weldra woon ik te midden van Katholieken! Eens kijken wat ze daar van me vinden. Heb al eens me pet moeten afzetten volgens een van de mensen in een RK kerk die ik aan bezichtigen was omdat God in de kerk zou wonen. Ik heb hem verteld dat als hij mij kon aanwijzen in welk hoekje van de kerk God verborgen zit, ik me pet afdoe. Die pet is dus niet afgedaan.

? ?.  Lekker ophouden die pet.   Zou ik ook doen. Heeft die man toch weer iets van je geleerd  kunnen leren. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ach man, met je mutaties. Resistentie/immuniteit valt maar op 1 manier op te bouwen... En dat is dus niet door er bang voor te worden.

Daarin ben ik het eens. Maar dat wilt niet zeggen dat we alles op ons kunnen laten afkomen zonder de oorsprong aan te pakken. Als we weten hoe een virus ontstaan en waar die oorsprong is, moet daar naar gehandeld worden.

Als ik weet dat rauw varkensvlees of kippenvlees mensen ziek kan maken, ga ik het toch ook niet bewust aan iemand voeden? Als we weten dat bepaalde virussen vanuit productiemethodes en consumptiemethodes ontstaan, moet dat aangepast worden. En dat heeft niets met angst te maken, maar voorkomen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als ik weet dat rauw varkensvlees of kippenvlees mensen ziek kan maken, ga ik het toch ook niet bewust aan iemand voeden? 

Van het eten van rauw vlees wordt men over het algemeen soms ziek door een voedselinfectie die je soms laat kotsen. Thats it.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar dat wilt niet zeggen dat we alles op ons kunnen laten afkomen zonder de oorsprong aan te pakken. 

De oorsprong ligt daar waar jij rebelleerde tegen God en op de aarde bent gesmeten, waar je in een sterfelijk lichaam terecht bent gekomen, dat door de lagere natuur die je hebt aangedaan wordt aangevroten. Als het niet een virus is, zal het een ander organisme zijn dat je fysieke lichaam doodt maar sterven doet het vroeg of laat.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Sorry, is voor @Fundamenteel bedoeld.

Ik hang niet de schijterd aan maar deel wat de situatie is.

Al wat jij en andere trollen dan resteren is ad hominem of angst aanpraten omdat de materie boven het petje is. In tegenstelling tot velen ben ik bereid daar uren aan te besteden. Waar ik nu tijd in overschot voor heb.

Er is niets angst, alleen realisme. Het volgende virus kan erger zijn en dan mag jij lekker egoïstisch aan jezelf denken, niet iedereen bouwt die resistentie op en het zal vele mensenlevens kosten. 

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Van het eten van rauw vlees wordt men over het algemeen soms ziek door een voedselinfectie die je soms laat kotsen. Thats it.

Al eens van salmonella gehoord? 

Of listeria en zwangere vrouwen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik hang niet de schijterd aan maar deel wat de situatie is.

Al wat jij en andere trollen dan resteren is ad hominem of angst aanpraten omdat de materie boven het petje is. In tegenstelling tot velen ben ik bereid daar uren aan te besteden. Waar ik nu tijd in overschot voor heb.

Er is niets angst, alleen realisme. Het volgende virus kan erger zijn en dan mag jij lekker egoïstisch aan jezelf denken, niet iedereen bouwt die resistentie op en het zal vele mensenlevens kosten.

Die gaan dan niet dood aan de corona of salmonella, maar aan hun zwakke gesteldheid.

6 minuten geleden zei Fundamenteel:

 Al eens van salmonella gehoord? 

Jazekers, daar ga je van kotsen en heel soms ga je er dood aan. Piepert.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Die gaan dan niet dood aan de corona, maar aan hun zwakke gesteldheid.

Jazekers, daar ga je van kotsen en heel soms ga je er dood aan.

Dat klopt en dat weet ik. Maar er duiken pathologieën op waardoor zelfs de longen van jongere mensen vol vocht komen. Wat vandaag nog niet zo erg is, kan dat in de nabije toekomst wel worden. Dus er is actie nodig, zonder paniekerig te doen. Wij bouwen resistentie op ja, maar die virussen evolueren mee he. 

Dus again: wat nu niet erg is kan nog veel erger worden. Dat zeg ik op basis van wat ik samenvatte van verscheidene virologen die daarin verenigd staan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Dat klopt en dat weet ik. Maar er duiken pathologieën op waardoor zelfs de longen van jongere mensen vol vocht komen. Wat vandaag nog niet zo erg is, kan dat in de nabije toekomst wel worden. Dus er is actie nodig, zonder paniekerig te doen. Wij bouwen resistentie op ja, maar die virussen evolueren mee he. 

Dus again: wat nu niet erg is kan nog veel erger worden. Dat zeg ik op basis van wat ik samenvatte van verscheidene virologen die daarin verenigd staan. 

Wat er al niet kan en zou kunnen. Het valt me bar tegen hoe angstig jij je ineens laat maken door zo een klein dingetje. Waar ben je nu met je testosteronmuziek?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid