Spring naar bijdragen

Moeten we bang zijn van het Coronavirus?


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Fundamenteel:

 

Waar gaat dit komende jaar de anti vaxxers plaatsen? ?

Ga wat nuttigs doen. Word cliniclown voor kindertjes met kanker. Dat leert je wel af je zo destructief te richten op alles wat negatief is.

En anti vaxxers bestaan niet. Alleen mensen die tegen de verplichting zijn en mensen die ovrwogen een andere keuze maken. Tweedracht zaaien, het negatieve de wereld in helpen, daar ben je mee bezig. Je gedraagt jezelf als een coronavirus. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weer goed bezig met dat flutredeneren van je. Enkel vervuilen wat je doet.

Ik was bij de vis: alles op ! Bij het varkensvlees: alles op ! Kip: alles op ! Rund: bijna niets meer ! Vega: volop verkrijgbaar. Bewijst maar weer eens dat vegetariërs als ee

?  

Posted Images

1 minuut geleden zei Plume:

Ga wat nuttigs doen. Word cliniclown voor kindertjes met kanker. Dat leert je wel af je zo destructief te richten op alles wat negatief is.

En anti vaxxers bestaan niet. Alleen mensen die tegen de verplichting zijn en mensen die ovrwogen een andere keuze maken. Tweedracht zaaien, het negatieve de wereld in helpen, daar ben je mee bezig. 

Houdt oe muile

Dat is toch dolce vita. Nu ben ik echt zeker. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-1-2020 om 08:08 zei Fundamenteel:

Paniekzaaierij? Neen. Maar we moeten dit wel realistisch benaderen. Nooit voorheen zijn zulke maatregelen getroffen, miljoenensteden in quarantaine.  

Waar gaat dit komende jaar de anti vaxxers plaatsen? ?

Als je wérkelijk meent wat je zegt en de zaak realistisch wil benaderen, laat je de vraag wel of niet vaccineren hier buiten.

Vaccinatie is hier immers geen optie, want er is nog geen vaccin beschikbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Plume:

Allemaal stemminmakerij.  Er is helemaal niet vast te stellen of de man dat virus heeft. Daarvoor is laboratoriumonderzoek nodig. Bloed opgeven kan diverse oorzaken hebben. 

Er zijn pakweg 100 mensen aan dood nu ik zal pas reden voor paniek hebben als er tienduizenden dood aangaan en nog geen genezing is dan weet je dat er reden voor paniek is 

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als je wérkelijk meent wat je zegt en de zaak realistisch wil benaderen, laat je de vraag wel of niet vaccineren hier buiten.

Vaccinatie is hier immers geen optie, want er is nog geen vaccin beschikbaar.

Het is er al wel maar moet getest worden. Wat vele falen te begrijpen is dat hieruit alleen maar ergere varianten gaan ontstaan. Als China miljoenensteden afsluit en virologen zeggen dat hun ergste schrik is uitgekomen; mag je terecht bezorgd zijn. Je kan dat ook niet zijn, maar ga dan niet tegen mensen onnozel doen die er wel wat waakzamer mee willen omgaan. 

Dus het coronavirus jaagt mij geen schrik aan, maar ben wel bezorgd waar dat in de toekomst naartoe zal evolueren. En dat ben ik op basis van wat experts zeggen en welke maatregelen men trof.

Citaat

Er is nog geen remedie voor het nieuwe coronavirus. Onderzoekers in Hongkong zeiden dinsdag dat ze een vaccin hebben ontwikkeld maar meer tijd nodig hebben om het te testen, meldt de South China morning post.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200129_04825970

Ook zeggen ze dat de griep nog dodelijker is dan het coronavirus. Daar wil ik de cijfers wel eens van zien als het de rusthuizen etc bereikt. Eind 2020 zou men daar pas echt uitspraken over kunnen doen.

53 minuten geleden zei nikie90:

Er zijn pakweg 100 mensen aan dood nu ik zal pas reden voor paniek hebben als er tienduizenden dood aangaan en nog geen genezing is dan weet je dat er reden voor paniek is 

Het is een trage tsunami die op ons af komt. Geen kwestie van als, kwestie van wanneer. En dat hoeft niet dit virus te zijn. Het coronavirus is erger dan sars, de volgende wordt weer erger, de volgende ook, die daarna ook... 

Vaccins zullen zoals anti biotica ooit alle nut verliezen. Nu lijkt me wel sterk dat mensen die genezen zijn van sars een sterker immuunsysteem hebben dan die het niet hadden.   

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is er al wel maar moet getest worden. Wat vele falen te begrijpen is dat hieruit alleen maar ergere varianten gaan ontstaan. Als China miljoenensteden afsluit en virologen zeggen dat hun ergste schrik is uitgekomen; mag je terecht bezorgd zijn. Je kan dat ook niet zijn, maar ga dan niet tegen mensen onnozel doen die er wel wat waakzamer mee willen omgaan. 

Dus het coronavirus jaagt mij geen schrik aan, maar ben wel bezorgd waar dat in de toekomst naartoe zal evolueren. En dat ben ik op basis van wat experts zeggen en welke maatregelen men trof.

Ook zeggen ze dat de griep nog dodelijker is dan het coronavirus. Daar wil ik de cijfers wel eens van zien als het de rusthuizen etc bereikt. Eind 2020 zou men daar pas echt uitspraken over kunnen doen.

Het is een trage tsunami die op ons af komt. Geen kwestie van als, kwestie van wanneer. En dat hoeft niet dit virus te zijn. Het coronavirus is erger dan sars, de volgende wordt weer erger, de volgende ook, die daarna ook... 

Vaccins zullen zoals anti biotica ooit alle nut verliezen. Nu lijkt me wel sterk dat mensen die genezen zijn van sars een sterker immuunsysteem hebben dan die het niet hadden.   

Het is niet alleen het virus maar ook de gevolgen. Lege supermarkten, volle ziekenhuizen, mensen zullen zich opsluiten thuis. Restrictie op reizen. Etc. Kijk maar naar Wuhan wat de gevolgen zijn van quarantine. Daarin zit meer de angst dan het virus zelf denk ik.. Op grotere schaal zal de hel losbreken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei nikie90:

Er zijn pakweg 100 mensen aan dood nu ik zal pas reden voor paniek hebben als er tienduizenden dood aangaan en nog geen genezing is dan weet je dat er reden voor paniek is 

Dan is er nog steeds geen reden voor paniek. 

Luister nog eens een keer goed:

33 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is er al wel maar moet getest worden. Wat vele falen te begrijpen is dat hieruit alleen maar ergere varianten gaan ontstaan. Als China miljoenensteden afsluit en virologen zeggen dat hun ergste schrik is uitgekomen; mag je terecht bezorgd zijn. Je kan dat ook niet zijn, maar ga dan niet tegen mensen onnozel doen die er wel wat waakzamer mee willen omgaan. 

Dus het coronavirus jaagt mij geen schrik aan, maar ben wel bezorgd waar dat in de toekomst naartoe zal evolueren. En dat ben ik op basis van wat experts zeggen en welke maatregelen men trof.

Ook zeggen ze dat de griep nog dodelijker is dan het coronavirus. Daar wil ik de cijfers wel eens van zien als het de rusthuizen etc bereikt. Eind 2020 zou men daar pas echt uitspraken over kunnen doen.

 

6 minuten geleden zei nikie90:

Het is niet alleen het virus maar ook de gevolgen. Lege supermarkten, volle ziekenhuizen, mensen zullen zich opsluiten thuis. Restrictie op reizen. Etc. Kijk maar naar Wuhan wat de gevolgen zijn van quarantine. Daarin zit meer de angst dan het virus zelf denk ik.. Op grotere schaal zal de hel losbreken. 


Met al deze nutteloze gedachten creëer je alleen maar een selffulfilling prophecy.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Plume:

Dan is er nog steeds geen reden voor paniek. 

Luister nog eens een keer goed:

 


Met al deze nutteloze gedachten creëer je alleen maar een selffulfilling prophecy.  

Wat zijn uw bijdrages dan? Ik geef geen moer om uw persoonlijke mening. Indien je uw narcistische misantropie tentoon wilt stellen, gelieve mij niet te quoten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is er al wel maar moet getest worden. Wat vele falen te begrijpen is dat hieruit alleen maar ergere varianten gaan ontstaan. Als China miljoenensteden afsluit en virologen zeggen dat hun ergste schrik is uitgekomen; mag je terecht bezorgd zijn. Je kan dat ook niet zijn, maar ga dan niet tegen mensen onnozel doen die er wel wat waakzamer mee willen omgaan. 

Dus het coronavirus jaagt mij geen schrik aan, maar ben wel bezorgd waar dat in de toekomst naartoe zal evolueren. En dat ben ik op basis van wat experts zeggen en welke maatregelen men trof.

Ook zeggen ze dat de griep nog dodelijker is dan het coronavirus. Daar wil ik de cijfers wel eens van zien als het de rusthuizen etc bereikt. Eind 2020 zou men daar pas echt uitspraken over kunnen doen.

Het is een trage tsunami die op ons af komt. Geen kwestie van als, kwestie van wanneer. En dat hoeft niet dit virus te zijn. Het coronavirus is erger dan sars, de volgende wordt weer erger, de volgende ook, die daarna ook... 

Vaccins zullen zoals anti biotica ooit alle nut verliezen. Nu lijkt me wel sterk dat mensen die genezen zijn van sars een sterker immuunsysteem hebben dan die het niet hadden.   

Met al deze nutteloze gedachten creëer je alleen maar een selffulfilling prophecy.  En daarmee dien je die zogenaamde duivel, die de ronddoling in de duisternis van onwetendheid is en meer niet. 

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/39287-angst-voor-de-gevolgen-van-stress.html

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Gebrek aan besef dat je voor paal staat ook.

Lastig als je zo angstig bent om “voor paal te staan” als je in uiterlijkheden afwijkt van de massa.  Nog lastiger  als je zodra iemand in uiterlijk afwijkt zelfs niet meer in staat bent rationeel na te gaan of wat de man zegt of wat er op de powerpoint staat, klopt.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Bastiaan73:

Zou je wel hebben geluisterd als het bijvoorbeeld Marilyn Manson was?

Nee. Vanwege, nu ja, zie hieronder.

26 minuten geleden zei Plume:

Lastig als je zo angstig bent om “voor paal te staan” als je in uiterlijkheden afwijkt van de massa.  Nog lastiger  als je zodra iemand in uiterlijk afwijkt zelfs niet meer in staat bent rationeel na te gaan of wat de man zegt of wat er op de powerpoint staat, klopt.

Ik heb geen problemen met mensen die 'afwijken'. Maar wel met mensen die met opzet afwijken omdat ze denken dat hun boodschap dan serieus wordt genomen. 
Kom zeg, doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Ik heb geen problemen met mensen die 'afwijken'. Maar wel met mensen die met opzet afwijken omdat ze denken dat hun boodschap dan serieus wordt genomen. 
Kom zeg, doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. 

Tja, jezelf in de verte tussen het gebitje van een T-rex laten fotograferen is inderdaad niet opzettelijk afwijkend ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee. Vanwege, nu ja, zie hieronder.

Ik heb geen problemen met mensen die 'afwijken'. Maar wel met mensen die met opzet afwijken omdat ze denken dat hun boodschap dan serieus wordt genomen. 
Kom zeg, doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. 

Lastig als je zoveel vooroordelen hebt omdat iemand er anders uitziet dan jij gewend bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:
4 minuten geleden zei Bastiaan73:

Tja, jezelf in de verte tussen het gebitje van een T-rex laten fotograferen is inderdaad niet opzettelijk afwijkend ?

Niet veel meer dan een poppetje dat balanceert op een kruis ? ?

Wat dat betreft 'kijken' blinde visueel gehandicapte mensen met een onbevooroordeelde blik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wat dat betreft 'kijken' blinde visueel gehandicapte mensen met een onbevooroordeelde blik.

Ze missen het visuele deel van het waarnemingsvermogen, waardoor ze genoodzaakt zijn hun mening te baseren op enkel het auditieve deel.

 

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ze missen het visuele deel van het waarnemingsvermogen, waardoor ze genoodzaakt zijn hun mening te baseren op enkel het auditieve deel.

Dat kan soms een betere waarneming zijn ?

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Plume:

of wat er op de powerpoint staat, klopt.

dat doet het niet. De onderste lijn:
Heb je problemen > ja > kun je er iets aan doen > nee >  .... hoort uit te komen op: tijd om je zorgen te maken.
Als je jezelf in zo'n geval geen zorgen maakt, is dat je kop in het steken. 
 

6 minuten geleden zei Bastiaan73:
10 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ze missen het visuele deel van het waarnemingsvermogen, waardoor ze genoodzaakt zijn hun mening te baseren op enkel het auditieve deel.

Dat kan een betere waarneming zijn ?

Inderdaad. Bij boodschappen die alleen bestaan uit een auditief deel. Maar dat is hier niet het geval.
Kom op zeg, je gaat mij niet wijsmaken dat als deze man aan je deur staat, je daar serieus mee om gaat.
Ik zou werkelijk in een deuk liggen.

Maar misschien beter om naar het virus terug te gaan.
Om aan te tonen dat de powerpoint van die geschoren dubbel verticaal geverfde onzin is:
Als we aan het virus niets konden doen, ja dan hadden we reden om ons zorgen te maken.
Maar we weten dat we er wel wat aan kunnen doen: er gaat een vaccin komen, vroeger of later. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid