Spring naar bijdragen

Moeten we bang zijn van het Coronavirus?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weer goed bezig met dat flutredeneren van je. Enkel vervuilen wat je doet.

Ik was bij de vis: alles op ! Bij het varkensvlees: alles op ! Kip: alles op ! Rund: bijna niets meer ! Vega: volop verkrijgbaar. Bewijst maar weer eens dat vegetariërs als ee

?  

Posted Images

6 uur geleden zei Kaasjeskruid:
6 uur geleden zei Bastiaan73:

In de dierenwereld bestaan zowel kuddedieren als solitair levende dieren. Ik denk dat dit ook voor mensen geldt.

Sommigen ja, omdat ze niet zitten te wachten op concurrentie. Maar de mens is geen dier en hoeven elkaar niet weg te concurreren.

Lichamelijk zijn we dus gewoon zoogdieren. Dat we iets als een geest hebben maakt ons anders maar kijk naar de wereld: hoeveel mensen gedragen zich niet gewoon net als de dieren? Zonder er goed over te hebben nagedacht vóórgedacht planten ze zich voort. Bijna of zelfs gewoon helemaal instinctief, vanuit een blinde wil, zonder zich af te vragen of dat wel zo'n goed idee is. Mensen hoeven elkaar inderdaad niet weg te concurreren. Maar ze doen het wél; veel meer nog dan andere dieren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is wel viraal gegaan allemaal hè? 

We moeten gewoon de moed en de humor erin houden.

Ik heb aan m'n werkgever gevraagd of ik als thuishulp misschien óók thuis mag werken.

Het mag helaas niet.

Moeten we bang zijn voor het angstvirus?

Door alle berichtgeving kun je daar zelfs via het internet mee door besmet raken!

Niet dat we roekeloos moeten worden maar pan-iek door deze pan-demie? Nee.

Pan-fluit? Ja!

 

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Bastiaan73:

Lichamelijk zijn we dus gewoon zoogdieren. Dat we iets als een geest hebben maakt ons anders maar kijk naar de wereld: hoeveel mensen gedragen zich niet gewoon net als de dieren? Zonder er goed over te hebben nagedacht vóórgedacht planten ze zich voort. Bijna of zelfs gewoon helemaal instinctief, vanuit een blinde wil, zonder zich af te vragen of dat wel zo'n goed idee is. Mensen hoeven elkaar inderdaad niet weg te concurreren. Maar ze doen het wél; veel meer nog dan andere dieren.

Dat doen ze dan op basis van een keuze, in tegenstelling tot de dieren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Geen idee en interesseert me ook niet. Met je grote testosteron smoel.

Het is jij dwazen.. de vraag was retorisch, 

4 uur geleden zei Bastiaan73:

Het is wel viraal gegaan allemaal hè? 

We moeten gewoon de moed en de humor erin houden.

Ik heb aan m'n werkgever gevraagd of ik als thuishulp misschien óók thuis mag werken.

Het mag helaas niet.

Moeten we bang zijn voor het angstvirus?

Door alle berichtgeving kun je daar zelfs via het internet mee door besmet raken!

Niet dat we roekeloos moeten worden maar pan-iek door deze pan-demie? Nee.

Pan-fluit? Ja!

 

Ik vraag mij af waarom het woord angst of paniek hier bij komt kijken?

”ik kan niets op de inhoud terugzeggen die me njet aanstaat.” En dan grijpen ze in hun doos met labels: “angstzaaier, paniekzaaier, racist, haatzaaier, ...”

Of “ik kan niet samenvatten wat deze wetenschappelijke bron me deelt” Dan is het labeltje “onzin” daar ook meteen.

Hoe vaak moeten die mensen nog geconfronteerd worden met het feit dat ze te lomp of te lui zijn aan het gros mee te doen? Dan telkens de aandacht van de discussie naar de discussievoerder verplaatsen is ook al zo een strategy om zichzelf verder in de display te stellen omdat ze inhoudelijk niet meekunnen... Velen van die off topic zanikers vragen dan elders wel on topic te blijven zodra de materie weer boven hun petje gaat of er 5 minuten gelachen wordt.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik vraag mij af waarom het woord angst of paniek hier bij komt kijken?

”ik kan niets op de inhoud terugzeggen die me njet aanstaat.” En dan grijpen ze in hun doos met labels: “angstzaaier, paniekzaaier, racist, haatzaaier, ...”

Of “ik kan niet samenvatten wat deze wetenschappelijke bron me deelt” Dan is het labeltje “onzin” daar ook meteen.

Hoe vaak moeten die mensen nog geconfronteerd worden met het feit dat ze te lomp of te lui zijn aan het gros mee te doen? Dan telkens de aandacht van de discussie naar de discussievoerder verplaatsen is ook al zo een strategy om zichzelf verder in de display te stellen omdat ze inhoudelijk niet meekunnen... Velen van die off topic zanikers vragen dan elders wel on topic te blijven zodra de materie weer boven hun petje gaat of er 5 minuten gelachen wordt.

Rustig maar. Géén paniek. Adem bewust in, adem bewust uit. 

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dat doen ze dan op basis van een keuze, in tegenstelling tot de dieren.

Tja, dat vraag ik me dus af, of ze echt wel zo weloverwogen een keuze maken. Ze doen het gewoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Als China haar markten oorzaak zijn, is het wijzer daar geen aankopen meer te doen. In plaats van handelsoorlogen uitvechten gewoon de rug toekeren en eigen brol fabriceren.

Het begint echt vervelend te worden dat je dit maar blijft herhalen , gecombineerd met 'ik herhaal alleen maar wat virologen zeggen'.
Wat virologen in werkelijkheid al jaren aangaven, is dat het niet de vraag was óf er een grieppandemie zou komen, maar wanneer.
Net zoals ze aangaven dat een pandemisch griepvirus afkomstig zou zijn van dieren.
Welnu, dat is gebeurd.
Dan kun je hysterisch blijven roepen dat het ligt aan de markt waar die dieren zijn verhandeld, maar het sluiten van die markt gaat daar niets aan veranderen.
Immers, mensen eten vlees en door het eten van vlees heb je kans om het virus in je te krijgen.
En dat altijd zo blijven.

In interessante documentaire in dit verband is Pandemic , te zien op Netflix. Daarin wordt e.e.a een stuk duidelijker voor mensen als jij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Bastiaan73:

Rustig maar. Géén paniek. Adem bewust in, adem bewust uit. 

Ik zou frustratie niet met paniek verwarren. De zwakkere leden in mijn familie zijn reeds dood. Maar dat wilt niet zeggen dat we de kop in het zand kunnen steken bij levensgewoontes die ziektes verspreiden. Corona na SARS zou een signaal moeten zijn. Maar wie volgt nog de waarschuwingen van de wetenschap als ze niet door hun eigen hofnarren/politici uitgemolken wordt? 

Hoe graag ik hier ook aan cherrypicking wil doen, een virus bouwt net zoals mensen resistentie op. Onze anti lichaampjes gaan wellicht minder snel mee evolueren dan met deze covid. Natuurlijk kunnen we vaccins en medicatie ontwikkelen, beter is toch de bron aan te pakken?

14 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het begint echt vervelend te worden dat je dit maar blijft herhalen , gecombineerd met 'ik herhaal alleen maar wat virologen zeggen'.
Wat virologen in werkelijkheid al jaren aangaven, is dat het niet de vraag was óf er een grieppandemie zou komen, maar wanneer.
Net zoals ze aangaven dat een pandemisch griepvirus afkomstig zou zijn van dieren.
Welnu, dat is gebeurd.
Dan kun je hysterisch blijven roepen dat het ligt aan de markt waar die dieren zijn verhandeld, maar het sluiten van die markt gaat daar niets aan veranderen.
Immers, mensen eten vlees en door het eten van vlees heb je kans om het virus in je te krijgen.
En dat altijd zo blijven.

In interessante documentaire in dit verband is Pandemic , te zien op Netflix. Daarin wordt e.e.a een stuk duidelijker voor mensen als jij.

Kerel, als ge nog geen link kunt samenvatten waar wereldwijde virologen hun ervaringen bundelen is een Netflix serie die alles voorkauwt aan u besteed en niet aan mij. Leer dit jaar alsjeblief eens begrijpend lezen en begrijp daadwerkelijk wat er staat voor je reageert. Wikipedia en netflix herkauwen kan iedereen.

14 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het begint echt vervelend te worden dat je dit maar blijft herhalen , gecombineerd met 'ik herhaal alleen maar wat virologen zeggen'.
Wat virologen in werkelijkheid al jaren aangaven, is dat het niet de vraag was óf er een grieppandemie zou komen, maar wanneer.
Net zoals ze aangaven dat een pandemisch griepvirus afkomstig zou zijn van dieren.
Welnu, dat is gebeurd.
Dan kun je hysterisch blijven roepen dat het ligt aan de markt waar die dieren zijn verhandeld, maar het sluiten van die markt gaat daar niets aan veranderen.
Immers, mensen eten vlees en door het eten van vlees heb je kans om het virus in je te krijgen.
En dat altijd zo blijven.

In interessante documentaire in dit verband is Pandemic , te zien op Netflix. Daarin wordt e.e.a een stuk duidelijker voor mensen als jij.

Ik heb nooit gezegd dat deze covid door dieren komt, maar dat ze dat sterk vermoeden na het ontleden van dit virus en de vergelijking te maken met SARS en MERS, wat ik u glashelder toonde en nu gaat ge gewoon verder onnozel doen?

Ik heb de nuance erbij gezet dat het bewijs nog geleverd moet worden maar men al zeker is dat dit virus door natuurlijke selectie ontstond. Daar staat ge als evolutionist die de simpele basis van de ET nog niet begrijpt als het zich in de praktijk voordoet.

Die markten zijn tikkende tijdbommen, of corona daar nu wel of niet afkomstig van is. Virussen muteren van dier op mens en de natuur biedt steeds minder buffer. 

En andersom kan ook, een virus van mens naar dier gevolgd door extinctie. 

Wat is het pleidooi hier eigenlijk? Mensen mogen als barbaren blijven leven zolang er vaccins komen? Wetenschap mag alleen toegepast worden waar dat eigen belang dient?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Verplaatst u in de geest van een “extreem rechts” iemand die zich inspireert op de leftard om daar strategisch mee om te gaan in het echte leven.

Ik denk niet zoals jij. Jij gelooft toch óók in de Here Jezus Christus? Dan zou je de Heilige Geest moeten hebben ontvangen; geen 'linkse' of 'rechtse' geest.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Fundamenteel:

k heb nooit gezegd dat deze covid door dieren komt, maar dat ze dat sterk vermoeden na het ontleden van dit virus en de vergelijking te maken met SARS en MERS, wat ik u glashelder toonde

Tuurlijk:

Terwijl je eerder schreef:

Citaat

 

Terwijl het gewoon de Chinezen met hun barbaarse leefgewoontes zijn. Sars, China. Corona, China. 

Tenzij er een complot achter huist natuurlijk. Maar indien niet, dan is het gewoon de Chinees met hun barbaarse leefgewoontes.,

 

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bastiaan73:

Ik denk niet zoals jij. Jij gelooft toch óók in de Here Jezus Christus? Dan zou je de Heilige Geest moeten hebben ontvangen; geen 'linkse' of 'rechtse' geest.

Ik denk ook niet als vele linksen, nochtans kan ik zo voorspellen hoe ze zouden reageren op veel zaken omdat ik me daarin kan verplaatsen. Dat heb ik ergens geleerd toen ik inlevingsvermogen een kans gaf. In feite ben ik een psychopathische analist die zijn oordeel vrij snel gevormd heeft. De zelfloochening gaat hier verder dan m’n zou vermoeden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:
3 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik denk niet zoals jij. Jij gelooft toch óók in de Here Jezus Christus? Dan zou je de Heilige Geest moeten hebben ontvangen; geen 'linkse' of 'rechtse' geest.

Ik denk ook niet als vele linksen, nochtans kan ik zo voorspellen hoe ze zouden reageren op veel zaken omdat ik me daarin kan verplaatsen. Dat heb ik ergens geleerd toen ik inlevingsvermogen een kans gaf. In feite ben ik een psychopathische analist die zijn oordeel vrij snel gevormd heeft. De zelfloochening gaat hier verder dan m’n zou vermoeden.

Misschien even afstand nemen, geestelijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dat beloof ik:

China

China is ook waar corona uitbrak, in Wuhan. Ik heb dat inderdaad gezegd, maar in discussie tussen u en mij heb ik expliciet gezegd dat bewijs nog moet komen en ze dat sterk vermoeden. Dat was gisteren, duizend pagina’s meer belezen dan toen waar ge me quoteerde.

1 minuut geleden zei Bastiaan73:

Misschien even afstand nemen, geestelijk?

Ben je gek, het spel gaat zich voltooien. Ik eis me de eerste rij op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dat beloof ik:

Daarom. En zien ze ook dat jouw ene schrijfsel niet klopt met het andere. Je lult maar waar. Weer gesnoven zeker ? .

Dat komt omdat ik eens op gevoel post en later meer belezen op iets terugkom. Nochtans, vond je die quote op gevoel niet nodig aan te spreken, maar dat een virus van dier naar mens kon muteren was onzin. Dat laatste is nochtans wetenschappelijke consensus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

China is ook waar corona uitbrak, in Wuhan. Ik heb dat inderdaad gezegd, maar in discussie tussen u en mij heb ik expliciet gezegd dat bewijs nog moet komen en ze dat sterk vermoeden. Dat was gisteren, duizend pagina’s meer belezen dan toen waar ge me quoteerde.

Als je dan toch wat meer beleerd bent, kom dan niet met 

34 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb nooit gezegd dat deze covid door dieren komt

Dat zei je wel. los van de vraag of het klopt of niet

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Dat komt omdat ik eens op gevoel post en later meer belezen op iets terugkom.

De les die je daarvan kunt leren, en wat je hier al tientallen keren te horen kreeg: Lees je eerst eens in voordat je onzin post.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid