Spring naar bijdragen

Moeten we bang zijn van het Coronavirus?


Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Als je dan toch wat meer beleerd bent, kom dan niet met 

Dat zei je wel. lps van de vraag of het klopt of niet

Daar staat door barbaarse leefgewoontes, zie begrijpend lezen is uw probleem. En wellicht gaat het nog wel uitkomen waar het vandaan komt. Maar SARS kwam ook van dieren en is ook een covid. Dat kwam van katten, civetkatten.

Poog toch eens alles in context te zien. Het is meer waarschijnlijk dat het ontstaat zoals ze vermoeden dat het gegaan is? Of zijn wetenschappelijke voorspellingen niets waard als ze in het nadeel van uw betoog spelen?

8 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Als je dan toch wat meer beleerd bent, kom dan niet met 

Dat zei je wel. los van de vraag of het klopt of niet

De les die je daarvan kunt leren, en wat je hier al tientallen keren te horen kreeg: Lees je eerst eens in voordat je onzin post.

Maar wat gij onzin labelt is geen onzin. Gewoon uw eigen onkunde die geen lange teksten wilt of kan samenvatten. Alles was in de link gisteren te vinden, waarom sloot je die nu weer af? De enige die onzin uitkraamt aan de lopende band ben jij kerel. Echt wel.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Civetkatten

Citaat

Het vlees van de civetkat wordt gegeten door de mens. 

De civetkat wordt ook in verband gebracht met de verspreiding/oorzaak van gevaarlijke virusinfecties, zoals SARS en het Wuhan-coronavirus, waardoor veel dieren in gevangenschap afgemaakt moeten worden. 

1 + 1 = 2

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weer goed bezig met dat flutredeneren van je. Enkel vervuilen wat je doet.

Ik was bij de vis: alles op ! Bij het varkensvlees: alles op ! Kip: alles op ! Rund: bijna niets meer ! Vega: volop verkrijgbaar. Bewijst maar weer eens dat vegetariërs als ee

?  

Posted Images

9 minuten geleden zei Fundamenteel:
10 minuten geleden zei Bastiaan73:

Misschien even afstand nemen, geestelijk?

Ben je gek, het spel gaat zich voltooien. Ik eis me de eerste rij op.

Zozo de hele eerste rij. Ben je zo breed dan? Ik neem zelf wél even afstand van dit opgefokte gedoe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Bastiaan73:

Zozo de hele eerste rij. Ben je zo breed dan? Ik neem zelf wél even afstand van dit opgefokte gedoe.

Zie dbi eens bezig? Die moet bewijs hebben voor wat wereldwijd algemeen geweten is, het staat met bronnen in jip en janneke taal voorgekauwd. Maar blijft mij onzin verwijten terwijl het hem te wijten is, dan heb je een handjevol dat tot in de treure meeloopt in die mentaliteit.

fuck off leftards, er is een verschil tussen gelijk hebben en willen hebben,

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aan de Nederlanders die het Belgische beleid bekritiseerde. Aan het Nederland, waar het dodentol op korte tijd hoger opliep dan in België. Uw kritiek is schaamteloos misplaatst. Ik dacht ook dat Rutte even steek hield met die groepsimmuniteit, hij heeft zich niet voorbereid op de impact ervan. Anders hadden jullie ziekenhuizen geen late politieke interventie nodig. Wat dus mensenlevens kostte. Maar ik verkoop vooral stoere praat achter de pc ?

Kijk het eens in de ogen voor je verder zinloos subjectief tekeer gaat.

Citaat

De aanpak van Nederland - het land mikt op groepsimmuniteit - vindt De Block maar niets. “Ik vind dat een gevaarlijke aanpak. Groot-Brittannië heeft dat ook voor ogen. Het baart mij zelfs zorgen dat die landen zo dichtbij zijn”, zegt ze.

“Zij laten het virus eigenlijk los. Ze hopen dat zeventig procent besmet geraakt zodat zij een volgende keer immuun zijn. Maar hoe gaan ze tot die zeventig procent komen? Aan welke snelheid? Hoeveel mensen gaan dan tegelijk in de ziekenhuizen belanden? Ik vind dat allemaal heel onvoorspelbaar. Ik vrees Italiaanse toestanden, als ik dat zo hoor. Wij doen net alles om zoiets te vermijden. Ik zie trouwens dat mijn Nederlandse collega ontslag heeft genomen, nadat hij is ingestort. Ik ga proberen op mijn voeten te blijven staan.”

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/maggie-de-block-deze-situatie-duurt-zeker-nog-acht-weken~a75623d2/

Nemen wij de rol voorbeeldland wel over, Nederlands onderwijs is hier ook al lang ingehaald, wat duidelijk aan vele aanwezigen te merken is. De bal kan ook terug gekaatst worden, hetzij iets correcter.

53 minuten geleden zei Bastiaan73:

Zozo de hele eerste rij. Ben je zo breed dan? Ik neem zelf wél even afstand van dit opgefokte gedoe.

Vergeet niet dat IK dit topic opende en de toon wel zal bepalen, ok?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Je moet nooit bang zijn voor een virus of een ziekte, want angst ondermijnt je immuunsysteem en je hele wezen. In plaats van al die obsessieve hysterie kun je beter je leefstijl eens goed onder de loep nemen. Het vreten en zuipen.

Wij doen regelmatig een driedaagse watervast. En de gezondheidsvoordelen zijn enorm groot. Na 24 uur zijn de sinussen nagenoeg schoon. Verstopte neus is weg. De tweede dag verbetert de huid, vermindert gewrichtspijn sterk, word je helderder van denken. Na 72 uur zijn maag en darmen tot rust gekomen en klachten als je die had weg of sterk verminderd. 

Het eigen lichaam heeft een veel groter opruimings- en zelfgenezend vermogen dan de moderne mens zich nog herinneren kan. Hij is het vergeten omdat hij niet meer anders gewend is dan zich alle dagen vol eten en drinken.

Stress en angst zijn funest voor je immuunsysteem. Als je gestressed en angstig bent,  door al deze idiote hysterie zoals ook in dit topic, kan je lichaam juist een eventuele infectie minder goed aan.  Omdat je psyche dan in de vecht-of-vlucht-modus staat, gaat je lichaam verkeerd reageren. 
 

 

1 uur geleden zei Fundamenteel:

 

Vergeet niet dat IK dit topic opende en de toon wel zal bepalen, ok?

Jij bent zwaar gestoord bezig.  Des duivels.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar staan ze dan met hun empathie voor mensen over de grens, terwijl ze een pandemie in weigeren te erkennen. De gevolgen weigeren te zien en de oorzaak weer wegtrollen. 

Het is een wereldplicht het virus te vertragen zodat er medicatie kan komen. Ook dienen we opnieuw onze hygiëne bij te stellen om de zwakkeren in onze samenleving beter te beschermen. 

Al dat subjectief gelul ertussen is niet aan mij besteed. Er is geen angst, stress is zelfs relatief. De zuurpruimen met hun gedurige misantropie zouden beter stoppen met zichzelf in de wereld te herkennen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Gaat me telefoon ineens gillen, ik denk: die is kapot.... Betreft het een noodwaarschuwing van de Rijksoverheid... Zijn die nu werkelijk waar gek geworden? Verplicht 1.5 meter afstand houden. LOL, dat doe ik over het algemeen al jaren. Hehehe.

Ja hier ook. Wij hebben het gelijk uitgezet. Gewoon afmelden in je telefoon. https://www.xgn.nl/nieuws/nl-alert-afmelden

Elk nadeel heb z’n voordeel. Nu zijn we gelijk van dat nl alert af. Alsof het zo veilig is dat die sirenes aldoor afgaan.  Zit je op de fiets of in de wagen, gaat dat ding ineens loeien.  Volslagen gestoord.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Plume:

Ja hier ook. Wij hebben het gelijk uitgezet. Gewoon afmelden in je telefoon. https://www.xgn.nl/nieuws/nl-alert-afmelden

Elk nadeel heb z’n voordeel. Nu zijn we gelijk van dat nl alert af. Alsof het zo veilig is dat die sirenes aldoor afgaan.  Zit je op de fiets of in de wagen, gaat dat ding ineens loeien.  Volslagen gestoord.

Het was eerder gestoord de signalen in Italië te negeren en dat bewust zonder enige voorbereiding achterna te hollen. Houdt het nu maar eens tegen.

Maar wie de volksgezondheid eerst plaatst is een dictatuur. Laten we de maatregelen daar maar eens afwachten als er meer zieken dan bedden zijn....

Zweden II

https://www.telegraaf.nl/nieuws/28444158/nederland-prooi-voor-corona-door-slechte-hygiene

Inwoners van ons land hebben een enorm gat in hun kennis over het nieuwe virus, dat al meer dan honderd levens eiste in ons land. En als ze de kennis wel hebben, gedragen ze zich er niet naar. Dat blijkt uit een onderzoek onder 15.000 Nederlanders dat het Amsterdam UMC met De Telegraaf heeft uitgevoerd.

Tachtig procent van de bevolking wast de handen niet lang genoeg, waardoor het virus aan de handen blijft zitten. Zo’n zeventig procent is zich onvoldoende bewust dat het aanraken van het gezicht ook kan zorgen voor nesteling van het virus. En meer dan de helft gaat nog steeds naar openbare plekken met meer dan twintig personen bij elkaar; jongeren knuffelen en schudden handen zo’n vijf keer per dag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Het is meer waarschijnlijk dat het ontstaat zoals ze vermoeden dat het gegaan is? Of zijn wetenschappelijke voorspellingen niets waard als ze in het nadeel van uw betoog spelen?

Dat ben ik grondig met je eens. Trek het nu eens door in al je andere denkbeelden en we geraken nog eens ergens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Fundamenteel:

 

Laten we de maatregelen daar maar eens afwachten 

Speciaal voor jou hebben ze een implanteerbare antenne uitgevonden. Het is maar een korte ingreep en het went snel zo’n ding op je kop. Kun je zo instellen dat je een waarschuwing krijgt als er een levend wezen in de buurt is met een bacterie of een virus. Kun je hard wegrennen en schreeuwen.

eyeborg-implantaat-bionisch-oog-2.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Plume:

Speciaal voor jou hebben ze een implanteerbare antenne uitgevonden. Het is maar een korte ingreep en het went snel zo’n ding op je kop. Kun je zo instellen dat je een waarschuwing krijgt als er een levend wezen in de buurt is met een bacterie of een virus. Kun je hard wegrennen en schreeuwen.

Dat is zodat die jongen kleuren kan waarnemen. Achterlijk schraal marginaal foorwijf

4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat ben ik grondig met je eens. Trek het nu eens door in al je andere denkbeelden en we geraken nog eens ergens.

Ik snap uw conclussie niet? Corona is de gevreesde covid variant na SARS. Sars kwam van die katten op van die markten. Die quote waarin ze corona naar diezelfde markten en praktijken linken negeer je gewoon.

Als ik achterlijk ben voor mijn visie over de islam, wat zijn de meesten hier dan betreffend een simpel virus waar de virologen wereldwijd verenigd in staan? Kwestie van zelf uw denkbeeld eens bij te stellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Plume:

Als je gestressed en angstig bent,  door al deze idiote hysterie zoals ook in dit topic, kan je lichaam juist een eventuele infectie minder goed aan.

Als je 3 dagen alleen maar water drink ook niet, dan ontzeg je je lichaam 3 dagen achter elkaar de nodige dagelijkse voedingsstoffen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je genoeg geld op de beurs hebt verzameld wordt het vast ook beschikbaar voor jou.  Prima oplossing voor je.  

Citaat

 

Dankzij zijn geïmplanteerde antenne ervaart de zelfbenoemde ‘cyborg’ Neil Harbisson kleuren. Maar daarbij blijft het niet. Een ingebouwd kompas en een zonnekroon zijn volgende projecten.

Laurens Verhagen20 juli 2018, 14:08

‘Ik wilde geen technologie gebruiken, ik wilde geen technologie dragen. Ik wilde technologie worden.’ Een gesprek met ’s werelds bekendste cyborgactivist en -artiest, Neil Harbisson. Die met een ingebouwde antenne op z’n hoofd kleuren kan horen.

In een bloedhete hal op een stoffige vlakte in Amsterdam-Noord vuurt Neil Harbisson in razendsnel tempo zijn surrealistische gedachtespinsels op het publiek af. Tijdens zijn performance op de Dutch Digital Day laat de cyborg (een combinatie van mens en technologie) het publiek beurtelings in milde verbijstering en lachend achter. Maar bovenal ziet het een man met een voelspriet boven op zijn hoofd. Wat is dit in vredesnaam?

 

 

https://www.volkskrant.nl/mensen/de-man-met-een-geimplanteerde-antenne-voor-kleur~b0def06d/

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

Bagataliseren dat dit virus niet gevaarlijk is vind ik eigenlijk niet kunnen, zeker niet op een forum. De ziekenhuizen zijn overvol. Het is niet zomaar een griepje en er vallen doden. We moeten doen wat we kunnen om niet besmet te raken. Gebeurt het wel, dan hebben we het in ieder geval geprobeerd.

1 uur geleden zei Plume:

Je moet nooit bang zijn voor een virus of een ziekte, want angst ondermijnt je immuunsysteem en je hele wezen.

Nee, maar je moet wel je gezond verstand gebruiken. Je moet de aanwijzingen van het RIVM opvolgen. Als je het niet voor jezelf doet, doet het dan voor een ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Ja, de vriendin van m’n stiefmoeder is er aan overleden.

Hoe oud was ze en wat voor kwalen had ze daarbij?

De massale angstpsychose voeden met halve waarheden vind ik persoonlijk niet kunnen, zeker niet op een christelijk forum. Waar de vroege Joden de mensen nog buiten de poort neerlegden om een pijnlijke eenzame dood te sterven, gingen de eerste christenen ertoe over voor hun zieken te zorgen, ook als dat eigen fysiek levensgevaar  opleverde.  

Vleselijk ingestelde mensen, zelfs als ze zich christen noemen,  bevorderen met hun overmatige angsten  de bevattelijkheid alleen maar.

Dat je niet te dicht bij ouderen en mensen met een zwakkke gezondheid komt als je ziek of verkouden bent, is iets heel normaals.  Of het nu influenza is of corona of een bacteriële infectie, je houdt dan altijd al afstand.  Zelfs niet alleen van ouderen maar ook van andere naasten voor zover mogelijk. 

En je leefstijl eens goed onder de loep nemen.  

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid