Spring naar bijdragen

Moeten we bang zijn van het Coronavirus?


Aanbevolen berichten

Op 24-3-2020 om 23:53 zei Plume:

Trajecto:

Plume kan (voorlopig(?)) niet meeforumen.

Er is een e-mail verzonden met de vraag om enige onduidelijkheden toe te lichten.

Oog viel hier plots op, mag je niet meer meedoen misschien? Vreemd, al opgelost?

Edit: domme post eigenlijk, ik lees het wel als ik geen antwoord krijg hierop. :)

 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weer goed bezig met dat flutredeneren van je. Enkel vervuilen wat je doet.

Ik was bij de vis: alles op ! Bij het varkensvlees: alles op ! Kip: alles op ! Rund: bijna niets meer ! Vega: volop verkrijgbaar. Bewijst maar weer eens dat vegetariërs als ee

?  

Posted Images

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Wat een idiote uitspraak. Vanaf het begin hebben virologen en de media het virus serieus genomen. 
Het zijn politici en religieuze extremisten, zoals Trump, die 'ḱop in het zand' gedrag vertoonden waardoor veel mensen dachten dat het wel mee zou vallen.
De slachting die komende maanden in de VS plaats zal vinden is niet te overzien.

U mag het wel over China hebben, maar als ik over uw Vlaanderen begin hebt Ge ineens lange teentjes ?

Naar Trump luisteren, dan komt alles goed. Volgens hem zijn er maar 15 slachtoffers, is daarna alles over en zijn we met Pasen met zijn allen weer aan het werk.

Pardon? Zowel Nederland als Vlaanderen onderschatte het virus. Marc van Ranst stelde het gelijk met de griep, onder zelfs. En Marc Rutte sprak van groepsimmuniteit/genocide van de zwakkeren.

En neen DBI ik heb geen lange tenen voor domme ongenuanceerde uitspraken, het is alleen niet consequent te zaniken over de term Chinees virus als je zelf xenofober dan mij uit de hoek kwam. 

Fuck Trump en de hele wereld. Vergeet trouwens niet dat Amerika zo groot als heel Europa is en dat dan meer lijkt daar, maar is het niet. En ik zou alle officiele cijfers in vraag stellen, de realiteit is hier erger. 

1 uur geleden zei TTC:

Oog viel hier plots op, mag je niet meer meedoen misschien? Vreemd, al opgelost?

Edit: domme post eigenlijk, ik lees het wel als ik geen antwoord krijg hierop. :)

 

Neen Dolce Vita zal ontmaskerd worden en voorgoed verdwijnen.

5 uur geleden zei nikie90:

Maar dat je nou paniek aan het zaaien bent is een beetje overdreven alsof je verantwoordelijk ervoor bent dat iedereen nu thuis zit. Of ik lees je berichten wel graag en ik merk het niet op ?

Dank u zo hard Nikie.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

En de trollen bepalen dat, interessante reclame voor een christelijk forum. 

Anti semitisme nog minder. Ik weet dat het intussen normaal is voor leftards, het is dat niet. Joden zijn een enorme meerwaarde voor Europa. Als ik zo over moslims schrijf massa hysterie, maar ik schrijf merendeel over de ideologie en zelden over de volgelingen ervan. De xenofoben tot het bot kakken over een Chinees Virus? Wat is er dan xenofoob aan de Spaanse of Mexicaanse griep? En wat zouden mensen toen gedaan hebben als de oorzaak niet benoemd en opgelost werd? Dweilen met de kraan open zoals ze nu doen. 

Coronavirussen worden al decennia opgevolgd en zij die hun msm nablaten lopen achter, simpel.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Anti semitisme nog minder. Ik weet dat het intussen normaal is voor leftards, het is dat niet. Joden zijn een enorme meerwaarde voor Europa. Als ik zo over moslims schrijf massa hysterie, maar ik schrijf merendeel over de ideologie en zelden over de volgelingen ervan. De xenofoben tot het bot kakken over een Chinees Virus? Wat is er dan xenofoob aan de Spaanse of Mexicaanse griep? En wat zouden mensen toen gedaan hebben als de oorzaak niet benoemd en opgelost werd? Dweilen met de kraan open zoals ze nu doen. Coronavirussen worden al decennia opgevolgd en zij die hun msm nablaten lopen achter, simpel.

Zo, dat hebben we weer mooi gedaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Zo, dat hebben we weer mooi gedaan. 

Plume is zelf een ban voor me gaan afvragen voor gedrag dat ze zelf poneerde. Dbi en Mullog ook, quest ook. Meerwaarde van deze leden? 0;0 want tis telkens google dat spreekt. Bespreken we de effectieve materie zien we dat de evolutionisten hun eigen theprie niet begrijpen waar dat zich voordoet. Lees de reacties van deze mensen maar eens terug, hoe ze draaien, keren en spartelen om maar niet toe te geven dat hun eerste uitspraken kant noch wal raken.

mijn bronnen komen van scholars en niet van wat anti semitische haatzaaiers of wat youtube films.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Plume is zelf een ban voor me gaan afvragen voor gedrag dat ze zelf poneerde. Dbi en Mullog ook, quest ook. Meerwaarde van deze leden? 0;0 want tis telkens google dat spreekt. Bespreken we de effectieve materie zien we dat de evolutionisten hun eigen theprie niet begrijpen waar dat zich voordoet. Lees de reacties van deze mensen maar eens terug, hoe ze draaien, keren en spartelen om maar niet toe te geven dat hun eerste uitspraken kant noch wal raken. Mijn bronnen komen van scholars en niet van wat anti semitische haatzaaiers of wat youtube films.

Zeg het toch, je regelt het allemaal prima. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Al wat ik verlangde was de consequentie, eens aantonen dat ik wel degelijk moeite doe in onderwerpen en ontmaskeren wie de echte trollen zijn. Mensen doen liever persoonlijk dan on topic, 2 can play that game. QED.

Ik zeg niet dat je het niet voortreffelijk doet, het valt velen zelfs niet op. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei TTC:

Ja, aan transparantie geen gebrek, zo helder hebben we het nog niet gehad. 

Net zoals ik transparant over het virus ben, ongeacht de trollen die het onzin of xenofoob noemen. 

Een beetje tegengas geven aan de valselijk verspreidde informatie in ons land is geen angst, integendeel. Ik sta te kijk bij heel wat mensen waar ik liever niet te kijk sta. Maar als is de leugen nog zo snel, Fundamenteel achterhaalt hem wel. Van collaboratie met jihadisten tot een staat die gokt met de volksgezondheid.

Nog niemand getroffen die jij kent? Hier is het te echt aan het worden, wou dat ik kon minimaliseren maar het is erger dan getoond.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Net zoals ik transparant over het virus ben, ongeacht de trollen die het onzin of xenofoob noemen. Een beetje tegengas geven aan de valselijk verspreidde informatie in ons land is geen angst, integendeel. Ik sta te kijk bij heel wat mensen waar ik liever niet te kijk sta. Maar als is de leugen nog zo snel, Fundamenteel achterhaalt hem wel. Van collaboratie met jihadisten tot een staat die gokt met de volksgezondheid. Nog niemand getroffen die jij kent? Hier is het te echt aan het worden, wou dat ik kon minimaliseren maar het is erger dan getoond.

Goed vergelijk, we zouden trollen kunnen zien als virussen, in religieus opzicht hoedanigheden die de omgeving wijzer kunnen maken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Goed vergelijk, we zouden trollen kunnen zien als virussen, in religieus opzicht hoedanigheden die de omgeving wijzer kunnen maken. 

Of we kunnen de situatie bij de horens nemen en eens consequent doen? Voor Vlaanderen moeten er heel wat koppen rollen (figuurlijk) zodat we in de toekomst beter voorbereid zijn. Of geen keuzes maken die tegen alle logica van volksgezondheid ingaan.

Als Isaura stierf door een tekort aan materiaal is het bloed op de vorige regering en de zwarte piet van de liberalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Of we kunnen de situatie bij de horens nemen en eens consequent doen? Voor Vlaanderen moeten er heel wat koppen rollen (figuurlijk) zodat we in de toekomst beter voorbereid zijn. Of geen keuzes maken die tegen alle logica van volksgezondheid ingaan. Als Isaura stierf door een tekort aan materiaal is het bloed op de vorige regering en de zwarte piet van de liberalen.

Ja, zou ook kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei nikie90:

De media doet dat ook. Als je al paniekerig wordt van fundamenteel kan je beter per direct de televisie weggooien, geen kranten kopen en alle forums uit de bladwijzers verwijderen. Overdrijven is ook een vak.

Dat is sowieso een uitstekend idee. Die ongelooflijke overdreven en tegenstrijdige rommel die men daar voorgeschoteld krijgt is om je bont en blauw aan te ergeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

En het ergste is dat zij die het vermogen hebben wel een tekst in context samen te vatten, dat weigeren te doen. Natuurlijk zeg ik eens iets fout, kaart dat aan en ik zal dat niet wegtrollen hoor. Maar toon dat dan zuiver.

Ongefundeerde nonsens is enigzins waar als we over resistentie bezig zijn. Dit coronavirus is nog te nieuw voor uitsluitsel. Maar er komt niet snel een vaccin.

Ik vind ook niet dat het xenofoob is de barbaarse omstandigheden elders aan te wijzen. Zeker niet als degene die me erop wijzen eerst op la Belziek of Vlaanderen afgeeft. Als ik aan dierenmishandeling zou doen, het forum zou me figuurlijk lynchen. Kaart ik dierenmishandeling elders aan met de alarmbel dat daar die virussen zich verspreiden, ben ik xenofoob. Zo wordt het ervaren hier.

Mijn liefde voor de buren is grenzeloos en de zwarte ruiter herboren. Je kunt je bestelling via een PM kenbaar maken en ik zal er benzine voor terugverwachten. Voor de duidelijkheid: marihuana begin ik niet aan. Prachtig dat verlaten van gebaande wegen en paden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Mijn liefde voor de buren is grenzeloos en de zwarte ruiter herboren. Je kunt je bestelling via een PM kenbaar maken en ik zal er benzine voor terugverwachten. Voor de duidelijkheid: marihuana begin ik niet aan. Prachtig dat verlaten van gebaande wegen en paden.

Niemand komt hier in of uit. Zelfs de omweggetjes zijn met zand dichtgegooid. 

We zullen met postduiven moeten werken. Mijn duiven vinden altijd de weg :)

 

8 uur geleden zei nikie90:

WHO: However, if you are hospitalized for the 2019-nCoV, you may receive antibiotics because bacterial co-infection is possible. Daardoor was ik in de war, ik nam daaruit op dat covid dus via bacterie kon verspreiden als covid bijvoorbeeld de bacterie had besmet. Of dat iemand met een bacteriële infectie samen met covid nog meer besmettelijk is als gewoonlijk, zo doende classificeerde ik corona ook als bacterie. En vandaar dat ik oproepde dat mensen met een hoest of verkoudheid gewoon thuis moeten blijven. Dat wou ik nog even ophelderen @Robert Frans, @Trajecto, @Fundamenteel

Maar nu ik het nog een keer las en na de reacties hier betekent co infectie dus het virus zelf en een bacteriële infectie die je los van het virus zelf nog daarnaast kan oplopen. De stelling dat covid ook via bacterie kan verspreiden en zich hierbij als een bacterie gedraagt qua besmetting is dus niet juist(?)

Virussen en bacteriën zijn iets anders, maar een virus kan wel makkelijk meereizen op bacteriën. Maar dan extern he, op de armleuning van een vliegtuigstoel bv. 

Het belangrijkste is te weten dat het virus je cellen verandert, in plaats dat de cel zichzelf vermeerdert zal het het virus vermeerderen. Dan maak je anti stoffen aan en gaat uw resistentie in strijd met dat virus. Hierdoor ontstaat ook een reactie in dat virus waardoor het terug vecht. Hierdoor gaat het virus muteren. Nog enkele jaren en we hebben verscheidene varianten. De msm zegt dat daar geen bewijs voor is. Er was ook geen bewijs voor sars2 desondanks de alarmsignalen. Als een pandemie geen signaal is weet ik het ook niet meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Niemand komt hier in of uit. Zelfs de omweggetjes zijn met zand dichtgegooid. 

We zullen met postduiven moeten werken. Mijn duiven vinden altijd de weg :)

Wel, dat zullen dan een paar beste duiven moeten zijn wil je daar voldoende benzine mee kunnen smokkelen. Die van jou roepen dan zeker ook heel hard ROEKOE!

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wel, dat zullen dan een paar beste duiven moeten zijn wil je daar voldoende benzine mee kunnen smokkelen. Die van jou roepen dan zeker ook heel hard ROEKOE!

Duiven smokkelen geen benzine he lol. Het is net om benzine te besparen. ;)

Wist je dat ik een speciale band met duiven heb en enkele stadsduiven me herkennen? Als ik duivenmelker zou zijn stierf ik aan een stoflong, het zijn waanzinnig slimme en lieve dieren.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid