Spring naar bijdragen

Moeten we bang zijn van het Coronavirus?


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Fundamenteel:

In een anotome staat kan een land kiezen of ze Griekenland bijstaan of niet. Het zijn nationalistische partijenn (die tegen de eu zijn) die nota bene voor meer grensbewaking zijn, tot aan de Europese grens. 

Griekenland gaat grensbewaking niet weigeren neen. Ze krijgt nu het mes op de nek. Na vele smeekbedes kregen ze 700 miljoen van de EU voor steun die nepvluchtelingen tegen te houden. (Invasie) Dat moest allemaal al tegen gehouden worden in 2015.

Griekenland zit diep in de schulden en is dus verre van autonoom. Ze zijn wel eigenwijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weer goed bezig met dat flutredeneren van je. Enkel vervuilen wat je doet.

Ik was bij de vis: alles op ! Bij het varkensvlees: alles op ! Kip: alles op ! Rund: bijna niets meer ! Vega: volop verkrijgbaar. Bewijst maar weer eens dat vegetariërs als ee

?  

Posted Images

3 uur geleden zei Bastiaan73:

Citaat:

101-jarige coronapatiënt uit ziekenhuis ontslagen

Een 101-jarige coronapatiënt is vandaag uit het IJsselland Ziekenhuis in Capelle aan den IJssel ontslagen, schrijft Rijnmond. De vrouw kreeg anderhalve week geleden last van kortademigheid en werd vervolgens positief getest op het coronavirus. Volgens het verplegend personeel is "de kranige dame" een voorbeeld voor iedereen. "Ze kucht netjes in haar elleboog en houdt gepaste afstand." De vrouw wordt naar een verpleeghuis gebracht om verder te herstellen.

Bron: https://nos.nl/liveblog/2328932-250-coronaboetes-uitgedeeld-bijna-duizend-nederlanders-gerepatrieerd.html

Aanvulling/foto van deze 101-jarige bikkel:

101-jarige-vrouw-genezen-van-coronavirus

Bron: https://www.rijnmond.nl/nieuws/193861/101-jarige-vrouw-vecht-zich-door-coronavirus-en-mag-IJsselland-Ziekenhuis-verlaten

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Griekenland zit diep in de schulden en is dus verre van autonoom. Ze zijn wel eigenwijs.

Dat was mijn punt niet. Zie nu wat dbi veroorzaakt door de onkunde begrijpend lezen.

 

Dat 7 stappenplan is toch duidelijk? Ik zeg dat alle Europese landen hun autonomie moeten terugkrijgen. En zelf moeten kiezen en beslissen hoe ze een crisis aanpakken. Zo wilt VB wel helpen aan Griekenland, maar zou de EU dat enorm tegenwerken. De EU bepaalt namelijk hoe iedere crisis geregeld wordt, geef ieder land de autonomie terug en dat is niet meer.

Griekenland was maar een voorbeeld, het kan evengoed over quota vluchtelingen gaan.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Dat was mijn punt niet. Zie nu wat dbi veroorzaakt door de onkunde begrijpend lezen.

Dat 7 stappenplan is toch duidelijk? Ik zeg dat de alle Europese landen hun autonomie moeten terugkrijgen. En zelf moeten kiezen en beslissen hoe ze een crisis aanpakken. Zo wilt VB wel helpen aan Griekenland, maar zou de EU dat enorm tegenwerken. De EU bepaalt namelijk hoe iedere crisis geregeld wordt, geef ieder land de autonomie terug en dat is niet meer.

Griekenland was maar een voorbeeld, het kan evengoed zijn te beslissen hoeveel vluchtelingen je kiest op te nemen etc.

Einde EU dus en herstel van wat voorheen was. Terug naar de franken in jou geval. Wat heeft dit met corona te maken?

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Einde EU dus en herstel van wat voorheen was. Terug naar de franken in jou geval. Wat heeft dit met corona te maken?

Door corona is duidelijk dat er geen unie was. Het was ieder voor zich en iedereen maakte koppig fouten omdat de economie eerst kwam. Ja als je dat terug wilt opstarten.... De mensen hier niet alleszins :)

Het stappenplan is een herstelproces tijdens coronacrisis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Door corona is duidelijk dat er geen unie was. Het was ieder voor zich en iedereen maakte koppig fouten omdat de economie eerst kwam. Ja als je dat terug wilt opstarten.... De mensen hier niet alleszins :)

Stop toch eens met zowat in alle discussies met je paradepaardje op te komen draven. Helemaal gefixeerd, in feite weinig verschillend van TTC.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Stop toch eens met zowat in alle discussies met je paradepaardje op te komen draven. Helemaal gefixeerd, in feite weinig verschillend van TTC.

Nu moet gij stoppen. Lees de hetze in context.

Ik vroeg politieke moed kordaat op te treden tegen deze crisis. Dat kan ik niet eisen zonder te tonen dat het wel degelijk kan. Alle discussie? Ik draai en startte deze discussie en blijf bij de rest on topic. Misschien uw adviezen niet te ver trekken voor het weer ontspoort, nu de rust enigszins terug is.

Coronacrisis is onvermijdelijk de politiek erbij te betrekken en de fouten erin bekend te maken om erger naar de toekomst toe te voorkomen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Nu moet gij stoppen. Lees de hetze in context.

Ik vroeg politieke moed kordaat op te treden tegen deze crisis. Dat kan ik niet eisen zonder te tonen dat het wel degelijk kan. Alle discussie? Ik draai en startte deze discussie en blijf bij de rest on topic. Misschien uw adviezen niet te ver trekken voir het seer ontspoord, nu de rust enigszins terug is.

Coronacrisis is onvermijdelijk de politiek erbij te betrekken en de fouten erin bekend te maken om erger naar de toekomst toe te voorkomen.

Schei toch uit met je politieke bagger en richt je toch eens op wat God van je verlangt. Je hebt gewoon de overheid te gehoorzamen en niet te bepalen. Heb jij Jezus wel eens politieke betogen horen houden in de Bijbel? Nee dus. Maar wat de Bijbel wel zegt is:

Alle ziel zij den machten, over haar gesteld, onderworpen; want er is geen macht dan van God, en de machten, die er zijn, die zijn van God geordineerd. Alzo dat die zich tegen de macht stelt, de ordinantie van God wederstaat; en die ze wederstaan, zullen over zichzelven een oordeel halen. (Rom.13:1-2, SV)

Jezus heeft nooit een hetze tegen de overheid georganiseerd, noch enig protest aangekondigd om Zich tegen de overheid te keren. En jij vind dat de Belgische regering al lastig is? Wat denk je nu zelf dan? Die Romeinen waren vele malen erger dan die piepzooi die jij ervan maakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Schei toch uit met je politieke bagger en richt je toch eens op wat God van je verlangt. Je hebt gewoon de overheid te gehoorzamen en niet te bepalen. Heb jij Jezus wel eens politieke betogen horen houden in de Bijbel? Nee dus. Maar wat de Bijbel wel zegt is:

Alle ziel zij den machten, over haar gesteld, onderworpen; want er is geen macht dan van God, en de machten, die er zijn, die zijn van God geordineerd. Alzo dat die zich tegen de macht stelt, de ordinantie van God wederstaat; en die ze wederstaan, zullen over zichzelven een oordeel halen. (Rom.13:1-2, SV)

Jezus heeft nooit een hetze tegen de overheid georganiseerd, noch enig protest aangekondigd om Zich tegen de overheid te keren. En jij vind dat de Belgische regering al lastig is? Wat denk je nu zelf dan? Die Romeinen waren vele malen erger dan die piepzooi die jij ervan maakt.

China, het globalisme  en een eu die haar economie eerst plaatste zijn de oorzaak van deze pandemie. En al zeker dat ze zo dramatisch verloopt. BASTA.

en hou uw religieus gedoe bij in nieuws en actualiteit, dank! 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Globalisme is de oorzaak van deze pandemie en een eu die haar economie eerst plaatste. BASTA.

en hou uw religieus gedoe bij in nieuws en actualiteit, dank! 

Dit is een christelijk forum. Wat verwacht je nu dan? Dat ik ineens omdat het zogenaamd jou topic is dat maar moet vergeten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dit is een christelijk forum. Wat verwacht je nu dan? Dat ik ineens omdat het zogenaamd jou topic is dat maar moet vergeten?

Dit gaat over het coronavirus en alles daar rond. Dus ook hoe de kaarten daar rond uitgeschud worden. Uw subjectief off topic gelul doe je maar in uw eigen draad kwijt, start het op en surft daar op uw eigen onderwerp. “Christelijke terechtwijzingen” ofzo

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dit gaat over het coronavirus en alles daar rond. Dus ook hoe de kaarten daar rond uitgeschud worden. Uw subjectief off topic gelul doe je maar in uw eigen draad kwijt, start het op en surft daar op uw eigen onderwerp. “Christelijke terechtwijzingen” ofzo

Volgens mij ben ik juist gericht op corona en de maatregelen die de overheid treft. Ik ben het niet eens met die maatregelen maar sta wel mijn winkelwagentje schoon te poetsen na de boodschappen gedaan te hebben en blijf zo veel als mogelijk thuis. Waarom? Omdat de overheid dat van mij verlangt...

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Volgens mij ben ik juist gericht op corona en de maatregelen die de overheid treft. Ik ben het niet eens met die maatregelen maar sta wel mijn winkelwagentje schoon te poetsen na de boodschappen gedaan te hebben en blijf zo veel als mogelijk thuis. Waarom? Omdat de overheid dat van mij verlangt...

Daar ging uw subjectief gelul daarnet dan ook niet over.... En het is allemaal fijn dat mensen de maatregelen opvolgen. Maar deze paniekzaaier is in dit onderwerp echt wel bij de feiten gebleven.

En wie ze oprecht zou samenvatten (zelfs @TTC deed dat met de Chinese kwestie, om dan helaas iets later te hervallen) zou niets extra tekst nodig gehad hebben. Mijn betoog is van begin tot einde consequent en enkel aangescherpt met kleine fouten en updates. Het is telkens omdat mensen triggeren op mijn mening dat ze off topic subjectief gaan lullen. Als dat van mij stoort, andersom ook he!

Sedert de start van het topic tot nu blijkt maar niet door te dringen wat er gebeurd is. En als dat mij te wijten is, is geen excuus. De bronnen en quote referenties zijn erbij vermeld. Als de politiek schuld draagt is het maar logisch dat ze daarop terecht gewezen wordt. Maar ik denk dat gij verwart dat ge het recht gekregen hebt over alle context heen te lezen om dan met oogkleppen terecht te wijzen. 

Als het terecht is, is het terecht en zal ik daar schuld nemen. Maar als de ander dan denkt altijd gelijk te hebben en daarmee te kunnen blijven trollen, zijn ze aan het verkeerde adres bij mij. 

Maarja ik denk dat ik het wel gehad heb... het vet van de soep is hier af.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Veel plezier met Plume en TTC

Dat is een ad hominem en daar trek ik mij dus niets van aan. Geen enkele relavantie mbt het onderwerp. Je probeert een beroep te doen op emoties welke jammerlijk zal falen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is een ad hominem en daar trek ik mij dus niets van aan. Geen enkele relavantie mbt het onderwerp. Je probeert een beroep te doen op emoties welke jammerlijk zal falen.

Dat is geen ad hominem, mensenlief toch. Ik bedoelde dat ik me terugtrek en je daar verder tegen mag forummen. Met de komst van 5G is de tijd rijp.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Jij als emotripper zal er inderdaad zo over denken. Gewoonste zaak van de wereld om een beroep te doen op emoties. Emoties die hoogtij vieren bij jou.

Maar niets van dat, het draait altijd op dezelfde zever uit en ik denk dat ik die kleuterschool hier beu ben. Dat is wel ad hominem naar veel dominerende leden.

Als ik mijn internet afzeg komende week hebt ge die ban niet meer nodig waar ge zo naar uitkijkT. The floor is yours. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar niets van dat, het draait altijd op dezelfde zever uit en ik denk dat ik die kleuterschool hier beu ben. Dat is wel ad hominem naar veel dominerende leden.

Als ik mijn internet afzeg komende week hebt ge die ban niet meer nodig waar ge zo naar uitkijkT. The floor is yours. 

Volgende dramatiek. Laat toch los dat gevoel voor drama, daar worden zaken nuchterder van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Volgende dramatiek. Laat toch los dat gevoel voor drama, daar worden zaken nuchterder van.

Neen ik laat internet los. Is geen drama. Dat stond op mij stappenplan, er was gewoon nog geen rijpe tijd. Die tijd is nu. Ik moet hier zware werken verrichten omdat ze onze gezondheid welwillend in gevaar brengen. Het is dan ook niet wijs me hierbinnen nog online te engageren als ik irl aan iets anders ga bouwen. 

Het is goed geweest. De lessen zijn geleerd en heeft geen zin daarin te delen met medemensen. Dat vertraagt en draagt niets bij. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Neen ik laat internet los. Is geen drama. Dat stond op mij stappenplan, er was gewoon nog geen rijpe tijd. Die tijd is nu. Ik moet hier zware werken verrichten omdat ze onze gezondheid welwillend in gevaar brengen. Het is dan ook niet wijs me hierbinnen nog online te engageren als ik irl aan iets anders ga bouwen. 

Het is goed geweest. De lessen zijn geleerd en heeft geen zin daarin te delen met medemensen. Dat vertraagt en draagt niets bij. 

Succes ermee. Ik blijf van mening dat de mensen die er voor zorgen dat het virus verspreid wordt het grootste aandeel leveren voor de genezing ervan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Succes ermee. Ik blijf van mening dat de mensen die er voor zorgen dat het virus verspreid wordt het grootste aandeel leveren voor de genezing ervan.

En ik blijf erbij dat de koppen moeten rollen van wetenschappers en,politici,die lobbyden in belang van hun economie. Dat virus circuleerde al voor Chinees nieuwjaar he. En ze trekken voor een virus als dit al sedert 2003 aan de alarmbel. 

Gaan jullie maar met die moordenaars en wijs mensen als mij maar terecht. Misschien zie ik dat verkeerd, maar ik hoef er ook niet meer achter te komen. 

Er is een grote verandering op komst en ik ga ze niet afwachten maar mee in vorm gieten. Wat een ander er ook van moge denken.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid