Spring naar bijdragen

Zijn dit echt demonen in mensen?


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Plume:

Dat kun je leren inzien en begrijpen indien je het onderwijs van Christus Jezus serieus zou nemen, in plaats van de bijbel te gebruiken als een wapen om andere mensen met je eigen overtuigingen om de oren te slaan.

M.a.w: dat is mijn interpretatie versus jouw interpretatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 144
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daarom waarschuwen ook veel mensen voor de JG sekte en de misstanden. Het grappige is dat diezelfde JG me dus blijkbaar voor egoïst uitmaken als ik het niet zou doen. modbreak Trajecto: Of dat

Kijk eens aan , wat een voorbeeld van liefde en geborgenheid weer. Het verschil tussen ons is dat zo'n bedreiging mij niets doet. Het geeft wel aan waarom predikers zo fanatiek ; in feite denken z

Het filmpje is afkomstig van https://christsforgivenessministries.org/ Die hebben als doel Kortom de zoveelste fundamentalistische stroming die in een christelijke wereld hun eigen waarhei

7 minuten geleden zei Dat beloof ik:

M.a.w: dat is mijn interpretatie versus jouw interpretatie.

Nee. Het onderwijs van Christus omtrent de geestelijke levenshouding staat gewoon in andere gedeelten van de bijbel.  Die laten aan duidelijkheid niets te wensen over en komen in feite in alle grote religies met elkaar overeen. Monniken, mystici en mindfulness leraren spreken allemaal over hetzelfde. Het is dezelfde geesteshouding die die zeepkistpreker op zijn kist doet roepen, die de trapper doet trappen.  Ze hebben het beiden niet van elkaar door. Daarom: onwetend. Vanuit een helikopter view is het lachwekkend. Bijzonder dat uit zoiets stupides hele wereldoorlogen voortkomen. Het gekkenhuis dat wereld heet.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei nikie90:

Logisch voel je je beledigt als je bijvoorbeeld overspel pleegt en iemand zegt dat het een zonde is in de bijbel. Maar jij wilt dan blijkbaar liever dat dit niet verkondigt word tot diegene en dat hij zich wellicht kan bekeren.

Nee, dat is niet wat er daar plaatsvindt. Een stelletje evangelisten beledigt Jan-en-Alleman, waarna jij suggereert dat men zich beledigd voelt omdat men wordt geconfronteerd met de bijbel ?

bewerkt door Chaim
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Plume:

Dat kun je leren inzien en begrijpen indien je het onderwijs van Christus Jezus serieus zou nemen, in plaats van de bijbel te gebruiken als een wapen om andere mensen met je eigen overtuigingen om de oren te slaan. Jezus onderwees de mensen  niet voor niets omtrent hun gedachten en gevoelsleven.  En ook dat kun je gewoon in de bijbel lezen. Maar dan moet je wel eerst lang genoeg je aantijgingen staken, voordat het tot je door kan dringen.

Even niet te snel van onderwerpen veranderen.

Toon dan aan waar jij dat in de bijbel in leest of begrepen hebt in te lezen waaruit blijkt dat duivels uit eigen gecreëerde manifestaties komen.

48 minuten geleden zei thom:

Ik bedoel er dit mee; als het Woord gebracht moet worden, wordt daarmee dan de Bijbel bedoeld?

Als de onderstaande tekst gelezen wordt, is dat dan Bijbelteksten verkondigen áán een ander, of is het de bedoeling het Koninkrijk Gods, de innerlijke werking van de Geest uit te dragen, doorheen de Zoon.

Joh. 17

8 Want de woorden, die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik hun gegeven, en zij hebben ze ontvangen, en zij hebben waarlijk bekend, dat Ik van U uitgegaan ben, en hebben geloofd, dat Gij Mij gezonden hebt.
9 Ik bid voor hen; Ik bid niet voor de wereld, maar voor degenen, die Gij Mij gegeven hebt, want zij zijn Uw.
10 En al het Mijne is Uw, en het Uwe is Mijn; en Ik ben in hen verheerlijkt.

18 Gelijkerwijs Gij Mij gezonden hebt in de wereld, alzo heb Ik hen ook in de wereld gezonden.
19 En Ik heilige Mijzelven voor hen, opdat ook zij geheiligd mogen zijn in waarheid.
20 En Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor degenen, die door hun woord in Mij geloven zullen.

Is het veroordelen van het leven, van elk leven dat je toespreekt, de manier om het Koninkrijk Gods te verkondigen. 

Wat is het Koninkrijk Gods verkondigen anders dan datgene bereiken wat het Woord kan horen. Het is niets anders dan voorbij het uiterlijk en de persoonlijkheid kijken, en wekken wat van Hem is, door Hem. (Zij waren van U..)

Lucas 4 43 Maar Hij zeide tot hen: Ik moet ook anderen steden het Evangelie van het Koninkrijk Gods verkondigen; want daartoe ben Ik uitgezonden.

 

 

Hoe kan je het Koninkrijk aan mensen verkondigen? 

1 uur geleden zei Chaim:

Nee, dat is niet wat er daar plaatsvindt. Een stelletje evangelisten beledigt Jan-en-Alleman, waarna jij suggereert dat men zich beledigd voelt omdat men wordt geconfronteerd met de bijbel ?

Wat ervaar je precies als beledigend? Dat het gezegd wordt of dat het in de bijbel staat? Of het beledigd je niet als het in de bijbel staat maar je voelt je beledigd zodra iemand het erover heeft? 

3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het is inderdaad absurd om 'zomaar' iemand te trappen.

Het is absurd om iemand zijn krukje onder hem vandaan te trappen terwijl hij hier op staat. Het is niet overdreven want het is een gevaarlijke situatie. Als je dit doet op de werkvloer kun je gelijk je ontslag indienen. 

 

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei thom:

Precies.

Dat kan alleen door datgene wat uit het Koninkrijk is; 

 

 

Ik denk niet dat die vers een juiste kijk geeft op prediking. Ik denk niet Paulus daar iets bedoeld wat met prediken te maken heeft. Hij zegt daar dat de mensen die dmv zijn prediking in Jezus geloven alsnog Jezus toebehoren

Of anders zie ik graag een video van je tegemoet waarvan je denkt dat daar wel volgens jou op een correcte manier gepredikt word. 

 

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei nikie90:

Wat ervaar je precies als beledigend? Dat het gezegd wordt of dat het in de bijbel staat?

Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen beledigd zijn als ze beledigd worden -- als ze plompverloren ten laste gelegd wordt dat het leugenaars zijn, dat lesbische vrouwen mannenhaters zijn en zijn bezeten door een demoon en eveneens dat dit juist plaatsvindt bij een gebouw met een regenboogvlag. Geen goede reclame voor het christendom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

 

Is het veroordelen van het leven, van elk leven dat je toespreekt, de manier om het Koninkrijk Gods te verkondigen. 

Wat is het Koninkrijk Gods verkondigen anders dan datgene bereiken wat het Woord kan horen. Het is niets anders dan voorbij het uiterlijk en de persoonlijkheid kijken, en wekken wat van Hem is, door Hem. (Zij waren van U..)

Lucas 4 43 Maar Hij zeide tot hen: Ik moet ook anderen steden het Evangelie van het Koninkrijk Gods verkondigen; want daartoe ben Ik uitgezonden.

 

 

Zo is dat. Jezus liet zich niet tot rechter bombarderen door de Joden. En hij laat zich ook niet postuum tot rechter bombarderen door de christenen. De Heilige Geest overtuigt van zonde in de mens in wie Hij gewekt is. En dit niet ter veroordeling maar als contrast met het licht van het Koninkrijk. Dat is heel wat anders dan het napraten van een prediker en het roeptoeteren van bijbelteksten.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

Als de straat predikers dan fout zitten en jullie gelijk hebben wie kan dan een video delen waar volgens jullie correct gepredikt word?

32 minuten geleden zei thom:

Ik denk dat de tekst wel de juiste kijk geeft. ?

 

Waarom werden onder de apostelen dan sommige vermoord als zij slechts dat predikten? Het lijkt mij meer aannemelijk dat zij op z'n minst juist net zo dik gedrukt predikten als deze straat predikers dat doen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Plume:

Zo is dat. Jezus liet zich niet tot rechter bombarderen door de Joden. En hij laat zich ook niet postuum tot rechter bombarderen door de christenen. De Heilige Geest overtuigt van zonde in de mens in wie Hij gewekt is. En dit niet ter veroordeling maar als contrast met het licht van het Koninkrijk. Dat is heel wat anders dan het napraten van een prediker en het roeptoeteren van bijbelteksten.

Ik wacht nog steeds waar jij in leest waar demonen zelf gecreëerde manifestaties van de mens zijn. Maar dat dan ter zijde. 

Waarom heb je zoveel moeite als straat predikers bijbelteksten roeptoeteren? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei nikie90:

Als de straat predikers dan fout zitten en jullie gelijk hebben wie kan dan een video delen waar volgens jullie correct gepredikt word?

Gewoon respectvol gelijkwaardig het gesprek aangaan zonder zaken op te dringen, zoals bijv. onderstaand gesprek van een pastoor met een rabbi. Dan gaan beiden naar huis met waardering voor elkaar -- ook al zijn beiden het niet met elkaar eens. Door de ander te benaderen als een waardig mens, groei je naar elkaar toe en creëer je de mogelijkheid om wederzijds gedachten uit te blijven wisselen. Dat geeft mensen de grootste kans een weloverwogen keuze te maken. Al zal ik het niet snel met hun standpunten eens zijn, laten ze beiden wel een goede indruk na en dat motiveert om daadwerkelijk serieus over hun geloofsbeleving en boodschap na te denken.  

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei nikie90:

Ik wacht nog steeds waar jij in leest waar demonen zelf gecreëerde manifestaties van de mens zijn. Maar dat dan ter zijde. 

Zoals ik al zei, ga eerst maar eens bestuderen wat Jezus onderwezen heeft over de juiste geesteshouding ten aanzien van het leven en de mensen om je heen.  Voor die tijd heeft het naar mijn visie geen enkele zin wat dan ook “uit te leggen”.  Ga de stilte in, bestudeer enkel nog maar wat Jezus heeft gezegd ten aanzien van de juiste geesteshouding in je leven.  Dat kun je gewoon lezen in je bijbel en dat kun je zelf opzoeken.  Koop jezelf een blauwletterversie van Het Boek , of als Engels je voorkeur staal is de Red letter edition, en bestudeer eerst eens goed wat Jezus zelf zei, dus de directe rede van hem zelf. Volg dat radicaal na, dan ben je daar een hele tijd zoet mee.  En kijk daarna nog maar eens naar die filmpjes en wat de mensen je daarover aangeven. 

Citaat

Waarom heb je zoveel moeite als straat predikers bijbelteksten roeptoeteren? 

Ik heb er geen moeite mee, zoals ik ook geen moeite heb met de man die het voetstuk onder hem vandaan haalt.  Mijn hart bloedt dan enkel in stilte, inwendig, voor Jezus. Die heeft met die schelle cimbalen niks uit te staan.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Chaim:

Gewoon respectvol gelijkwaardig het gesprek aangaan zonder zaken op te dringen, zoals bijv. onderstaand gesprek van een pastoor met een rabbi. Dan gaan beiden naar huis met waardering voor elkaar -- ook al zijn beiden het niet met elkaar eens. Door de ander te benaderen als een waardig mens, groei je naar elkaar toe en creëer je de mogelijkheid om wederzijds gedachten uit te blijven wisselen. Dat geeft mensen de grootste kans een weloverwogen keuze te maken. Al zal ik het niet snel met hun standpunten eens zijn, laten ze beiden wel een goede indruk na en dat motiveert om daadwerkelijk serieus over hun geloofsbeleving en boodschap na te denken.  

 

Dus het verkondigden en onderscheiden tussen wat zonde is dat mag niet zodra het iemand beledigd? Een prediker mag dus niet zeggen dat homoseksualiteit of diefstal, overspel e.d. zondes zijn? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei nikie90:

Dus het verkondigden en onderscheiden tussen wat zonde is dat mag niet zodra het iemand beledigd? Een prediker mag dus niet zeggen dat homoseksualiteit of diefstal, overspel e.d. zondes zijn? 

In zijn kerk mag alles, want daar komen mensen die daarvoor kiezen, maar als ie het op het marktplein ongevraagd gaat staan omroepen, is dat haatzaaien.  Net zoals het haat zaaien zou zijn als moslims op het marktplein gaan staan omroepen dat christenen afgoden dienaren zijn.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Plume:

Zoals ik al zei, ga eerst maar eens bestuderen wat Jezus onderwezen heeft over de juiste geesteshouding ten aanzien van het leven en de mensen om je heen.  Voor die tijd heeft het naar mijn visie geen enkele zin wat dan ook “uit te leggen”.  Ga de stilte in, bestudeer enkel nog maar wat Jezus heeft gezegd ten aanzien van de juiste geesteshouding in je leven.  Dat kun je gewoon lezen in je bijbel en dat kun je zelf opzoeken.  Koop jezelf een blauwletterversie van Het Boek , of als Engels je voorkeur staal is de Red letter edition, en bestudeer eerst eens goed wat Jezus zelf zei, dus de directe rede van hem zelf. Volg dat radicaal na, dan ben je daar een hele tijd zoet mee.  En kijk daarna nog maar eens naar die filmpjes en wat de mensen je daarover aangeven. 

Ik heb er geen moeite mee, zoals ik ook geen moeite heb met de man die het voetstuk onder hem vandaan haalt.  Mijn hart bloedt dan enkel in stilte, inwendig, voor Jezus. Die heeft met die schelle cimbalen niks uit te staan.

Maar waarom kan je het zelf niet even de moeite nemen om jezelf uit te leggen en hierbij de verzen in kwestie te citeren? Als je de bijbel gebruikt bij je redenering dan kan ik er tenminste wat mee in plaats van dat ik klakkeloos je maar moet geloven op basis van je woord. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei nikie90:

Maar waarom kan je het zelf niet even de moeite nemen om jezelf uit te leggen en hierbij de verzen in kwestie te citeren? Als je de bijbel gebruikt bij je redenering dan kan ik er tenminste wat mee in plaats van dat ik klakkeloos je maar moet geloven op basis van je woord. 

Omdat alleen het Zijne verstaat wat Hij zegt. Het heeft geen zin met jouw lagere natuur te praten. Door de stilte in te gaan en tot je te laten spreken wat Hij zegt in je bijbel, kom je tot levensheiliging. En van daaruit versta je Hem.  Je moet niets klakkeloos geloven. Daar gaat het juist om. Ga maar ondervinden in persoonlijke relatie. Daar is veel meer /iets Anders voor nodig dan met teksten smijten.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei thom:

Omdat de duisternis het Licht haat. Deze natuur wil overleven, dat is de natuur. En niets meer simpel dan het Licht elimineren door de mond te snoeren.

En dat is dus exact wat ik zie in die video's. 

10 minuten geleden zei Plume:

 Daar is veel meer /iets Anders voor nodig dan met teksten smijten.

16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is;

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei nikie90:

En dat is dus exact wat ik zie in die video's. 

16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is;

 

Inderdaad. Dus zeer zeker het onderwijs van Jezus zelf in de directe rede. De gedeelten dus waarin Hij Jou aanspreekt op je levenshouding en je de weg wijst naar het Koninkrijk in jou.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Plume:

Inderdaad. Dus zeer zeker het onderwijs van Jezus zelf in de directe rede. De gedeelten dus waarin Hij Jou aanspreekt op je levenshouding en je de weg wijst naar het Koninkrijk in jou.

Maar ik vraag jou om jezelf uit te leggen waaruit je hebt opgenomen dat demonen zelf gecreëerde manifestaties van de mens zijn. Je zegt dat je dit begrijpend gelezen hebt in de bijbel, maar je niet met teksten wilt smijten.

Nu zeg je opeens inderdaad, de geschriften zijn goed voor onderwijzing. Dan vraag ik nogmaals waaruit je hebt opgenomen in de bijbel waaruit blijkt dat demonen zelf gecreëerde manifestaties van de mens zijn en vraag je hierbij de geschriften te gebruiken. Dit vraag ik zodat ik of ervan kan leren als je gelijk hebt of definitief kan concluderen wat je zegt niet klopt en dus niet hoef aan te nemen. Meer niet. 

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei nikie90:

Maar ik vraag jou om jezelf uit te leggen waaruit je hebt opgenomen dat demonen zelf gecreëerde manifestaties van de mens zijn. Je zegt dat je dit begrijpend gelezen hebt in de bijbel, maar je niet met teksten wilt smijten.

Nu zeg je opeens inderdaad, de geschriften zijn goed voor onderwijzing. Dan vraag ik nogmaals waaruit je hebt opgenomen in de bijbel waaruit blijkt dat demonen zelf gecreëerde manifestaties van de mens zijn en vraag je hierbij de geschriften te gebruiken. Dit vraag ik zodat ik of ervan kan leren als je gelijk hebt of definitief kan concluderen wat je zegt niet klopt en dus niet hoef aan te nemen. Meer niet. 

Zolang je niet opvolgt wat ik je aanwees, kun je helemaal niets beoordelen want blijf je de buitenkant poetsen ipv de binnenkant, en blijf je in de buitenwereld tegenkomen wat in je binnenwereld leeft. De prediker die trapt naar de mensen op dat plein wordt het voetstuk onder hem uit getrapt. 

Wat logisch is als je goed bestudeert wat Jezus je leert ten aanzien van je levenshouding. 

En vanuit diezelfde levenshouding met teksten blijven smijten, blijven twisten, brengt geen vernieuwing, geen verandering in je denken. Hier zul je het wat mijn antwoord betreft mee moeten doen.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Plume:

Zolang je niet opvolgt wat ik je aanwees, kun je helemaal niets beoordelen want blijf je de buitenkant poetsen ipv de binnenkant, en blijf je in de buitenwereld tegenkomen wat in je binnenwereld leeft. De prediker die trapt naar de mensen op dat plein wordt het voetstuk onder hem uit getrapt. 

Wat logisch is als je goed bestudeert wat Jezus je leert ten aanzien van je levenshouding. 

En vanuit diezelfde levenshouding met teksten blijven smijten, brengt geen vernieuwing, geen verandering.

Ik zal wel nogmaals eens met een tekst smijten.

12 Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei nikie90:

Ik zal wel nogmaals eens met een tekst smijten.

12 Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij.

Dan heb je de verkeerde voor je, want a) ik ben geen vrouw, b) niemand wil hier over jou heersen, en c) Jezus heeft dit niet gezegd. 

Doe wat je niet laten kunt.  Doch er is je antwoord gegeven op je vraag en hoe je dat kunt toetsen. En dat is niet door mensen voor van alles en nog wat uit te maken.

Noch door twistziekte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-2-2020 om 20:41 zei Bastiaan73:

Je ziet bij meer dan één van dergelijke figuren overduidelijk een gebrek aan mensenkennis, inlevingsvermogen en tact. Ze geloven misschien dat ze 'moeten prediken' maar ze hebben te weinig zelfreflectie om in te zien dat ze daar eigenlijk helemaal niet goed in zijn.

 

Ja. Wat er duidelijk uit wordt is dat niet de Zoon in de omstanders gewekt wordt maar de lagere natuur. Dezelfde lagere natuur als die waaruit de prediker staat te roepen op dat plein.  Die man is helemaal niet geschikt voor prediking en zoals Thom ook in andere bewoordingen aangeeft richt hij zich tot het verkeerde publiek. Dat toont eigenlijk al aan dat hij niet voor dat werk geschikt is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei nikie90:

Dus het verkondigden en onderscheiden tussen wat zonde is dat mag niet zodra het iemand beledigd? Een prediker mag dus niet zeggen dat homoseksualiteit of diefstal, overspel e.d. zondes zijn? 

Dat klopt. Vrijheid vsn godsdienst houdt op bij het plegen van strafbare feiten.  Het zou gek zijn als dat niet zo was. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei nikie90:

Als de straat predikers dan fout zitten en jullie gelijk hebben wie kan dan een video delen waar volgens jullie correct gepredikt word?

Waarom werden onder de apostelen dan sommige vermoord als zij slechts dat predikten? Het lijkt mij meer aannemelijk dat zij op z'n minst juist net zo dik gedrukt predikten als deze straat predikers dat doen. 

Misschien heb je wel een sterk punt en gelijk op een zekere hoogte. Waar anders zouden we Marcus in ons evangelie plaatsen?

Er zijn duistere krachten aan het werk die uiterst georganiseerd en verspreid over de wereld zijn. De slang, weet je wel? Misschien zijn deze mensen niet meteen bezeten door een entiteit, maar onder hypnose van de slang. Dit door muziek, cultuurgedreven beelden, ... De erfzonde onzichtbaar maken, denken dat geen God als moreel kompas nodig hebben, misdaad zonder straf, regeringen bestaande uit leugenaars met geslepen tong, dieven, ... 

Ik heb die slang en haar invloed eens onder aandacht willen brengen, toen kocht ze mij om :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei thom:

Het is de strijd die er is, die ontstaat, wanneer het Licht de mens raakt, waar dit Licht bij de ene die het Licht zoekt, de ommekeer brengt, en bij de ander die niets begrijpt van het Licht, het verzet ontstaat, of de vlucht genomen wordt. Joh.1

Men beledigt de ander en beschuldigt de ander er vervolgens van beledigd te zijn omdat deze het ''Licht'' niet zou begrijpen. Het is nou juist de achterliggende arrogantie die tegen de borst stuit: ik mag jou beledigen om hetgeen ik geloof, en indien jij je beledigt voelt, dan is dat omdat ik geloof dat jij niets begrijpt van het Licht waarin ik geloof. De arrogantie druipt ervan af.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid