Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Op 17-2-2020 om 17:11 zei Plume:
Op 17-2-2020 om 15:25 zei sjako:

Ben je getrouwd? Anders pleeg je net zo goed immoraliteit. 

En jij? Immers zegt dat oude testament waarop je je vaak baseert “gaat heen en vermenigvuldigt u”?

Hele goede.
Wat @sjako hier doet is @Kaasjeskruid verwijten dat die zich niet aan Sjako's morele regels houdt. 
Het heeft weinig te maken met respect voor elkaar.

Regel 1 van de richtlijnen:

Citaat

Respect voor je medegebruikers. Ook als je het niet met iemand eens bent, laat je de ander in zijn/haar waarde. Discriminatie, Godslastering, schelden en doodsbedreigingen zijn absoluut uit den boze en zullen serieus worden aangepakt

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 75
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Opmerkelijk, ik ken alleen verhalen waarin hij ze onvoorwaardelijk accepteert.  Neem bv Lukas 7. Daarin komt ze aan het voeteneinde staan, wast zijn voeten met haar tranen, kust zijn voeten, droogt

Als je iemand uit medemenselijkheid wil waarschuwen, wordt meestal een andere toon gebruikt dan 'Je pleegt immoraliteit'. Dat is verwijtend, veroordelend en terechtwijzend. 

De intimiteit die deze vrouw probeert te bewerkstelligen komt mij over als hoererij, waar ze flink voor wordt betaald dmv reclamegelden die ze genereert door iedereen die er naar kijkt (volgers, hoe m

14 minuten geleden zei sjako:
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Hele goede.
Wat @sjako hier doet is @Kaasjeskruid verwijten dat die zich niet aan Sjako's morele regels houdt. 
Het heeft weinig te maken met respect voor elkaar.

Welnee, het is gewoon waarschuwen. Medemenselijkheid.

Als je iemand uit medemenselijkheid wil waarschuwen, wordt meestal een andere toon gebruikt dan 'Je pleegt immoraliteit'.
Dat is verwijtend, veroordelend en terechtwijzend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als je iemand uit medemenselijkheid wil waarschuwen, wordt meestal een andere toon gebruikt dan 'Je pleegt immoraliteit'.
Dat is verwijtend, veroordelend en terechtwijzend. 

Als iemand immoraliteit verwijt terwijl hij hetzelf ook doet, is zo'n opmerking op zijn plaats lijkt me. Misschien is de persoon het zich niet bewust.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het hierin met Sjako eens. Kaasjeskruid oordeelt over een vrouw die met video's op YouTube geld probeert te verdienen en noemt haar een hoer. Terwijl het hele verdienmodel van YouTube zo werkt. Dan is elke videomaker die met YouTube geld genereert in de 'logica' van Kaasjeskruid dus een hoer. Vervolgens meldt Kaasjeskruid dat hij een vriendin heeft. Prima, leuk voor hem maar iemand die bij wijze van spreken met de Statenvertaling in de hand over anderen meent te mogen oordelen, is dan niet consequent, als ze aan sex doen zonder getrouwd te zijn. 1 Korintiërs 7:9.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Precies de reden waarom ik me niets aantrek van je redeneren. Mensen genoeg...

Proficiat met uw lief he :) Misschien zijn jullie al samen voor ik lid werd en wist ik dat niet. Zoneen, bij deze mijn felicitaties. 

Het beste medicijn tegen misantropie is een vrouw, geloof mij.

3 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik ben het hierin met Sjako eens. Kaasjeskruid oordeelt over een vrouw die met video's op YouTube geld probeert te verdienen en noemt haar een hoer. Terwijl het hele verdienmodel van YouTube zo werkt. Dan is elke videomaker die met YouTube geld genereert in de 'logica' van Kaasjeskruid dus een hoer. Vervolgens meldt Kaasjeskruid dat hij een vriendin heeft. Prima, leuk voor hem maar iemand die bij wijze van spreken met de Statenvertaling in de hand over anderen meent te mogen oordelen, is dan niet consequent, als ze aan sex doen zonder getrouwd te zijn. 1 Korintiërs 7:9.

Ik ben het toch meer met Kaasjekruid eens. Beetje onnozel doen in de camera, b... do the dishes and make some food ofzo...

bewerkt door Fundamenteel
Dishes
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben het toch meer met Kaasjekruid eens. Beetje onnozel doen in de camera, b... do the dishes and make some food ofzo...

Dus je hebt een hekel aan moslims maar je eigen vrouwtje moet onderdanig zijn? Hypocriet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Bastiaan73:

Dus je hebt een hekel aan moslims maar je eigen vrouwtje moet onderdanig zijn? Hypocriet.

Ik had het niet over mijn vrouw, maar dat mens op youtube. Het was trouwens al lachend bedoeld, kzou er niet te neig op vastpinnen. ;)

Ik vind de vergelijking met een hoer niet ver van de waarheid af, zulke mensen worden beter huisvrouw van een fundamentele conservatieve man. Kwestie van tuchtigen en domesticatie. Laten voelen wie voor wie geschapen is, katissjjj

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik had het niet over mijn vrouw, maar dat mens op youtube. Het was trouwens al lachend bedoeld, kzou er niet te neig op vastpinnen. ;)

Ik vind de vergelijking met een hoer niet ver van de waarheid af, zulke mensen worden beter huisvrouw van een fundamentele conservatieve man. Kwestie van tuchtigen en domesticatie. Laten voelen wie voor wie geschapen is, katissjjj

De aap komt naar boven en de ware aard uit de mouw. Tenenschreiend en ten hemel krommend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Bastiaan73:

De aap komt naar boven en de ware aard uit de mouw. Tenenschreiend en ten hemel krommend.

Ja nu ben ik exposed jegens 1 ieder die satire vreemd is. 

Gij kent mijn vrouw niet, ttc een beetje. Die laat zich niet doen zuh ;-) En ware ik niet zo excentriek, ze was al lang bij een ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Prima, leuk voor hem maar iemand die bij wijze van spreken met de Statenvertaling in de hand over anderen meent te mogen oordelen, is dan niet consequent, als ze aan sex doen zonder getrouwd te zijn. 1 Korintiërs 7:9.

1 Korinten 7, dat is toch dat hoofdstuk waarin Paulus schrijft dat hij voor de ongehuwden geen voorschrift van de Heer heeft?.......... 
Kijk, Bastiaan, een vers aanhalen is mooi, maar vergeet de rest van het hoofdstuk niet. Vooral als daar iets heel anders staat.

3 uur geleden zei sjako:
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als je iemand uit medemenselijkheid wil waarschuwen, wordt meestal een andere toon gebruikt dan 'Je pleegt immoraliteit'.
Dat is verwijtend, veroordelend en terechtwijzend. 

Als iemand immoraliteit verwijt terwijl hij hetzelf ook doet, is zo'n opmerking op zijn plaats lijkt me. Misschien is de persoon het zich niet bewust.

Jij was je in ieder geval wel bewust van wat je schreef.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Dat beloof ik:

1 Korinten 7, dat is toch dat hoofdstuk waarin Paulus schrijft dat hij voor de ongehuwden geen voorschrift van de Heer heeft?.......... 

1 Korintiërs 7:

7 Ik zou wel willen, dat alle mensen waren, zoals ikzelf. Doch iedereen heeft van God zijn bijzondere gave, de een deze, de ander die.
8 Maar tot de ongehuwden en de weduwen zeg ik: Het is goed voor hen, indien zij blijven, zoals ik.
9 Indien zij zich echter niet kunnen beheersen, laten zij dan trouwen. Want het is beter te trouwen dan van begeerte te branden.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bastiaan73:

1 Korintiërs 7:

7 Ik zou wel willen, dat alle mensen waren, zoals ikzelf. Doch iedereen heeft van God zijn bijzondere gave, de een deze, de ander die.
8 Maar tot de ongehuwden en de weduwen zeg ik: Het is goed voor hen, indien zij blijven, zoals ik.
9 Indien zij zich echter niet kunnen beheersen, laten zij dan trouwen. Want het is beter te trouwen dan van begeerte te branden.

nu vers 25 ook nog?

Link naar bericht
Deel via andere websites

We dienen de Schrift ook in haar tijd te lezen. Mensen trouwden toen al in hun puberteit he. Nu is er onderwijs dat voor velen tot mid 20 kan duren als ze doctoreren. 

Wat is anno 2020 het verschil tussen trouwen en elkaar trouw zweren in een vaste relatie? 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

We dienen de Schrift ook in haar tijd te lezen. Mensen trouwden toen al in hun puberteit he. Nu is er onderwijs dat voor velen tot mid 20 kan duren als ze doctoreren. 

Wat is anno 2020 het verschil tussen trouwen en elkaar trouw zweren in een vaste relatie? Ik wil ik voor God trouwen, maar zij is niet gelovig. Wat moet ik doen? Ze kloppen met de bijbel?

Wil zij ook trouwen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Bastiaan73:
13 uur geleden zei Dat beloof ik:

nu vers 25 ook nog?

Wat is je puntje DBI?

Dat schreef ik hiervoor al, waarom hou jij je van de domme :

13 uur geleden zei Dat beloof ik:
15 uur geleden zei Bastiaan73:

Prima, leuk voor hem maar iemand die bij wijze van spreken met de Statenvertaling in de hand over anderen meent te mogen oordelen, is dan niet consequent, als ze aan sex doen zonder getrouwd te zijn. 1 Korintiërs 7:9.

1 Korinten 7, dat is toch dat hoofdstuk waarin Paulus schrijft dat hij voor de ongehuwden geen voorschrift van de Heer heeft?.......... 
Kijk, Bastiaan, een vers aanhalen is mooi, maar vergeet de rest van het hoofdstuk niet. Vooral als daar iets heel anders staat.

 

12 uur geleden zei Bastiaan73:

Reiki: heeft het een bepaald bereiki?

Onder mensen die er voor open staan wel. 
Daarom hoor je vaak over dat soort zaken dat je er wel open voor moet staan, of soortgelijke beweringen.Ja, dat zijn open deuren.

13 uur geleden zei Fundamenteel:

Wat is anno 2020 het verschil tussen trouwen en elkaar trouw zweren in een vaste relatie? 

De ceremonie er om heen. Inhoudelijk is het hetzelfde: je belooft elkaar trouw.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Dat beloof ik:

De ceremonie er om heen. Inhoudelijk is het hetzelfde: je belooft elkaar trouw.

Als kind romantiseerde ik zulke zaken. De realiteit is altijd anders dan hoe het in mijn hoofd beleefd wordt. Daarom toch maar alles simpel houden en beide handen kussen met wat ik heb. Less is more.

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat schreef ik hiervoor al, waarom hou jij je van de domme :

14 uur geleden zei Dat beloof ik:
15 uur geleden zei Bastiaan73:

Prima, leuk voor hem maar iemand die bij wijze van spreken met de Statenvertaling in de hand over anderen meent te mogen oordelen, is dan niet consequent, als ze aan sex doen zonder getrouwd te zijn. 1 Korintiërs 7:9.

1 Korinten 7, dat is toch dat hoofdstuk waarin Paulus schrijft dat hij voor de ongehuwden geen voorschrift van de Heer heeft?.......... 
Kijk, Bastiaan, een vers aanhalen is mooi, maar vergeet de rest van het hoofdstuk niet. Vooral als daar iets heel anders staat.

 

Ik hou me niet van de domme, ik ben blijkbaar dommer dan jij. Wat staat er volgens jou in vers 25 en wat heeft het voor betekenis?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik hou me niet van de domme, ik ben blijkbaar dommer dan jij. Wat staat er volgens jou in vers 25 en wat heeft het voor betekenis?

Dat hij voor de ongehuwden geen voorschriften van de Heer heeft. 
En dat betekent dat hij voor de ongehuwden geen voorschriften van de Heer heeft.

Dat schreef ik omdat jij iemand het kwalijk nam dat hij hij zijn vriendin nam zonder te zijn getrouwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat hij voor de ongehuwden geen voorschriften van de Heer heeft. 
En dat betekent dat hij voor de ongehuwden geen voorschriften van de Heer heeft.

 Dat schreef ik omdat jij iemand het kwalijk nam dat hij hij zijn vriendin nam zonder te zijn getrouwd.

Hebreeën 13:4 Iedereen moet het huwelijk als kostbaar bezien en het huwelijksbed moet rein blijven, want God zal overspelige en seksueel immorele mensen oordelen.   

1Kor 7:36

Maar als iemand denkt dat hij zich ongepast gedraagt als hij ongehuwd blijft, en als hij voorbij de bloei van de jeugd is, dan moet het volgende gebeuren: Laat hij doen wat hij wil, hij zondigt niet. Laten ze trouwen.  37 Maar als iemand in zijn hart vastbesloten is en niet de behoefte voelt, maar zichzelf onder controle heeft en in zijn hart de beslissing heeft genomen ongehuwd te blijven, dan doet hij daar goed aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid