Spring naar bijdragen

Geloven tegen beter weten in


Aanbevolen berichten

Op 29-2-2020 om 09:38 zei sjako:

De Bijbel is niet geschreven als een wetenschappelijk boek. Het is vaak poëtisch beschreven, maar strikt genomen gaat het niet tegen de wetenschap in, integendeel zelfs. Zoals ook de scheppingsdagen. De volgorde van scheppingsdaden zoals beschreven is vanuit het perspectief van een fictief persoon geschreven. Natuurlijk was eerst de zon geschapen en toen pas het licht bijv. Maar door een dik wolkendek kon je de zon en maan nog niet zien.

Grappige interpretatie. Dus volgens jou klopt het niet wat er Genesis 1 staat.
Interessant. 
Dat van dat perspectief en wolkendek is leuk gevonden, dat was ik nog nergens tegen gekomen.
Waar staat precies?

....

Kijk, dit is uiteraard wel wat sarcastisch bedoeld van mij.
Want we weten allebeii dat wat je hier schrijft nergens in de Bijbel is terug te vinden. Het is, zoals bijna altijd, gewoon weer zelf verzonnen.
Het gaat lijnrecht in tegen andere zaken die je over de Bijbel beweert, zoals 'altijd waar', 'nooit tegenstrijdig'.
Ik vraag me alleen af hoe het toch komt dat je oprecht denkt dat mensen met dit soort argumentaties mee gaan.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Natuurlijk was eerst de zon geschapen en toen pas het licht bijv.

Dat staat er niet, grappig hoe je ongeloof het wint hier alsof God afhankelijk is van een bron. @sjako schreef dit citaat hierboven

9 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Grappige interpretatie. Dus volgens jou klopt het niet wat er Genesis 1 staat.
Interessant. 

 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Grappige interpretatie. Dus volgens jou klopt het niet wat er Genesis 1 staat.
Interessant. 

Het is geschreven zoadat mensen het kunnen begrijpen vanuit aards perspectief. Genesis begint al met te zeggen dat de planeet zelf er al was. De aarde was woest en leeg. Een planeet draait om zijn ster. Dus is het niet meer dan logisch 

 

4 minuten geleden zei Thinkfree:

Welke schepping? Openbaringen heeft het over de nieuwe schepping en dat is hij, of 8n hem mogelijk.

Niet in dat vers hoor. Trouwens in de evangeliën en de brieven van Paulus en zelfs OT laten allemaal zien dat Jezus een begin heeft gekend.

Openbaring 3:14 Schrijf aan de engel van de gemeente in Laodice̱a: Dit zegt de Amen, de trouwe en ware getuige, het begin van de schepping door God:  

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Niet in dat vers hoor. Trouwens in de evangeliën en de brieven van Paulus en zelfs OT laten allemaal zien dat Jezus een begin heeft gekend.

In vleselijke vorm uiteraard.

7 minuten geleden zei sjako:

Openbaring 3:14 Schrijf aan de engel van de gemeente in Laodice̱a: Dit zegt de Amen, de trouwe en ware getuige, het begin van de schepping door God:  

Hij schrijft aan de herboren mensen die in Christus zijn herschapen, die dat mogelijk gemaakt heeft voor hun.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:
25 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Grappige interpretatie. Dus volgens jou klopt het niet wat er Genesis 1 staat.
Interessant. 

Het is geschreven zoadat mensen het kunnen begrijpen vanuit aards perspectief. Genesis begint al met te zeggen dat de planeet zelf er al was. De aarde was woest en leeg. Een planeet draait om zijn ster. Dus is het niet meer dan logisch 

Fascinerend om te zien dat je het ene moment hier zegt dat de Bijbel en wetenschap elkaar niet tegenspreken, en het andere moment een zin hierboven produceert, terwijl in Genesis duidelijk staat dat na de aarde pas op dag 4 de andere hemellichamen zijn geschapen om seizoenen aan te geven en licht te verschaffen.
Het gaat lijnrecht in tegen andere zaken die je over de Bijbel beweert, zoals 'altijd waar', 'nooit tegenstrijdig'.
Ik vraag me alleen af hoe het toch komt dat je oprecht denkt dat mensen met dit soort argumentaties mee gaan. 
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Plume:

Christus is het beginsel waarin de schepping bestaat.  Joh.1.

Zo zou ik het ook gezegd kunnen hebben. En toch geloof ik niet dat we dan hetzelfde bedoelen. Weet je, mensen die (de Jood) Jezus van Nazareth liefhebben en proberen te volgen hebben natuurlijk niet zoveel "kennis" als gnostici maar ze weten wel dat je niet tegelijk Jezus kunt liefhebben en het Joodse volk en de God van Israël minachten. En dat lijkt toch wel een opvallend gevolg van die ten onrechte zo genoemde kennis te zijn.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Willempie:

Zo zou ik het ook gezegd kunnen hebben. En toch geloof ik niet dat we dan hetzelfde bedoelen. Weet je, mensen die (de Jood) Jezus van Nazareth liefhebben en proberen te volgen hebben natuurlijk niet zoveel "kennis" als gnostici maar ze weten wel dat je niet tegelijk Jezus kunt liefhebben en het Joodse volk en de God van Israël minachten. En dat lijkt toch wel een opvallend gevolg van die ten onrechte zo genoemde kennis te zijn.

Ah de antisemitisme troefkaart. De constatering dat Jezus zelf niemand anders dan rabbijnen uit het orthodoxe jodendom adderengebroed noemde als minachting benoemen. Net zo kritisch zijn op Israël als op elk ander volk idem dito.

De adorering van Trump en het jodendom heeft niets met Christus te maken. Zijn Koninkrijk is niet van deze wereld. Het is over de gehele aarde verspreid.  In Christus is geen Jood en geen Griek.
 

Thomas logos 3 Jezus sprak: "Als uw leiders zeggen: ziet, het Koninkrijk is in de hemel, dan zullen de vogelen des velds u voorgaan. Als zij zeggen: het is in de zee, dan zullen de vissen u voorgaan. Maar het Koninkrijk is binnen in u en buiten u."
Als gij uzelf zult kennen, dan zult gij gekend worden, en gij zult beseffen dat gij zonen van de levende Vader zijt. Als gij uzelf echter niet zult kennen, dan zijt gij in armoede, en gij zijt zelf die armoede."

logos 4 Jezus sprak: "De grijsaard zal in zijn dagen niet aarzelen, een klein kind van 7 dagen naar de plaats des levens te vragen, en hij zal leven. Want vele eersten zullen de laatsten worden. En zij zullen één worden."

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-3-2020 om 13:21 zei Willempie:

Zo zou ik het ook gezegd kunnen hebben. En toch geloof ik niet dat we dan hetzelfde bedoelen. Weet je, mensen die (de Jood) Jezus van Nazareth liefhebben en proberen te volgen hebben natuurlijk niet zoveel "kennis" als gnostici maar ze weten wel dat je niet tegelijk Jezus kunt liefhebben en het Joodse volk en de God van Israël minachten. En dat lijkt toch wel een opvallend gevolg van die ten onrechte zo genoemde kennis te zijn.

 

Op 1-3-2020 om 13:35 zei Plume:

Ah de antisemitisme troefkaart. De constatering dat Jezus zelf niemand anders dan rabbijnen uit het orthodoxe jodendom adderengebroed noemde als minachting benoemen. Net zo kritisch zijn op Israël als op elk ander volk idem dito.

De adorering van Trump en het jodendom heeft niets met Christus te maken. Zijn Koninkrijk is niet van deze wereld. Het is over de gehele aarde verspreid.  In Christus is geen Jood en geen Griek.
 

Thomas logos 3 Jezus sprak: "Als uw leiders zeggen: ziet, het Koninkrijk is in de hemel, dan zullen de vogelen des velds u voorgaan. Als zij zeggen: het is in de zee, dan zullen de vissen u voorgaan. Maar het Koninkrijk is binnen in u en buiten u."
Als gij uzelf zult kennen, dan zult gij gekend worden, en gij zult beseffen dat gij zonen van de levende Vader zijt. Als gij uzelf echter niet zult kennen, dan zijt gij in armoede, en gij zijt zelf die armoede."

logos 4 Jezus sprak: "De grijsaard zal in zijn dagen niet aarzelen, een klein kind van 7 dagen naar de plaats des levens te vragen, en hij zal leven. Want vele eersten zullen de laatsten worden. En zij zullen één worden."

 

@Willempie

Ik doe simpelweg niet mee aan de misleiding van een deel van het christendom om de mensen te onderwerpen aan het jodendom.

2 Petrus 2, 20 En als zij die zich door hun kennis van onze Heer en redder Jezus Christus hebben losgemaakt van het vuil van de wereld, daar weer in verstrikt raken en er opnieuw door worden beheerst, zijn ze er erger aan toe dan voorheen. 21 Het was beter voor hen geweest de weg van de rechtvaardigheid nooit gekend te hebben dan die weg wel te kennen, en zich vervolgens af te wenden van het heilige gebod dat hun is overgeleverd. 22 Op hen is het spreekwoord 'Een hond keert terug naar zijn eigen braaksel' volledig van toepassing, of 'Een gewassen zeug rolt al snel weer door de modder'.

 

 

Laat deze voormalige orthodoxe Jood het met bijbel en al verhelderen:

 

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

De Amerikaanse vice-president Mike Pence stelt antizionisme nu gelijk aan antisemitisme. Was de opdracht in de Schrift nu het Evangelie te brengen aan iedereen in de wereld , of was het om de Joden naar Israël te jagen? 

En christenen geven geld voor de herbouw van de tempel waarvan Christus uitdrukkelijk heeft gezegd dat die vernietigd zou worden. Christenen geven geld voor offerdieren.

Websites en platforms van mensen die kritiek uiten op Israël worden gedemonetiseerd, wat wil zeggen dat ze geen inkomsten meer mogen verkrijgen via (giften op of reclame op) hun YouTube kanaal. 
 

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Plume:

De Amerikaanse vice-president Mike Pence stelt antizionisme nu gelijk aan antisemitisme. Was de opdracht in de Schrift nu het Evangelie te brengen aan iedereen in de wereld , of was het om de Joden naar Israël te jagen? 

En christenen geven geld voor de herbouw van de tempel waarvan Christus uitdrukkelijk heeft gezegd dat die vernietigd zou worden. Christenen geven geld voor offerdieren.

Websites en platforms van mensen die kritiek uiten op Israël worden gedemonetiseerd, wat wil zeggen dat ze geen inkomsten meer mogen verkrijgen via (giften op of reclame op) hun YouTube kanaal. 
 

 

Politieke correctheid he. Dat kan ook omgedraaid worden zoals nu het geval is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Politieke correctheid he. Dat kan ook omgedraaid worden zoals nu het geval is. 

Wat bedoel je met omgedraaid?  Alle valsheid komt toch uit dezelfde koker?  Niks omgedraaid, enkel meer van hetzelfde.

Bijbels gezien is de verwachting dat de antichrist een Jood zal zijn uit de stam Dan te onderbouwen. Zie bijvoorbeeld: 

https://biblehub.com/library/pink/the_antichrist/i_the_antichrist_will_be.htm

 

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

Genesis 49:16-17 (SV)

Dan zal zijn volk richten, als een der stammen Israëls.

Dan zal een slang zijn aan de weg, een adderslang naast het pad, bijtende de verzenen van het paard, dat zijn rijder achterover valt.

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid