Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei sjako:

De eerste mens was Adam de laatste Adam is Jezus en die kreeg een geestelijk lichaam. Hij kon daarom door afgesloten deuren etc. Wat voor soort lichaam wij krijgen is niet helemaal duidelijk, maar zal anders zijn dan een lichaam wat geschikt is voor de hemel. 1Kor 15:38 gaat daarover

Maar God geeft er een lichaam aan zoals hij het heeft gewild. Hij geeft aan elk van de zaden zijn eigen lichaam.  39 Niet alle vlees is hetzelfde vlees, maar er is verschil tussen dat van mensen, dat van vee, dat van vogels en dat van vissen.  40 En er zijn hemelse lichamen en aardse lichamen, maar de pracht van de hemelse lichamen verschilt van die van de aardse lichamen.  41 De pracht van de zon verschilt van die van de maan, en de pracht van de sterren is weer anders. De ene ster verschilt zelfs in pracht van de andere.

Let erop dat Paulus het hier heeft over de opstanding. Er zijn dus twee soorten opstandingslichamen, hemelse en aardse. Allebei zijn ze prachtig, maar ze verschillen zoals ook sterren kunnen verschillen. Het één is niet mooier of beter, ze verschillen.

In de NCV staat het volgende commentaar bij 1 Kor. 15:44 :

Concordant Commentaar op het NT door A.E. Knoch

Onze huidige lichamen reageren op de ziel, of zintuigen. Zij zoeken naar lichamelijk comfort en bevrediging en plezier. Ze reageren niet op geestelijke zaken. De ziel is niet een apart wezen, het is het gevolg van de combinatie van lichaam en geest. Adam werd uit de grond gemaakt. Toen de levensadem in hem werd geblazen, werd hij een levende ziel. Hij kon voelen, zien, horen, ruiken. Hij werd zich bewust van zaken om zich heen. Dat is het lichaam dat we nu hebben. We worden gedomineerd door onze zintuigen. In de opstanding zullen onze lichamen reageren op onze geest. Lichamelijke gevoelens zullen plaats maken voor geestelijke waarnemingen.

Bron: http://www.schriftwoord.nl/bijbel/NT/1Korinte/1korinte15.htm#

En dit bij Filippenzen 3:20:

Concordant Commentaar op het NT door A.E. Knoch

Ons burgerschap, of vrijlating, in tegenstelling tot dat van Israël, is in de hemelen. Wij hebben geen politieke voorrechten waar de soevereiniteit van onze Heer werd verworpen. Maar we hebben zeer veel hoop, zowel politiek als lichamelijk. We zullen heersen met Christus in de hemelse gebieden, en dit lichaam van vernedering zal omgevormd worden om overeen te komen met Zijn heerlijke lichaam. Hij komt als Redder!

Bron: http://www.schriftwoord.nl/bijbel/NT/Filippensen/Filippensen3.htm

Er wordt daar overigens ook verwezen naar het uitgebreide artikel http://www.hetbestenieuws.nl/artikelen/Essex/essex_ecclesia_deel3.htm

Hoe kijk jij hier tegenaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 357
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mooi gezegd. 100% mee eens. Dit zou nog kunnen worden aangevuld met het volgende. Het beest uit de aarde van Openbaring 13 vertoont alle kenmerken van 'de koning' uit Daniël 11:36-40. Lees dat gedeelt

@sjako jouw woorden heb ik even vet gemaakt. Desid en ik hebben aangetoond dat de meeste moderne vertalingen dus niet doen wat jij beweert. Of anders geformuleerd: dat deze moderne vertalingen wél het

Nee, want er staat 'Ik ben'. Moderne vertalingen doen het als volgt: NBG 1951: Eer Abraham was, ben Ik.  GNB: voordat Abraham er was, was ik er: ik ben. WV: van voordat Abraham werd geb

Posted Images

4 uur geleden zei Bastiaan73:

Onze huidige lichamen reageren op de ziel, of zintuigen.

Ik weet niet precies hoe ze nu dit bedoelen. Een eindje verder beschrijven ze de ziel als een gevolg van lichaam en geest (ruach = levensadem). Het is dus wat ik altijd al gezegd heb ziel = lichaam + levensadem. Gaat de persoon dood, dan gaat de levensadem weer terug naar God. Zowel mens als dier heeft dezelfde levensadem. Het is als het ware de levenskracht in stand gehouden door de ademhaling. Toen Adem de levensadem werd ingeblazen werd hij een levende ziel. In het begin was deze ziel, Adam, volmaakt. Hij kon directe omgang hebben met Jehovah. Helaas heeft de mens gezondigd en is hij steeds verder komen te staan van de volmaaktheid en zal dus steeds minder het geestelijke zoeken en steeds meer gericht zijn op genoegens. Een geestelijk mens is gericht op geestelijke zaken, maar zelfs Paulus gaf toe dat hij nog steeds problemen had met zijn vleselijke neigingen. Ieder mens zondigt, geen een uitgezonderd. Het loon wat de zonde betaald is de dood, dus in principe verdienen we allemaal de dood. En juist daar komt Christus in beeld. Door het loskoopoffer wat Hij heeft gebracht is de balans weer in evenwicht. Voorwaarde is wel dat we in Hem geloven, Zijn rol in het verlossingswerk van God. 

Filippenzen 3:20 was gericht aan gezalfde Christenen. Het was dus gericht op Christenen die samen met Jezus gaan regeren vanuit de hemel. Maar die raad die Paulus gaf geldt ook voor Christenen met een aardse hoop. We hebben dezelfde God en dezelfde wetten. Gezalfden zullen hetzelfde soort lichaam krijgen als Jezus heeft gekregen. Dus van een andere schoonheid als die van aardse.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Bastiaan73:

Waar baseer je dat op en bestaan er volgens jou ook ongezalfde christenen?

We gaan nu wel off-topic, maar de meerderheid van alle christenen zijn ongezalfd. Dat wilt niet zeggen dat ze geen leiding krijgen van de heilige Geest, maar dat hun eindbestemming anders is, namelijk de hemel om met Christus te regeren. Dat het echt om regeren gaat blijkt ook wel wat Jezus tegen zijn discipelen vertelde.  Zij weten dat 100% zeker. Als je ook maar een beetje twijfelt of je gezalfd bent dan ben je dat hoogstwaarschijnlijk niet. Dat zijn de uitverkorenen waar de Bijbel over spreekt. De uitverkiezing is geldig voor gezalfden, anders was prediken ook niet nodig. 

Dat het echt om regeren gaat blijkt uit Mat 19:28 Jezus zei tot hen: „Voorwaar, ik zeg U: In de herschepping,* wanneer de Zoon des mensen plaats neemt op zijn glorierijke troon, zult GIJ die mij zijt gevolgd, ook zelf op twaalf tronen zitten en de twaalf stammen van I̱sraël oordelen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Nu kun je de interpretatie van Openbaring ook downloaden als pdf-bestand onder de naam 'Blijde boodschap van Christus' Openbaring' https://yadi.sk/d/Sykb41pJ1vERag  

Maar het exporteren naar de pdf-bestand is niet zo perfect gelukt als ik verwachtte, maar alles is leesbaar. Daarom kun je het ook als word-bestand downloaden https://yadi.sk/d/ykqNScjRQWbdkQ . Ook heb ik extra afbeeldingen toegevoegd. 

 

bewerkt door Modestus
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 7 months later...

Ik heb Openbaring ook voorgelezen voor YouTube. Ik lees niet uitstekend, maar het beter dan niets. Daar vind je ook prachtige illustraties en beschrijving met hyperlink naar de Bijbeltekst om mee te lezen.

 

Zie ook playlist met voorlezing van Mattheüs evangelie.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Modestus:

Ik lees niet uitstekend, maar het beter dan niets.

En bewering die klopt. Maar,  YouTube loopt over van teksten en uitleg van dit boek. Er is dus wel degelijk iets. Een heleboel iets zelfs.  Waarom dan toch zoiets doen in een taal die je nog niet goed kan uitspreken? 

Ik heb nu hetzelfde gevoel als een buitenstaander, die ziet hoe een vader lovend is over de tekening van zijn kleine kind. Natuurlijk is die vader daar heel erg lovend over. Maar als buitenstaander, objectief kijkend, weet je dat de tekening een goedbedoelde poging is van een beginner, maar niet meer dan dat. 
Het opmerkelijke is nu dat jij het op youtube zet en kennelijk denkt in een behoefte te voorzien ( 'beter dan niets') 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 11 months later...
Op 28-2-2020 om 20:57 zei Modestus:

Nu ziet Johannes het tweede beest, dat deze keer uit de aarde opkomt. Hij heeft, net als een lam, twee horens. De spraak van het beest verraadt zijn oorsprong en doel: hij "sprak als de draak", dat wil zeggen, als de satan. Hij fungeert dus als de gevolmachtigde van het eerste beest-antichrist, staat volledig in dienst van hem, van wie hij ook zijn macht krijgt. Later zal Johannes dit tweede beest een valse profeet noemen (16:13; 19:20; 20:10). De profeet is immers de mond van God die namens God spreekt. Hier spreekt het tweede beest in plaats van het eerste beest, hij is de mond van deze valse god. Hij zet al zijn kracht in om de aarde, en die daarin wonen, af te dwingen het eerste beest te  aanbidden als een godheid.

Mooi gezegd. 100% mee eens. Dit zou nog kunnen worden aangevuld met het volgende. Het beest uit de aarde van Openbaring 13 vertoont alle kenmerken van 'de koning' uit Daniël 11:36-40. Lees dat gedeelte maar eens het leg het maar eens naast Openbaring 13. Meer over het beest uit de aarde lees je hier

https://hijkomtmetdewolken.nl/toekomst/3c-beest-u-d-aarde

Uiteindelijk zal Christus triomferen over alle 'beesten', die in de nabije toekomst de volledige mensheid naar het leven staan en alle menselijke vrijheid volledig teniet doen. Het is het Romeinse rijk in haar slotfase, zoals in deze discussie zo treffend is aangegeven door Modestus. Zie voor een video op de muziek van 'pirates of the caribbean':

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid