Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 357
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mooi gezegd. 100% mee eens. Dit zou nog kunnen worden aangevuld met het volgende. Het beest uit de aarde van Openbaring 13 vertoont alle kenmerken van 'de koning' uit Daniël 11:36-40. Lees dat gedeelt

@sjako jouw woorden heb ik even vet gemaakt. Desid en ik hebben aangetoond dat de meeste moderne vertalingen dus niet doen wat jij beweert. Of anders geformuleerd: dat deze moderne vertalingen wél het

Nee, want er staat 'Ik ben'. Moderne vertalingen doen het als volgt: NBG 1951: Eer Abraham was, ben Ik.  GNB: voordat Abraham er was, was ik er: ik ben. WV: van voordat Abraham werd geb

Posted Images

16 minuten geleden zei thom:

Het is het begin van een reis. Maar je kunt het onbegrijpelijk maken inderdaad.

Als de aap uit de mouw komt, ben je ook in de aap gelogeerd. Ergo, begin eenvoudig bij optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen en je eindigt bij verwarrende stelsels van halve waarheden die op zich gevoed worden door een systeem dat berust op beperkte rationaliteit. De allerlaatste blunder die je voor jezelf dan nog kan bedenken is hierover integere hulpvragen stellen aan de GGZ, omdat je op het absurde idee was gekomen dat je lotgenoten er misschien ook een beetje last van zouden kunnen hebben. En nu zijn de experten in de war, of toch nergens meer te vinden, omdat klanten hulpvragen hebben op basis van hun herstelonderzoek dat ze plichtsgetrouw hebben uitgevoerd op basis van de richtlijnen van diezelfde experten, hoezo? Als de aap uit de mouw komt, ben je ook in de aap gelogeerd, jezelf nog belachelijker maken, een dodelijke levenskunst. En over wat precies gaat het nu?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

En over wat precies gaat het nu?

Er zit een link bij, die je aan kunt klikken. Het gaat over een reis die de mens kan maken, als een reis van de ziel door de vele levenservaringen heen, en het begint met het nemen van de 1e poort; de poort van de wil om de wereld te willen veranderen.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei thom:

Er zit een link bij, die jullie aan kunnen klikken. Het gaat over een reis die de mens kan maken, en het begint met de 1e poort.

Het meest mysterieuze van epistemologische obstakels is dat ze niet opgelost kunnen worden door ze te blijven hanteren, wat natuurlijk pas lastig wordt wanneer we niet eens weten over welke obstakels het nu precies gaat. Het neveneffect is dat we de poort niet eens kunnen zien, ondanks ze wagenwijd open staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:
19 minuten geleden zei thom:

Er zit een link bij, die jullie aan kunnen klikken. Het gaat over een reis die de mens kan maken, en het begint met de 1e poort.

Het meest mysterieuze van epistemologische obstakels is dat ze niet opgelost kunnen worden door ze te blijven hanteren, wat natuurlijk pas lastig wordt wanneer we niet eens weten over welke obstakels het nu precies gaat. Het neveneffect is dat we de poort niet eens kunnen zien, ondanks ze wagenwijd open staat.

Ik heb mijn reactie enigszins aangepast. Het is een verhaal, dat gewoon gelezen kan worden, en begint in wezen met het nemen van de 1e poort. Het gaat om de reis, en het nemen van de poorten. Dat is de strekking van het verhaal en van het leven.

Wanneer het voor jou al onmogelijk lijkt, om het verhaaltje te kunnen lezen en begrijpen, dan wens ik je een etage hoger in de topics, en ga daar maar weer fijn onbegrijpelijk wezen.

Oh ja, het 1e poortje zou mogelijk jouw item kunnen zijn, en begrijp dat het een obstakel is om die te willen nemen. Dus gooi er inderdaad maar wat mysterieuze en epistemologische obstakels voor, om in je onbegrepenheid te kunnen blijven wentelen.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei thom:

Ik heb mijn reactie enigszins aangepast. Het is een verhaal, dat gewoon gelezen kan worden, en begint in wezen met het nemen van de 1e poort. Het gaat om de reis, en het nemen van de poorten. Dat is de strekking van het verhaal en van het leven. Wanneer het voor jou al onmogelijk lijkt, om het verhaaltje te kunnen lezen en begrijpen, dan wens ik je een etage hoger in de topics, en ga daar maar weer fijn onbegrijpelijk wezen. Oh ja, het 1e poortje zou mogelijk jouw item kunnen zijn, en begrijp dat het een obstakel is om die te willen nemen. Dus gooi er inderdaad maar wat mysterieuze en epistemologische obstakels voor, om in je onbegrepenheid te kunnen blijven wentelen.

Noem ze anders maar even op, ga wel even zitten dan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

De poort staat vandaag wagenwijd open, tenzij we een aantal kleine obstakels vergeten. 

Ja.

57 minuten geleden zei thom:

Het is het begin van een reis. Maar je kunt het onbegrijpelijk maken inderdaad.

Mooi beschreven.

TTC wijst (o.a.) op het begin van die reis. Die poort is in het hart.   Migranten willen vernietigen, tegen vlees en bloed willen strijden, blokkeert die poort. Wijzen we Fundamenteel daarop, krijgen we enkel scheldkanonnades. Wekken we zijn nieuwsgierigheid met vagere bewoordingen, is hij afgeleid van richting radicalisering en andere grofheden , behoudt  de mogelijkheid zelf een en ander te ont-dekken en opent zich mogelijk die poort (verder). Of, indien die eerste poort reeds was gepasseerd, wordt de innerlijke integratie gefaciliteerd.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Noem ze anders maar even op, ga wel even zitten dan. 

Het zijn jouw bijdragen, jouw gecreëerde aanloop met obstakels, om het verhaal van de poorten niet te hoeven lezen, en te onderzoeken.

 

17 minuten geleden zei TTC:

Het meest mysterieuze van epistemologische obstakels is dat ze niet opgelost kunnen worden door ze te blijven hanteren, wat natuurlijk pas lastig wordt wanneer we niet eens weten over welke obstakels het nu precies gaat. Het neveneffect is dat we de poort niet eens kunnen zien, ondanks ze wagenwijd open staat.

Het is een neveneffect wat je zelf neergezet hebt.

7 minuten geleden zei TTC:

Noem ze anders maar even op, ga wel even zitten dan. 

Precies, noem ze maar op TTC, maar ik wil ze niet lezen. Doe het in stilte alstublieft.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:

Het zijn jouw bijdragen, jouw gecreëerde aanloop met obstakels, om het verhaal van de poorten niet te hoeven lezen, en te onderzoeken.

Die obstakels zitten in onze hersenen om op die manier de realiteit vorm te geven, zo kan jij poorten verzinnen binnen het spel van bewustzijn. Ergo, als die obstakels in onze hersenen hersteld worden, dan is er ook geen poort meer. Maar ik ben blij dat je verlicht bent, zo zien we de duisternis beter. 

5 minuten geleden zei thom:

Precies, noem ze maar op TTC, maar ik wil ze niet lezen. Doe het in stilte alstublieft.

Dat zou te gemakkelijk worden, we zullen in stilte bidden, geen probleem. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei thom:

Doe het in stilte alstublieft.

Vanuit het hart werken en meer verbondenheid realiseren, ook hierin heb ik me onwaarschijnlijk vergist door hulpvragen te stellen over dat wat het tegengestelde lijkt te cultiveren. Op deze manier komen we tot allerhande prachtige studiewerken die enkel bedoeld zijn om een verklaring te geven waarom je hier beter geen hulpvragen kan over stellen. Verder weet ik niet of iemand ook de bijhorende pijn kan voelen, ik hoop oprecht van niet, zoiets wens je immers niemand toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:
19 uur geleden zei thom:

Precies, noem ze maar op TTC, maar ik wil ze niet lezen.

Bij angst voor vrijheid zijn er verschillende afweermechanismen mogelijk,

Precies, wat ik al eerder schreef; je blijven wentelen in het eigen gecreëerde onbegrip; de mens begrijpt mij niet, (maar dat wil ik ook niet).

Want je zal náákt staan.. brr.

 

19 uur geleden zei TTC:
19 uur geleden zei thom:

Het zijn jouw bijdragen, jouw gecreëerde aanloop met obstakels, om het verhaal van de poorten niet te hoeven lezen, en te onderzoeken.

Die obstakels zitten in onze hersenen om op die manier de realiteit vorm te geven,

 

20 uur geleden zei thom:

Oh ja, het 1e poortje zou mogelijk jouw item kunnen zijn, en begrijp dat het een obstakel is om die te willen nemen. Dus gooi er inderdaad maar wat mysterieuze en epistemologische obstakels voor, om in je onbegrepenheid te kunnen blijven wentelen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-3-2020 om 20:40 zei Plume:

Dode letters hebben ook geen zin.

Die 'dode letters' staan er niet voor niets. Je kan op die manier elke onzin bedenken die er maar is. 

Op 15-3-2020 om 19:55 zei Willempie:

Je liegt. Ik heb niet beweerd dat er geen zalving bestaat. Ik heb je gevraagd waar in de Bijbel staat dat de 144.000 "gezalfden" zijn. Dat staat er dus niet. En ik zie ernaar uit als je inderdaad onderscheid gaat maken tussen verzegeling en zalving. Ik weet dat je nu weer moet gaan zoeken in de literatuur van het WTG. Ik wens je veel succes. Zelf weet ik het antwoord al want de literatuur van het WTG lezen kan ik ook.

Laten we nu niet op deze toon gaan. De 144.000 gaan samen met Christus als koningen en priesters regeren (Openbaring 5:10; Openbaring 20:4; Mattheus 19:28). Om als koning te mogen dienen moet je gezalfd worden (elke koning werd door een profeet of priester van Jehovah gezalfd in het OT). Johannes en Paulus geven meerdere keren aan dat er sprake is van een zalving dmv heilige Geest. De link met zalving en als koning regeren met Christus is dan niet zo moeilijk te leggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei sjako:

Die 'dode letters' staan er niet voor niets. Je kan op die manier elke onzin bedenken die er maar is. 

Klopt. Zoals het wachttorengenootschap. Met haar ideologie over 144000 aanhangers. En haar vele vele bijverzonnen leer.  In plaats van 1 Wet die Jezus gaf. 1    Een kleine greep uit de bijverzonnen wetten en regels: https://wachttorenkijker.wimdegoeij.nl/regels-en-wetten-voor-jehova-getuigen/

Openbaring 22:18 

Ik verklaar tegenover eenieder die de profetie van dit boek hoort: als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek beschreven zijn; en als iemand iets afneemt van wat in het boek van deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen van de levensboom en van de heilige stad, zoals die in dit boek beschreven zijn.

 

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Laten we nu niet op deze toon gaan.

Lieg dan niet en verdraai mijn woorden niet. Dan hoef ik jou daar ook niet op aan te spreken.

 

2 uur geleden zei sjako:

De 144.000 gaan samen met Christus als koningen en priesters regeren (Openbaring 5:10; Openbaring 20:4; Mattheus 19:28).

Staat er niet. Eigen invulling van het WTG.

 

2 uur geleden zei sjako:

Om als koning te mogen dienen moet je gezalfd worden (elke koning werd door een profeet of priester van Jehovah gezalfd in het OT). Johannes en Paulus geven meerdere keren aan dat er sprake is van een zalving dmv heilige Geest. De link met zalving en als koning regeren met Christus is dan niet zo moeilijk te leggen.

Nogmaals: Er staat niet dat die 144.000 gezalfd worden maar dat ze verzegeld worden. De zalving met of door de Heilige Geest geldt alle volgelingen van Jezus, alle leden van de Kerk. De apostelen spreken alle gelovigen aan en niet een beperkte elitegroep. Jullie dwalen zeer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoofdstuk 17. De hoer op het beest.

iJyTPqUSLcP0-c9o9b25zETnqATfQiSdTwbMgn-7 

Judgement-of-Babylon-the-Great-Book-of-R

In de hoofdstukken 17 en 18 wordt gesproken over de val van Babylon. Hoofdstuk 17 is een van de moeilijkste in de Openbaring. Het dient als inleiding op de verkondiging van het oordeel over Babylon, dat wil zeggen over Rome (hoofdstuk 18).

Citaat

1 En een uit de zeven engelen, die de zeven fiolen hadden, kwam en sprak met mij, en zeide tot mij: Kom herwaarts, ik zal u tonen het oordeel der grote hoer, die daar zit op vele wateren; 2 Met welke de koningen der aarde gehoereerd hebben, en die de aarde bewonen zijn dronken geworden van den wijn harer hoererij. 3 En hij bracht mij weg in een woestijn, in den geest...

Een van de engelen met schalen verschijnt, die dit visioen aan Johannes zal onthullen en zal helpen bij haar interpretatie. Een nieuw visioen moet plaats vinden in de woestijn waarin de Engel Johannes leidt. Dit gebeurt 'in de Geest', dat wil zeggen, Johannes is ondergedompeld in een extatisch geestvervoering waarin hij ruimtelijke beweging ervaart. Een engel leidt hem de woestijn in om hem 'het oordeel over de grote hoer' te tonen. Opmerkelijk is dat in een ander geval, waarin ook sprake is van één van de engelen met schalen, Johannes door een engel opgevoerd wordt naar een hoge berg om het hemelse Jeruzalem te zien (21: 10). Verschillende plaatsen van deze openbaringen duiden op de tegenstelling tussen de grote hoer (Babylon) op aarde en de bruid van het Lam (Jeruzalem) in de hemel. Woestijn symboliseert verlatenheid door God.

Uit wat volgt leren we dat 'grote hoer' 'grote Babylon' betekent, dat wil zeggen Rome. In het Oude Testament worden heidense en aan God ongehoorzame steden herhaaldelijk beschreven als hoeren. Zo profeet Nahum beschrijft Nineveh als hij spreekt over de talloze hoererijen van een wellustige vrouw die knap is en bedreven in tovenarij (Nahum 3: 4), en de profeet Jesaja noemt de stad Tyrus een hoer (Jes. 23: 16-17). Zelfs Jeruzalem kan een hoer worden genoemd: "Hoe is de getrouwe hoofdstad een hoer geworden?", klaagt de profeet Jesaja (Jes. 1:21). En de profeet Ezechiël bestrafte Jeruzalem met zeer kleurrijke woorden: "Maar gij hebt vertrouwd op uw schoonheid, en hebt gehoereerd vanwege uw naam; ja, hebt uw hoererijen uitgestort aan een ieder, die voorbijging; voor hem was zij" (Ezechiël 16:15). Hier wordt hoererij overal opgevat als heidendom, afgoderij als verraad tegen de ene en ware God. Rome brengt op het verkeerde pad de koningen van de aarde, dat wil zeggen de heersers van afhankelijke staten en alle inwoners van de aarde. Het beeld van de 'hoer die op de vele wateren zit' is afkomstig uit Jeremia 51:13, waar gesproken wordt over de stad Babylon aan de rivier de Eufraat en haar  zijtakken. Dit past natuurlijk niet bij de geografische positie van Rome; deze eigenschap dient slechts als een symbolische vereenzelviging van Rome en het goddeloze Babylon.

Citaat

en ik zag een vrouw, zittende op een scharlaken rood beest, dat vol was van namen der gods lastering, en had zeven hoofden en tien hoornen. 4 En de vrouw was bekleed met purper en scharlaken, en versierd met goud, en kostelijk gesteente, en paarlen, en had in hare hand een gouden drinkbeker, vol van gruwelen, en van onreinigheid harer hoererij. 5 En op haar voorhoofd was een naam geschreven, namelijk Verborgenheid; het grote Babylon, de moeder der hoererijen en der gruwelen der aarde.

De vrouw die Johannes zag, stond in direct verband met het beest, dat wil zeggen met het Romeinse rijk, zoals het volgt uit hoofdstuk 13. Ze zit op een beest, zoals het gebruikelijk was om sommige heidense goden uit te beelden. De scharlaken rood kleur van het beest geeft de luxe van het rijk aan, die verpersoonlijkt wordt in de persoon van de vergoddelijkte keizer. Zijn hele verschijning is "vol" met "namen van godslastering", dat wil zeggen de goddelijke titels van keizer. De Romeinse keizer droeg de titel van Sebastos. Dit Griekse woord betekent "de hoogste, vereerde, heilige", dat in het Latijn wordt vertaald als Augustus. Bovendien was de keizer Divus (lat. "Goddelijke"), Deus (lat. "God") en soms "Sóter" (Grieks voor "redder"). Maar de belangrijkste en bekendste titel van de keizer is Dominus (lat. "Heer", in het Grieks "Kyrios"). Maar niemand behalve de ware God heeft het recht om met deze namen te worden genoemd. Van God gestolen, worden deze namen op het beest godslasterlijk. De tekst met een kleine wijziging herhaalt de beschrijving van het beest uit 13: 1. Net als in het begin van hoofdstuk 13 symboliseert het beest de goddeloze en vreeswekkende macht van het Romeinse rijk.

De vrouw was gekleed in purper en scharlaken - koninklijke kleuren van luxe en pracht; ze is versierd met goud, edelstenen en parels. Dit alles duidt op de schittering van de Romeinse beschaving. Ze houdt een gouden beker in haar hand, die gevuld was met 'gruwelen en de onreinheid van haar hoererij'. Vanuit deze kelk bedwelmt de vrouw haar minnaars, dat wil zeggen ze vergiftigt de onderworpen volken met het vergif van afgoderij. En dit is ook het beeld van Babylon, afkomstig uit de profetische boeken uit het Oude Testament. De profeet Jeremia zegt: 'Babel was in de hand van Jahwe als een gouden beker waar de hele aarde zich aan bedronk. Alle volken dronken de wijn en verloren er hun verstand bij' (Jer. 51: 7). In de beschrijving van deze figuur wordt het antagonisme ervan onthuld aan de vrouw in hoofdstuk 12, de vrouw gekleed in de zon, de vrouw die het heilige volk van God symboliseert.

Op het voorhoofd van de vrouw op het beest zit een lint met haar naam. Net zoals Romeinse hoeren linten droegen met hun namen op hun voorhoofd, zo toont deze vrouw in haar naam haar ware wezen op haar voorhoofd, wat echter voor de meesten een 'geheim' is dat alleen zal worden onthuld aan degenen die ingewijd zijn in dit geheim; want niet iedereen kan achter de pracht en praal van het heidense en God-vijandige keizerrijk haar demonische essentie doorzien. De naam (nomen) van de vrouw is "Babylon de Grote". Deze symbolische omslagnaam van Rome ontstond na 70 na Christus eerst in Joodse kringen vanwege de vernietiging van Jeruzalem door Rome. Deze gebeurtenis herinnerde aan de vernietiging van Jeruzalem door Babylon in 587 voor Christus. De benaming van Rome als Babylon werd al snel door christelijke kringen overgenomen (1 Pet. 5:13). De bijnaam (cognomen) die Rome kenmerkt is 'de moeder van hoeren en gruwelen van de aarde'. Hier wordt de Joodse manier van uitdrukken onthuld: Rome is de grootste hoer die er in de wereld is, want de hoofdstad van het rijk wordt beschouwd als de bron van alle afgoderij van de aarde. De omringende wereld leverde voldoende materiaal voor de in de Apocalyps beschreven tafereel. Hier kan men de priesteressen herinneren die zich bezighielden met hoererij in heidense tempels, en zelfs de Romeinse keizerinnen. Zo zou Messalina, de vrouw van keizer Claudius, 's nachts bordelen hebben bezocht, waar ze zich overgaf aan hoererij. Dit wordt levendig beschreven door de Romeinse dichter en satiricus Iuvenalis. Het is niet verwonderlijk dat de Openbaring Rome juist als hoer presenteerde. Ik moet zeggen dat in vergelijking met de beschrijvingen van Rome, die we lezen bij de Romeinse schrijvers, het beeld van Johannes erg gematigd is. Het christendom kwam in zo'n beschaving.

Citaat

6 En ik zag, dat de vrouw dronken was van het bloed der heiligen, en van het bloed der getuigen van Jezus. En ik verwonderde mij, als ik haar zag, met grote verwondering.

Hier noemt Johannes de schuld van Rome, die verantwoordelijk is voor de vervolging van christenen. Het is niet alleen dat Rome vervolgt christenen, maar is 'dronken van het bloed van heiligen en de martelaren'. Dit verwijst naar de vervolging onder Nero en de eigentijdse voor Johannes vervolging onder Domitianus.

De vervolging onder Nero was begonnen in het jaar 64 na de grote brand in Rome. Deze brand woedde een week lang en verwoestte Rome bijna volledig. De inwoners van Rome waren ervan overtuigd dat de brand niet toevallig is ontstaan en dat de stad door de geheime opdracht van Nero in brand is gestoken. Om verdenkingen van zichzelf af te wenden, moest Nero een zondebok vinden en daarvoor koos hij de christelijke gemeenschap van Rome. Dit was de eerste en misschien wel de meest wrede vervolging in de 1e eeuw. Dit is wat de Romeinse historicus Tacitus schreef over deze vervolgingen:

"15.44.1. En deze maatregelen werden al getroffen op grond van rationele overwegingen. Verder zijn er zoenoffers gebracht aan de goden en zijn de Sibyllijnse boeken geraadpleegd en op grond hiervan zijn er smeekbeden gericht tot Vulcanus en Ceres en Proserpina, en de gunst van Iuno werd afgesmeekt door de huismoeders, eerst in het Kapitool, daarna aan de kust van de dichtstbijgelegen zee, met het water waaruit de tempel en het beeld van de godin besprenkeld is; en de pas gehuwde vrouwen vierden sellisternia en nachtwaken.

15.44.2. Maar noch door menselijke middelen, noch door schenkingen van de keizer of verzoeningdiensten voor de goden kon de schande weggenomen worden dat men geloofde dat de brand op bevel was aangestoken. Derhalve heeft Nero, om dit gerucht radicaal uit de weg te ruimen schuldigen verzonnen en met de meest geraffineerde straffen laten boeten; dat waren degenen die, gehaat om hun schanddaden, het volk 'Christenen' noemde.

15.44.3. De man aan wie deze naam ontleend is, Christus, was onder de regering van Tiberius door de landvoogd Pontius Pilatus ter dood gebracht en, hoewel dit verwerpelijke bijgeloof voor het moment onderdrukt was stak het toch weer de kop op, niet alleen in Judea, de bakermat van dit kwaad, maar ook in de stad, waarheen nu eenmaal van alle kanten alle afschuwelijks of schaamteloosheid bijeenkomt en in ere gehouden wordt.

15.44.4. Zodoende zijn eerst degenen die er voor uit kwamen gevangen genomen, vervolgens op hun aanwijzingen een zeer grote menigte die in staat van beschuldiging gesteld werd, niet zozeer aan het aanstichten van de brand als wel aan haat jegens de mensheid. En men bespotte hen bij hun dood door ze, bekleed met de huiden van wilde dieren, om te laten komen, verscheurd door honden of aan het kruis genageld ofwel moesten ze, voor de vuurdood bestemd, bij het vallen van de avond dienen tot verlichting bij nacht.

15.44.5. Nero had zijn eigen tuinen voor dit schouwspel aangeboden en bood circusspelen aan terwijl hij zich in de uitdossing van een wagenmenner mengde onder het volk of werkelijk op een wagen plaats nam. Als gevolg hiervan kwam er medelijden op voor hen die dan wel schuldig waren en de meest ongehoorde straffen verdiend hadden maar die, zo vond men, niet aan het belang van de staat geofferd werden maar aan de wreedheid van één man." Bron.

c300c6a75680750f823967b1dfdea7c7.jpg 

De christenen werden vaak in amfitheaters, zoals het Colosseum in Rome, vermoord door wilde dieren. 

De laatste woorden van deze boodschap herinneren ons aan de "dronkenschap van bloed" waarover Johannes schreef. De vervolging van Nero was nog niet de officiële vervolging van de christelijke kerk als zodanig, aangezien de beschuldiging van een specifieke aard was - voor een misdrijf, voor brandstichting. De vervolging van de Kerk als zodanig, simpelweg vanwege het bestaan ervan, begon 30 jaar na de vervolging van Nero, onder keizer Domitianus, in de jaren waarin het boek van de Apocalyps werd geschreven. Deze vervolgingen duurden tot de 4de eeuw, dat wil zeggen tot het tijdperk van keizer Constantijn.

De boodschap over het visioen van de vrouw eindigt met de beschrijving van de reactie van de kijker, dat wil zeggen Johannes zelf. Zoals we vaak hebben gezien, gebruikt Johannes de bestaande literaire kanonnen. Een van de belangrijkste boeken uit het Oude Testament die hij als model gebruikte, als bron van afbeeldingen en symbolen, is het boek van de profeet Daniël. Als we kijken naar het visioen van de vier dieren en de Mensenzoon die op de wolken komt, zullen we zien dat dit visioen eindigt met een beschrijving van de reactie van Daniël zelf: "Ik, Daniël, verkeerde inwendig in verwarring en de beelden die door mijn hoofd gingen verontrustten mij" (Daniël 7: 15). En zo ook Johannes, die de vrouw op het beest zag, 'verwonderde zich bovenmate'.

Rome - de bakermat van Europese beschaving, die de wereld domineert, en de prefiguratie van de toekomstige antichristelijke rijk:

 

bewerkt door Modestus
Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag iederen,

Het boek der Openbaring bevat veel symbolen en verwijst veel naar de geschriften van de profeten van het oude testament.
Maar het is niet Israël als een Joods volk dat geroepen is om te regeren met de gezalfde van de Heer, maar alle uitverkorenen.
In het openbaring zijn de 144000 de twaalf stamen van Israel maar het zal de uitverkorenen  zijn die met Christus zallen regeren.
Paulus zegt tegen de Filippenzen, en ook de Korintiers en de Tessalonicenzen dat ze zou zalen zijn:
Ik ben ervan overtuigd dat hij (God) die dit goede werk bij u begonnen is, het ook zal voltooien op de dag van Christus.
Voor mij (het is mijn simpele mening) is het duidelijk, ook al staat het misschien niet woord voor woord in de openbaring boek dat de uitverkorenen die geroepen zijn om duizend jaar met Christus te regeren, allemaal gezalfd zullen worden met de Geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom philippodzob, je zit overigens aardig dicht bij de waarheid, de gezalfden of uitverkorene of uitgekozene gaan regeren. Willempie ik ben die 144000 toch echt nergens anders tegengekomen dan in  de Bijbelse verklaring zoals Sjako die weergeeft. Plume het zou beter voor je zijn om geen sites met halve waarheden en hele leugens aan te halen, Wil je dat toch doen haal er dan een punt uit en maak een topic aan. ook de gehele moderatie ziet graag dat je bij de punten blijft waar het omgaat.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei antoon:

Welkom philippodzob, je zit overigens aardig dicht bij de waarheid, de gezalfden of uitverkorene of uitgekozene gaan regeren. Willempie ik ben die 144000 toch echt nergens anders tegengekomen dan in  de Bijbelse verklaring zoals Sjako die weergeeft. Plume het zou beter voor je zijn om geen sites met halve waarheden en hele leugens aan te halen, Wil je dat toch doen haal er dan een punt uit en maak een topic aan. ook de gehele moderatie ziet graag dat je bij de punten blijft waar het omgaat.

Misschien weet jij dat wel Antoon, is de hedendaagse pandemie datgene wat in het boek Openbaring staat? Of is dit gewoon maar een pandemie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei philippodzob:

In het openbaring zijn de 144000 de twaalf stamen van Israel maar het zal de uitverkorenen  zijn die met Christus zallen regeren.

Welkom op het forum. Je zit idd heel dicht bij de waarheid. Ik zal later er nog wat dieper op ingaan, maar dat heeft enige voorbereiding nodig. God heeft altijd gebruik gemaakt van gezalfde personen. In de nieuwe wereld zal dat niet anders zijn. We zitten diep in de laatste dagen dus het is van levensbelang de waarheid goed te begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:

Welkom op het forum. Je zit idd heel dicht bij de waarheid. Ik zal later er nog wat dieper op ingaan, maar dat heeft enige voorbereiding nodig. God heeft altijd gebruik gemaakt van gezalfde personen. In de nieuwe wereld zal dat niet anders zijn. We zitten diep in de laatste dagen dus het is van levensbelang de waarheid goed te begrijpen.

Ik vermoed dat je te maken hebt met een mede-JG. Dan zullen jullie het wel snel eens worden.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid