Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Als lid van de kerk wordt je geacht een bijdrage aan de hemelse economie te doen in de vorm van tienden.

Ik lees ook wel dat je gewoon maar moet geven wat je wilt missen.

Of dat giften aan liefdadigheid en in de kerkcollecte erbij geteld moeten worden.

Of dat het iets is uit het OT maar dat in het NT zelfs nog veel meer dan een tiende van het nettoloon gegeven wordt.

En bij belastingaangifte van giften kan je weer een deel terug krijgen.

Is er misschien iemand met een heldere visie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mijn dominee zei altijd dat we ons meer op barmhartigheid dan offerande moesten focussen. Een tiende is niet meer van deze tijd. Moslims doen in grote lijnen ook niet aan zakaat in het westen omdat ze vinden dat het via de belastingen is geregeld met de sociale zekerheid.

En daar hebben die moslims groot gelijk in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Quest:

En daar hebben die moslims groot gelijk in.

Ze betalen echter het minste belastingen van iedereen en maken het meeste gebruik van de sociale zekerheid. Waar amper 1% moslims inwonen heb je al meteen gigantische problemen. We hebben dat statistisch kunnen volgen bij een land als Zweden, Australië en meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ze betalen echter het minste belastingen van iedereen en maken het meeste gebruik van de sociale zekerheid. Waar amper 1% moslims inwonen heb je al meteen gigantische problemen. We hebben dat statistisch kunnen volgen bij een land als Zweden, Australië en meer.

Onderbouwing met cijfers graag, anders is het alleen maar weer je racistische aard die we horen.

En ik reageerde op dat tiende nu met belastingen en door sociale zekerheid is geregeld. Niet op wie en wat van sociale zekerheid gebruik maken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Quest:

Onderbouwing met cijfers graag, anders is het alleen maar weer je racistische aard die we horen.

En ik reageerde op dat tiende nu met belastingen en door sociale zekerheid is geregeld. Niet op wie en wat van sociale zekerheid gebruik maken. 

Zie naar Australiė en wat de imam of peace bekend maakte? Of ben je daar niet bekend mee? Daar zijn het amper 2,5% en die imam is moeten onderduiken  na wat undercover reportages. 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Australia

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zie naar Australiė en wat de imam of peace bekend maakte? Of ben je daar niet bekend mee? Daar zijn het amper 2,5% en die imam is moeten onderduiken  na wat undercover reportages. 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Australia

Was ik niet helemaal duidelijk? Of ben je echt zo verschrikkelijk onnozel?

19 minuten geleden zei thom:

Is het racisme, als je een systeem bekritiseert?

Nee, alleen als je met niet onderbouwde cijfers komt en elk onderwerp aangrijpt om een bevolkingsgroep aan te vallen. Zonder enige nuance of zelfreflectie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Quest:

Was ik niet helemaal duidelijk? Of ben je echt zo verschrikkelijk onnozel?

Nee, alleen als je met niet onderbouwde cijfers komt en elk onderwerp aangrijpt om een bevolkingsgroep aan te vallen. Zonder enige nuance of zelfreflectie.

Neen dat bent u. Vergeet maar niet dat ge eerdere cijfers ook niet kon samenvatten. In Australië zijn amper 2% moslims en die last begon bij 1%. Net zoals er hier maar 10% moslims zijn maar ze in het gevang meer dan 50% uitmaken. 1 + 1 = 2 en uw achterlijke ad hominems veranderen dat niet neen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei thom:

Precies. Als je het christendom bekritiseert, ben je dan een racist?

Iemand het zwijgen op willen leggen door vrijwel direct met racist aan te komen terwijl het oprukkende systeem bekritiseerd wordt, is eigenaardig.

Waar heb jij het over? Lees het allemaal nog eens door.

Zojuist zei Fundamenteel:

Neen dat bent u. Vergeet maar niet dat ge eerdere cijfers ook niet kon samenvatten. In Australië zijn amper 2% moslims en die last begon bij 1%. Net zoals er hier maar 10% moslims zijn maar ze in het gevang meer dan 50% uitmaken. 1 +  = 2 en uw achterlijke ad hominems veranderen dat niet neen.

Onderbouwde cijfers graag, niet deze uit je duim gezogen of van horen zeggen cijfers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei thom:

Precies. Als je het christendom bekritiseert, ben je dan een racist?

Iemand het zwijgen op willen leggen door vrijwel direct met racist aan te komen terwijl het oprukkende systeem bekritiseerd wordt, is eigenaardig.

aIsof de echte anti semieten hier niet door de mand vielen? Ik schuif geen moslimgeweld voor extreem rechts geweld om het laatste weg te cijferen. Quest en consoorten echter...

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

aIsof de echte anti semieten hier niet door de mand vielen? Ik schuif geen moslimgeweld voor extreem rechts geweld om het laatste weg te cijferen. Quest en consoorten echter...

Waar doe ik dat dan en wie zouden dat nog meer doen dan?

bewerkt door Quest
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Quest:

Waar heb jij het over? Lees het allemaal nog eens door.

Onderbouwde cijfers graag, niet deze uit je duim gezogen of van horen zeggen cijfers.

Is wikipedia en het verhaal dat na undercover beelden buitenlekte niet voldoende?

Waar zijn uw cijfers trouwens die de aanrandingsgolf van rapefugees tegenspraken? Daar in christenvervolging wacht ik uw antwoord nog af. 

Flikker toch op met uw ad hominem leftard gedoe.

1 minuut geleden zei Quest:

Waar doe ik dat dan en wie zouden dat nog meer doen dan?

Topic christenvervolging. Cijfers van Duitsland die je weg wuifde...

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Is wikipedia en het verhaal dat na undercover beelden buitenlekte niet voldoende?

Waar zijn uw cijfers trouwens die de aanrandingsgolf van rapefugees tegenspraken? Daar in christenvervolging wacht ik uw antwoord nog af. 

Flikker toch op met uw ad hominem leftard gedoe.

Topic christenvervolging. Cijfers van Duitsland die je weg wuifde...

Cijfers graag. Niet voorbeelden, cijfers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Quest:

Cijfers graag. Niet voorbeelden, cijfers.

Er staat een cijfer in de wikipedia link. 2,5% moslims veroorzaken zat overlast in een samenleving. Die problemen worden zichtbaar bij 1% en pieken naarmate die populatie toeneemt. Dat gij dat zwart op wit moet hebben bewijst alleen maar hoe onnozel gij daarin zijt. Als je het gemist heb in Australië is dat geen schande, maar verwacht niet dat ik leftards die aan ad hominem doen en na argumentatie gaan lopen verder blijf inlepelen.

Ge kunt discussies op dit niveau niet aan. En als ik dan nog maar negationisme opper gaat uw soort bleiten bij de moderatie.

Flikker op gast :)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Quest:

Tuurlijk moet dat zwart op wit anders weten we niet of we met onderbuik gevoelens te maken hebben of met een probleem en wat de onderliggende oorzaken van dat probleem dan zou kunnen zijn. 

Denkt wat ge wilt. Het is echter miljarden bekend dat waar islam verschijnt er niets dan maatschappelijke problemen ontstaan. Als 10% van uw bevolking quasi 75% van het gevangeniscliënteel is weten de meeste echter genoeg.

Maar ik zal er een topic over openen en daarin dan verduidelijken wat die problemen exact zijn, als ik goesting vind.... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-3-2020 om 13:53 zei Noel2:

Als lid van de kerk wordt je geacht een bijdrage aan de hemelse economie te doen in de vorm van tienden.

Ik lees ook wel dat je gewoon maar moet geven wat je wilt missen.

Of dat giften aan liefdadigheid en in de kerkcollecte erbij geteld moeten worden.

Of dat het iets is uit het OT maar dat in het NT zelfs nog veel meer dan een tiende van het nettoloon gegeven wordt.

En bij belastingaangifte van giften kan je weer een deel terug krijgen.

Is er misschien iemand met een heldere visie?

Het is vrijwillig, wel met een belofte. Het is zelfs een manier waarop God toestaat Hem te testen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-3-2020 om 13:53 zei Noel2:

En bij belastingaangifte van giften kan je weer een deel terug krijgen.

 

Op 4-3-2020 om 18:28 zei Noel2:

Ja bijzonder, het leven in vrijgevigheid zou beloond moeten worden.

 

Sjonge, wat een 'vrijgevige' redenatie.
Een deel terugkrijgen van de belasting: je wil graag een gift doen en de rest van het land moet dan een deel aan jou terug betalen ?
Kan iemand mij uitleggen wat daar vrijgevig aan is ?  

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

 

 

Sjonge, wat een 'vrijgevige' redenatie.
Een deel terugkrijgen van de belasting: je wil graag een gift doen en de rest van het land moet dan een deel aan jou terug betalen ?
Kan iemand mij uitleggen wat daar vrijgevig aan is ?  

 

Om precies de tiende te geven, moet je dus mogelijk 15% geven als je 5% van de belasting terug ontvangt. Je kunt ook besluiten geen aangifte te doen bij de belasting. Bij de zakaat moet je een jaar lang meer dan 85 gram goud hebben (27xx Euro) en dan 2,5% van het bedrag dat je hebt afstaan aan goede doelen, dus bij 3000 Euro spaargeld 75 Euro naar een goed doel. In plaats van de 300 die een tiende is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Noel2:
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

 

 

Sjonge, wat een 'vrijgevige' redenatie.
Een deel terugkrijgen van de belasting: je wil graag een gift doen en de rest van het land moet dan een deel aan jou terug betalen ?
Kan iemand mij uitleggen wat daar vrijgevig aan is ?  

 

Om precies de tiende te geven, moet je dus mogelijk 15% geven als je 5% van de belasting terug ontvangt. Je kunt ook besluiten geen aangifte te doen bij de belasting. Bij de zakaat moet je een jaar lang meer dan 85 gram goud hebben (27xx Euro) en dan 2,5% van het bedrag dat je hebt afstaan aan goede doelen, dus bij 3000 Euro spaargeld 75 Euro naar een goed doel. In plaats van de 300 die een tiende is.

 Dat bedoelde ik niet.  Heb je ook een antwoord op de vraag die ik stelde?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid