Spring naar bijdragen

Hoeveel kruisen (of palen) stonden er op Golgotha


Aanbevolen berichten

44 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ja.  @sjakobegint een discussie over een onderwerp en jij bent totaal ergens anders over. 

Dat jij er helemaal niets van begrijpt en zowiezo niet wil begrijpen  wil niet zeggen dat het totaal ergens anders over gaat. Waarom houd je je met dingen bezig waar je inhoudelijk niets van begrijpt en waar je interesse niet ligt, behalve alles te bestrijden wat met geloof te maken heeft?

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Plume:
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik denk dat Sjako toch wel bedoelt dat het hem gaat over wat er is gebeurd, en niet over de figuurlijke betekenis er van.

Het is geen figuurlijke betekenis maar een letterlijke, Realiteit, alleen bevat sjako het nog niet helemaal. Net als atheïsten het nog niet bevatten kunnen.

Dus volgens jou stonden er letterlijk miljarden kruisen... ok...

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Plume:

Dat jij er helemaal niets van begrijpt en zowiezo niet wil begrijpen  wil niet zeggen dat het totaal ergens anders over gaat. Waarom houd je je met dingen bezig waar je inhoudelijk niets van begrijpt en waar je interesse niet ligt, behalve alles te bestrijden wat met geloof te maken heeft?

Ik begrijp het heel goed. We zijn het alleen niet met elkaar eens.  Voor mij geen reden om een ander te gaan beledigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Let op het woordje "ook". Zoals God al vaak heeft verkondigd, zo verkondigd God ook nu (heden).

Typisch dat dit alleen in de SV staat. BasisBijbel bijv zegt bijv. Vandaag zeg ik jullie dat ik dubbel zal vergoeden .......

 

15 uur geleden zei Kaasjeskruid:

dan roep ik heden de hemel en de aarde tot getuige tegen u,

Heden is hetzelfde als vandaag. Het is een oosterse manier van benadrukken. Wat ik dus al zei.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei sjako:

Typisch dat dit alleen in de SV staat. BasisBijbel bijv zegt bijv. Vandaag zeg ik jullie dat ik dubbel zal vergoeden .......

 

Heden is hetzelfde als vandaag. Het is een oosterse manier van benadrukken. Wat ik dus al zei.

Ook JG's redeneren veel te naturalistisch en causaal. Dat hebben jullie gemeen met (denkende) atheïsten. Als God boven de schepping staat, dan staat Hij ook boven de tijd. Als je sterft is de tijdsfactor niet langer van toepassing. Als je dit niet begrijpt kom je tot absurde conclusies, zoals bijvoorbeeld dat God na triljoenen jaren opeens besloot: "Kom, laten we eens iets scheppen." 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei thom:

Ik reageerde op een opmerking van Sjako in het openingsbericht van dit topic.

Jouw reacties en bijdragen zijn over het algemeen storend en afleidend van het onderwerp, en sta je bij mij reeds in de negeermodus.

 

Integendeel.  Hij vraagt hoeveel kruisen. Ik antwoordde dat we dit  niet weten.  Jij antwoordde met de vraag of de kruisiging wij een lijdensweg is. 

Dan ben jij degene die afleidt van het onderwerp. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Willempie:

Ook JG's redeneren veel te naturalistisch en causaal. Dat hebben jullie gemeen met (denkende) atheïsten. Als God boven de schepping staat, dan staat Hij ook boven de tijd. Als je sterft is de tijdsfactor niet langer van toepassing. Als je dit niet begrijpt kom je tot absurde conclusies, zoals bijvoorbeeld dat God na triljoenen jaren opeens besloot: "Kom, laten we eens iets scheppen." 

Nee zeg, stel je voor dat iedereen ineens ging nadenken. Dat kunnen we niet hebben natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid