Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Willempie:

Nee hoor. Nogmaals: Het gaat er niet om wat er niet staat maar wel om wat er wel staat. Lijkt me erg duidelijk maar voor jou geldt dat waarschijnlijk dan weer niet. Dan zou ik kunnen vragen wat voor jou dan wel duidelijk is maar daar krijg ik waarschijnlijk geen antwoord op.

Uiteraard krijg je daar antwoord op.

De vraag die ik stelde was

Citaat

Als je vindt dat God duidelijke taal spreekt,  wat heeft hij dan gezegd over het voorbeeld dat je noemt: corona ?

Het antwoord is: Daar is niets van bekend.
Het enige dat een beetje in de buurt kwam was het antwoord van @sjako, die de epidemieen noemt, maar ja, die hebben we al duizenden jaren in alle mogelijke vormen, dat is niet specifiek over corona.

2 minuten geleden zei Thinkfree:

Niemand weet er van, dus groot is het niet.

5 minuten geleden zei Bastiaan73:
9 minuten geleden zei Dat beloof ik:
34 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik denk zelf ook aan astronomische gebeurtenissen. Maar er is onlangs niet echt iets opmerkelijks te zien geweest toch? Als we nou ineens een supernova of een hypernova in de hemel zouden zien zeg ik: ja, da's wellicht iets dat we als een teken kunnen beschouwen. Ook al heeft die dan duizenden of zelfs miljoenen jaren geleden plaats gevonden.

Het grappige van deze opmerking is weer dat de laatste Supernova die echt duidelijk was, in 1604, ook wel bekend is als Keplers Nova.

Het heeft die naam omdat Kepler, de sterrenkundige, er grote moeite mee had om te accepteren dat zijn beeld van de volmaakte hemel zoals God ie had geschapen dus niet klopte. En een teken bleek het ook niet te zijn.

Het was een teken dat zijn opvatting niet klopte ?

En het laat zien dat supernova's dus geen teken zijn zoals jij denkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

4 minuten geleden zei Bastiaan73:

Het lijkt me dat er pas sprake is van 'tekenen van Bijbelse proporties' als iedereen het zonder telescoop op klaarlichte dag moet kunnen zien.

Ja. Dat lijkt mij ook wel.

9 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Uiteraard krijg je daar antwoord op.

Ik luister. Wat is jouw antwoord dan? Of heb je de vraag weer eens niet begrepen?

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

En het laat zien dat supernova's dus geen teken zijn zoals jij denkt.

Zoals ik denk? Zie mijn reactie op Thinkfree. Of ga je weer mierenöken en me vastpinnen op de zin

"Als we nou ineens een supernova of een hypernova in de hemel zouden zien zeg ik: ja, da's wellicht iets dat we als een teken kunnen beschouwen."

?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bastiaan73:

Het lijkt me dat er pas sprake is van 'tekenen van Bijbelse proporties' als iedereen het zonder telescoop op klaarlichte dag moet kunnen zien.

Dat ben ik eens met je, ben van mening dat die al wel gebeuren maar niet worden opgemerkt door de drukte. Ga snachts maar eens naar een heldere sterrenhemel staren er gebeuren daar vreemde dingen.

Ook overdag zoals dubbele zonnen enz.. zal die echter weer op moeten zoeken hoop dat youtube ze nig niet verwijderd heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

Dat ben ik eens met je, ben van mening dat die al wel gebeuren maar niet worden opgemerkt door de drukte. Ga snachts maar eens naar een heldere sterrenhemel staren er gebeuren daar vreemde dingen.

Ook overdag zoals dubbele zonnen enz.. zal die echter weer op moeten zoeken hoop dat youtube ze nig niet verwijderd heeft.

Wij zien hier niet zoveel meer. Daarvoor moet je in Afrika zijn. Dan weet je niet wat je ziet. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Bastiaan73:

Het lijkt me dat er pas sprake is van 'tekenen van Bijbelse proporties' als iedereen het zonder telescoop op klaarlichte dag moet kunnen zien.

Hier heb je iets al kun je het altijd voor fake zien natuurlijk.

 

https://www.theregister.co.uk/2019/12/13/objects_in_space/

Bron hierboven

100 mysterious blinking lights in the night sky could be evidence of alien life... or something weird, say boffins

Either way, we'll take a one-way ticket, please. Now. Thanks. Good

By Katyanna Quach 13 Dec 2019 at 05:56

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Thinkfree:

Hier heb je iets al kun je het altijd voor fake zien natuurlijk.

https://www.theregister.co.uk/2019/12/13/objects_in_space/

Bron hierboven

100 mysterious blinking lights in the night sky could be evidence of alien life... or something weird, say boffins

Either way, we'll take a one-way ticket, please. Now. Thanks. Good

By Katyanna Quach 13 Dec 2019 at 05:56

Tja. Geloof jij het zelf?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Bastiaan73:

Tja. Geloof jij het zelf?

De vraag is niet aan mij gericht maar ik weet het gewoon niet. Ik neem waar, onthoud het en wacht af. Maria nam het in haar hart op en bewaarde het. Zo probeer ik het ook te doen. Dus niet alles maar blindelings aanvaarden maar ook niet alles blindelings verwerpen. Probeer te zien maar ga datgene wat je meent te zien niet opdringen aan anderen. Bewaar het in je hart.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Hier heb je iets al kun je het altijd voor fake zien natuurlijk.

 

https://www.theregister.co.uk/2019/12/13/objects_in_space/

Bron hierboven

100 mysterious blinking lights in the night sky could be evidence of alien life... or something weird, say boffins

Either way, we'll take a one-way ticket, please. Now. Thanks. Good

By Katyanna Quach 13 Dec 2019 at 05:56


het was op het gewone nieuws dat de aarde tijdelijk een extra maan zou hebben.  Het is een kleintje met een diameter van max. 3,5 meter.

https://www.nu.nl/wetenschap/6033613/de-aarde-heeft-tijdelijk-een-kleine-tweede-maan.html
 

Verder heeft Starlink een heleboel satellieten rond de aarde gebracht, https://en.m.wikipedia.org/wiki/Starlink.

De kans dat we nog gemakkelijk kunnen onderscheiden wat fake is en wat niet is daarmee denk ik een stuk kleiner geworden.  De tekenen aan de hemel waar Jezus over sprak zijn denk ik al geweest. Bloedmanen, zonsverduisteringen etcetera.

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Bastiaan73:

Tja. Geloof jij het zelf?

Er gebeuren gewoon rare dingen, niet alles zal hier aan voldoen maar tekenen zijn er zeker in de lucht

4 minuten geleden zei Plume:

het was op het gewone nieuws dat de aarde tijdelijk een extra maan zou hebben.  Het is een kleintje met een diameter van max. 3,5 meter.
 

https://www.nu.nl/wetenschap/6033613/de-aarde-heeft-tijdelijk-een-kleine-tweede-maan.html

Raar dat ie dan helder zonlicht aan de verkeerde kant reflecteerd

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Thinkfree:

Er gebeuren gewoon rare dingen, niet alles zal hier aan voldoen maar tekenen zijn er zeker in de lucht

Raar dat ie dan helder zonlicht aan de verkeerde kant reflecteerd

Ik zeg niet dat dat ding in jouw filmpje die maan is hoor. Ik vulde je gewoon aan.  
 

Het zonlicht wordt trouwens wel vaker verkeerd gereflecteerd.  Allemaal zeer vreemde dingen en als je die opmerkt ben je gek.   Diverse mensen hebben al eens gefilmd dat de schaduw van bijvoorbeeld auto’s in het verkeer niet klopten.  Kan die filmpjes zo snel niet meer vinden dat was al een hele poos geleden. 
 

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-3-2020 om 18:30 zei Plume:


het was op het gewone nieuws dat de aarde tijdelijk een extra maan zou hebben.  Het is een kleintje met een diameter van max. 3,5 meter.

https://www.nu.nl/wetenschap/6033613/de-aarde-heeft-tijdelijk-een-kleine-tweede-maan.html
 

Verder heeft Starlink een heleboel satellieten rond de aarde gebracht, https://en.m.wikipedia.org/wiki/Starlink.

De kans dat we nog gemakkelijk kunnen onderscheiden wat fake is en wat niet is daarmee denk ik een stuk kleiner geworden.  De tekenen aan de hemel waar Jezus over sprak zijn denk ik al geweest. Bloedmanen, zonsverduisteringen etcetera.

 

Want Starlink is zo onherkenbaar? Tegenwoordig zijn er apps die aangeven naar wat je ziet. Dat is ingesteld op locatie en afgelijnd op de poolster. Iedere satelliet is terug te tracken, dus we weten steeds beter wat een anomalie of mensgemaakt is.

De tekenen zijn hier ook op aarde, ze hangen het gewoon niet aan onze neus. Alsof die grote techbedrijven zoals NASA niet meer weten? Als ze Corona al onder de mat willen vegen en later politiek uitmelken, wat gaan ze dan met onverklaarbare zaken doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Fundamenteel:

Want Starlink is zo onherkenbaar?

Kennelijk is voor velen menselijke techniek onherkenbaar van de tekenen aan de hemel die God geeft en die in de Bijbel staan.   De meeste filmpjes die Thinkfree plaatste zijn fake. Dat wil zeggen geen tekenen van zon, maan en sterren zoals de Bijbel beschrijft, maar gemaakt door menselijke techniek die kennelijk wordt aangezien voor echte hemellichamen maar die misleidend zijn.   Thinkfree zet filmpjes neer in een vreemde taal  en roept dan oooh en aaah, maar de meeste zijn gewoon van technologische aard. Dat kun je vaak ook gewoon lezen in de beschrijving eronder. Sensatiezucht verblindt. Net zoals die mensen in Emmen geloven dat ze twee manen zagen, terwijl je aan de vorm, de kleur en de nabijheid gewoon kunt zien dat het menselijke technologie is. Nuchter en kritisch bekijken en bevragen geeft andere inzichten.  En het is kinderlijk eenvoudig. De nieuwe keizer die helemaal geen nieuwe kleren draagt.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Plume:

Kennelijk is voor velen menselijke techniek onherkenbaar van de tekenen aan de hemel die God geeft en die in de Bijbel staan.   De meeste filmpjes die Thinkfree plaatste zijn fake. Dat wil zeggen geen tekenen van zon, maan en sterren zoals de Bijbel beschrijft, maar gemaakt door menselijke techniek die kennelijk wordt aangezien voor echte hemellichamen maar die misleidend zijn.   Thinkfree zet filmpjes neer in een vreemde taal  en roept dan oooh en aaah, maar de meeste zijn gewoon van technologische aard. Dat kun je vaak ook gewoon lezen in de beschrijving eronder. Sensatiezucht verblindt. Net zoals die mensen in Emmen geloven dat ze twee manen zagen, terwijl je aan de vorm, de kleur en de nabijheid gewoon kunt zien dat het menselijke technologie is. Nuchter en kritisch bekijken en bevragen geeft andere inzichten.  En het is kinderlijk eenvoudig. De nieuwe keizer die helemaal geen nieuwe kleren draagt.

Ik sta niet borg voor andermans filmpjes echter.

Een film is van Elon Munsk, een Falcon 9 raket. Ja ok zeg ik dan, maar wat is het dat die raket daar verlicht? Want vermoedelijk is ze ook daarom afgeschoten. Een raket verklaren is 1, wat er op volgt verklaren is 2.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik sta niet borg voor andermans filmpjes echter.

Een film is van Elon Munsk, een Falcon 9 raket. Ja ok zeg ik dan, maar wat is het dat die raket daar verlicht? Want vermoedelijk is ze ook daarom afgeschoten. Een raket verklaren is 1, wat er op volgt verklaren is 2.

Je doet er beter aan je te richten op de echte hemel, die van Christus is en binnenin u zou moeten zijn. 
 

Markus 13:21-23

En als dan iemand tegen u zal zeggen: Zie, hier is de Christus; of zie: Hij is daar; geloof het niet.

Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen tekenen en wonderen doen om – als het mogelijk zou zijn – ook de uitverkorenen te misleiden.

Maar past u op; zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Plume:

Je doet er beter aan je te richten op de echte hemel, die van Christus is en binnenin u zou moeten zijn. 
 

Markus 13:21-23

En als dan iemand tegen u zal zeggen: Zie, hier is de Christus; of zie: Hij is daar; geloof het niet.

Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen tekenen en wonderen doen om – als het mogelijk zou zijn – ook de uitverkorenen te misleiden.

Maar past u op; zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Gij doet er beter aan te stoppen met zeggen wat anderen al dan niet moeten doen. Irritant viswijf.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-3-2020 om 17:16 zei Willempie:
Op 14-3-2020 om 17:08 zei Dat beloof ik:

Uiteraard krijg je daar antwoord op.

Ik luister. Wat is jouw antwoord dan? Of heb je de vraag weer eens niet begrepen?

De vraag heb ik begrepen hoor.
Want je haalt weer met opzet slecht een klein deel van mijn antwoord aan.
Dat ging verder met "die vraag was" waarop ik de vraag nog eens herhaalde en er antwoord op gaf.
Maar kennelijk is jouw bedoeling alleen maar om mij negatief weg te zetten, want exact zoals je al eens eerder deed blijf je meer herhalen dat ik geen antwoord gaf. Succes ermee.

Op 14-3-2020 om 17:08 zei Dat beloof ik:

Uiteraard krijg je daar antwoord op.

De vraag die ik stelde was

Citaat

Als je vindt dat God duidelijke taal spreekt,  wat heeft hij dan gezegd over het voorbeeld dat je noemt: corona ?

Het antwoord is: Daar is niets van bekend.
Het enige dat een beetje in de buurt kwam was het antwoord van @sjako, die de epidemieen noemt, maar ja, die hebben we al duizenden jaren in alle mogelijke vormen, dat is niet specifiek over corona.

 

Op 14-3-2020 om 17:49 zei Thinkfree:

2 zonnen

We hebben maar 1 zon hoor.
Als er ineens  2 zonen waren geweest dan had iedereen dat wel geweten.

Op 15-3-2020 om 13:03 zei Plume:

Inwoners Noord-Nederland verrast door dubbele maan.

hetzelfde laken een pak.

Op 15-3-2020 om 13:03 zei Plume:

Inwoners Noord-Nederland verrast door dubbele maan.

hetzelfde laken een pak.

21 uur geleden zei Plume:

de tekenen aan de hemel die God geeft en die in de Bijbel staan.

die worden in de Bijbel niet genoemd. Er staat alleen 'tekenen' aan de hemel en daarom ontstaat er niet discussie over elke zot die iets abnormaals ziet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Maar kennelijk is jouw bedoeling alleen maar om mij negatief weg te zetten

Nee hoor. Ik ben je niet slecht gezind. Ik probeer je af en toe te confronteren met inconsistentie in jouw denkwereld. Jij ervaart dat kennelijk als aanvallen op jouw persoon. Dat kun je dus proberen los te laten en voortaan wijten aan onbegrip tussen twee haaks op elkaar staande denkwerelden. Dat ik af en toe wat heftig kan overkomen is me bekend. Zo zit ik in elkaar. Karakterkwestie. Ik werk eraan om het binnen de perken te houden maar dat lukt nog lang niet altijd. Ik heb enorme conflicten gehad met mijn vorige werkgever, waarvan ik ook weer veel heb geleerd. Maar toen ik hem vroeg wat hij liever wilde, dat ik hem voortaan slaafs zou volgen en nooit meer tegenspreken of gewoon blijven doorgaan met kritische vragen en opmerkingen prefereerde hij toch het laatste. Slaafse meelopers zijn er al genoeg. Ook ik moet af en toe tegengesproken en gecorrigeerd worden. anders gaat het helemaal fout.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit was eigenlijk mijn bedoeling niet. Ik begin sterk te vermoeden dat er leden, die op 2 middelvingers te tellen zijn, ernaar streven hun eigen ignorantie tentoon te stellen; dan de draad een oprechte kans te geven. 

Als men al in meerdere draden vragen stelt die in de OP duidelijk gemaakt worden, waar zijn we dan mee bezig? Dat zaken nuance vragen is veel waar, maar de toon waarop die gevraagd wordt is veelal alles behalve. De hypocrisie van deze 2 beproeft mijn geduld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Willempie:

Nee hoor. Ik ben je niet slecht gezind. Ik probeer je af en toe te confronteren met inconsistentie in jouw denkwereld. Jij ervaart dat kennelijk als aanvallen op jouw persoon. Dat kun je dus proberen los te laten en voortaan wijten aan onbegrip tussen twee haaks op elkaar staande denkwerelden. Dat ik af en toe wat heftig kan overkomen is me bekend. Zo zit ik in elkaar. Karakterkwestie. Ik werk eraan om het binnen de perken te houden maar dat lukt nog lang niet altijd. Ik heb enorme conflicten gehad met mijn vorige werkgever, waarvan ik ook weer veel heb geleerd. Maar toen ik hem vroeg wat hij liever wilde, dat ik hem voortaan slaafs zou volgen en nooit meer tegenspreken of gewoon blijven doorgaan met kritische vragen en opmerkingen prefereerde hij toch het laatste. Slaafse meelopers zijn er al genoeg. Ook ik moet af en toe tegengesproken en gecorrigeerd worden. anders gaat het helemaal fout.

Heb je liever dat ik alles van je voor zoete koek aan neem en je nooit meer tegenspreek. of door ga met kritische vragen en opmerkingen ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid