Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 163
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

M.i. is dat ook een beetje het vernökeratieve aan 'gnosis': de valkuil dat je denkt een bepaald inzicht te hebben verworven op grond van vage teksten, zonder deze zogenaamde 'kennis' vervolgens weer t

N.a.v. het (nu vet gemaakte) stukje van @Willempie een nieuw topic, omdat het in het betreffende topic (Muziek topic) off topic zou zijn. @Willempie; volgens mij klopt dit niet. Gelovigen uit d

Ik veroordeel niet, maar haal letterlijk aan wat in de Bijbel staat. Als volk leven ze onder een vloek, als inividu is er redding mogelijk door het aannemen van Jezus Christus als Heiland en Zaligmake

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Dat gelovigen uit de heidenen ook alleen maar 'loten van een wilde olijfboom' zijn, uit genade.

Maar dat wil niet zeggen dat iedereen onder de verharding valt die over Israël is gekomen. Het is voor een jood bijzonder moeilijk om tot geloof te komen, moeilijker dan voor een heiden.

Waren de apostelen heidenen of Joden? De Heer kan geloof schenken aan wie Hij wil.

Efeziërs 2:

8 Want door genade zijt gij behouden, door het geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van God;

9 Niet uit werken, opdat niemand roeme.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

Waren de apostelen heidenen of Joden? De Heer kan geloof schenken aan wie Hij wil.

Efeziërs 2:

8 Want door genade zijt gij behouden, door het geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van God;

9 Niet uit werken, opdat niemand roeme.

Precies, en wat doen de joden... hard werken voor hun heil! Geloof wordt geschonken aan hen die zich bekeren tot God door Jezus. Iets dat bijna geen jood gaat lukken. Zoals je hebt kunnen lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Precies, en wat doen de joden... hard werken voor hun heil! Geloof wordt geschonken aan hen die zich bekeren tot God door Jezus. Iets dat bijna geen jood gaat lukken. Zoals je hebt kunnen lezen.

Behalve dan dat het evangelie tot ons is gebracht door Joden en dat de Bijbel is geschreven door Joden. Ik begrijp de weerstand tegen Joden helemaal niet. Misschien worden we toch niet geleid door dezelfde geest. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Behalve dan dat het evangelie tot ons is gebracht door Joden en dat de Bijbel is geschreven door Joden. Ik begrijp de weerstand tegen Joden helemaal niet. Misschien worden we toch niet geleid door dezelfde geest. 

Volgende nonsens betichting. Ik heb geen weerstand tegen de joden en nodig ze hierbij van harte uit om zich te bekeren tot God door Jezus. Ik hoop dat het ze allemaal lukt, maar weet dat de Bijbel het tegendeel beweert.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Alweer nonsens:

En in die dagen kwam Johannes de Doper, predikende in de woestijn van Judea, En zeggende: Bekeert u; want het Koninkrijk der hemelen is nabij gekomen. (Mat.3:1-2, SV)

Geen twijfel te bespeuren.

Je moet dan ook even verder lezen waar staat dat Johannes zijn leerlingen naar Jezus stuurde om Hem te vragen of Hij wel de beloofde Gezalfde was of dat we iemand anders hebben te verwachten.

10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

maar weet dat de Bijbel het tegendeel beweert.

En dat heb je dan verkeerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Je moet dan ook even verder lezen waar staat dat Johannes zijn leerlingen naar Jezus stuurde om Hem te vragen of Hij wel de beloofde Gezalfde was of dat we iemand anders hebben te verwachten.

Twijfelen is menselijk. Dat maakt van jou dan ook een twijfelaar op zijn tijd... Willempie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Twijfelen is menselijk. Dat maakt van jou dan ook een twijfelaar op zijn tijd... Willempie.

Dit is een onjuiste aanname. Ik twijfel niet. Maar dat komt door de manier waarop God mij gered heeft. Daardoor heb ik het recht niet langer om te twijfelen. Ik besef dat dit niet voor iedereen hetzelfde is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Precies, en wat doen de joden... hard werken voor hun heil! Geloof wordt geschonken aan hen die zich bekeren tot God door Jezus. Iets dat bijna geen jood gaat lukken. Zoals je hebt kunnen lezen.


Het NT zegt hij is een Jood die besneden is van hart. Dat zijn dus niet de Zionisten.  Maar wel bijvoorbeeld deze meneer. Hij beaamt alles wat Christus onderwees en verwacht het heil uit God alleen.  Hij geeft alles op om Christus onderwijs te volgen.  Ook het land. Hij geeft alles op om Christus onderwijs te volgen, ook al weet hij misschien niet dat Christus mens werd, het staat geschreven in zijn hart.  Ze vormen een hele kleine minderheid, maar ze zijn er wel verspreid over de wereld.


Israël voert op dit moment oorlog tegen de (joodse) heiligen. Ze worden geslagen, en in de gevangenis gegooid vanwege hun vreedzaam protest, omdat ze Torah doen.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Onzin, de Tenach is het Oude Testament. Jezus is Gods Woord geopenbaard in het Nieuwe Testament. En daar willen ze helemaal niets van weten.

Onjuist! De hele Bijbel is God's Woord. Niet alleen het Nieuwe Testament. En er zijn steeds meer van "ze" die het Nieuwe Testament gaan lezen en ineens gaan beseffen dat ook het Nieuwe Testament Joods is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Onjuist! De hele Bijbel is God's Woord. Niet alleen het Nieuwe Testament. En er zijn steeds meer van "ze" die het Nieuwe Testament gaan lezen en ineens gaan beseffen dat ook het Nieuwe Testament Joods is.

Ik heb het niet over sommigen maar over de meesten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Natuurlijk Willempie. Makkelijk praten nu het Nieuwe Testament af is. En toch twijfel ook jij wel eens. Beetje arrogant hoe je nu doet.

Nee. Het is echt. Ik twijfel niet. 

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Ik heb het niet over sommigen maar over de meesten.

En die meesten worden steeds minder totdat ze niet langer de meesten zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Onjuist! De hele Bijbel is God's Woord. Niet alleen het Nieuwe Testament. En er zijn steeds meer van "ze" die het Nieuwe Testament gaan lezen en ineens gaan beseffen dat ook het Nieuwe Testament Joods is.

Ik beweer dan ook niet dat het OT niet Gods Woord zou zijn. Goed lezen Willempie. Ik heb het over het geopenbaarde Woord, iets dat in het OT enkel uit profetieën en schaduwen bestond.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Ik beweer dan ook niet dat het OT niet Gods Woord zou zijn. Goed lezen Willempie. Ik heb het over het geopenbaarde Woord, iets dat in het OT enkel uit profetieën en schaduwen bestond.

Het zogenaamde Oude Testament bestaat niet alleen maar uit profetieën en schaduwen. Het vertelt ons heel duidelijk hoe deze schepping in elkaar zit en wat het doel ervan is.

5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik beweer dan ook niet dat het OT niet Gods Woord zou zijn. Goed lezen Willempie. Ik heb het over het geopenbaarde Woord, iets dat in het OT enkel uit profetieën en schaduwen bestond.

Als je al complimenten van Plume krijgt dien je je toch echt zorgen te gaan maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even advocaat van de duivel spelen en een reality-check: als je kijkt naar de verdeeldheid onder mensen die zichzelf 'christen' noemen; 

1. in de wereld in het groot en
2. op dit forum in het klein,

dan kun je je afvragen of 'christen zijn' überhaupt iets is waar de Joden 'jaloers' op zouden moeten zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Bastiaan73:

Even advocaat van de duivel spelen en een reality-check: als je kijkt naar de verdeeldheid onder mensen die zichzelf 'christen' noemen; 

1. in de wereld in het groot en
2. op dit forum in het klein,

dan kun je je afvragen of 'christen zijn' überhaupt iets is waar de Joden 'jaloers' op zouden moeten zijn. 

De boodschap van het evangelie draait dan ook niet om het begrijpen van Gods plan met Israël en met de heidenen. Het draait om het aannemen van Jezus als Verlosser en Heiland, daarin vinden we elkaar. Een discussie als deze over jou onderwerp is dan ook bijzaak en daarover mag men wat mij betreft verschillen van mening.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het draait om het aannemen van Jezus als Verlosser en Heiland, daarin vinden we elkaar.

Beschouw jij iedereen die Jezus als Verlosser en Heiland aanneemt als een broeder of zuster? Zo ja hoe toets je dat dan?

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Bastiaan73:

Beschouw jij iedereen die Jezus als Verlosser en Heiland aanneemt als een broeder of zuster? Zo ja hoe toets je dat dan?

Uiteraard. Dat toets ik aan het gegeven dat men ALLES van Hem verwacht. En niets uit eigen werken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

Dit klinkt erg mooi en is ook waar maar het is niet de Bijbelse toetsteen.

Het is wel waar maar niet Bijbels... Daar kun je alle kanten mee op.

Of maakt den boom goed en zijn vrucht goed; of maakt den boom kwaad en zijn vrucht kwaad; want uit de vrucht wordt de boom gekend. (Mat.12:33, SV)

Maar, zal iemand zeggen: Gij hebt het geloof, en ik heb de werken. Toon mij uw geloof uit uw werken, en ik zal u uit mijn werken mijn geloof tonen. (Jac.12:18, SV)

Eigen werken zijn geen vruchten van een goede boom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid