Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

En wijzen is 1. Maar overal racisme in zien.... Ze maken zelfs Baldwin zijn beeld kapot, die man vocht tegen slavernij lang voor ze afgeschaft werd.

Gaan we die haters de scene laten bepalen en wij ons politiek correct plooien? De knie buigen? Ze schieten lukraak waar ze kunnen en de msm gaat er in mee.

En laat dat ad hominem en subjectief geleuter eens achterwege. Wat jij niet begrijpt is niet automatisch onzin of  onwaar Mullog.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik wel!

Mijn reactie op racisme en antisemitisme.  

12 minuten geleden zei Fundamenteel:

En wijzen is 1. Maar overal racisme in zien.... Ze maken zelfs Baldwin zijn beeld kapot, die man vocht tegen slavernij lang voor ze afgeschaft werd.

Gaan we die haters de scene laten bepalen en wij ons politiek correct plooien? De knie buigen? Ze schieten lukraak waar ze kunnen en de msm gaat er in mee.

En laat dat ad hominem en subjectief geleuter eens achterwege. Wat jij niet begrijpt is niet automatisch onzin of  onwaar Mullog.

Misschien kom je verder als je simpel de cijfers er bij pakt in plaats van maar wat te roepen.https://www.houmatoday.com/opinion/20200610/opinion-black-lives-matter-rhetoric-doesnt-match-facts-on-police-violence

Sinds 2015 is het aantal dodelijke schietparijen door amerikaanse agenten behoorlijk conctant, zo'n 1000 per jaar.
Echter, er worden twee keer zoveel blanken als zwarten neergeschoten.
In 75% van de gevallen os het slachtoffer niet zwart.
De kans dat een agent omkomt door door een zwarte man is ruim 18 keer hoger dan het risico dat een ongewapende zwarte man wordt gedood door een agent.
De Black Liver Matter beweging herhaalt regelmatig dat 23% van de mensen die dodelijk worden neergeschoten door agenten, zwart zijn, terwijl slechts 13% van de bevolking zwart is; maar daarbij laten ze weg dat 53% van de moorden en 60% van de overvallen door zwarte mensen worden gepleegd.

Als je dan ziet dat stad Minneapolis het complete politie apparaat opheft en het wil vervangen, dan krijg je toch het idee 'He, is de zus van Femke Halsema daar burgemeester?¨  OP bass van de cijfers zou het veel logischer zijn geweest om de zwarte gemeenschap daarop te heffen. Maar ja, dat ligt natuurlijk gevoeliger. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Misschien kom je verder als je simpel de cijfers er bij pakt in plaats van maar wat te roepen.https://www.houmatoday.com/opinion/20200610/opinion-black-lives-matter-rhetoric-doesnt-match-facts-on-police-violence

Sinds 2015 is het aantal dodelijke schietparijen door amerikaanse agenten behoorlijk conctant, zo'n 1000 per jaar.
Echter, er worden twee keer zoveel blanken als zwarten neergeschoten.
In 75% van de gevallen os het slachtoffer niet zwart.
De kans dat een agent omkomt door door een zwarte man is ruim 18 keer hoger dan het risico dat een ongewapende zwarte man wordt gedood door een agent.
De Black Liver Matter beweging herhaalt regelmatig dat 23% van de mensen die dodelijk worden neergeschoten door agenten, zwart zijn, terwijl slechts 13% van de bevolking zwart is; maar daarbij laten ze weg dat 53% van de moorden en 60% van de overvallen door zwarte mensen worden gepleegd.

Als je dan ziet dat stad Minneapolis het complete politie apparaat opheft en het wil vervangen, dan krijg je toch het idee 'He, is de zus van Femke Halsema daar burgemeester?¨  OP bass van de cijfers zou het veel logischer zijn geweest om de zwarte gemeenschap daarop te heffen. Maar ja, dat ligt natuurlijk gevoeliger. 

 

Dbi dat is toch totaal off topic dan waar mullog en ik het over hebben?

Wie enigszins de wereld opvolgt wist toch direct wat ik bedoelde bij mijn eerste post erover? Ze vallen onze westerse standbeelden etc aan. Sommigen zijn al verwijderd maar de trend zet zoch voort. Als men Leopold verwijdert kan ik dat plaatsen, maar Churchill laten we toch best staan?

En als racisme nu zo in de spotlight staat, waarom ontkennen dat er ook racisme tegen blanken is? Dat krijgt nooit media aandacht. Integendeel zelfs. Het is alsof, neen het is gewoon zo dat er met 2 maten en 2 gewichten gewogen wordt.

En dan verwonderen waarom rechts zo in de opmars is....

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Er zijn hier maar 2 leden die niet begrijpend kunnen lezen.

Ik ben mij ervan bewust dat ieder woord dat ik aan je richt als een rode lap op een stier werkt. Maar begrijpend schrijven zou ook helpen. En volgens mij ben ik niet de eerste die dat tegen je zegt.

5 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik gaf een one liner, gij blies dat op en ontkende de aanval op onze cultuur. "Niemand wilt beelden verwijderen." Terwijl daar wel degelijk naar geteut werd deze week.

Voor de volledigheid wil ik je op onderstaande post wijzen.

 

5 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik vond dat Hammilton niet het recht had naar een verleden te wijzen terwijl die bij een team met een erger verleden rijdt. Gij vindt dat niet. Ok, agreed to disagree.

Eens. Maar het ligt genuanceerder. Ik ben namelijk van mening dat Hamilton zich best wel bewust mag zijn van de geschiedenis van zijn opdrachtgever. Ik weet niet of dat zo is. Ik vind verder dat hij best wel zijn uitspraken mag doen (los van of hij de geschiedenis van zijn opdrachtgever kent). En verder vind ik dat wat Hamilton in dit verband zegt in het grotere geheel van BLM dusdanig irrelevant dat het nauwelijks de moeite waard is om er aandacht aan te schenken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:
9 uur geleden zei Dat beloof ik:

Misschien kom je verder als je simpel de cijfers er bij pakt in plaats van maar wat te roepen.https://www.houmatoday.com/opinion/20200610/opinion-black-lives-matter-rhetoric-doesnt-match-facts-on-police-violence

Sinds 2015 is het aantal dodelijke schietparijen door amerikaanse agenten behoorlijk conctant, zo'n 1000 per jaar.
Echter, er worden twee keer zoveel blanken als zwarten neergeschoten.
In 75% van de gevallen os het slachtoffer niet zwart.
De kans dat een agent omkomt door door een zwarte man is ruim 18 keer hoger dan het risico dat een ongewapende zwarte man wordt gedood door een agent.
De Black Liver Matter beweging herhaalt regelmatig dat 23% van de mensen die dodelijk worden neergeschoten door agenten, zwart zijn, terwijl slechts 13% van de bevolking zwart is; maar daarbij laten ze weg dat 53% van de moorden en 60% van de overvallen door zwarte mensen worden gepleegd.

Als je dan ziet dat stad Minneapolis het complete politie apparaat opheft en het wil vervangen, dan krijg je toch het idee 'He, is de zus van Femke Halsema daar burgemeester?¨  OP bass van de cijfers zou het veel logischer zijn geweest om de zwarte gemeenschap daarop te heffen. Maar ja, dat ligt natuurlijk gevoeliger. 

 

Dbi dat is toch totaal off topic dan waar mullog en ik het over hebben?

Het topic heet "Racisme".

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Misschien kom je verder als je simpel de cijfers er bij pakt in plaats van maar wat te roepen.https://www.houmatoday.com/opinion/20200610/opinion-black-lives-matter-rhetoric-doesnt-match-facts-on-police-violence

Sinds 2015 is het aantal dodelijke schietparijen door amerikaanse agenten behoorlijk conctant, zo'n 1000 per jaar.
Echter, er worden twee keer zoveel blanken als zwarten neergeschoten.
In 75% van de gevallen os het slachtoffer niet zwart.
De kans dat een agent omkomt door door een zwarte man is ruim 18 keer hoger dan het risico dat een ongewapende zwarte man wordt gedood door een agent.
De Black Liver Matter beweging herhaalt regelmatig dat 23% van de mensen die dodelijk worden neergeschoten door agenten, zwart zijn, terwijl slechts 13% van de bevolking zwart is; maar daarbij laten ze weg dat 53% van de moorden en 60% van de overvallen door zwarte mensen worden gepleegd.

Als je dan ziet dat stad Minneapolis het complete politie apparaat opheft en het wil vervangen, dan krijg je toch het idee 'He, is de zus van Femke Halsema daar burgemeester?¨  OP bass van de cijfers zou het veel logischer zijn geweest om de zwarte gemeenschap daarop te heffen. Maar ja, dat ligt natuurlijk gevoeliger. 

 

Je moet dan wel corrigeren voor de verhouding in de bevolking. Circa 72% van de Amerikaanse bevolking is blank. Als je corrigeert voor die verhoudingen dan ligt het opeens heel anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Mullog:
12 uur geleden zei Dat beloof ik:

Misschien kom je verder als je simpel de cijfers er bij pakt in plaats van maar wat te roepen.https://www.houmatoday.com/opinion/20200610/opinion-black-lives-matter-rhetoric-doesnt-match-facts-on-police-violence

Sinds 2015 is het aantal dodelijke schietparijen door amerikaanse agenten behoorlijk conctant, zo'n 1000 per jaar.
Echter, er worden twee keer zoveel blanken als zwarten neergeschoten.
In 75% van de gevallen os het slachtoffer niet zwart.
De kans dat een agent omkomt door door een zwarte man is ruim 18 keer hoger dan het risico dat een ongewapende zwarte man wordt gedood door een agent.
De Black Liver Matter beweging herhaalt regelmatig dat 23% van de mensen die dodelijk worden neergeschoten door agenten, zwart zijn, terwijl slechts 13% van de bevolking zwart is; maar daarbij laten ze weg dat 53% van de moorden en 60% van de overvallen door zwarte mensen worden gepleegd.

Als je dan ziet dat stad Minneapolis het complete politie apparaat opheft en het wil vervangen, dan krijg je toch het idee 'He, is de zus van Femke Halsema daar burgemeester?¨  OP bass van de cijfers zou het veel logischer zijn geweest om de zwarte gemeenschap daarop te heffen. Maar ja, dat ligt natuurlijk gevoeliger. 

 

Je moet dan wel corrigeren voor de verhouding in de bevolking. Circa 72% van de Amerikaanse bevolking is blank. Als je corrigeert voor die verhoudingen dan ligt het opeens heel anders.

Hoe komt alles dan anders te liggen ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Hoe komt alles dan anders te liggen ? 

Ik vind deze link wel verhelderend https://www.nu.nl/weekend/6056099/bewijs-dat-zwarte-amerikanen-ongelijk-behandeld-worden-is-overweldigend.html

Je moet het relatief zien. Als je stelt dat bij 90% van de de ongevallen geen drank in het spel en slechts bij 10% wel dan snapt een kind dat je op basis daarvan toch niet kunt beargumenteren dat het beter is om met z'n allen dronken achter het stuur te gaan zitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Mullog:

Ik vind deze link wel verhelderend https://www.nu.nl/weekend/6056099/bewijs-dat-zwarte-amerikanen-ongelijk-behandeld-worden-is-overweldigend.html

Je moet het relatief zien. Als je stelt dat bij 90% van de de ongevallen geen drank in het spel en slechts bij 10% wel dan snapt een kind dat je op basis daarvan toch niet kunt beargumenteren dat het beter is om met z'n allen dronken achter het stuur te gaan zitten.

Het gaat hier niet om ongevallen met drank. Aan mijn verhaal valt niets aan te corrigeren of te relativeren door in aanmerking te nemen  dat circa 72% van de Amerikaanse bevolking is blank

Ik schreef :
De kans dat een agent omkomt door door een zwarte man is ruim 18 keer hoger dan het risico dat een ongewapende zwarte man wordt gedood door een agent.
De Black Liver Matter beweging herhaalt regelmatig dat 23% van de mensen die dodelijk worden neergeschoten door agenten, zwart zijn, terwijl slechts 13% van de bevolking zwart is; maar daarbij laten ze weg dat 53% van de moorden en 60% van de overvallen door zwarte mensen worden gepleegd.

Er wordt door de black lives matter beweging van alles vanuit de onderbuik geroepen, maar je hoort ze niet over deze concrete cijfers.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het topic heet "Racisme".

De quote die je nam van mij had niets met uw antwoord te maken... Waar moet ik dan “verder mee geraken”? Wat komen uw cijfers hier doen en in relevantie tot wat?

Dit gedrag werd net nog aangeklaagd, maar die hypocrieten zien dat precies alleen langs mijn kant manifesteren ^D

19 uur geleden zei Mullog:

Ik ben mij ervan bewust dat ieder woord dat ik aan je richt als een rode lap op een stier werkt. Maar begrijpend schrijven zou ook helpen. En volgens mij ben ik niet de eerste die dat tegen je zegt.

Voor de volledigheid wil ik je op onderstaande post wijzen.

 

Eens. Maar het ligt genuanceerder. Ik ben namelijk van mening dat Hamilton zich best wel bewust mag zijn van de geschiedenis van zijn opdrachtgever. Ik weet niet of dat zo is. Ik vind verder dat hij best wel zijn uitspraken mag doen (los van of hij de geschiedenis van zijn opdrachtgever kent). En verder vind ik dat wat Hamilton in dit verband zegt in het grotere geheel van BLM dusdanig irrelevant dat het nauwelijks de moeite waard is om er aandacht aan te schenken. 

Als we het maar in de context weten te houden en van appels geen peren maken ben ik tevreden.

Als dat niet hypocriet van hem was volgens jou zijn we het maar oneens. Alsof dat nieuw is he ;) Ik ga op die uitbreidingen niet happen.. 

Sterker, ik ga Morgan Freeman zijn advies over racisme opvolgen... 

Maar hopelijk begrijpen mensen dat heel deze hetze (die nu ook in Brussel gaande was) me een beetje van mijn melk haalde. 

10 uur geleden zei Mullog:

Ik vind deze link wel verhelderend https://www.nu.nl/weekend/6056099/bewijs-dat-zwarte-amerikanen-ongelijk-behandeld-worden-is-overweldigend.html

Je moet het relatief zien. Als je stelt dat bij 90% van de de ongevallen geen drank in het spel en slechts bij 10% wel dan snapt een kind dat je op basis daarvan toch niet kunt beargumenteren dat het beter is om met z'n allen dronken achter het stuur te gaan zitten.

Er zijn meer black on white “incidenten” dan white on black. Statistisch zijn zwarten dus racistischer dan blanken of zijn cijfers misschien niet zo abstract? Evenzo die zwarten die door de politie vermoord werden, hoeveel van die moorden zijn terechte zelfverdediging? Nuances die ze er nooit bij zetten.

Gisteren op Twitter (Candece Owens heet ze denkt ik) zei vlak af; “Zwarten zijn de enige die op straat gaan protesteren voor hun criminelen.” We zien bij die arrestatie wel Floyd op de grond liggen, maar zien het hele verhaal daarvoor niet. Die man stond gekend als veroordeelde overvaller en verkrachter. Had met vals geld betaald, wou high in zijn auto vertrekken en verzette zich. Na autopsie bleek dat de man onder invloed van methamfetamine was.

De aanpak was echter verkeerd, verstikking door de knie kan echt niet. Maar als gerechtigheid geschiedt, waarom dan alsnog je eigen buurt en winkels in lichterlaaie steken? Waarom dat uitbreiden tot Europa en onze standbeelden bekladden en verwijderen? Het gaat bij enkele incidenten wel ver hoor, zelfs mensen (als Baldwin) die tegen slavernij vochten worden beklad.

Zijn die linkse anarchisten nu niet de enige echte haatzaaiers anno 2020?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij het proces zal er meer duidelijkheid komen, en ik hoop en verwacht dat de agent conform zijn optreden een gerechtvaardigde straf krijgt die genoegdoening doet aan de zwarte en blanke gemeenschap, maar nogmaals dan zullen we alle zaken moeten horen die ermee te maken hebben, en ik wordt een beetje moe van die bubbels waarin de linksen leven en dingen erbij halen en/of vernielen die er niets mee te maken hebben, laten zij nu gewoon de uitkomst van het debat afwachten, ik heb al gelezen dat 80 % tegen verwijderen van beelden is.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Fundamenteel:

De quote die je nam van mij had niets met uw antwoord te maken... Waar moet ik dan “verder mee geraken”? Wat komen uw cijfers hier doen en in relevantie tot wat?

1. Dit topic heet racisme.
2. Jij schreef daarin  "Gaan we die haters de scene laten bepalen en wij ons politiek correct plooien? De knie buigen? Ze schieten lukraak waar ze kunnen en de msm gaat er in mee. En laat dat ad hominem en subjectief geleuter eens achterwege."
3. Mijn reactie daarop was:

Op 13-6-2020 om 06:00 zei Dat beloof ik:

Misschien kom je verder als je simpel de cijfers er bij pakt in plaats van maar wat te roepen.https://www.houmatoday.com/opinion/20200610/opinion-black-lives-matter-rhetoric-doesnt-match-facts-on-police-violence

Sinds 2015 is het aantal dodelijke schietparijen door amerikaanse agenten behoorlijk conctant, zo'n 1000 per jaar.
Echter, er worden twee keer zoveel blanken als zwarten neergeschoten.
In 75% van de gevallen os het slachtoffer niet zwart.
De kans dat een agent omkomt door door een zwarte man is ruim 18 keer hoger dan het risico dat een ongewapende zwarte man wordt gedood door een agent.
De Black Liver Matter beweging herhaalt regelmatig dat 23% van de mensen die dodelijk worden neergeschoten door agenten, zwart zijn, terwijl slechts 13% van de bevolking zwart is; maar daarbij laten ze weg dat 53% van de moorden en 60% van de overvallen door zwarte mensen worden gepleegd.

Als je dan ziet dat stad Minneapolis het complete politie apparaat opheft en het wil vervangen, dan krijg je toch het idee 'He, is de zus van Femke Halsema daar burgemeester?¨  OP bass van de cijfers zou het veel logischer zijn geweest om de zwarte gemeenschap daarop te heffen. Maar ja, dat ligt natuurlijk gevoeliger. 

Als nu werkelijk niet weet hoe daarmee verder moet geraken en wat de relatie met dit topic is, kan ik je echt niet helpen. Mijn conclusie is dan , wederom, dat je maar wat schrijft zonder kop of staart.

23 uur geleden zei antoon:

Bij het proces zal er meer duidelijkheid komen, en ik hoop en verwacht dat de agent conform zijn optreden een gerechtvaardigde straf krijgt die genoegdoening doet aan de zwarte en blanke gemeenschap,

Dat hoop ik niet. Als we mensen aan berechten met als doel een straf die genoegdoening doet aan de gemeenschap, kunnen we net zo goed elke Amerikaanse direct gaan stenigen.
Zeker als je afgaat op de irrationele buikgevoelens die momenteel doorgaan als 'spreekbuis van de zwarte gemeenschap'  denk ik dat daar in een rechtszaak niet maar moet worden gekeken. 
Tegenwoordig hebben we wat meer ontwikkelde rechters, die zaken eerst uitvoerig bekijken en verschillende partijen aan het woord laten voordat ze een oordeel vellen. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Dbi de quote die je nam ging niet over de discussie tussen mij en Mullog. That's it.

Als er dan meer racisme tegen de blanken is, waar is de ophef? Ondertussen stierf er een zwarte agent tijdens de opmars van blm. De b staat duidelijk niet voor blue.

 

Op 14-6-2020 om 06:58 zei antoon:

Bij het proces zal er meer duidelijkheid komen, en ik hoop en verwacht dat de agent conform zijn optreden een gerechtvaardigde straf krijgt die genoegdoening doet aan de zwarte en blanke gemeenschap, maar nogmaals dan zullen we alle zaken moeten horen die ermee te maken hebben, en ik wordt een beetje moe van die bubbels waarin de linksen leven en dingen erbij halen en/of vernielen die er niets mee te maken hebben, laten zij nu gewoon de uitkomst van het debat afwachten, ik heb al gelezen dat 80 % tegen verwijderen van beelden is.

Ze weten dat ze het debat veliezen dus raadplegen fascisme. Dat rechtvaardigen ze onder het mom van racisme.

Churchill zei toen al: de anti fascisten zullen de fascisten van de toekomst zijn.

Hij kreeg gelijk....

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-6-2020 om 05:18 zei Dat beloof ik:

Het gaat hier niet om ongevallen met drank. Aan mijn verhaal valt niets aan te corrigeren of te relativeren door in aanmerking te nemen  dat circa 72% van de Amerikaanse bevolking is blank

Het gaat erom dat je het besef moet hebben dat minderheden of achtergestelde groepen (Want het hoeven niet altijd minderheden te zijn, denk maar aan de vrouwen of de arbeiders. De hele menselijke geschiedenis is ermee doorspekt.) vanuit een achterstand komen en dat ze daarom met een vergrootglas bekeken worden. Ook in praktische zin en heel basaal, namelijk politieagenten die relatief meer zwarten aanhouden dan blanken (en vertel me niet dat het niet zo is, hier in Nederland wordt ook gezellig etnisch geprofileerd, tot aan de belastingdienst toe). 

Overigens is naar mijn mening een belangrijke oorzaak van deze ellende het tweede amendement van de Grondwet van de Verenigde Staten. Deze weeffout in de Amerikaanse wetgeving leidt ertoe dat iedere Amerikaanse politieagent bij ieder contact met iemand, al is het maar de weg vragen, ervanuit mag gaan dat de betreffende persoon (legaal) gewapend is. Ik heb het volste begrip voor agenten die vanwege hun eigen leven dan de grootst mogelijke voorzichtigheid in acht nemen. Ik heb recentelijk gehoord dat de kans dat een agent in Europa op iemand stuit die gewapend is op minder dan één op de twintig ligt wat een andere houding rechtvaardigt.  

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ze Europa echt zouden opkuisen, zou je verschieten voor hoeveel gewapende "burgers" onze ordehandhavers komen te staan. Quasi iedereen met iet wat connecties kan hier een vuurwapen kopen.

Het is niet omdat onze media die zaken niet durft benoemen, ze hier nier gebeuren. Herinner de Franse rellen nadat een jongeman na vluchtsmisdrijf omkwam in een elektriciteitscabine, of die daarna waar zelfs mortiergranate  afgevuurd werden.

Kogelschoten in de lucht zijn ook al "normaal" met oudejaar en deze week begon hier al opnieuw met een granaataanslag. Wat ook al de nieuwe "normaal" wordt.

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Als ze Europa echt zouden opkuisen, zou je verschieten voor hoeveel gewapende "burgers" onze ordehandhavers komen te staan. Quasi iedereen met iet wat connecties kan hier een vuurwapen kopen.

Natuurlijk kan iedereen die dat wil aan wapens komen. Maar niet op de manier zoals het geregeld is in de USA en zoals het daar ingebed is de maatschappij. Hier ligt het geweldsmonopolie in principe bij de overheid. In de USA ligt dat, met dank aan het tweede amendment, bij iedere burger.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Mullog:

Natuurlijk kan iedereen die dat wil aan wapens komen. Maar niet op de manier zoals het geregeld is in de USA en zoals het daar ingebed is de maatschappij. Hier ligt het geweldsmonopolie in principe bij de overheid. In de USA ligt dat, met dank aan het tweede amendment, bij iedere burger.  

Met alle respect Mullog, als het monopolie bij "ons" lag waren er geen no go zones he. Dan werd er een opkuis gehouden en  nam het geweld van criminelen niet toe.

Ze krijgen ook een onschendbaarheidsgevoel omdat ons justitie faalt. Een Europees Guantánamo zag niemand zitten....

Waarom komt links zo fanatiek voor misdadigers op en wilt ze zelfs besparen op onze veiligheid? Weet iemand oh iemand waarom?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:
1 uur geleden zei Mullog:

Natuurlijk kan iedereen die dat wil aan wapens komen. Maar niet op de manier zoals het geregeld is in de USA en zoals het daar ingebed is de maatschappij. Hier ligt het geweldsmonopolie in principe bij de overheid. In de USA ligt dat, met dank aan het tweede amendment, bij iedere burger.  

Met alle respect Mullog, als het monopolie bij "ons" lag waren er geen no go zones he. Dan werd er een opkuis gehouden en  nam het geweld van criminelen niet toe.

Ze krijgen ook een onschendbaarheidsgevoel omdat ons justitie faalt. Een Europees Guantánamo zag niemand zitten....

Waarom komt links zo fanatiek voor misdadigers op en wilt ze zelfs besparen op onze veiligheid? Weet iemand oh iemand waarom?

We hebben hier geen nogo zones. Hooguit straten waar een opgeschoten jongere eens tegen je zegt dat je beter weg kunt gaan. Dat maakt een gebied nog geen nogo zone/  Het is duidelijk dat je nog nooit in de VS bent geweest. Daar zijn wetteloze gebieden die door gewapende bendes worden beheerst. Die hebben we hier niet. 
Die zouden we wel hebben als iedereen hier een eigen wapen had. Met jouw instelling zou je dan bij een blanke bende horen die ruzie had met noord afrikaanse bendes. Dát is de situatie die zou ontstaan als het monopolie bij 'ons' lag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

We hebben hier geen nogo zones. Hooguit straten waar een opgeschoten jongere eens tegen je zegt dat je beter weg kunt gaan. Dat maakt een gebied nog geen nogo zone/  Het is duidelijk dat je nog nooit in de VS bent geweest. Daar zijn wetteloze gebieden die door gewapende bendes worden beheerst. Die hebben we hier niet. 
Die zouden we wel hebben als iedereen hier een eigen wapen had. Met jouw instelling zou je dan bij een blanke bende horen die ruzie had met noord afrikaanse bendes. Dát is de situatie die zou ontstaan als het monopolie bij 'ons' lag.

We vergeleken Amerika met gans Europa dacht ik. Er zijn wel no go zones. In Anderlecht vechten ze nog dagelijks voor zo een zone. En Frankrijk en Londen zijn er begeven van. Ook hier worden meisjes aangesproken op kleedgedrag en heerst er apartheid in de mannelijke vzw's die het straatbeeld in de ghetto's dolineren

Als wij werkelijk het monopolie hadden zou de politieke correctheid ons niet to5 censuur dwingen. Gedenk de as soennah moskee. En vergeet nooit dat een ex moslima politiek asiel in Amerika vanuit Nederland moest vragen. Zover het monopolie....

Neen dbi, de grootste amokmakers krijgen hier hun goesting.

Dat is de les die we leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

We vergeleken Amerika met gans Europa dacht ik. Er zijn wel no go zones. In Anderlecht vechten ze nog dagelijks voor zo een zone. En Frankrijk en Londen zijn er begeven van. Ook hier worden meisjes aangesproken op kleedgedrag en heerst er apartheid in de mannelijke vzw's die het straatbeeld in de ghetto's dolineren

Als wij werkelijk het monopolie hadden zou de politieke correctheid ons niet to5 censuur dwingen. Gedenk de as soennah moskee. En vergeet nooit dat een ex moslima politiek asiel in Amerika vanuit Nederland moest vragen. Zover het monopolie....

Neen dbi, de grootste amokmakers krijgen hier hun goesting.

Dat is de les die we leren.

Dat meisjes worden aangesproken op hun kleedgedrag is iets anders dan een no-go zone. Gewoon schijt aan hebben en hetzelfde gedrag terug vertonen.
Maar jij laat je bang maken, komt er niet meer en spreekt van een nogo zone. Tsja, dan zijn Tholen en Spakenburg ook nogo zones (voor je beeld: dat zijn van oudsher streng gereformeerde gemeenten waar meisjes rokken moeten dragen). 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dat beloof ik:

Dat meisjes worden aangesproken op hun kleedgedrag is iets anders dan een no-go zone. Gewoon schijt aan hebben en hetzelfde gedrag terug vertonen.
Maar jij laat je bang maken, komt er niet meer en spreekt van een nogo zone. Tsja, dan zijn Tholen en Spakenburg ook nogo zones (voor je beeld: dat zijn van oudsher streng gereformeerde gemeenten waar meisjes rokken moeten dragen). 

Als je meisjes weg pest en politie buiten mept is dat de perfecte beschrijving van een no go zone.

Ik ben niet bang en het gaat niet over mij. Het gaat erover dat wij geen monopolie hebben. De grootste amokmakers krijgen telkens hun zin. Stockholmsyndroom, Zweeds fenomeen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Als je meisjes weg pest en politie buiten mept is dat de perfecte beschrijving van een no go zone.

Ik ben niet bang en het gaat niet over mij. Het gaat erover dat wij geen monopolie hebben. De grootste amokmakers krijgen telkens hun zin. Stockholmsyndroom, Zweeds fenomeen.

Hier is geen touw aan vast te knopen.
Stockholmsyndroom wil zeggen dat je als gijzelaar sympathie krijgt voor de gijzelnemer.
Denk even goed na en schrijf dan nog eens opnieuw op wat je wil zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Hier is geen touw aan vast te knopen.
Stockholmsyndroom wil zeggen dat je als gijzelaar sympathie krijgt voor de gijzelnemer.
Denk even goed na en schrijf dan nog eens opnieuw op wat je wil zeggen.

Probeert gij anders eens de context erbij te nemen als ge op 1 zinnetje wilt reageren.

Ik gebruikte alles in de juiste contextekst. Ook stockholmsyndroom. Als je uw amokmakers hun goesting geeft in de hoop erger te voorkomen is dat ook het Stockholmsyndroom. Tenzij je autistischer dan mij gaat doen, maar doe uzelf dat toch maar niet aan. :)

Dus graag terug naar de context voor we weer ontsporen en ik daar de schuld van krijg. oh boehoe :(

Edit: die amokmakers gijzelen ook de samenleving he. En via protesten je wil met geweld opdringen is fascisme.

Wij blanken spannen de kroon daar niet anno 2020...

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid