Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hoe noemen we een omvolking waar allochtonen zich zo bevooroordeeld voelen de autochtonen op hun verworven vrijheden aan te spreken? Hoe noemen we burgers die na al deze wetenschap verder op omvolkende partijen blijven stemmen?

There are no words... (yet).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 22-3-2020 om 21:33 zei Fundamenteel:

Ik stel me de vraag. Sedert wanneer is de oorsprong van virussen benoemen racistisch? En gaat dit dan het excuus worden de ogen verder te sluiten voor ziekteverspreiders?

De oorsprong van virussen heeft niets met rassen te maken.
Jij hebt die er wel bij gehaald en dus ben je racistisch bezig.
Wat begrijp je daar niet aan ? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Dat beloof ik:

1 Chinezen zijn geen ras. 2 het virus brak uit in Wuhan China. En hoe komt het dat zulke virusse  uitbreken? Kijk eens hoe ze daar leven in Wuhan en omgaan met hun levend "stock".

Wat begrijp je er niet aan dat dat benoemen niet racistisch is? Het is overigens niet China alleen. Maar China exporteert wel het meeste wild vlees. 

Corona evolueert dan wel trager dan het griepvirus, dat wil niet zeggen dat het niet evolueert he. Door drogargumenten als "racisme" gaat dat handeltje gewoon door waaruit we een volgende epidemie/pandemie mogen verwachten. Die er echt niet beter op gaat worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

1 Chinezen zijn geen ras. 2 het virus brak uit in Wuhan China. En hoe komt het dat zulke virusse  uitbreken? Kijk eens hoe ze daar leven in Wuhan en omgaan met hun levend "stock".

Wat begrijp je er niet aan dat dat benoemen niet racistisch is? Het is overigens niet China alleen. Maar China exporteert wel het meeste wild vlees. 

Ik reageerde op:

Ik stel me de vraag. Sedert wanneer is de oorsprong van virussen benoemen racistisch? En gaat dit dan het excuus worden de ogen verder te sluiten voor ziekteverspreiders?

Je hebt het daar over de oorsprong. Dan geef ik commentaar, en vervolgens heb je het ineens niet meer over de oorsprong maar over het verspreiden.
Dat zijn twee verschillende zaken. Eerst heb je de oorsprong, en daarna de verspreiding.
Over welke van de twee wil je het nu hebben?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik reageerde op:

Je hebt het daar over de oorsprong. Dan geef ik commentaar, en vervolgens heb je het ineens niet meer over de oorsprong maar over het verspreiden.
Dat zijn twee verschillende zaken. Eerst heb je de oorsprong, en daarna de verspreiding.
Over welke van de twee wil je het nu hebben?

De oorsprong is toch duidelijk nu? Sars - civetkatten. Corona de gevreesde opvolger van sars. Waar en hoe ontstonden ze? In China door de barbaarse levenomstandigheden van de Chinees. Ik zeg hiermee niet dat ze uit elkaar ontstonden, maar schets de omstandigheden die optimaal zijn voor de evolutie van covid virussen. Wellicht zijn ze verbonden maar ik wacht nog enkele mails af betreffend enkele sequenties. Sowieso ontstonden beide in China. Laatste Wuhan. Zie hoe ze leven daar....

Ergo het is een Chinees virus. Waarom kakte er niemand over de Mexicaanse of Spaanse griep? Omdat het plebs nu wedeom de propaganda van links uitbraakt. Want links zou doden relativeren om verder geknecht te staan tegenover dictaturen als China. Hoe goedkoper daar hoe beter voor de politiek hier. Waar is anders de nuance waarom? En alzo verliezen woorden de oorspronkelijke betekenis.

Zeg eerst wat er racistisch aan is voor je beschuldigt.  En als dat  racisme zou zijn, wat zijn uw vorige uitspraken over de Vlamingen dan? (Die uw ras delen nota bene, maar ik wil hier perspectief schetsen). Je noemde me eens domme Belg, waar ik overigens gelijk had...dat is slimmer natuurlijk.

China is een broeihaard van ziekteverspreiders en daar komt beter internationale druk op. En houdt die rommel van dat communisme buiten Europa please, we steunen kinderarbeid zo en gewoon communistisch fascisme in geheel. China en Noord Korea mogen zich verkopen aan de wereld hoe ze willen, in praktijk zijn het fascistische communismes. Wie wil daarmee de geschiedenis in gaan?

Gedaan ermee. Amerika is al bezig over sancties door de economische kosten op China te vertalen. Moge Europa volgen eerder dan verder te buigen. Zwakste unie EVER. Dat is crisis na crisis bewezen.

bewerkt door Fundamenteel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Wellicht zijn ze verbonden maar ik wacht nog enkele mails af betreffend enkele sequenties

😂😂😂😂😂

8 uur geleden zei Fundamenteel:

En als dat  racisme zou zijn, wat zijn uw vorige uitspraken over de Vlamingen dan? (Die uw ras delen nota bene, maar ik wil hier perspectief schetsen). Je noemde me eens domme Belg,

dat is geen racisme maar cultuur: Belgenmoppen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat benoemen is niet racistisch. Het is een feit dat het in China ontstaan is. Verder is de rest ook niet racistisch maar xenofobische. Je scheert op jou gebruikelijke wijze weer alles en iedereen die niet nationalist en Vlaams is over een kam. En je denkt simplistisch dat als we stoppen met reizen een virus tegengehouden gaat worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Mullog:

Dat benoemen is niet racistisch. Het is een feit dat het in China ontstaan is. Verder is de rest ook niet racistisch maar xenofobische. Je scheert op jou gebruikelijke wijze weer alles en iedereen die niet nationalist en Vlaams is over een kam. En je denkt simplistisch dat als we stoppen met reizen een virus tegengehouden gaat worden.

Kan je alles en iedereen over een kam scheren eens tonen door een voorbeeld?

Door de eetgewoontes van een oosterse cultuur aan te wijzen in de vraag deze een reisverbod op te leggen? Dat is draconisch ja, maar de maatregelen om zo een virus in te dammen zijn dat ook.

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

😂😂😂😂😂

dat is geen racisme maar cultuur: Belgenmoppen.

Je lacht. Maar wat als het van die vleermuizen afkomstig is en sars van civetkatten?

Domme Nederlander toch, je was niet eens mee dat eerdere coronavirussen als sars en mers al afkomstig waren van dier op mens. Dat was allemaal onzin. Toch zijn het merendeel die domme Belgen die de domme Nederlanders alles moeten inlepelen. Wetenschap dan nog wel die ze eerder zo vurig zelf gebruikte in ET onderwerpen. 

1 ding is nu wel duidelijk, google sprak daar en niet de ongelovige Nederlanders alhier die bij God nog niet eens deftig kunnen begrijpend lezen en hypocriet de modregeltjes aanwijzen wanneer hen dat uitkomt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tijd.

Citaat

Dus laat ik voor deze mensen de manieren samenvatten waarom dit een Chinees virus is.

♦ Half november wist de Chinese regering hiervan. We zijn nu einde maart en ze hebben het virus nog steeds niet opgeëist. Integendeel.

♦ Een Chinese wetenschapper identificeerde het virus in november, maar het Chinese regime gaf zijn laboratorium opdracht de monsters te vernietigen en het nieuws te onderdrukken. Hij stierf natuurlijk.

♦ Ondanks de kennis van het virus, lieten de Chinese autoriteiten hun burgers toe om miljoenen naar bestemmingen over de hele wereld te vliegen, waardoor ze het virus wereldwijd meedroegen en verspreidden.

♦ In december arresteerde de Chinese politie mensen die waarschuwden voor het uitbreken van het virus voor het verspreiden van ‘geruchten’.

♦ In die maand organiseerde Wuhan een massaal banket dat werd bijgewoond door 40.000 bezoekers in een poging het Guinness Book of Records te breken voor de meest bezochte maaltijd.

♦ In plaats van te sluiten, gaf Wuhan begin januari 200.000 gratis kaartjes uit aan mensen om festivalactiviteiten bij te wonen tijdens het maannieuwjaar.

♦ Om het nieuwe maanjaar te vieren, maakten de Chinezen naar schatting veertig miljard reizen, zowel in China als in het buitenland. Als de regering waarschuwingen had gegeven, zouden vele miljoenen niet hebben gereisd. Maar de regering zweeg.

♦ In januari loog de Chinese regering tegen de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) door hen te vertellen dat het virus niet van mens op mens kon worden overgedragen.

♦ In die maand vertelde Wang Guangfa, een officiële ademhalingsdeskundige, aan de Chinese centrale televisie dat de Wuhan-longontsteking ‘onder controle’ was en meestal ‘een milde aandoening’ was, volgens een rapport van de New York Times. Nog geen twee weken later werd Guangfa ziek tijdens het bezoek aan Wuhan met het nieuwe virus.

Bron: https://brabosh.com/2020/03/27/pqpct-slk/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid