Spring naar bijdragen

haat tegen moslims


Aanbevolen berichten

Ik was om half 9 vreslijk chagarijnig, echt, niet te genieten. Ik had namelijk het nieuws van 8 uur gekeken en zag wat er allemaal gebeurd was vandaag. Iemand heeft een bom geplaatst bij een islamschool en verchillende moskeeen zijn brandbommetjes gegooid. Hoogstwaarschijnlijk als reactie op de moord op Theo van Gogh. Nou, echt, ik was echt heel erg kwaad. Ja, het is erg dat er iemand is vermoord, maar moet je daarom onschuldige mensen gaan lastig vallen? Er is 1 iemand die dit gedaan heeft, maar meteen wordt iedreen die hetzelfde geloof heeft lastig gevallen, en dat ook in een extreme manier! Kinderen verdorie! Geloofsplaatsen!

Sporen we niet helemaal? Worden de moslims de nieuwe joden? Gaan we hun nu ook vervolgen omdat we ze als zwarte schaap aanwijzen?

Ik KOTS hierop! Echt waar!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 209
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

ik ben het helemaal met je eens want volgens de pure islaam dat lang niet door iedereen gepraktiseerd word volgens de soena:

(dat wil zeggen volgens de weg van onze profeet mohamed vrede zij met hem en wat hij ons aanbevolen heeft en ons verboden heeft)

en je mag niet uit eigen recht handelen en de wetten gehoorzamen van een land waarin je woont tenzij het de islaam belemerd maar dat geld dat voor de islamitische landen.

en we zijn nu eenmaal in nederland dus moeten wij ons gedragen en moeten wij als een voorbeeld zijn voor de mensen en de mensen juist uitnodigen naar de islaam.

de islaam zal als iets vreemds komen en zal ook als iets vreemds eindigen

en ik kan me wel de woede van de nederlanders begrijpen maar probeer niet het zelfde te doen als die Mohamed B maar laat jullie zien van de goede kant want er zijn wel degelijk moslims die daar niet eens mee waren over de dood van theo ook al mochten zij hem niet, want ALLAH zal een geweldige bestaffing voor hem voorbereiden mits hij als moslim is gestorven maar dat kunnen wij niet weten behalve de ALLAH de alwetende.

Link naar bericht
Deel via andere websites

de islaam is niet zo geweldadig als men doet denken, integendeel er zijn in de islaam 72 sekten/groeperingen die allemaal niet op de juiste weg van de qoraan en de soena zitten.

en daarom de islaam verkeerd prediken behalve een groep genaamd: WAHABIES of een andere naam daarvoor SELEFIES.

dit is de groep dat op de juiste weg zit en die vredelievend zijn, omdat ze god vrezen ook al is het maar een klein ding bijv. zwart rijden met de openbaar vervoer want deze groep gelooft dat ze door een klein geval in de hel kunnen belanden, dus laat staan de wetten van een land overtreden wat onlangs is gebeurt met Theo.

en zoals ik gehoord heb behoort mohamed B tot die 1 van de 72 afgedwaalde groepen in de islaam.

onze profeet mohamed v.z.m.h. heeft gezegt dat de joden in 71, de christenen in 72 en de islaam in 73 groepen verdeeld zullen raken, en telkens zal er 1 groep van hen de paradijs binnentreden, maar in het geval van de joden en de christenen vewijs ik naar de tijd van mozes en jezus dat die christenen en joden uit die tijd de paradijs zullen betreden en niet de huidige christenen en de joden.

want vergis je niet, de moslims geloven ook in de thora geopenbaard aan mozes, de bijbel geopenbaard aan jezus, de psalmen geopenbaard aan david deze drie boeken waren bestemd voor een bepaald volk namelijk de joden christenen uit de tijd van mozes en jezus.

maar de qoraan werd geopenbaard aan de laatste profeet Mohamed v.z.m.h. ook wel "de zegel der profeten" genoemd en de qoraan is voor de gehele mensheid gekomen en niet voor een bepaald volk

maar ALLAH heeft bij mensen hun harten verblind zodat ze de islaam nooit zullen accepteren maar bij wie dat is gebeeurt weet niemand behalve als je het ontkent nadat er duidelijke bewijzen naar je gekomen zijn van de qoraan, moge ALLAH diegenen leiden die daar open voor staan en hen tot moslims laten bekeren,en beschermen tegen de hellevuur. zeg amin (in het nederlands amen??) ja ja in wij gebruiken ook het woord amen maar spreken het uit als amin leuk "wist je dat je" he

Link naar bericht
Deel via andere websites

Reacties als dezen komen voort uit angst. En angst maakt vaak kwaad. Angst voor het onbekende, het vreemde. Angst die helemaal niet nodig is en die zich uit in verwerpelijke akties als dezen. De samenleving is kil en gewelddadiger geworden en mensen zoeken nu een plausibele zondebok. Die hebben ze gevonden in de moslims.

Moeten wij als christenen meedelen in die angst? Nee. Angst voor de islam is geheel onterecht, verreweg de meeste moslims zijn goede personen en als wij aan Gods zijde staan, wie kan ons dan tegenwerken? Soms zijn christenen veel te bang voor het onbekende en dat is vaak onnodig en niet goed voor je geloofsleven.

Als christenen doen wij er daarom ook goed aan ons verre te houden van opruierij, misplaatste woede, generalisatie, discriminatie en zéker niet in akties als dezen. En als je kwaad bent op het geweld dat soms uit de islam ontspringt, vergeet dan niet wat voor verleden wij als christenen meedragen.

Toen het christendom dezelfde leeftijd had als nu de islam, was deze ook vol geweld en extremisme. God gebruikt nu ons verleden om ons klein en nederig te houden, zodat we nooit hoogmoedig kunnen spreken over de islam als zijnde een "achterlijke cultuur". Was ons verleden vlekkeloos geweest, dan waren we nu misschien arrogant en zelfvergenoegzaamd. Maar nu ons verleden vuil is, gebruikt God dat om ons klein te houden.

Hou daar rekening mee in je spreken over de islam en gebruik als christen je verstand. Laat je dus niet meeslepen in zaken die niet van de Geest zijn, maar van de door de onderbuik geregeerde wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Opzich ben ik het wel met je eens Oogje, alleen met 1 punt niet. Ik geloof dat er in het verleden inderdaad iets gebeurt is, maar dat God dit niet tegen ons zal houden. Wanneer dit vergeven is, bestaat dit verleden immers niet meer en kan het dus ook niet tegen ons gebruikt worden...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 08 november 2004 22:11:56 schreef Tom het volgende:

Dit is hetzelfde proces als de demonisering van het joodse volk in nazi-Duitsland.

Niet te vergelijken IMO

In 40-45 stond er een dictator vol haat aan de macht die zijn volk hersenspoelde. Het gaat hier om zo'n kleine groepering als je dat met WOII wilt vergelijken. Bovendien blaast de media het nogal erg op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 08 november 2004 23:00:35 schreef Lady-Kebiss het volgende:

Opzich ben ik het wel met je eens Oogje, alleen met 1 punt niet. Ik geloof dat er in het verleden inderdaad iets gebeurt is, maar dat God dit niet tegen ons zal houden. Wanneer dit vergeven is, bestaat dit verleden immers niet meer en kan het dus ook niet tegen ons gebruikt worden...

Sjaloom Lady-Kebiss,

Zo bedoelde ik het niet helemaal, wellicht heb ik het wat ongelukkig beschreven. Door ons verleden kunnen wij nu niet zonder meer zeggen dat wij zoveel geweldige vruchten voortbrengen en zeker niet ten opzichte van de islam.

Als een religie een vlekkeloos verleden zou hebben, dan zouden de aanhangers daarop prat kunnen gaan en arrogant kunnen worden. Maar aangezien ons verleden bepaalt niet zuiver is, is dergelijke arrogantie dus alleen al op grond daarvan uitgesloten.

God heeft het ons gelukkig vergeven en zal ons er niet meer op aanspreken, maar we moeten ons wel blijven realiseren dat het christendom ook een geloof van zondaars is. Door ons verleden is dat realiseren iets "makkelijker" geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@zakaria

johannes 3:36

Wie in de Zoon gelooft heeft eeuwig leven, wie de Zoon niet wil gehoorzamen zal dat leven niet kennen; integendeel, Gods toorn blijft op hem rusten.

Dit is de bevestiging.

Ik geloof in Jezus en WIL hem volgen. (willen, omdat je niet direct verloren bent als je van dat pad afwijkt, daarvoor is hij immers voor mij gestorven)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Juist, blijf on-topic.

Oproep aan de moderators: elke post in dit topic die riekt naar "evangelisatie" (van zowel moslims, christenen, anderen en atheïsten) gaarne editen of "BOT-en".

Voor evangelisatiepraktijken hebben we andere topics! smile.gif

Duz: BOT!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat dit steeds verder uit de hand zal gaan lopen. Niet alleen in Nederland hoor, maar ook in de rest van de wereld. (Fundamentalistische) moslims hebben zich met aanslagen in New York en Madrid niet erg geliefd gemaakt in het westen en door de toestand in Irak en Israel is het westen niet erg geliefd onder moslims.

En in Nederland zie je op kleine schaal hetzelfde. Door de aanslag op Theo van Gogh hebben veel Nederlanders die eerst gematigd waren een afkeer van moslims gekregen en zijn er mensen die aanslagen (naja, nogal amateuristisch allemaal, maar goed) gaan plegen op islamitische doelen. Daardoor worden er weer gematigde moslims boos die iets terug zullen willen doen etc.

(Zie ook dit nieuwsbericht: Groep dreigt met aanslagen na anti-islamitische acties en dit: Ondbekenden stichten brand in Utrechtse kerk)

Volgens mij zitten we in een zichzelf versterkende geweldspiraal en ik heb geen idee hoe daar uit te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat je nu ziet is een splinter binnen het geheel, zoals altijd verpest de kleine minderheid het voor de grote meerderheid. DD geeft het al aan het is een wisselwerking tussen de twee kanten.

In Nederland komen nu onderliggende gevoelens naar boven drijven, mensen roepen nu sneller dat alle moslims fout zijn, maar gaan daarmee voorbij aan diegene die geen kwaad in de zin hebben.

Reacties vanuit allebei de kanten zijn ingegeven door angst. Angst voor het onbekende of angst voor het hiernamaals. Angst regeert de maatschappij op dit moment in plaats van rationeel denken.

De wet actie = reactie gaat nu op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben trouwens ook van mening dat we niet bang hoeven te zijn voor de eerste generatie gastarbeiders uit Marokko en Turkije. Het zijn de tweede en derde generatie, die hier eigenlijk tussen wal en schip vallen (hier worden ze als buitenlander gezien, in het land van hun ouders ook) die gewelddadig worden.

Alle overlast die de media haalt wordt ook veroorzaakt door jongens van de tweede en derde generatie die een stuk opvoeding van hun ouders missen. Volgens mij sluiten zulke jongeren zich sneller aan bij extremistische groepen, vanwege de identiteit die ze nooit echt hadden en daardoor krijgen en ook vanwege het groepsgevoel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Idd DD, de tweede en derde generatie is instabiel. Zij kunnen makkelijk beïnvloed worden door extremistische organisatie. Deze bieden meestal een uitkomst uit de verveling. Maar deze emotionele instabiliteit en beinvloedbaarheid is ook kenmerkend voor hun autochtonen leeftijdsgenoten.

Een schijnbaar voorkomend probleem, is dat de tweede en derde generatie botst met hun ouders. De ouders leven meestal redelijk conservatief, zoals ze gewend waren vanuit hun land van herkomst. De nieuwe generatie is hier geboren en opgegroeid, wat verschil in opvatting teweegbrengt. Zij willen zich door hun gedrag vaak ook afzetten tegen hun ouders, rebelleren eigenlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, het gaat niet goed hier. In een peiling zei maar liefst 40% van de ondervraagden dat ze hoopten dat de moslims zich hier niet meer thuis gaan voelen, en meer dan de helft vond dat hoofddoekjes op scholen verboden moeten worden. Dat is toch niet normaal? We moeten hard optreden tegen die extremisten, daar ben ik het mee eens, maar we moeten de normale en onschuldige moslims met rust laten.

Ik ben ook bang dat het niet alleen bij de Islam blijft, maar dat ze gaan zeuren over religie in het algemeen. Er waren al mensen die riepen het bijzonder onderwijs afgeschaft zou moeten worden, ik ben bang dat er nu meer mensen dat soort dingen gaan denken. Dan gaan ze knoeien met de mooie scheiding tussen kerk en staat in Nederland, dan gaan ze er een scheiding tussen religie en staat van maken, geloof wordt een privé zaak. Maar hoe die scheiding tussen kerk en staat geregeld is is nou net één van de dingen die ik zo goed vind aan Nederland! boosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 09 november 2004 22:43:28 schreef DetectedDestiny het volgende:

School in Uden..

Het houdt niet op hé...

In het Brabantse Uden is brand gesticht in een islamitische basisschool. De school lijkt verloren.

[bron]

Tsja...en wat bereiken ze ermee?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid