Spring naar bijdragen

haat tegen moslims


Aanbevolen berichten

Quote:
Op zondag 21 november 2004 12:39:19 schreef Tom het volgende:

Nou gewelddadige imams vormen wel degelijk een groot probleem. Ik deel Silents mening dat ze inderdaad in het Nederlands zouden moeten preken en om discriminatie te voorkomen zouden joden dat ook moeten doen.

Zij spreken het heilige schrift tenminste vanuit de grondtekst uit, zonder allerlei vertalingen....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 209
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dat weet ik niet maar ik heb geen ene sodemieter te maken met Nederlanders die in Austuralië leven. Als imams en voor mij part rabbi's in hun samenkomsten haatdragende teksten verspreiden en zo gewelddadige radicale gelovigen kweken is er iets fundamenteel mis en hebben die mens niks te zoeken in onze Westerse maatschappij. Door in een vreemde taal te preken zijn ze amper te controleren dus vind ik dat ze in het Nederlands moeten preken zodat ze gecontroleerd kunnen worden. Jouw voorbeelden zijn wel leuk en aardig maar hebben niks te maken met de huidige problematiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Silent ik denk niet dat er veel gewelddadige rabbi's in Nederland zitten...

Het gaat niet alleen om gewelddadigheid. Het gaat ook om haat prediken. En hoewel boeken niet verboden zouden mogen worden, moet het prediken uit die boeken strafbaar zijn. Ik denk dat men tegenwoordig veel te timide is om synagoges te controleren omdat er zoals gewoonlijk met scheve WOII vergelijkingen gestrooid zal worden door joden.

Ik las een tijdje geleden dat er plannen zijn om arabische preken te verbieden in Spanje. Ik weet niet of die plannen ook doorgevoerd zijn/worden, aangezien de 'achterlopende' linkse regering aan de macht is gekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals eerder gezegd deel ik je mening wat synagoges betreft. Ook al vind ik niet dat radicale joden en rabbi's op dit moment een probleem vormen is dit natuurlijk nodig omdat er ook binnen de joodse gemeente radicale elementen aanwezig zijn. Verder moet het gewoon om niet te discrimineren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Interessant, het controleren van moskeeën en eventueel synagogen. Maar... dan moeten we ook consequent zijn en ook alle kerken, Koninkrijkszalen, tempels, garages met vage sekten, etc. controleren. Toch?

Want met name op de Veluwe worden er soms dingen geleerd die op z'n zachtst gezegt discutabel zijn. Gelijke monnikken, gelijke kappen. Toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 21 november 2004 15:14:24 schreef Tom het volgende:

Zoals eerder gezegd deel ik je mening wat synagoges betreft. Ook al vind ik niet dat radicale joden en rabbi's op dit moment een probleem vormen is dit natuurlijk nodig omdat er ook binnen de joodse gemeente radicale elementen aanwezig zijn.

Er is tenminste een extremistische joodse organisatie actief in Nederland en dat is de JDL.

Quote:
Verder moet het gewoon om niet te discrimineren.

Nee, in mijn ogen is het ook nodig. Het is niet alleen om politiek correct te zijn. Want God weet wat er allemaal gezegd wordt over niet-joden. En ze zullen in het openbaar nooit vertellen wat er allemaal wordt gepreekt.. Baba Kamma 113aknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 21 november 2004 15:21:50 schreef RobertF het volgende:

Want met name op de Veluwe worden er soms dingen geleerd die op z'n zachtst gezegt discutabel zijn. Gelijke monnikken, gelijke kappen. Toch?

Geef een voorbeeld aub

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 21 november 2004 15:21:50 schreef RobertF het volgende:

Interessant, het controleren van moskeeën en eventueel synagogen. Maar... dan moeten we ook consequent zijn en ook alle kerken, Koninkrijkszalen, tempels, garages met vage sekten, etc. controleren. Toch?

Want met name op de Veluwe worden er soms dingen geleerd die op z'n zachtst gezegt discutabel zijn. Gelijke monnikken, gelijke kappen. Toch?

Alle gebedshuizen van officiele godsdiensten. Extreem-rechtse clubjes bijvoorbeeld zijn het werk van de AIVD.

Link naar bericht
Deel via andere websites

RobertF kerken zouden ook gecontroleerd moeten worden als ze racistische leerstellingen onderwijzen en/of oproepen tot geweld. Het verschil is wel dat er in kerken gewoon Nederlands gepraat wordt en dus voor iedereen te volgen is.

Quote:
Er is tenminste een extremistische joodse organisatie actief in Nederland en dat is de JDL.

Dat kan wel. Het is in ieder geval niet zo dat de JDL voor geweld zorgt. Maar ik ben het wel met je eens dat we alle radicale organisaties en religieuze instellingen zouden moeten controleren. Dus ook joodse.

Quote:
Nee, in mijn ogen is het ook nodig. Het is niet alleen om politiek correct te zijn. Want God weet wat er allemaal gezegd wordt over niet-joden. En ze zullen in het openbaar nooit vertellen wat er allemaal wordt gepreekt..
Baba Kamma 113a

Ik weet dat bepaalde orthodoxe joodse stromingen er racistische leerstellingen op nahouden en daarom vind ik ook dat we ze moeten controleren. Behalve dat vind ik dat politieke correctheid (dus niet discrimineren) wel belangrijk is in deze. Maar ik ben het dus wel met je eens dat er ook andere goede redenen bestaan om het te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De JDL-afdeling in Nederland is onderdeel van de Jewish Defense League die in 1968 in de Verenigde Staten is opgericht door de rabbijn Meir Kahane. Doel van de JDL is het bevorderen van de gepercipieerde belangen van joden, het joodse volk en de staat Israël. Hierbij worden deels begrippen zoals joodse discipline, eenheid, trots en ‘ijzer’ op een extremistische manier ingevuld. Het beginsel van ‘ijzer’ houdt bijvoorbeeld in dat nagenoeg alle middelen bij het nastreven van de doelen geoorloofd zijn, waaronder ook geweld. Wij zullen de ontwikkelingen rond de JDL-Nederland dan ook nauwlettend volgen, omdat het ontoelaatbaar is dat organisaties zich bedienen van geweld om hun doelen te realiseren. Indien sprake is van (voorgenomen) geweldsaanwending zal het Openbaar Ministerie hier door de AIVD onverwijld van in kennis gesteld worden.

In de Verenigde Staten is de JDL in verband gebracht met het beramen van aanslagen op islamitische doelen en mensenrechtenactivisten. De Israëlische afdeling van de JDL is in 1973 opgegaan in de Kach/Kahane Chai partij. Deze partij werd in 1994 in Israël verboden. Aanleiding was de aanslag van een aanhanger van deze partij in Hebron, waarbij 29 Palestijnen werden gedood.

Over het operationele werk van de FBI kunnen wij uiteraard geen mededeling doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Joodse mensen hebben toch een beetje de neiging om arrogant te zijn. Ze zien zichzelf als het middelpunt van de wereld en doen ook niet aan bekering omdat het niet mogelijk is (iemand kan alleen jood worden door een enorme hoeveelheid tijd heir aan te besteden , kan wel 20 jaar duren)......

ALs Jood kan ik dit allemaal onderstrepen als waar

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij een orthodoxe rabbijn kan je in 4 jaar joods worden. Liberaal en conservatief gaat sneller maar wordt niet erkend door de orthodoxe joden, dus ook niet door Israël. Naja gelukkig is dat allemaal niet nodig dankzij Jezus Christus.

Maar het gaat nu niet over joden en bekeren tot het jodendom dus BOT.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 21 november 2004 15:24:04 schreef JohnM het volgende:

[...]

Geef een voorbeeld aub

Ik las een tijdje geleden dat er een priester in Zweden werd veroordeeld wegens homohaat. Hij vergeleek homo's met een kankergezwel in onze samenleving. In de VS bestaan er een aantal militante Christelijke organisatie's die geweld niet schuwen om hun zin door te drukken. Niet helemaal de Veluwe, maar ze lopen rond op de aardbol.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 21 november 2004 15:21:50 schreef RobertF het volgende:

Interessant, het controleren van moskeeën en eventueel synagogen. Maar... dan moeten we ook consequent zijn en ook alle kerken, Koninkrijkszalen, tempels, garages met vage sekten, etc. controleren. Toch?

Want met name op de Veluwe worden er soms dingen geleerd die op z'n zachtst gezegt discutabel zijn. Gelijke monnikken, gelijke kappen. Toch?

Je moet de controle uitvoeren waar de problemen vandaan komen, als er in moskeeen foute zaken worden gepredikt moet men gewoon de moskeeen controleren, en niet daarbij de kerken en synagogen omdat men zogenaamd politiek correct wil zijn.

mvg

Danny

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 21 november 2004 21:10:35 schreef benji_p het volgende:

waarom niet??? hebben die kerken en synagogen dan iets te verbergen

Nee hoor, niks te verbergen, maar als waarom zou je zoveel geld spanderen aan het onderzoeken van kerken en synagogen als er aanwijzingen zijn dat de problemen uit een hele andere hoek komt???? Beetje zonde van het geld en totaal nutteloos.

mvg

Danny

Link naar bericht
Deel via andere websites

maar misschien zou het de Islamitische deelgenoten van dit mooie landje wel een boodschap geven dat wij zeker niet discrimineren. En kijkend naar de escaltatie van ..eh....nu... lijkt mij dat je elke vorm van handrijking mag gebruiken om dat beeld te versterken. Er worden immers islamitische gebouwen in de brand gestoken.

Uit ervaringen met sommige ' niet nader te noemen' gemeentes (ze doen ook heel veel goed werk) merk ik wel dat er een enorme haat is jegens moslims. Dus het zou me niet verbazen dat er ook christelijke terroristen opstaan.

waarom is dit topicje eigenlijk niet NEN???

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 21 november 2004 21:18:06 schreef Dannyr het volgende:

[...]

Nee hoor, niks te verbergen, maar als waarom zou je zoveel geld spanderen aan het onderzoeken van kerken en synagogen als er aanwijzingen zijn dat de problemen uit een hele andere hoek komt???? Beetje zonde van het geld en totaal nutteloos.

mvg

Danny

alsof er geen kerken zijn die homo haat verspreiden.....of die zeggen dat de vrouw onderdanig moet zijn aan de man.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid