Spring naar bijdragen

haat tegen moslims


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

weet je wat het is, als er iets van relschoppende Marokkanen/allochtonen in het nieuws komt, dan denken mensen gelijk aan moslims..maar dat is toch raar..als Nederlanders iets doen word er toch ook niet gelijk aan Christenen gedacht
verbaasd.gif

Even een terzijde: in streng-islamitische landen worden westerlingen wel degelijk vereenzelfigd met het christendom en ook met alles waar de moslims daar een hekel aan hebben. Zo zou heel Nederland bijvoorbeeld achter Wilders' film Fitna staan, terwijl de gemiddelde Nederlander er weinig van moet hebben.

Generalisatie kom je overal tegen, bij zowel moslims als christenen als joden als andersgelovigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 209
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Het is eigen aan de traditionele Islam om te geloven dat er pas vrede kan komen als de hele wereld Dar-al-Islam is geworden. Een redelijk verontrustende gedachte.

Nee bij jullie is er pas vrede als de hele wereld naar god is yes.gif

Maar even serieus: De Islam is een van de grootste bedreigingen voor wat een beetje westerling als menselijk ziet. Ik vind het een walgelijke ideologie. En dan vooral de uitvoering ervan.


Samengevoegd:

Quote:

Generalisatie kom je overal tegen, bij zowel moslims als christenen als joden als andersgelovigen.

Ja maar de moslims generaliseren het ergst knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tja het is toch niet zo gek dat de aanhangers van de maangodsdienst gehaat worden de islamiet staat voor haat,geweld en roof en moord;een vrucht van de diabolos satan.

Christenen hebben er ook heeeeeeel lang over gedaan (samen met de rest van de oude wereld) om beschaafd te worden. Wat je ziet is in feite gewoon een primitievere vorm van het christendom. Dus niet te erg wijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En toch had ik gisteren een heel goed gesprek met een moslimechtpaar, waarin we oprecht naar elkaar luisterden en respectvol met elkaar om gingen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En toch had ik gisteren een heel goed gesprek met een moslimechtpaar, waarin we oprecht naar elkaar luisterden en respectvol met elkaar om gingen...

Ja ik heb mijn liberale islamitische buurvrouw, en wat andere ervaringen die zowel positief als negatief waren. alleen staan de negatieve ervaringen in mijn geval niet in verhouding tot de andere bevolkingsgroepen. (goeddeels verklaarbaar door mijn geaardheid trouwens)

na de zoveelste "kankerhomo" moet ik erg veel moeite doen om moslims nog objectief te bekijken. Mss een leuk experiment: zeg eens tegen dat echtpaar dat je homo bent......

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Islam is vrede... jaja dus niet he. Islam is pas vrede als de hele wereld islam is en alle niet-moslims en ongelovigen vernietigd zijn.

De allochtone/marocs die de straat terroriseren zijn moslim. Hun ouders zijn praktiserend moslim en zitten de ganse dag in een haathut(moskee) Er is geen verschil tussen de jongeren en ouderen het zijn allemaal moslims en ze doen geen donder om de straatterroristen te stoppen.

Alle moslims die in Nederland wonen zijn niet te vertrouwen. Het is het gespuis uit het rifgebergte dat hier de boel terroriseert.

Ga eens op vakantie naar Marokko, en zie hoe 'anders' het daar is.. hoofddoeken en burqa figuren zie je er bijna niet en de bevolking is er vriendelijk en geven je netjes een hand, ja je leest het goed een moslim die een hand geeft en ook aan vrouwen. Als je daar in gesprek raakt met een local dan weet je al snel dat de marocs in NL vrijwel allemaal uit het Rif komen en slechte mensen zijn(radicalen).

Uiteraard zijn er ook 'goede' moslims maar de radicalen zijn wel in de meerderheid en als het erop aan komt dan kiezen de 'goede' moslims al dan niet gedwongen de kant van de radicalen, helaas een feit.

Marokko weigert niet voor niets het gespuis dat onze regering terug wilt naar Marokko.

In het VKK-topic klonk je nog zo liberaal. Maar liberalisme is vooral goed als het je zelf ruimte geeft?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]Even een terzijde: in streng-islamitische landen worden westerlingen wel degelijk vereenzelfigd met het christendom en ook met alles waar de moslims daar een hekel aan hebben.

Dat zal vast voor komen. Maar voor je het als algemeen feit neerzet is het wellicht goed te vertellen welke landen, en op basis van welke contacten in die landen cq welk onderzoek in die landen, je deze uitspraken doet?

Ik wil zonder meer van je aannemen dat de pakistani, de saoedi's, de tunesiërs, de somaliërs en de streng-islamitische senegalezen die ik ontmoet heb niet uit een streng-islamitisch land kwamen, maar ik heb nogal moeite te verzinnen welke streng-islamitische landen er dan nog over blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid