Spring naar bijdragen

Theologie, religieuze achterlijkheid.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 62
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het element van de omgekeerde effectiviteit laat zich nog het best opmerken door stellingen van Einstein ter harte te nemen en tot dezelfde conclusies komen, om vervolgens hierover aan GGZ-experten te

Onwaarschijnlijk is het, en dat noemen ze een religieus forum? 

Concreet: vereenvoudig uw vocabulair.

6 uur geleden zei TTC:

Het element van de omgekeerde effectiviteit laat zich nog het best opmerken door stellingen van Einstein ter harte te nemen en tot dezelfde conclusies komen, om vervolgens hierover aan GGZ-experten te stellen en voor gek verklaard worden, einde leven. Religieuzen doen er een schepje bovenop door niet eens te begrijpen wat theologie wil zeggen maar wel de trollen te voeden door zich telkens door hen te laten misleiden, een stellingname. Netjes afgebakend, het resultaat wellicht voorspelbaar, zoals inmiddels eigen aan dit forum. Maar toch, we zullen zien. 

Toen ze mensen een jaar of 30 geleden opsloten in een instelling, wist je tenminste zeker dat de buitenwereld er geen last meer van had.

Tegenwoordig hebben al die mensen internet en kom je er dus maar niet vanaf. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Toen ze mensen een jaar of 30 geleden opsloten in een instelling, wist je tenminste zeker dat de buitenwereld er geen last meer van had. Tegenwoordig hebben al die mensen internet en kom je er dus maar niet vanaf. 

Die misten we nog, straks gaan we nog denken dat de drie-eenheid zich hier genesteld heeft.

3 minuten geleden zei Noel2:

Dit is allemaal 'angst voor vrijheid'. Onderwerpen moeten aan regels voldoen, mensen moeten binnen de lijntjes kleuren, afwijkende mensen moeten worden opgesloten zonder internet. Echt, ik hoop dat jullie de gevangenschap krijgen die jullie willen. Ik ben weer weg.

Ja, amper geloofwaardig dat het allemaal kan, het ene na het andere topic dat gesloten moet worden omdat het telkens op dezelfde manier wordt gekaapt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Noel2:

Dit is allemaal 'angst voor vrijheid'. Onderwerpen moeten aan regels voldoen, mensen moeten binnen de lijntjes kleuren, afwijkende mensen moeten worden opgesloten zonder internet. Echt, ik hoop dat jullie de gevangenschap krijgen die jullie willen. Ik ben weer weg.

Het is heel eenvoudig. Bovenaan dit subforum staat vrij duidelijk

Theologie

In dit subforum kunnen alle vragen over kerkleer en dogmatiek uitgewerkt worden. 

Daar valt dat onsamenhangende gebrabbel van TTC dus niet onder.

8 minuten geleden zei TTC:

Ja, amper geloofwaardig dat het allemaal kan, het ene na het andere topic dat gesloten moet worden omdat het telkens op dezelfde manier wordt gekaapt.

Omdat het telkens op dezelfde manier door jou wordt opgestart en het elke keer dezelfde cryptische en dus onbegrijpelijke woordenbrij van jou bevat. Als je met de hooguit twee mensen die het (lijken te) begrijpen van gedachten wilt wisselen, waarom wil je dat dan persé op een christelijk openbaar forum doen? Maak een groep op whatsapp aan of gebruik de berichtenfunctie van dit forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Bastiaan73:

Omdat het telkens op dezelfde manier door jou wordt opgestart en het elke keer dezelfde cryptische en dus onbegrijpelijke woordenbrij van jou bevat. Als je met de hooguit twee mensen die het (lijken te) begrijpen van gedachten wilt wisselen, waarom wil je dat dan persé op een christelijk openbaar forum doen? Maak een groep op whatsapp aan of gebruik de berichtenfunctie van dit forum.

Op de vraag waarom Einstein niet beter begrepen wordt, is het antwoord evident wanneer we z’n stellingen nader beschouwen en effectief toepassen, al was het maar in de vorm van een denkexperiment. In het verlengde gebeurt er iets bijzonders waar een minderheid zich bewust van is en een meerderheid geen weet van heeft, net omwille van wat hij tracht te zeggen. Dit laat zich perfect opmerken in z’n stelling ‘als een idee bij aanvang niet absurd is, dan is er geen hoop voor’. Ergo, absurde ideeën kunnen niet onbegrijpelijk als lachwekkend en ongeloofwaardig gepercipieerd worden, daarom verder ook de aandacht niet genieten, en slechts enkelingen die hierop doordenken komen tot de hoop waar hij gewag van maakt. En het is in deze tweedeling en het bijhorende transformatie- en/of herstelproces, van niet weten naar weten, dat veel verwarring, onbegrip en emotie zich manifesteert, net zoals marginalisatie van zij die deze hoop diep in zich dragen maar als dwazen worden weggelachen, om zo tot de nuchter doordachte conclusie te kunnen komen dat veel stigma van onbewuste signature is, uit onwetendheid. En wanneer we deze inzichten degelijk integreren in denken en handelen dan staan we oog in oog met een onwetende wereld die op zich als een tragische absurditeit gezien kan worden, van waaruit ook veel psychisch ongemak kan afgeleid worden, zij het onbegrijpelijk zonder ook het advies van Einstein te volgen. Kortom, op basis hiervan kunnen ervaringswerkers in de GGZ dan wel een nuttige bijdrage leveren, het betekent ook dat alle hulpverleners eerst dit transformatie- en/of herstelproces zouden moeten doorlopen om klanten op een aangepaste manier te kunnen bejegenen. En finaal, geloof het of niet, is dit alles verbluffend eenvoudig, zoals Einstein, na een gedegen herstelonderzoek, met recht en rede dan ook beweert, punt. En dat is systemische theologie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

Bla die bla bla

Je bevestigt wederom mijn omschrijving van jouw uitingen: cryptische woordenbrijen. Je vergelijkt jezelf met Einstein. Nogal aanmatigend maar goed. Einstein kon bijvoorbeeld relativiteit heel eenvoudig en duidelijk uitleggen. Tot nu toe heb jij o.a. mij helemaal niets op een eenvoudige en duidelijke manier uit kunnen leggen.

~

Een citaat dat aan Einstein wordt toegeschreven:

Een uur zitten bij een aardig meisje vliegt voorbij als een minuut, maar een minuut op een brandende kachel lijkt wel een uur. Dat is relativiteit.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bastiaan73:

Je bevestigt wederom mijn omschrijving van jouw uitingen: cryptische woordenbrijen. Je vergelijkt jezelf met Einstein. Nogal aanmatigend maar goed. Einstein kon bijvoorbeeld relativiteit heel eenvoudig en duidelijk uitleggen. Tot nu toe heb jij o.a. mij helemaal niets op een eenvoudige en duidelijke manier uit kunnen leggen. Een citaat dat aan Einstein wordt toegeschreven: Een uur zitten bij een aardig meisje vliegt voorbij als een minuut, maar een minuut op een brandende kachel lijkt wel een uur. Dat is relativiteit.

Echt om schrik van te krijgen is dit, en dat op een ernstig religieus forum dan nog. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

En dat is systemische theologie

Ik neem aan dat je systematische theologie bedoelt. 

Citaat:

Systematische theologie is een deelgebied van de theologie dat christelijke religieuze opvattingen ordent in een samenhangend geheel. Systematische theologie heeft een breder bereik dan dogmatiek, waar deze laatste gaat over leerstellingen die een kerkelijke definitie en goedkeuring hebben verkregen. Systematische theologie houdt zich vooral bezig met christelijke beweringen over de werkelijkheid in het algemeen.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Systematische_theologie

En voor vandaag ben ik eigenlijk wel weer klaar met jou.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik neem aan dat je systematische theologie bedoelt. 

Citaat:

Systematische theologie is een deelgebied van de theologie dat christelijke religieuze opvattingen ordent in een samenhangend geheel. Systematische theologie heeft een breder bereik dan dogmatiek, waar deze laatste gaat over leerstellingen die een kerkelijke definitie en goedkeuring hebben verkregen. Systematische theologie houdt zich vooral bezig met christelijke beweringen over de werkelijkheid in het algemeen.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Systematische_theologie

En voor vandaag ben ik eigenlijk wel weer klaar met jou.

En het blijft maar doorgaan, onwaarschijnlijk dat dit hier allemaal kan. 

8 minuten geleden zei Bastiaan73:

Je bevestigt wederom mijn omschrijving van jouw uitingen: cryptische woordenbrijen.

  • Op de vraag waarom Einstein niet beter begrepen wordt, is het antwoord evident wanneer we z’n stellingen nader beschouwen en effectief toepassen, al was het maar in de vorm van een denkexperiment.
  • In het verlengde gebeurt er iets bijzonders waar een minderheid zich bewust van is en een meerderheid geen weet van heeft, net omwille van wat hij tracht te zeggen.
  • Dit laat zich perfect opmerken in z’n stelling ‘als een idee bij aanvang niet absurd is, dan is er geen hoop voor’.
  • Ergo, absurde ideeën kunnen niet onbegrijpelijk als lachwekkend en ongeloofwaardig gepercipieerd worden, daarom verder ook de aandacht niet genieten, en slechts enkelingen die hierop doordenken komen tot de hoop waar hij gewag van maakt.
  • En het is in deze tweedeling en het bijhorende transformatie- en/of herstelproces, van niet weten naar weten, dat veel verwarring, onbegrip en emotie zich manifesteert, net zoals marginalisatie van zij die deze hoop diep in zich dragen maar als dwazen worden weggelachen, om zo tot de nuchter doordachte conclusie te kunnen komen dat veel stigma van onbewuste signature is, uit onwetendheid.
  • En wanneer we deze inzichten degelijk integreren in denken en handelen dan staan we oog in oog met een onwetende wereld die op zich als een tragische absurditeit gezien kan worden, van waaruit ook veel psychisch ongemak kan afgeleid worden, zij het onbegrijpelijk zonder ook het advies van Einstein te volgen.
  • Kortom, op basis hiervan kunnen ervaringswerkers in de GGZ dan wel een nuttige bijdrage leveren, het betekent ook dat alle hulpverleners eerst dit transformatie- en/of herstelproces zouden moeten doorlopen om klanten op een aangepaste manier te kunnen bejegenen.
  • En finaal, geloof het of niet, is dit alles verbluffend eenvoudig, zoals Einstein, na een gedegen herstelonderzoek, met recht en rede dan ook beweert, punt. 
  • En dat is systemische theologie. 
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bastiaan73:

Systematische theologie is een deelgebied van de theologie dat christelijke religieuze opvattingen ordent in een samenhangend geheel. Systematische theologie heeft een breder bereik dan dogmatiek, waar deze laatste gaat over leerstellingen die een kerkelijke definitie en goedkeuring hebben verkregen. Systematische theologie houdt zich vooral bezig met christelijke beweringen over de werkelijkheid in het algemeen.

Wat weinigen zullen geloven en zelfs overweldigend vinden, geef een kind een raster met getallen en iets later staat de wereld op z’n kop, tegelijk zijn ook heel wat problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. En voor meer tekst en uitleg kunnen we terecht in het prachtige studiewerk van de GGZ, al zal niemand het kind willen geloven dat zich nietsvermoedend aan het amuseren was en verwonderd opkeek bij al het rumoer dat zich buiten manifesteerde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je verwijt me angst van mindfulness maar nu ge angst van mij krijgt brengt mindfulness geen soelaas? Schoon voorbeeld dat. "het helpt niet bij mij maar probeer zelf eens."

Het blijft maar doorgaan, straks posten we de handleiding. 

16 minuten geleden zei Fundamenteel:

"het helpt niet bij mij maar probeer zelf eens."

Het is alweer gelukt, de trollen worden weer netjes gediend door een topic inzake theologie naar elders te verwijzen, en we hebben weer dolle pret! Amper geloofwaardig is dit forum geworden, elke ernst ontbreekt, alsof er al niet genoeg voorbeelden zijn. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei TTC:

Het blijft maar doorgaan, straks posten we de handleiding. 

Het is alweer gelukt, de trollen worden weer netjes gediend door een topic inzake theologie naar elders te verwijzen, en we hebben weer dolle pret! Amper geloofwaardig is dit forum geworden, elke ernst ontbreekt, alsof er al niet genoeg voorbeelden zijn. 

Ik heb niets moderatie aangevraagd in uw draden. Enkel elders hulp gevraagd bij het negeren van uw vriendinnetje. 

Ik weet niet of het u ontgaat, maar er worden hier wel meer zaken besproken dan wat bij u de theologische stempel krijgt he. ?

Wanneer is de laatste keer dat je nog eens lachte?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb niets moderatie aangevraagd in uw draden. Enkel elders hulp gevraagd bij het negeren van uw vriendinnetje. Ik weet niet of het u ontgaat, maar er worden hier wel meer zaken besproken dan wat bij u de theologische stempel krijgt he. Wanneer is de laatste keer dat je nog eens lachte?

Het is perfect, mijn fout dat ik me laten misleiden heb, hoef je je niet voor te schamen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid