Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

30 minuten geleden zei Fundamenteel:

Iemand die gelooft dat leven uit een andere intelligentie geschapen is. 

Wat christenen niet doen? 

33 minuten geleden zei Fundamenteel:

Making peace.

Economisch analfabetisme valt veel minder op wanneer we beperkte rationaliteit als normaal ijken, tegelijk houdt het ook iedereen op afstand omdat meer interesse ook tot verwarring en innerlijke spanningen leidt. Weinigen zullen dan ook bereid gevonden worden om zich dit binnen dit kluwen te positioneren om zodoende allerhande anomalieën op het spoor te komen en hierover hulpvragen te stellen aan de GGZ, alwaar dezelfde weigerachtigheid kan opgemerkt worden. Ja, het is begrijpelijk, zelfs oplosbaar wanneer we dat onze gerichte aandacht schenken, wat echter zelden gebeurt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei TTC:

Wat christenen niet doen? 

Economisch analfabetisme valt veel minder op wanneer we beperkte rationaliteit als normaal ijken, tegelijk houdt het ook iedereen op afstand omdat meer interesse ook tot verwarring en innerlijke spanningen leidt. Weinigen zullen dan ook bereid gevonden worden om zich dit binnen dit kluwen te positioneren om zodoende allerhande anomalieën op het spoor te komen en hierover hulpvragen te stellen aan de GGZ, alwaar dezelfde weigerachtigheid kan opgemerkt worden. Ja, het is begrijpelijk, zelfs oplosbaar wanneer we dat onze gerichte aandacht schenken, wat echter zelden gebeurt.

Ja ik ben economisch analfabeet. Het had ooit interesse, evolutieleer ook. Toen begon ik mijn verstand te gebruiken tot het punt dat zelfs 2 promille het niet meer verdoofd krijgt :)

Mensen die mij normaal verkochten te danken. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Is dat de reden om elk ernstig discours hierover met de grond gelijk te maken? Hoeveel draag je dan bij tot het systeem zelf?

Ik trek nog terug wat ze me 20j lang ten onrechte belastten gutmensch bij anderen te spelen. 

Ik ben actualer ingesteld door de misleiding rond het coronavirus nu aan te pakken. Al blijft een onafhankelijk republiek wel het einddoel.

Me vs the state. Wedden dat ik verlies lol. Maarja dan komt 2024 en is het victoria.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik trek nog terug wat ze me 20j lang ten onrechte belastten gutmensch bij anderen te spelen. Ik ben actualer ingesteld door de misleiding rond het coronavirus nu aan te pakken. Al blijft een onafhankelijk republiek wel het einddoel. Me vs the state. Wedden dat ik verlies lol. Maarja dan komt 2024 en is het victoria.

Zo werkt het, denk dat hier die verglazing beter op past. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat mag je gewoon denken en zeggen. Fantastisch toch? Anders denken mag evengoed.

Die verglazing lijkt me te verwijzen naar het feit dat een aantal denkt onzichtbaar te zijn maar eigenlijk gevangen zit in een glazen bol, het is een bizar fenomeen. Heel soms worden integere mensen daar nietsvermoedend het slachtoffer van, ondanks alle hulpbereidheid om het duister in die glazen bol op te klaren.  Zo krijg je averechtse effecten, wat als nog tragischer gezien kan worden omdat beide partijen dan eigenlijk gevangen zitten. Daarom, beter van wegblijven, het is om schrik van te krijgen, vooral omdat er veel energie verloren gaat om herstel in bredere zin te faciliteren. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei TTC:

Die verglazing lijkt me te verwijzen naar het feit dat een aantal denkt onzichtbaar te zijn maar eigenlijk gevangen zitten in een glazen bol, het is een bizar fenomeen. Heel soms worden integere mensen daar nietsvermoedend het slachtoffer van, ondanks alle hulpbereidheid om het duister in die glazen bol op te klaren.  Zo krijg je averechtse effecten, wat als nog tragischer gezien kan worden omdat beide partijen dan eigenlijk gevangen zitten. Daarom, beter van wegblijven, het is om schrik van te krijgen, vooral omdat er veel energie verloren gaat om herstel in bredere zin te faciliteren. 

Niemand zit uw herstel in de weg, dat is net het hele punt dat u hier ontgaat omdat je het naar trollen herleid.

Als ik alle adviezen op dit forum op mezelf zou toepassen was ik nooit geïnspireerd beter te doen. “Het is onzin” bv. En het onmogelijke werd altijd bereikt door mensen die niet luisterden naar hun tegenstanders die zeiden dat het niet kon.

Zeer diepe moraal hieronder:

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Niemand zit uw herstel in de weg, dat is net het hele punt dat u hier ontgaat omdat je het naar trollen herleid. Als ik alle adviezen op dit forum op mezelf toepassen was ik nooit geïnspireerd beter te doen. “Het is onzin” bv. En het onmogelijke werd altijd bereikt door mensen die niet luisterden naar hun tegenstanders dat het niet kon.

Je zou dan willen suggereren dat trollen in zo'n glazen bol zitten en net daarom zo destructief zijn? Interessante denkpiste, wat prompt een verklaring geeft voor nog veel meer neveneffecten, wat uitermate pijnlijk is voor wie zich hier bewust van is, niet onbegrijpelijk weliswaar.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Je zou dan willen suggereren dat trollen in zo'n glazen bol zitten en net daarom zo destructief zijn? Interessante denkpiste, wat prompt een verklaring geeft voor nog veel meer neveneffecten, wat uitermate pijnlijk is voor wie zich hier bewust van is, niet onbegrijpelijk weliswaar.  

Neen, kijk de scene maar eens uit en denk aan uw tegenstanders hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Fundamenteel:

En zet uw oogkleppen af als ge kijkt lol

Theologie en kijk op de werkelijkheid, blijkbaar toch iets ruimer, denk ik. Bijvoorbeeld, kwantumgenezing maakt gebruik van een verschuiving in de energie-informatievelden, om een correctie aan te brengen in een idee dat de verkeerde kant op is gegaan. Dus, kwantumgenezing gaat over de genezing van een bepaalde bewustzijnstoestand, stelt wikipedia. Toegepast, naar de aspiraties van de nieuwe GGZ, kunnen derde orde impulsen een transformatie- en/of herstelproces dan ook in positieve zin faciliteren, alsof we een kwantumsprong maken in onze hersenen die ook een heel ander wereldbeeld toelaat, doch niet altijd begrepen door de omgeving die nog, vanuit het gewijzigde wereldbeeld, in de oude wereld leeft. Ook hier, het AB-perspectief, het is niet zomaar uit de lucht gegrepen.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

Theologie en kijk op de werkelijkheid, blijkbaar toch iets ruimer, denk ik. Bijvoorbeeld, kwantumgenezing maakt gebruik van een verschuiving in de energie-informatievelden, om een correctie aan te brengen in een idee dat de verkeerde kant op is gegaan. Dus, kwantumgenezing gaat over de genezing van een bepaalde bewustzijnstoestand, stelt wikipedia. Toegepast, naar de aspiraties van de nieuwe GGZ, kunnen derde orde impulsen een transformatie- en/of herstelproces dan ook in positieve zin faciliteren, alsof we een kwantumsprong maken in onze hersenen die ook een heel ander wereldbeeld toelaat, doch niet altijd begrepen door de omgeving die nog, vanuit het gewijzigde wereldbeeld, in de oude wereld leeft. Ook hier, het AB-perspectief, het is niet zomaar uit de lucht gegrepen.

En moet dat wereldbeeld dan toepasbaar op iedereen zijn? 

Streefde je maar naar fundamentele mensenrechten als zuiver drinkbaar water voor iedereen. Dat zou al meer dan de helft oplossen wellicht,

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

En moet dat wereldbeeld dan toepasbaar op iedereen zijn? Streefde je maar naar fundamentele mensenrechten als zuiver drinkbaar water voor iedereen. Dat zou al meer dan de helft oplossen wellicht,

Theologie, of religie in ruime zin, gaat over meer harmonie en verbinding, het goede in de vorm van een ethische upgrade. Op deze manier kan de duivel zich onderscheiden, binnen deze constructie kan dit verschillende vormen aannemen, vergelijkbaar met wat door psychodrama gesuggereerd wordt, met protagonisten, antagonisten en al die andere toeschouwers en participanten die dan deze of gene keuze kunnen maken, met hun vrije wil. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei TTC:

Theologie, of religie in ruime zin, gaat over meer harmonie en verbinding, het goede in de vorm van een ethische upgrade. Op deze manier kan de duivel zich onderscheiden, binnen deze constructie kan dit verschillende vormen aannemen, vergelijkbaar met wat door psychodrama gesuggereerd wordt, met protagonisten, antagonisten en al die andere toeschouwers en participanten die dan deze of gene keuze kunnen maken, met hun vrije wil. 

Akkoord, maar iemand als mij daarvan pogen overtuigen is als God overtuigen de duivel genadig te zijn. Mooi idee ergens wel, maar niet rechtvaardig. Want wat moet God dan doen met de slachtoffers die naar een wereld zonder duivel bidden?

zie nu de economie als guillotine van zielen die naar rechtvaardigheid kreunen. Hoe bekomen we die? Door de dief op te sluiten en te straffen. Zonder schuldbesef en -bekentenis is vergiffenis en harmonie een hol begrip. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Akkoord, maar iemand als mij daarvan pogen overtuigen is als God overtuigen de duivel genadig te zijn. Mooi idee ergens wel, maar niet rechtvaardig. Want wat moet God dan doen met de slachtoffers die naar een wereld zonder duivel bidden? zie nu de economie als guillotine van zielen die naar rechtvaardigheid kreunen. Hoe bekomen we die? Door de dief op te sluiten en te straffen. Zonder schuldbesef en -bekentenis is vergiffenis en harmonie een hol begrip. 

Een wereld zonder duivel, wat bedoel je precies? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid