Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

1 minuut geleden zei Noel2:

@Fundamenteel, ik noemde U hypocriet vanwege vermoede seksistische moraliteit die U blind maakt voor Uw eigen roofdier-eigenschappen en kindmoordenaar zijn, als U nog nooit Uw eigen lust beleefde zonder acht te slaan op de verdere receptie heb ik niets gezegd, en dan mijn excuses. Maar ik denk dat iemand pas denkt aan receptie van een ander, als iemand de fout ingegaan is, dus...

Maar kan onkuisheid voorkomen worden door een rechte opvoeding en religieuze lering zonder dat er ooit lusten van onkuisheid worden ervaren of er een reddend schild in de persoon is ontwikkeld?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei leren_schoen:

Maar kan onkuisheid voorkomen worden door een rechte opvoeding en religieuze lering zonder dat er ooit lusten van onkuisheid worden ervaren of er een reddend schild in de persoon is ontwikkeld?

Nee dus...denk ik...maar Fundamenteel heeft misschien een fundamenteel zuiver karakter...

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Noel2:

Nee dus...denk ik...maar Fundamenteel heeft misschien een fundamenteel zuiver karakter...

Als iets met wederzijdse toestemming is, en beide zijn oud genoeg, dan is er aan seks niets onkuis.  Theologisch gezien andere discussie.

3 minuten geleden zei TTC:

Het heeft allemaal geen zin meer, alles moet kapot. Niets is mogelijk, de alternatieven bestaan niet, waarom zouden we daar dan enige aandacht aan besteden? 

:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei leren_schoen:

Dit is veelste diep en gevoelig voor een discussieforum al kan ik er best wat over kwijt. 

Ik heb ook mijn zondes, maar de gulden regel is hier wel heilig. Dat is inderdaad gevoelig. Als ik roofdieren aanwijs als Epstein en Andrew is dat tegen niemand alhier persoonlijk he. Waarom zou ik het andersom dan wel moeten slikken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Alsof ik zijn pispaal ben?

Ja zeg ik ben Dolce Vita niet...

10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb ook mijn zondes, maar de gulden regel is hier wel heilig. Dat is inderdaad gevoelig. Als ik roofdieren aanwijs als Epstein en Andrew is dat tegen niemand alhier persoonlijk he. Waarom zou ik het andersom dan wel moeten slikken?

Dan voel je eens wat het doet. Je weet helemaal niets van hoe die toestanden ontstaan.

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites

Spreuken 23,15

Mijn zoon, als je je verstand gebruikt, loopt mijn hart over van vreugde.

 

Spreuken 4, 20

Mijn zoon, heb aandacht voor mijn woorden, geef aan mijn uitspraken gehoor. Houd ze steeds voor ogen, bewaar ze in het diepste van je hart.

 

Spreuken 4,23

Van alles waarover je waakt, waak vooral over je hart,
het is de bron van je leven.

 

Jeremia 29,13 

Jullie zullen mij zoeken en ook vinden, als jullie mij tenminste met hart en ziel zoeken.

 

Spreuken 3,5

Vertrouw op de HEER met heel je hart,
steun niet op eigen inzicht.
Denk aan hem bij alles wat je doet,
dan baant hij voor jou de weg.

 

Matteüs 22,37

Hij antwoordde: 'Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand.'

 

Psalm 37,4

Zoek je geluk bij de HEER,
hij zal geven wat je hart verlangt.

 

Spreuken 10,8

Een wijze doet wat hem geboden wordt,
een bedrieger komt ten val.

 

Psalm 31,25

Allen die uw hoop vestigt op de HEER:
wees sterk en houd moed.

 

Psalm 119,10

Met heel mijn hart heb ik u gezocht,
laat mij niet afdwalen van uw geboden.

 

Psalm 19,15

Laten de woorden van mijn mond u behagen,
de overpeinzingen van mijn hart u bekoren,
HEER, mijn rots, mijn bevrijder.

 

Psalm 119,2

Gelukkig wie zijn richtlijnen volgen,
hem zoeken met heel hun hart.

 

Jozua 22,5

Maar houd u altijd aan de geboden die hij u in zijn onderricht gegeven heeft: heb de HEER, uw God, lief en volg de weg die hij u wijst, leef zijn geboden na, wees hem toegedaan en dien hem met hart en ziel.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid