Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

58 minuten geleden zei Fundamenteel:

We kunnen maar achterover leunen en kijken hoe ze zichzelf aan de duivel hoereren.

Dat een gedegen herstelonderzoek tot overweldiging kan leiden? Neem bijvoorbeeld het werk van psychiater Dabrowsky onder de loep en je weet waarom, enkel kennismatig zonder betrokken of verstrikt te raken in de groeiprocessen die hij weergeeft, dat is de last van de klant. Maar we zijn ook niet alleen op de wereld, zo zijn we met zeven miljard waarvan het grootste deel zich conformeert aan wat hij de toxische omgeving noemt, alles gaat om geld. En dan komt de nieuwe GGZ droogweg zeggen dat we een aantal derde orde impulsen gaan introduceren? Voor wie niet begrijpt wat dit wil zeggen geen probleem, huiveringwekkend voor wie hier meer inzicht of kennis over heeft. En klanten worden niet eens begrepen, hoe leggen we dat uit? Echt, de hartenpijn, het verdriet en de weerzin in woorden amper te bevatten, en het staat gewoon in een goed boek of terug te vinden op internet. Vergeten we niets?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

12 uur geleden zei TTC:

De synchroniciteit van de duivel, de kolderbrigade aan het werk. Leef je niet in totale verwarring? 

Leven we niet allemaal in totale verwarring als we in konijnenhollen gaan peuteren? De layout is alleszins af. Als het verandert zal het alleen simpeler worden. Nu is het tijd duiding te scheppen.

Maar eerst een nachtje slapen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Leven we niet allemaal in totale verwarring als we in konijnenhollen gaan peuteren? De layout is alleszins af. Als het verandert zal het alleen simpeler worden. Nu is het tijd duiding te scheppen. Maar eerst een nachtje slapen.

Het leven is verwarring, met duizenden mythes die slechts verhalen zijn waar we geloof aan kunnen hechten, tot conceptuele goden aan toe. Een Ware God of Zijn is nog iets anders, logischerwijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

Het leven is verwarring, met duizenden mythes die slechts verhalen zijn waar we geloof aan kunnen hechten, tot conceptuele goden aan toe. Een Ware God of Zijn is nog iets anders, logischerwijs.

Ja het was in de dagen van Noach ook zo, dat mensen dachten zelf goden te zijn. En ik weet dat er bijbelcitaten zijn die zo preken. Maar essentieel blijft het er wel op neerkomen dat we zondig zijn en enkel in Hem redding en verlossing kunnen vinden. Er is geen andere weg. We mogen veilig stellen dat al het andere niet werkt(e). En dan kunnen we excuusjes en alternatieven blijven verzinnen of erkennen dat we met een beestensysteem te maken hebben.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja het was in de dagen van Noach ook zo, dat mensen dachten zelf goden te zijn. En ik weet dat er bijbelcitaten zijn die zo preken. Maar essentieel blijft het er wel op neerkomen dat we zondig zijn en enkel in Hem redding en verlossing kunnen vinden. Er is geen andere weg. We mogen veilig stellen dat al het andere niet werkt(e). En dan kunnen we excuusjes en alternatieven blijven verzinnen of erkennen dat we met een beestensysteem te maken hebben.

Wellicht iets te maken met dis-identificatie, denk soms dat er hierom ook verwarring ontstaat rondom allerhande goden. Echt vreemd is het, systematische theologie lijkt dan ook niet zo makkelijk, terwijl anderen het nog over absurde dingen hebben die al opgelost zijn, onwaarschijnlijk fascinerend is het. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Wellicht iets te maken met dis-identificatie, denk soms dat er hierom ook soms verwarring ontstaat rondom allerhande goden. Echt vreemd is het, systematische theologie lijkt dan ook niet zo makkelijk, terwijl anderen het nog over absurde dingen hebben die al opgelost zijn, onwaarschijnlijk fascinerend is het. 

Hier weinig verwarring. Er was ooit meer verwarring. God heeft altijd mensen gestuurd die verwarring op te klaren. Enkel degene die buiten hun eigen hokjes durven treden en meegaan met de HG (hoe,kwaad ze u ook maakt), zien het beest tussen de lijnen. Zij zien ook de de HG in werking in situaties, anderen, herinneringen die spontaan opkomen waar ze nodig zijn, ... 

Het zijn de Judea-Christelijke normen en waarden die als eerste terug moeten primeren, dan de rest....

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Hier weinig verwarring. Er was ooit meer verwarring. God heeft altijd mensen gestuurd die verwarring op te klaren. Enkel degene die buiten hun eigen hokjes durven treden en meegaan met de HG (hoe,kwaad ze u ook maakt), zien het beest tussen de lijnen. Zij zien ook de de HG in werking in situaties, anderen, herinneringen die spontaan opkomen waar ze nodig zijn, ... Het zijn de Judea-Christelijke normen en waarden die als eerste terug moeten primeren, dan de rest....

In versteende hoedanigheid is nooit verwarring, dat zie je aan de verkramping wanneer het te moeilijk wordt. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

Above all, it is free!!!!

Wat we lezen, onwetendheid is debet aan veel lijden en de duivel de personificatie van verwarring, het stemt tot diepgaander reflectie bij het aanvullende idee dat een rups ook een vlinder kan worden. Overweldigend wordt het pas wanneer we een inschatting proberen te maken van het potentieel aan misverstanden en onbegrip dat binnen dit complex kan ontstaan, niet enkel ten individuele titel maar ook in interactie met anderen, de wereld in z’n totaliteit. Maar hier stopt het niet, de nieuwe GGZ komt nu met het idee van derde orde impulsen en een paradigmashift, de meeste mensen weten niet eens wat dat inhoudelijk betekent omdat ze hierover ook geen informatie ontvangen, sociaal innovatieve ideeën die sowieso verwarring scheppen. En zo is de cirkel weer rond, onwetendheid is debet aan veel lijden en de duivel de personificatie van verwarring, veel sterkte met je herstel! Geloof het of niet, kleine dingen kunnen een wereld van verschil betekenen, above all, it is free!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei TTC:

Wat we lezen, onwetendheid is debet aan veel lijden en de duivel de personificatie van verwarring, het stemt tot diepgaander reflectie bij het aanvullende idee dat een rups ook een vlinder kan worden. Overweldigend wordt het pas wanneer we een inschatting proberen te maken van het potentieel aan misverstanden en onbegrip dat binnen dit complex kan ontstaan, niet enkel ten individuele titel maar ook in interactie met anderen, de wereld in z’n totaliteit. Maar hier stopt het niet, de nieuwe GGZ komt nu met het idee van derde orde impulsen en een paradigmashift, de meeste mensen weten niet eens wat dat inhoudelijk betekent omdat ze hierover ook geen informatie ontvangen, sociaal innovatieve ideeën die sowieso verwarring scheppen. En zo is de cirkel weer rond, onwetendheid is debet aan veel lijden en de duivel de personificatie van verwarring, veel sterkte met je herstel! Geloof het of niet, kleine dingen kunnen een wereld van verschil betekenen, above all, it is free!!!!

Ja dat is waar. Maar ik vind rituele kinderoffers en pedoclubjes exposen prioritair.

Ge kunt dus een blok pakken en die kneden zoals ge wilt.

Vele animaties worden daarin gemaakt, games ook deels.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ja dat is waar. Maar ik vind rituele kinderoffers en pedoclubjes exposen prioritair.

Alsof we iets anders verwacht hadden, ieder z'n prioriteit en dan iedereen stigmatiseren die iets anders stelt, alsof dat niet soortgelijk is. 

8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ge kunt dus een blok pakken en die kneden zoals ge wilt.

Zijn, en zijnden, tijd en ruimte. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Alsof we iets anders verwacht hadden, ieder z'n prioriteit en dan iedereen stigmatiseren die iets anders stelt, alsof dat niet soortgelijk is. 

Zijn, en zijnden, tijd en ruimte. 

De enige die anderen voor dom of trol verslijt omdat ze niet meelopen in de filosofie ben jij! 

Ik stigmatiseer wel degelijk schuldige mensen waarvoor leden ad hominem tegen mij terugkomen.

Het is als ik Hitler aanwijs en de ander Hitler dan maar verdedigt omdat ze tegen mij persoonlijk zijn. Allemaal zeer objectief hoor.

Wacht tot mijn artikels online staan. Dat is geen stigmatisatie maar de waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Fundamenteel:

De enige die anderen voor dom of trol verslijt omdat ze niet meelopen in de filosofie ben jij! Ik stigmatiseer wel degelijk schuldige mensen waarvoor leden ad hominem tegen mij terugkomen. Het is als ik Hitler aanwijs en de ander Hitler dan maar verdedigt omdat ze tegen mij persoonlijk zijn. Allemaal zeer objectief hoor. Wacht tot mijn artikels online staan. Dat is geen stigmatisatie maar de waarheid.

Hebben dit nodig binnen het kader van een onderzoek, hoopvol is het. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Hebben dit nodig binnen het kader van een onderzoek, hoopvol is het. 

Ge zijt gestoord...

Zal ik het wel samenvatten om te tonen dat ik niet zot ben maar de wereld. En dat ik maar normaal reageerde..

Ik heb alleen een kruispunt. Ga ik richting youtube of maak ik een rpg game over de illuminati?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ge zijt gestoord... Zal ik het wel samenvatten om te tonen dat ik niet zot ben maar de wereld. En dat ik maar normaal reageerde.. Ik heb alleen een kruispunt. Ga ik richting youtube of maak ik een rpg game over de illuminati?

Zeer benieuwd of je de overkant bereikt, dan wordt het weer helemaal anders, succes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Zeer benieuwd of je de overkant bereikt, dan wordt het weer helemaal anders, succes.

Als ik de layout kon schrijven en animeren, zal de rest ook wel lukken. Maar ik heb dat javascriptje eraf gehaald. Dat macheerde niet via mijn firefox als ik scripties afzette.

Ik weet nu al dat er bij U niets zal veranderen ? Mijn abortus sectie staat half online en dan vraag ik me af of ik de omvolking zou benaderen... :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als ik de layout kon schrijven en animeren, zal de rest ook wel lukken. Maar ik heb dat javascriptje eraf gehaald. Dat macheerde niet via mijn firefox als ik scripties afzette. Ik weet nu al dat er bij U niets zal veranderen Mijn abortus sectie staat half online en dan vraag ik me af of ik de omvolking zou benaderen... 

Ja, we zijn ook niet met omvolking bezig maar systematische theologie en menswording, wat meer inzicht geeft in het totale spectrum. 

40 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ge zijt gestoord... Zal ik het wel samenvatten om te tonen dat ik niet zot ben maar de wereld. En dat ik maar normaal reageerde.. Ik heb alleen een kruispunt.

E-werkers hebben al een heel parcours afgelegd, dit kan per individu verschillen en ook leiden tot verschillende interesses binnen het totale spectrum van wat we de GGZ-wereld kunnen noemen. Het punt dat een aantal wil maken is dat ze net hierdoor getuige worden van wat ze metaforisch hordenlopen in spreidstand noemen, wat ze pas kunnen zeggen nadat ze allerhande horden hebben getrotseerd, niet andersom. Anders gezegd, geestelijk zijn een aantal horden misschien dan wel genomen en opgehelderd, in praktijk staan ze er nog voor veel lotgenoten die nog aan hun race moeten beginnen. In deze zin ervaren een aantal E-werkers herstel averechts, van waaruit hun integere of vooral preventieve hulpvragen blijven stromen, zelden begrepen, en erger.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Ja, we zijn ook niet met omvolking bezig maar systematische theologie en menswording, wat meer inzicht geeft in het totale spectrum. 

Ja en als we van de hak naar de tak blijven springen schept ook inzicht tot bepaalde spectrums.

Wat is menswording dan? Mensen die mens willen blijven tegenhouden en meetrekken van de ene naar de andere mindfart? Theologie en filosofie is zo goed als dood. Het enige wat telt zijn de agenda's tegen ons.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ja en als we van de hak naar de tak blijven springen schept ook inzicht tot bepaalde spectrums. Wat is menswording dan? Mensen die mens willen blijven tegenhouden en meetrekken van de ene naar de andere mindfart? Theologie en filosofie is zo goed als dood. Het enige wat telt zijn de agenda's tegen ons.

Bewustwording is nu eenmaal een open dynamisch proces dat je regelmatig confronteert met andere zienswijzen, met in reactie daarop vaak absurde stellingen in een poging om alles te ondermijnen van dat wat nu deze bewustwording zou kunnen faciliteren. En dat is niet omdat dit niet gekend zou kunnen zijn, het is dat waar we nu net meer inzicht in kunnen verwerven middels systematische theologie en andere onderzoeksmethoden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid