Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

22 minuten geleden zei Fundamenteel:

We zouden vergeten dat de monetaire reset de nieuwe religie is als ge in haar ogen verdwaalt he.

Het ging over menswording, en de verwarring die de duivel hierin schept, alsof die duivel nog op zoek is naar zichzelf. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

7 minuten geleden zei TTC:

Het ging over menswording, en de verwarring die de duivel hierin schept, alsof die duivel nog op zoek is naar zichzelf. 

De duivel verdeelt daarin de mensheid. Zie maar hoe suïcidaal gij van uw reddingsacties wordt, of hoe ge andere dom noemt of tot trol herleid als ze het maar “zo” serieus nemen....

Degenen die altijd zo ad hominem bezig zijn, zijn de ergste. Ze hebben veelal geluk dat ik nog aan zelfloochening doe. Maar ze moeten daarna niet voort lullen alsof er niets gezegd is geweest. I do not forget.

bewerkt door Fundamenteel
Dt
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

De duivel verdeelt daarin de mensheid. Zie maar hoe suïcidaal gij van uw reddingsacties wordt, of hoe ge andere dom noemt of tot trol herleid als ze het maar “zo” serieus nemen.... Degenen die altijd zo ad hominem bezig zijn, zijn de ergste. Ze hebben veelal geluk dat ik nog aan zelfloochening doe. Maar ze moeten daarna niet voort lullen alsof er niets gezegd is geweest. I do not forget.

Het verhaal van dat Ene dat zich verdeelt in utopische gespletenheid en zichzelf voor de gek houdt, en al die anderen die dan het redelijke evenwicht trachten te bewaren, waarvan een aantal nooit het verstand gebruikt overigens. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei TTC:

Het verhaal van dat Ene dat zich verdeelt in utopische gespletenheid en zichzelf voor de gek houdt, en al die anderen die dan het redelijke evenwicht trachten te bewaren, waarvan een aantal nooit het verstand gebruikt overigens. 

Jaja wie niet volgt gebruikt het verstand niet.... dan zal kik maar ne domme kloot zijn. Besef tegelijk hoe mensen als M u daardoor gaan bezien he. Want die ziet mij niet als dom of als iemand die het verstand niet gebruikt. Ze kent me dan ook, gij mij niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Jaja wie niet volgt gebruikt het verstand niet.... dan zal kik maar ne domme kloot zijn. Besef tegelijk hoe mensen als M u daardoor gaan bezien he. Want die ziet mij niet als dom of als iemand die het verstand niet gebruikt. Ze kent me dan ook, gij mij niet.

Andersom zou het veel eenvoudiger worden, om dan zelf te kunnen onderzoeken of het waarachtig zou kunnen zijn. Veel opties zijn mogelijk, en misschien net daarom zo verwarrend, het is maar in welke rol je verstrikt raakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Andersom zou het veel eenvoudiger worden, om dan zelf te kunnen onderzoeken of het waarachtig zou kunnen zijn. Veel opties zijn mogelijk, en misschien net daarom zo verwarrend, het is maar in welke rol je verstrikt raakt.

Wat ik aan het samenvatten ben is echt gaande. Kindermoord, collaboratie met fascisme tegen Israel en eigen volk. Vaccins doen meer kwaad dan goed. 5G is bewezen schadelijk....

Het kost me wel 180 euro per jaar dat bekend te maken, maar het is het mijne. Mijn verzet, mijn tegenactie. De duivel zit tot in onze politiek. Ik voel me niet geroepen die mensen te helpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat ik aan het samenvatten ben is echt gaande. Kindermoord, collaboratie met fascisme tegen Israel en eigen volk. Vaccins doen meer kwaad dan goed. 5G is bewezen schadelijk....

Het kost me wel 180 euro per jaar dat bekend te maken, maar het is het mijne. Mijn verzet, mijn tegenactie. De duivel zit tot in onze politiek. Ik voel me niet geroepen die mensen te helpen.

depositphotos_221259526-stock-photo-happ

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat ik aan het samenvatten ben is echt gaande. Kindermoord, collaboratie met fascisme tegen Israel en eigen volk. Vaccins doen meer kwaad dan goed. 5G is bewezen schadelijk.... Het kost me wel 180 euro per jaar dat bekend te maken, maar het is het mijne. Mijn verzet, mijn tegenactie. De duivel zit tot in onze politiek. Ik voel me niet geroepen die mensen te helpen.

Origineel is het niet, je doet goed je best om al het andere niet te willen zien, dat zou misschien nog schokkender kunnen worden.

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het kost me wel 180 euro per jaar dat bekend te maken, maar het is het mijne.

Als dat geen boerenbedrog is, voor die website? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Origineel is het niet, je doet goed je best om al het andere niet te willen zien, dat zou misschien nog schokkender kunnen worden.

Als dat geen boerenbedrog is, voor die website? 

Die webspace moet php ondersteunen en een veilige verbinding zijn. Nu is mijn domein gratis maar geen https. Het is dat wat geld kost.

En ja als ik het allemaal geschreven heb zal tijd wel uitmzaken of ik fout was, niet gij.

11 minuten geleden zei Desid:

depositphotos_221259526-stock-photo-happ

Bent u homofiel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei TTC:

Origineel is het niet, je doet goed je best om al het andere niet te willen zien, dat zou misschien nog schokkender kunnen worden.

Als dat geen boerenbedrog is, voor die website? 

Trouwens geen verrassing dat ge er weer misantropie over ging braken. Maar ik ben dat wel aan het doen en leer dat nog maar een maandje he. Wie enige objectiviteit heeft zou zien dat dat in verhouding met de tijd een meesterwerk is. Maar de teksten moeten nog geschreven worden en daar zal het om draaien.

 

Ik ga alles haarfijn nuanceren dat zelfs een kind van 6 er wegwijs in is. Ge kunt ook moeilijk blijven doen op een forum en denken dat ge daar iets mee bereikt ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Trouwens geen verrassing dat ge er weer misantropie over ging braken. Maar ik ben dat wel aan het doen en leer dat nog maar een maandje he. Wie enige objectiviteit heeft zou zien dat dat in verhouding met de tijd een meesterwerk is. Maar de teksten moeten nog geschreven worden en daar zal het om draaien. Ik ga alles haarfijn nuanceren dat zelfs een kind van 6 er wegwijs in is. Ge kunt ook moeilijk blijven doen op een forum en denken dat ge daar iets mee bereikt

De wereld is nu eenmaal depressief en vol haat, we kunnen dan ook geen zicht krijgen op het evidente dat voor iedereen vrij ter beschikking staat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

De wereld is nu eenmaal depressief en vol haat, we kunnen dan ook geen zicht krijgen op het evidente dat voor iedereen vrij ter beschikking staat. 

Mijn wereld niet. Maar de wereld rondom mij wel. En het meest absurde is, die wereld wou me zoals haar maken en me dat als normaal verkopen.....

I remember who my Daddy is.

Let's get ready to rumble.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mijn wereld niet. Maar de wereld rondom mij wel. En het meest absurde is, die wereld wou me zoals haar maken en me dat als normaal verkopen..... I remember who my Daddy is. Let's get ready to rumble.

Op de vraag hoe we misantropie en filantropie kunnen verzoenen, was het antwoord verbluffend eenvoudig. Een misantroop kan een filantroop zijn, verenigd in de hoop die verdrongen dient te worden om niet door stigma overvallen te worden. Andere opties zijn mogelijk, naargelang het perspectief van waaruit gekeken wordt, wat duidelijker wordt door de aspiraties van de nieuwe GGZ ook bewust te omarmen, integreren en te koesteren, in liefde en verbondenheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Op de vraag hoe we misantropie en filantropie kunnen verzoenen, was het antwoord verbluffend eenvoudig. Een misantroop kan een filantroop zijn, verenigd in de hoop die verdrongen dient te worden om niet door stigma overvallen te worden. Andere opties zijn mogelijk, naargelang het perspectief van waaruit gekeken wordt, wat duidelijker wordt door de aspiraties van de nieuwe GGZ ook bewust te omarmen, integreren en te koesteren, in liefde en verbondenheid.

Gij en uw verzoenen he... Zwart Wit !

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei TTC:

Het mag hier niet over religie gaan, het is de beste leerschool om beter te begrijpen wat het betekent.

Wat zegt religie over de thema's die ik aansnijd? Mag een mens een onschuldige baby doden? Mag men liegen? Andermans goed beheren?

Wat voor achterlijke moet je eigenlijk zijn dat uit mijn hoofd te willen praten? Het is een beestensysteem en onze politiek is identiek aan vorige politici die met nazi collaboreerden. Waarschijnlijk erger. Dat is de waarheid en er is geen alternatief, geen herstel, geen verzoening. De fik erin.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Wat zegt religie over de thema's die ik aansnijd? Mag een mens een onschuldige baby doden? Mag men liegen? Andermans goed beheren? Wat voor achterlijken moet je eigenlijk zijn dat uit mijn hoofd te willen praten? Het is een beestensysteem en onze politiek is identiek dan vorige politici die met nazi collaboreerden. Waarschijnlijk erger. Dat is de waarheid en er is geen alternatief, geen herstel, geen verzoening. De fik erin.

Dit topic gaat over trollen en systematische theologie, en alle referentiekaders die nooit het collectieve bewustzijn bereiken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Maak alles maar kapot, het enige dat we hopen is dat je er plezier in hebt, meer kunnen we niet doen. 

Heb ik niet. Ik doe dat niet voor mezelf. De komende generatie mag niet vergeten wat “never again” echt betekende. Dat was niet met verenigde nazi’s opnieuw aan eugenetica doen en collaboreren tegen Israël. Laat staan oorlogen in onze steden importeren om de geest van de anti christ te please,. De duivel is bekend en zal bekender en bekender worden. Laat diens toorn mar toenemen, miljoenen zijn bereid vervolgd te worden. En iedere vervolging of stigmatisatie is reclame voor 100 meer.

ik zei u al, de overwinning is reeds de onze. Onze Vader gaat er geen doekjes rond winden... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Fundamenteel:

Heb ik niet. Ik doe dat niet voor mezelf. De komende generatie mag niet vergeten wat “never again” echt betekende. Dat was niet met verenigde nazi’s opnieuw aan eugenetica doen en collaboreren tegen Israël. Laat staan oorlogen in onze steden importeren om de geest van de anti christ te please,. De duivel is bekend en zal bekender en bekender worden. Laat diens toorn mar toenemen, miljoenen zijn bereid vervolgd te worden. En iedere vervolging of stigmatisatie is reclame voor 100 meer. ik zei u al, de overwinning is reeds de onze. Onze Vader gaat er geen doekjes rond winden... 

Nu is het Onze Vader weer, lead us the way.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid