Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei TTC:

Nu is het Onze Vader weer, lead us the way.

Ik ben altijd een gelovig man geweest. Ik noem mezelf gewoon geen christen omdat ik dat hypocriet zou vinden, zelfkennis. Ik geloof, weet eigenlijk, dat de essentie in de bijbel bewaard is gebleven. Het begin, het verleden, het heden en de toekomst. Alles zit er in samengevat, ge moet het gewoon kunnen lezen, is geen gemakkelijk boek. Het is in mijn levenstocht duidelijk geworden dat enkele passages maar pas echt betekenis kregen in dit tijdperk. Christendom gaat allemaal over tijdperken en  ook dat geloof en zie ik als wetenschap.

Ik ben zeer gelovig, alleen is Jezus een zeer moeilijk voorbeeld te volgen. He was the one he. Waar vinden we Zijn geduld in een wereld van vandaag? Honestly? Maar ook al kunt ge niet op Zijn pad volgen, het is wetenschap dat de weg al geplaveid is. Niet door u, noch door mij maar door Hem. Het is de enige weg... En al wat ik nog kan doen is in wapenuitrusting klaar staan en tegenstand bieden. En als ik er aan neerga, alles gedaan te hebben te weerstaan.

Er komt geen herstel, zet het uit uw hoofd.  We zijn overkweekt om het abrupt te stellen. Geboortebeperking wilt niemand bespreken terwijl de poorten voor heel de wereld open te stellen. Als mensen daar de duistere krachten niet meer in zien en een herstel blijven opperen, zullen ze zwaar teleurgesteld worden in de toekomst.

Fuck it, ik ga die website niet meer onderverdelen maar de madness in ene stroom laten loskomen....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

56 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben altijd een gelovig man geweest. Ik noem mezelf gewoon geen christen omdat ik dat hypocriet zou vinden, zelfkennis. Ik geloof, weet eigenlijk, dat de essentie in de bijbel bewaard is gebleven. Het begin, het verleden, het heden en de toekomst. Alles zit er in samengevat, ge moet het gewoon kunnen lezen, is geen gemakkelijk boek. Het is in mijn levenstocht duidelijk geworden dat enkele passages maar pas echt betekenis kregen in dit tijdperk. Christendom gaat allemaal over tijdperken en  ook dat geloof en zie ik als wetenschap. Ik ben zeer gelovig, alleen is Jezus een zeer moeilijk voorbeeld te volgen. He was the one he. Waar vinden we Zijn geduld in een wereld van vandaag? Honestly? Maar ook al kunt ge niet op Zijn pad volgen, het is wetenschap dat de weg al geplaveid is. Niet door u, noch door mij maar door Hem. Het is de enige weg... En al wat ik nog kan doen is in wapenuitrusting klaar staan en tegenstand bieden. En als ik er aan neerga, alles gedaan te hebben te weerstaan. Er komt geen herstel, zet het uit uw hoofd.  We zijn overkweekt om het abrupt te stellen. Geboortebeperking wilt niemand bespreken terwijl de poorten voor heel de wereld open te stellen. Als mensen daar de duistere krachten niet meer in zien en een herstel blijven opperen, zullen ze zwaar teleurgesteld worden in de toekomst. Fuck it, ik ga die website niet meer onderverdelen maar de madness in ene stroom laten loskomen....

De Bijbel lezen is eenvoudig, neem dat stuk van het Jubeljaar en anderen doen er alles aan om dat te verdoezelen, en dan zeg je dat iedereen Jezus moet volgen en hun verstand gebruiken. Kortom, we zouden dit ook als een verhaal in Suske en Wiske kunnen laten verschijnen, het zegt nog niet dat mensen er ook ernstig over nadenken.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei TTC:

De Bijbel lezen is eenvoudig, neem dat stuk van het Jubeljaar en anderen doen er alles aan om dat te verdoezelen, en dan zeg je dat iedereen Jezus moet volgen en hun verstand gebruiken. Kortom, we zouden dit ook als een verhaal in Suske en Wiske kunnen laten verschijnen, het zegt nog niet dat mensen er ook ernstig over nadenken.  

Je ernstig nadenken... Stel je eens voor als de duivel echt is en iedereen heeft me pogen overtuigen dat het niet zo is? Kunnen we er nog naast kijken? Ik begin al bang te worden van mijn eigen verhaal dat ik schrijf :) Zo echt is't.

...en tegelijk ook niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je ernstig nadenken... Stel je eens voor als de duivel echt is en iedereen heeft me pogen overtuigen dat het niet zo is? Kunnen we er nog naast kijken? Ik begin al bang te worden van mijn eigen verhaal dat ik schrijf  Zo echt is't. ...en tegelijk ook niet...

Het verhaal begint bij alles is liefde en bewustzijn, met in het verlengde citaten en wijsheden waarmee je een brug tot aan de hemel kan bouwen, met als domper op de feestvreugde dat de hemel te weerbarstig is om naar de aarde te komen. Vingervlug aanpasbaar en sterk afhankelijk van de hulpvragen, zo snelt de dwaling langs een hellend vlak omlaag, terwijl de waarheid maar moeizaam de heuvel opklimt. En geloof het of niet, het ging enkel maar over optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen, een kind van zes begrijpt het, en nu durven klanten niets meer zeggen. En waar we elke dag nuchter getuige van zijn, weerzinwekkend en mensonterend, alles is liefde en bewustzijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-3-2020 om 14:29 zei Dat beloof ik:

Rode pindakaas heggeschaar vroeger ook.

Wie vandaag het politieke, religieuze en/of economische debat beter wil begrijpen, kan handig gebruik maken van het Jahori-venster en het Elaboration Likelihood Model. Het principe is eenvoudig, pluk een aantal ideeën uit het vak linksonder van het venster en voer hierover een dialoog, observeer dan wat er precies gebeurt. Het is oefening baart kunst en wees vooral voorzichtig, om van de averij te bekomen kunnen we nadien terecht bij de vele herstelacademies die in opmars zijn, wat hoopvol is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Fundamenteel:

Je ernstig nadenken... Stel je eens voor als de duivel echt is en iedereen heeft me pogen overtuigen dat het niet zo is? Kunnen we er nog naast kijken?

Het verhogen van ons trillingsniveau vind ik een super idee, het is ondanks alles toch positief blijven denken en hoopvol naar de toekomst kijken. Niets elitairs aan en iedereen, met of zonder externe inspiratiebron, kan dat, er kan echter wel een probleem ontstaan door het schrille contrast tussen wat is en wat zou kunnen zijn, dit kan verschillende emoties en innerlijke spanningen opwekken, veel onbegrepen hulpvragen en absolute eenzaamheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Het verhogen van ons trillingsniveau vind ik een super idee, het is ondanks alles toch positief blijven denken en hoopvol naar de toekomst kijken. Niets elitairs aan en iedereen, met of zonder externe inspiratiebron, kan dat, er kan echter wel een probleem ontstaan door het schrille contrast tussen wat is en wat zou kunnen zijn, dit kan verschillende emoties en innerlijke spanningen opwekken, veel onbegrepen hulpvragen en absolute eenzaamheid.

There is going to be a winner and there is going to be a loser....

 

Eerder dan bang iets te sluiten wat ik weiger te herkennen, laat ik het los. Wee zij die unarmored zijn, tribulation coming. 

It’s war.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

There is going to be a winner and there is going to be a loser....

Mensen geloven dat niet, het was door in de branding te blijven staan dat ik op het spoor kwam van die weerbarstige E-obstakels, dit verandert niet door er geen aandacht voor te hebben, integendeel. En eenmaal je dit weet, gaat het steeds sneller, hoopvol met een bedachtzame kanttekening waardoor deskundige GGZ-begeleiding meer dan welkom is. Geloof niets zomaar, onderzoek het en oordeel dan pas, niet andersom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

Mensen geloven dat niet, het was door in de branding te blijven staan dat ik op het spoor kwam van die weerbarstige E-obstakels, dit verandert niet door er geen aandacht voor te hebben, integendeel. En eenmaal je dit weet, gaat het steeds sneller, hoopvol met een bedachtzame kanttekening waardoor deskundige GGZ-begeleiding meer dan welkom is. Geloof niets zomaar, onderzoek het en oordeel dan pas, niet andersom.

Ik volg de Amerikaanse kerk en priesters op. Mensen geloven dat nu eenmaal wel. Het beestensysteem is als de deepstate en hun vijand is niet Rusland, maar hun eigen volk in Q Anon en Legion en wikileaks enzo.

All has been exposed. Er is geen midden en maar 1 meester te dienen. Er komt een strijd van jewelste, get ready.

DRAIN THE SWAMP

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik volg de Amerikaanse kerk en priesters op. Mensen geloven dat nu eenmaal wel. Het beestensysteem is als de deepstate en hun vijand is niet Rusland, maar hun eigen volk in Q Anon en Legion en wikileaks enzo. All has been exposed. Er is geen midden en maar 1 meester te dienen. Er komt een strijd van jewelste, get ready

We zien wat we weten, en zien niet wat we niet weten, magie of wonder? Het is het begin van een nieuwe reeks psychodramatische verhalen en ervaringen die spontaan ook heel wat prangende hulpvragen oproept. E-werkers, in dit geval OPS-lijders, trachten dan ook contact te leggen met de GGZ in de kwellende hoop ontvankelijkheid te vinden voor wat veel lotgenoten op deze of gene manier proberen te zeggen, zelfs zonder hier technisch de vinger op te kunnen leggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

We zien wat we weten, en zien niet wat we niet weten, magie of wonder? Het is het begin van een nieuwe reeks psychodramatische verhalen en ervaringen die spontaan ook heel wat prangende hulpvragen oproept. E-werkers, in dit geval OPS-lijders, trachten dan ook contact te leggen met de GGZ in de kwellende hoop ontvankelijkheid te vinden voor wat veel lotgenoten op deze of gene manier proberen te zeggen, zelfs zonder hier technisch de vinger op te kunnen leggen.

ALsof een gelovig mens zich gaat bezig houden met psychologie? Ge herwint uw geest in Hem, niet in die aardse prullaria. 

We vechten niet voor overwinning, maar vanuit de overwinning. De oogst is niet van deze aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

ALsof een gelovig mens zich gaat bezig houden met psychologie? Ge herwint uw geest in Hem, niet in die aardse prullaria. We vechten niet voor overwinning, maar vanuit de overwinning. De oogst is niet van deze aarde.

Voor gelovige mensen is er niets anders dan psychologie, wat vanzelfsprekend is voor wie iets kent van theologisch onderzoek, als het al ernstig genomen wordt tenminste.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Voor gelovige mensen is er niets anders dan psychologie, wat vanzelfsprekend is voor wie iets kent van theologisch onderzoek, als het al ernstig genomen wordt tenminste.  

Ja maar de geestelijke strijd leggen ze niet in handen van een ggz he, de verlossing en overwinning is in Hem. In niets te vinden wat het beestensysteem u te bieden heeft, het is allemaal gebouwd op de geest van anti christelijke toestanden. Er nemen kindermoorden op he Avondland haar heilige grond plaats. Het draait hier niet rond uwe m, mijne of eenders wiens geestelijke toestand. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja maar de geestelijke strijd leggen ze niet in handen van een ggz he, de verlossing en overwinning is in Hem. In niets te vinden wat het beestensysteem u te bieden heeft, het is allemaal gebouwd op de geest van anti christelijke toestanden. Er nemen kindermoorden op he Avondland haar heilige grond plaats. Het draait hier niet rond uwe m, mijne of eenders wiens geestelijke toestand. 

De wereldziel is de verzameling van alle individuele zielen, en dan spreken we nog maar enkel over het profane. Als we dan gaan kijken naar wat buitengesloten wordt, de ontnuchtering overweldigend maar ook hoopvol. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

De wereldziel is de verzameling van alle individuele zielen, en dan spreken we nog maar enkel over het profane. Als we dan gaan kijken naar wat buitengesloten wordt, de ontnuchtering overweldigend maar ook hoopvol. 

Ik ben dat aan het beschrijven in mijn nieuw boek. Schreef er gisteren over, het collectief is gevormd van geboorte af in een realiteit die niet de onze is. Het collectief is ziek en geen voorbeeld. Ga individueel tot den Hoogste en ziet eens hoe Den Hoogste zou zien naar ons, geloof mij; it is the fear of your life....

We zijn gevallen en er is geen herstel mogelijk uit onze hand. We moeten ons compleet onderwerpen aan Zijn Woord. En dan spreek ik over de tien geboden en het NT. En dan gaat ge zien dat er een beestensysteem is waar geen verlossing in te vinden is. Het brengt ons letterlijk de dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben dat aan het beschrijven in mijn nieuw boek. Schreef er gisteren over, het collectief is gevormd van geboorte af in een realiteit die niet de onze is. Het collectief is ziek en geen voorbeeld. Ga individueel tot den Hoogste en ziet eens hoe Den Hoogste zou zien naar ons, geloof mij; it is the fear of your life.... We zijn gevallen en er is geen herstel mogelijk uit onze hand. We moeten ons compleet onderwerpen aan Zijn Woord. En dan spreek ik over de tien geboden en het NT. En dan gaat ge zien dat er een beestensysteem is waar geen verlossing in te vinden is. Het brengt ons letterlijk de dood.

Misschien dat je zo tot hernieuwde inzichten kan komen, hoop het oprecht voor je. Niet dat ze niet rijkelijk gedeeld worden en al reeds lang bestaan, dat is een andere kwestie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Misschien dat je zo tot hernieuwde inzichten kan komen, hoop het oprecht voor je. Niet dat ze niet rijkelijk gedeeld worden en al reeds lang bestaan, dat is een andere kwestie. 

Ja er zijn hele vele verhalen, maar het mijne staat er nog niet bij. Er komen zelfgemaakte animaties in, maar simpel zenne. Het occulte hoofdstuk zal de show stelen ^^

Tijd uit de kast te komen. Maar toch nog enigszins censuur om het geloofwaardig te houden. De waarheid ervan is te onrealistisch hoe vreemd dat moge klinken.... ik ben ook niet all the way gegaan, dus de afloop is vrij saai. Waar andere hun angst overwinnen en er dan “hun ziel bij verkopen” ben ik bang gaan lopen. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja er zijn hele vele verhalen, maar het mijne staat er nog niet bij. Er komen zelfgemaakte animaties in, maar simpel zenne. Het occulte hoofdstuk zal de show stelen ^^ Tijd uit de kast te komen. Maar toch nog enigszins censuur om het geloofwaardig te houden. De waarheid ervan is te onrealistisch hoe vreemd dat moge klinken.... ik ben ook niet all the way gegaan, dus de afloop is vrij saai. Waar andere hun angst overwinnen en er dan “hun ziel bij verkopen” ben ik bang gaan lopen. 

Verder dan dat Jubeljaar hoeven we niet te zoeken, en iedereen zit naar boven te staren, weinig respectvol naar dat wat ons geopenbaard werd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Bastiaan postte eens een cirkel met de vraag of die te beredeneren was. Dat is hier ook treffend.

Ja, dit is occulte wetenschap van Bastiaan, alsof niemand dat doorhad misschien? Het antwoord daarop staat gewoon in een boekje. 

Citaat

Vóór zich ziet de schrijfster een oeroud manuscript – een verzameling palmbladeren die door een bepaalde onbekende behandeling onaantastbaar zijn gemaakt voor water, vuur en lucht. Op de eerste bladzijde staat een vlekkeloos witte schijf tegen een dofzwarte achtergrond. Op de volgende bladzijde dezelfde schijf, maar met een punt in het midden. De onderzoeker weet dat de eerste de Kosmos in de eeuwigheid voorstelt, vóór het opnieuw ontwaken van de nog sluimerende energie, de emanatie van het woord in latere stelsels. Het punt in de tot dusver vlekkeloze schijf, ruimte en eeuwigheid in pralaya, geeft de dageraad van differentiatie aan. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Waar andere hun angst overwinnen en er dan “hun ziel bij verkopen” ben ik bang gaan lopen.

Het verklaart eenvoudig waarom je andere dingen niet ziet, staat allemaal in de boekjes. Vind je dat niet fascinerend, of ben je daar ook angstig voor? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik ben dat aan het beschrijven in mijn nieuw boek. Schreef er gisteren over, het collectief is gevormd van geboorte af in een realiteit die niet de onze is.

Met E-obstakels wordt bedoeld diverse overtuigingen en handelswijzen die de hedendaagse realiteit niet enkel vorm geven maar ook tot perverse effecten leidt, als een normaliteit die ons elke dag consumeert en net daarom ook zelden in vraag wordt gesteld. Het doorzien van deze E-obstakels, zij het vaag, intuïtief, plots, helder of technisch onderbouwd, kan daarom ook tot vreemde neveneffecten leiden, waarna het idee van een waarachtige paradigmashift als een evidentie gezien wordt, nuchter doordacht. Levensbeschouwelijk fascinerend, menselijk gezien weerzinwekkend, E-werkers in de GGZ kunnen dan ook niet anders dan voor meer begrip voor lotgenoten ijveren, luisteren naar de klant een vereiste om een en ander te kunnen toetsen op waarachtigheid.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei TTC:

Met E-obstakels wordt bedoeld diverse overtuigingen en handelswijzen die de hedendaagse realiteit niet enkel vorm geven maar ook tot perverse effecten leidt, als een normaliteit die ons elke dag consumeert en net daarom ook zelden in vraag wordt gesteld. Het doorzien van deze E-obstakels, zij het vaag, intuïtief, plots, helder of technisch onderbouwd, kan daarom ook tot vreemde neveneffecten leiden, waarna het idee van een waarachtige paradigmashift als een evidentie gezien wordt, nuchter doordacht. Levensbeschouwelijk fascinerend, menselijk gezien weerzinwekkend, E-werkers in de GGZ kunnen dan ook niet anders dan voor meer begrip voor lotgenoten ijveren, luisteren naar de klant een vereiste om een en ander te kunnen toetsen op waarachtigheid.

Ik begrijp je niet en denk dat de andere forumdeelnemers dat ook niet doen. Jouw uitdaging is nu om je op een zodanige wijze uit te drukken dat anderen jou wel begrijpen. Kun je dat? Kan je het op zijn minst proberen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

Ik begrijp je niet en denk dat de andere forumdeelnemers dat ook niet doen. Jouw uitdaging is nu om je op een zodanige wijze uit te drukken dat anderen jou wel begrijpen. Kun je dat? Kan je het op zijn minst proberen?

Geen probleem, bij deflatie valt het geld uit de lucht en het is onze manier van denken die belet om dat naar waarde schatten, dit lukt niet zonder het verstand te gebruiken. In het verlengde komen steeds dezelfde stereotiepe reacties, ofwel naar boven kijken, ofwel de duivel die het gedaan heeft. Begrijp je? 

8 minuten geleden zei Willempie:

Ik begrijp je niet en denk dat de andere forumdeelnemers dat ook niet doen.

Noem drie E-obstakels die hier eerder al eens gedeeld werden, zelfs met een oefening zodat iedereen ze zelf kon ontdekken. De oefening is aan jou niet besteed, dat is jouw keuze. 

Op 27-3-2020 om 09:31 zei Fundamenteel:

Niet zo suīcidaal ... Ik voel me geïnspireerd tot de kern te gaan. Iedere ochtend opnieuw..

Het verschil tussen licht en duisternis zit in de knop omdraaien, voor de ene een raadsel, voor de andere een weten. Op de vraag welke knop, staat het antwoord op internet, we kunnen daarom ook niet zeggen dat mensen hiervan uitgesloten zouden worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Geen probleem, bij deflatie valt het geld uit de lucht en het is onze manier van denken die belet om dat naar waarde schatten, dit lukt niet zonder het verstand te gebruiken. In het verlengde komen steeds dezelfde stereotiepe reacties, ofwel naar boven kijken, ofwel de duivel die het gedaan heeft. Begrijp je? 

Ik begrijp dit. Ik begrijp niet hoe dit de problemen (of het probleem) van de mensheid kan oplossen. Jij blijkbaar wel. Kan je eens proberen dit uit te leggen op een manier die ook door anderen begrepen kan worden? Dit is nu de uitdaging waarop ik doelde. Je kunt natuurlijk wel denken dat de anderen jou niet begrijpen omdat ze daar allemaal te stom voor zijn maar wat schiet je daar in hemelsnaam mee op?

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid