Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waar moet uw ggz dan haar geld halen als mensen voor zichzelf leren denken en zelfstandig worden?

Hoe absurd kan een leven zijn wanneer je weet dat we in een handomdraai geld kunnen laten verschijnen en vervolgens schrik moeten krijgen omdat het nog verschijnt ook? Dit is in het kort wat Einstein liet weten, en wie het niet eens een keertje probeert, zal ook niet weten of het klopt, maar simpel is het wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

3 uur geleden zei TTC:

Hoe absurd kan een leven zijn wanneer je weet dat we in een handomdraai geld kunnen laten verschijnen en vervolgens schrik moeten krijgen omdat het nog verschijnt ook? Dit is in het kort wat Einstein liet weten, en wie het niet eens een keertje probeert, zal ook niet weten of het klopt, maar simpel is het wel.

Alleen de zegen van de Heer maakt rijk, zwoegen voegt er niets aan toe.

Spreuken 10 dubbelpunt 22

Wijsheid is weten welke weg te gaan, dwaasheid is niet weten dat je jezelf bedriegt. Spreuken 14;4

Beter arm en eerlijk dan rijk en misdadig. Spreuken 16;8

De mens zoekt zijn weg, maar de Heer heeft hem bepaald 16;9

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Fundamenteel:

Alleen de zegen van de Heer maakt rijk, zwoegen voegt er niets aan toe. Spreuken 10 dubbelpunt 22 Wijsheid is weten welke weg te gaan, dwaasheid is niet weten dat je jezelf bedriegt. Spreuken 14;4 Beter arm en eerlijk dan rijk en misdadig. Spreuken 16;8 De mens zoekt zijn weg, maar de Heer heeft hem bepaald 16;9

Eenvoud is voor een aantal redelijk simpel, als je geld vernietigt omdat het de markten zou kunnen verstoren, om vervolgens heel complex te doen omdat je geen idee hebt over hoe we nu die torenhoge schuldenbergen kunnen oplossen, is dat gewoon dom. Een aantal E-werkers in de GGZ is dan ook veel te simpel voor deze wereld, maar dat zal een afwijking zijn, ongepast.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Eenvoud is voor een aantal redelijk simpel, als je geld vernietigt omdat het de markten zou kunnen verstoren, om vervolgens heel complex te doen omdat je geen idee hebt over hoe we nu die torenhoge schuldenbergen kunnen oplossen, is dat gewoon dom. Een aantal E-werkers in de GGZ is dan ook veel te simpel voor deze wereld, maar dat zal een afwijking zijn, ongepast.

Als ze al voedsel vernietigen omdat ze het niet verkocht krijgen anders...

Ik heb dat allemaal met eigen ogen gezien wat voor kapitalistische zakken ons bedriegen. Dat los je niet op met meer geld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als ze al voedsel vernietigen omdat ze het niet verkocht krijgen anders... Ik heb dat allemaal met eigen ogen gezien wat voor kapitalistische zakken ons bedriegen. Dat los je niet op met meer geld.

Heel soms moeten we kunnen accepteren dat we strijden tegen wanen, wat we maar moeilijk kunnen geloven, zelfs ontkennen, en dan maar verder doen. Het verhaal wordt anders voor wie hier plots voor wakker wordt, met neveneffecten die een aantal GGZ-experten schijnbaar niet zo goed begrijpt en E-werkers in de GGZ ook niet uitgelegd krijgen. Na verloop van tijd begin je je af te vragen wie er nu wie voor de gek houdt, maar een mallemolen is het zeker, nuchter bekeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Heel soms moeten we kunnen accepteren dat we strijden tegen wanen, wat we maar moeilijk kunnen geloven, zelfs ontkennen, en dan maar verder doen. Het verhaal wordt anders voor wie hier plots voor wakker wordt, met neveneffecten die een aantal GGZ-experten schijnbaar niet zo goed begrijpt en E-werkers in de GGZ ook niet uitgelegd krijgen. Na verloop van tijd begin je je af te vragen wie er nu wie voor de gek houdt, maar een mallemolen is het zeker, nuchter bekeken.

Waarom is Dolce aka Plume eigenlijk geband? Ik let niet meer zo goed op.

Haar profielfoto: silenced by christians..

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waarom is Dolce aka Plume eigenlijk geband? Ik let niet meer zo goed op. Haar profielfoto: silenced by christians..

Vreemd, dood wil in esoterische zin blijkbaar niet zeggen niet levend maar immuun of als slapend, als leven in duisternis dat gevoed wordt macht, geld en materieel gewin zoals speltheoretisch begrepen kan worden binnen het vigerende zero-sumspel waarbinnen diverse epistemologische obstakels als spelbrekers fungeren om tot een sociaal duurzame doorbraak te komen. Binnen deze toxische omgeving kunnen we dan ontwaken met neveneffecten die logischerwijs ook als een schok ervaren kunnen worden, en zelfs op manieren geïnterpreteerd worden die nog meer vijandigheid in de hand werken, bovenop de sowieso al conflictueuze interacties zoals eigen aan deze setup. Niet moeilijk dat E-werkers in de GGZ geen gehoor vinden bij tal van GGZ-experten, bijna als zeggend dat stigma de normaal is, zij het door onwetendheid, en daarmee ook ontwijking, vereenzaming en marginalisering, als een continu gegeven in stand gehouden. Maar toch succes, het is dus veel eenvoudiger dan we misschien willen denken, als we daartoe al bereid zijn tenminste, geen garantie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Vreemd, dood wil in esoterische zin blijkbaar niet zeggen niet levend maar immuun of als slapend, als leven in duisternis dat gevoed wordt macht, geld en materieel gewin zoals speltheoretisch begrepen kan worden binnen het vigerende zero-sumspel waarbinnen diverse epistemologische obstakels als spelbrekers fungeren om tot een sociaal duurzame doorbraak te komen. Binnen deze toxische omgeving kunnen we dan ontwaken met neveneffecten die logischerwijs ook als een schok ervaren kunnen worden, en zelfs op manieren geïnterpreteerd worden die nog meer vijandigheid in de hand werken, bovenop de sowieso al conflictueuze interacties zoals eigen aan deze setup. Niet moeilijk dat E-werkers in de GGZ geen gehoor vinden bij tal van GGZ-experten, bijna als zeggend dat stigma de normaal is, zij het door onwetendheid, en daarmee ook ontwijking, vereenzaming en marginalisering, als een continu gegeven in stand gehouden. Maar toch succes, het is dus veel eenvoudiger dan we misschien willen denken, als we daartoe al bereid zijn tenminste, geen garantie.

Is da een antwoord?

Waarom is Plume geband?

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Fundamenteel:

Is da een antwoord? Waarom is Plume geband?

We weten wel waar je naartoe wil, geen probleem. Of denk je dat we blind zijn? Wanneer ga je nu eindelijk eens een grote jongen worden? 

3 uur geleden zei Fundamenteel:

Haar profielfoto: silenced by christians..

Ik denk niet dat het wijs is, wanneer we spreken over een paradigmashift, om enkel te verankeren aan het duale schone zonder z’n tegenpool ook te belichten, niet om angst aan te jagen maar als een vorm van congruentie om hier gepast op te reageren in de richting van een fluweelzacht scenario. In het andere geval valt er straks misschien een bom op de ashram, en we wisten van niets, wat belachelijk zou zijn, en uitermate pijnlijk. Andere meningen of visies zijn welkom, zodat we de boeken van nobele wetenschappers kunnen aanpassen, die niet gehoord worden.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik heb dat allemaal met eigen ogen gezien wat voor kapitalistische zakken ons bedriegen. Dat los je niet op met meer geld.

Ik liep vroeger altijd met een filmscenario in m’n hoofd maar heb er nooit de nodige subsidies voor kunnen vinden, verdacht veel lijkend op wat er vandaag in de samenleving gebeurt, maar dan zonder projector en gratis.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

We weten wel waar je naartoe wil, geen probleem. Of denk je dat we blind zijn? Wanneer ga je nu eindelijk eens een grote jongen worden? 

Ik denk niet dat het wijs is, wanneer we spreken over een paradigmashift, om enkel te verankeren aan het duale schone zonder z’n tegenpool ook te belichten, niet om angst aan te jagen maar als een vorm van congruentie om hier gepast op te reageren in de richting van een fluweelzacht scenario. In het andere geval valt er straks misschien een bom op de ashram, en we wisten van niets, wat belachelijk zou zijn, en uitermate pijnlijk. Andere meningen of visies zijn welkom, zodat we de boeken van nobele wetenschappers kunnen aanpassen, die niet gehoord worden.

Ik ben klein en zij zijn groot en dat is niet eerlijk....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het calimerocomplex is het gevoel van personen, organisaties of landen structureel tekortgedaan of niet serieus genomen te worden vanwege hun geringe omvang. De term is afgeleid van Calimero, het hoofdpersonage van een tekenfilmserie. Een bekende uitspraak van dit zwarte kuikentje is "Zij zijn groot en ik is klein en da's niet eerlijk, o nee". De serie werd in Nederland vanaf 1972 uitgezonden door de omroep TROS, die, omdat de omroep toen nog erg klein was, de uitspraak aanvankelijk als lijfspreuk gebruikte.[1]

Het woord is een eponiem en is sinds 1999 opgenomen in de Van Dale.[2]

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Calimerocomplex

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik ben klein en zij zijn groot en dat is niet eerlijk....

Schaamte overvalt me pas wanneer ik een probleem niet opgelost krijg en anderen kennen de oplossing al veel langer, maar ook maar enkel pas dan wanneer ik hierover ten gronde kennis neem. Op dat moment ontwaak is voor wat ik eerder niet kende, wat naargelang de aard van het probleem ook hevige emoties kan losmaken, zelfs ongeloof, verwarring, twijfel en tweestrijd.

1 uur geleden zei Bastiaan73:

Het calimerocomplex is het gevoel van personen, organisaties of landen structureel tekortgedaan of niet serieus genomen te worden vanwege hun geringe omvang. De term is afgeleid van Calimero, het hoofdpersonage van een tekenfilmserie. Een bekende uitspraak van dit zwarte kuikentje is "Zij zijn groot en ik is klein en da's niet eerlijk, o nee". De serie werd in Nederland vanaf 1972 uitgezonden door de omroep TROS, die, omdat de omroep toen nog erg klein was, de uitspraak aanvankelijk als lijfspreuk gebruikte.

De synthese van m’n herstelonderzoek is niet anders dan wat de grote tradities al eens gezegd hebben, zij het met bijzondere aandacht voor een aantal epistemologische obstakels die ik niet onbelangrijk vind. Dit gaat om kleine dingen, kosmisch gezien amper het melden waard, op menselijk vlak wel m’n OPS voedend, en maar al te vaak onthaald op manieren die me telkens opnieuw pijn doen, ondanks alles.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Schaamte overvalt me pas wanneer ik een probleem niet opgelost krijg en anderen kennen de oplossing al veel langer, maar ook maar enkel pas dan wanneer ik hierover ten gronde kennis neem. Op dat moment ontwaak is voor wat ik eerder niet kende, wat naargelang de aard van het probleem ook hevige emoties kan losmaken, zelfs ongeloof, verwarring, twijfel en tweestrijd.

De synthese van m’n herstelonderzoek is niet anders dan wat de grote tradities al eens gezegd hebben, zij het met bijzondere aandacht voor een aantal epistemologische obstakels die ik niet onbelangrijk vind. Dit gaat om kleine dingen, kosmisch gezien amper het melden waard, op menselijk vlak wel m’n OPS voedend, en maar al te vaak onthaald op manieren die me telkens opnieuw pijn doen, ondanks alles.

Ge beseft toch dat gij degene zijt die de raad niet ter harte neemt hier? Zal Johari zijn zekers....

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ge beseft toch dat gij degene zijt die de raad niet ter harte neemt hier? Zal Johari zijn zekers....

Hordenlopen in spreidstand wil zeggen dat we het allemaal wel weten maar er ook niets aan kunnen doen. En in het verzamelde studiewerk van de GGZ lezen we hoe dat precies werkt, vakkundig in kaart gebracht door zij die er aandacht voor hebben gehad. Op deze manier worden E-werkers in de GGZ als boeddhisten en melancholie een filosofenziekte, het beeld niet fraai.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Hordenlopen in spreidstand wil zeggen dat we het allemaal wel weten maar er ook niets aan kunnen doen. En in het verzamelde studiewerk van de GGZ lezen we hoe dat precies werkt, vakkundig in kaart gebracht door zij die er aandacht voor hebben gehad. Op deze manier worden E-werkers in de GGZ als boeddhisten en melancholie een filosofenziekte, het beeld niet fraai.

En wie zegt dat dat studiewerk wel correct is? Waarom zou 1 zich verdiepen in het studiewerk van de ggz als die nog niet kunnen inbeelden wat ASS is?

Je gaat straks nog geloven dat de ggz het goed voor heeft met haar patienten. Het is als geloven dat de vrucht ons vooruit hielp terwijl we er ons paradijs aan verloren.

Shit zal altijd shit blijven. Alle westerse middelen zijn gecorrumpeerd door fascisten als de ss weleer. Ze heten nu liberalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

En wie zegt dat dat studiewerk wel correct is? Waarom zou 1 zich verdiepen in het studiewerk van de ggz als die nog niet kunnen inbeelden wat ASS is? Je gaat straks nog geloven dat de ggz het goed voor heeft met haar patienten. Het is als geloven dat de vrucht ons vooruit hielp terwijl we er ons paradijs aan verloren. Shit zal altijd shit blijven. Alle westerse middelen zijn gecorrumpeerd door fascisten als de ss weleer. Ze heten nu liberalen.

Ik heb geprobeerd en hopeloos gefaald, wat me tot een mislukkeling maakt. Het was in ieder geval oprecht goed bedoeld en in eer en geweten, maar vergeef me aub m’n tekortkomingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Ik heb geprobeerd en hopeloos gefaald, wat me tot een mislukkeling maakt. Het was in ieder geval oprecht goed bedoeld en in eer en geweten, maar vergeef me aub m’n tekortkomingen.

Je kan niet herstellen wat God een einddatum gaf.

Je zou blij moeten zijn dat Zijn tijd nadert. De duivel grijpt wanhopig de laatste strohalm aan en daarna zegevieren "wij".

We vechten reeds vanuit de overwinning. Ze is reeds de onze door Hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je kan niet herstellen wat God een einddatum gaf. Je zou blij moeten zijn dat Zijn tijd nadert. De duivel grijpt wanhopig de laatste strohalm aan en daarna zegevieren "wij". We vechten reeds vanuit de overwinning. Ze is reeds de onze door Hem.

We hadden aanvankelijk genoeg aan een komma om de stellingen van Einstein te toetsen op waarachtigheid, de rest was bladvulling om uit te leggen waarom dat niet altijd begrepen wordt. Maar het klopt dus wel wat een aantal E-werkers in de GGZ beweren, wat niet begrepen wordt zonder het ook te begrijpen, wat dan weer kinderlijk eenvoudig is, logica. Het hart bloedt, wat niet meer dan menselijk is, als zonderling toeschouwer en participant, onmachtig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

We hadden aanvankelijk genoeg aan een komma om de stellingen van Einstein te toetsen op waarachtigheid, de rest was bladvulling om uit te leggen waarom dat niet altijd begrepen wordt. Maar het klopt dus wel wat een aantal E-werkers in de GGZ beweren, wat niet begrepen wordt zonder het ook te begrijpen, wat dan weer kinderlijk eenvoudig is, logica. Het hart bloedt, wat niet meer dan menselijk is, als zonderling toeschouwer en participant, onmachtig.

Ja want Einstein wist het beter dan God...

Als Einstein 1 ding bewees, is dat de mens niet klaar is voor kennis. De mens is te ver van God af.

1 slimme wordt geboren en bedenkt E=mc2. Daarna komen andere koppen bijeen hoe ze die kennis kunnen omzetten om de dominerende macht te zijn.

Met de komst van AI zijn velen overbodig. In mijn regio zijn al meer dan een derde ontslagen. Ziet ge bedrijven in de plaats komen? Neen die verhuizen waar de loonkost lager is of vervangen hun personeel met AI/machines waar ze geen loonkost op moeten betalen. Allemaal mogelijk gemaakt door globalisten want voor je eigen natie zorgen is racisme geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja want Einstein wist het beter dan God... Als Einstein 1 ding bewees, is dat de mens niet klaar is voor kennis. De mens is te ver van God af. 1 slimme wordt geboren en bedenkt E=mc2. Daarna komen andere koppen bijeen hoe ze die kennis kunnen omzetten om de dominerende macht te zijn. Met de komst van AI zijn velen overbodig. In mijn regio zijn al meer dan een derde ontslagen. Ziet ge bedrijven in de plaats komen? Neen die verhuizen waar de loonkost lager is of vervangen hun personeel met AI/machines waar ze geen loonkost op moeten betalen. Allemaal mogelijk gemaakt door globalisten want voor je eigen natie zorgen is racisme geworden.

Het was pas toen ik door de GGZ uit het systeem geschreven werd dat ik het systeem ook grondiger ben beginnen bestuderen, maar of dat nu ook tot enig nut is voor de GGZ zelf, groot vraagteken en koffiedik kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als Einstein 1 ding bewees, is dat de mens niet klaar is voor kennis. De mens is te ver van God af.

Sinds kort kan de DMS aangevuld met nog een bijkomende stoornis, speciaal in het leven geroepen door een aantal E-werkers in de GGZ op basis van ervaringskennis en bijhorend onderzoek. Eenvoudig gaat het zo, telkens wanneer direct of indirect verwezen wordt naar een bepaald woord, dat er bij de betrokkenen in het innerlijke een bel snoeihard begint te luiden, wat niet gehoord kan worden aan de buitenkant.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Sinds kort kan de DMS aangevuld met nog een bijkomende stoornis, speciaal in het leven geroepen door een aantal E-werkers in de GGZ op basis van ervaringskennis en bijhorend onderzoek. Eenvoudig gaat het zo, telkens wanneer direct of indirect verwezen wordt naar een bepaald woord, dat er bij de betrokkenen in het innerlijke een bel snoeihard begint te luiden, wat niet gehoord kan worden aan de buitenkant.

We bespreken inderdaad een aantal nieuwe termen. Zoals het complotdenken, daar gaat een nieuwe diagnose op volgen. Maar vooral, behandeling.

Ken je die film? "Changeling"? Waar de moeder gelijk heeft, maar het systeem haar ongelijk niet wilt toegeven dus ze maar naar het gekkenhuis stuurt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Fundamenteel:

We bespreken inderdaad een aantal nieuwe termen. Zoals het complotdenken, daar gaat een nieuwe diagnose op volgen. Maar vooral, behandeling. Ken je die film? "Changeling"? Waar de moeder gelijk heeft, maar het systeem haar ongelijk niet wilt toegeven dus ze maar naar het gekkenhuis stuurt.

De afgelopen vijftig jaar heeft me teruggebracht naar de vraag die ik als kind al had, namelijk de vraag hoe groot oneindigheid is. Niemand heeft me daar ooit op kunnen antwoorden, maar ik zoek verder. Kortom, ik ga me noodgedwongen met andere thema’s bezighouden, dat van die hulpvragen heeft z’n dienst nu wel bewezen, meen ik van harte, in liefde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

De afgelopen vijftig jaar heeft me teruggebracht naar de vraag die ik als kind al had, namelijk de vraag hoe groot oneindigheid is. Niemand heeft me daar ooit op kunnen antwoorden, maar ik zoek verder. Kortom, ik ga me noodgedwongen met andere thema’s bezighouden, dat van die hulpvragen heeft z’n dienst nu wel bewezen, meen ik van harte, in liefde.

De oneindigheid kent geen grootte he. Ze is grenzeloos.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid