Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

15 minuten geleden zei TTC:

Finaal zijn het eenvoudige ervaringsverhalen, wie de stellingen van Einstein gericht en gewetensvol aandacht geeft en op basis daarvan uit morele overweging hulpvragen gaat stellen aan de GGZ, wordt zich spontaan bewust van hoe ernstig de situatie is. Een situatie waarvan klanten de dupe zijn, niet een GGZ die dit alles onder de mat blijft schuiven, welke rationalisering hier ook voor bedacht wordt, dat is van beroepsethiek een fabeltje maken. Dat klanten na verloop van tijd nog amper iets durven zeggen, is niet meer dan menselijk omdat stigma nu eenmaal pijnlijk is, innerlijk verwoestend en leidend tot het failliet van kwetsbare mensen, als makkelijke slachtoffers voor anderen.

Misschien eens stoppen met alles in hokjes te verdelen en u gelijk stellen aan die van de ggz. Misschien weet ge het wel beter en staat ge er boven?

Als de GGZ geen deliverance brengt, waarom dan blijven hopen? Als ik nog geen ervaring in mijn leven had gehad, was ik nu wellicht geen creationist meer. Maar ik kan niet ontkennen omdat mijn geloof zich on the money deliverde.

Ik hecht totaal geen geloof in de ggz en nochtans word ik er al sedert kind aan onderworpen. Die gebruiken gewoon mensen als labrat, noteren wat in boekjes en spelen dat door naar hogerhand. Het is pas als ge er voor kunt en wilt betalen dat je naar mensen kan gaan die hun beroep serieus nemen. Hoewel er mensen in de zorg zijn die het heel serieus nemen, die zijn gedwongen protocol te volgen tot ze hun eigen praktijk openen en dan zijn ze nog altijd gebonden aan vele wetten. Hoewel ze dan wel hun eigen behandeling mogen uitdokteren.

Als je dan als patient naar een zorgverlening gaat met protocols waar de wachtzaal dagelijks volzit, niet omdat het goed is maar omdat ze het anders niet kunnen betalen, moet ge u afvragen wat die instelling voor u kan betekenen....

Echt inzetten op de ggz doe je niet op een forum of in een instelling maar ergens hoog op een berg of in een zweethutje ofzo. Fuck de mainstream gast, loop daar niet in mee want het is van de mensenmoordenaar die ons allen wilt meetrekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Misschien eens stoppen met alles in hokjes te verdelen en u gelijk stellen aan die van de ggz. Misschien weet ge het wel beter en staat ge er boven? Als de GGZ geen deliverance brengt, waarom dan blijven hopen? Als ik nog geen ervaring in mijn leven had gehad, was ik nu wellicht geen creationist meer. Maar ik kan niet ontkennen omdat mijn geloof zich on the money deliverde. Ik hecht totaal geen geloof in de ggz en nochtans word ik er al sedert kind aan onderworpen. Die gebruiken gewoon mensen als labrat, noteren wat in boekjes en spelen dat door naar hogerhand. Het is pas als ge er voor kunt en wilt betalen dat je naar mensen kan gaan die hun beroep serieus nemen. Hoewel er mensen in de zorg zijn die het heel serieus nemen, die zijn gedwongen protocol te volgen tot ze hun eigen praktijk openen en dan zijn ze nog altijd gebonden aan vele wetten. Hoewel ze dan wel hun eigen behandeling mogen uitdokteren. Als je dan als patient naar een zorgverlening gaat met protocols waar de wachtzaal dagelijks volzit, niet omdat het goed is maar omdat ze het anders niet kunnen betalen, moet ge u afvragen wat die instelling voor u kan betekenen.... Echt inzetten op de ggz doe je niet op een forum of in een instelling maar ergens hoog op een berg of in een zweethutje ofzo. Fuck de mainstream gast, loop daar niet in mee want het is van de mensenmoordenaar die ons allen wilt meetrekken.

Voor E-werkers wordt de tragiek der mensheid steeds pijnlijker naarmate hun herstelonderzoek steeds meer voortschrijdende inzichten oplevert, en dat is niet omdat ze deze zouden moeten verzinnen maar simpelweg door te reflecteren over wat velen al eens gezegd hebben. En hiermee getuigen ze slechts van loyaal te zijn jegens de richtlijnen van de GGZ, om vervolgens door diezelfde GGZ afgeschreven te worden als wormvormige aanhangsels die dan het product moeten voorstellen van de GGZ. Over ethiek reppen we met geen woord, en over wat pubers met een telraam evengoed kunnen bedenken of becijferen, nog veel minder. Maar wees vooral welkom om het zelf ook eens te proberen, en niet slechts te wachten tot een volgende lotgenoot zelfmoord pleegt om de symptomen te laten kloppen, alsof we niet eens gewoon mens zouden mogen zijn?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Voor E-werkers wordt de tragiek der mensheid steeds pijnlijker naarmate hun herstelonderzoek steeds meer voortschrijdende inzichten oplevert, en dat is niet omdat ze deze zouden moeten verzinnen maar simpelweg door te reflecteren over wat velen al eens gezegd hebben. En hiermee getuigen ze slechts van loyaal te zijn jegens de richtlijnen van de GGZ, om vervolgens door diezelfde GGZ afgeschreven te worden als wormvormige aanhangsels die dan het product moeten voorstellen van de GGZ. Over ethiek reppen we met geen woord, en over wat pubers met een telraam evengoed kunnen bedenken of becijferen, nog veel minder. Maar wees vooral welkom om het zelf ook eens te proberen, en niet slechts te wachten tot een volgende lotgenoot zelfmoord pleegt om de symptomen te laten kloppen, alsof we niet eens gewoon mens zouden mogen zijn?  

Wees gewoon een man.... en dan geen social justice warrior. Become a warrior of the cross.

Kijk maar eens door je gelovige bril naar de ethiek anno 2020, waarmee ze de nieuwe generatie van jongs af mee voeden en hoe we van het ene in het andere in een versneld tempo rollen. 

En jij vraagt je af waarom mensen suicidaal worden? Maar wat je eigenlijk doet is er nog een schepje bovenop doen. Het is als aan uw beul gaan vragen om het iets zachter aan te doen terwijl er steeds meer mensen in lijn komen te staan. Die zal er dan net een schepje bovenop doen en er nog mee lachen ook.

Ter informatie; ik ben de beul niet... Ik ben al lang van dat platform weg gelopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Wees gewoon een man.... en dan geen social justice warrior. Become a warrior of the cross. Kijk maar eens door je gelovige bril naar de ethiek anno 2020, waarmee ze de nieuwe generatie van jongs af mee voeden en hoe we van het ene in het andere in een versneld tempo rollen. En jij vraagt je af waarom mensen suicidaal worden? Maar wat je eigenlijk doet is er nog een schepje bovenop doen. Het is als aan uw beul gaan vragen om het iets zachter aan te doen terwijl er steeds meer mensen in lijn komen te staan. Die zal er dan net een schepje bovenop doen en er nog mee lachen ook. Ter informatie; ik ben de beul niet... Ik ben al lang van dat platform weg gelopen.

Zelfs tot twee tellen lukt niet eens meer op een nuchter doordachte manier, het is nog veel erger dan we ooit hadden durven vermoedden. Maar experten in letterlijk alles, vooral in het beschrijven van de neveneffecten die alles nog meer verduisteren, als blinde mollen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Zelfs tot twee tellen lukt niet eens meer op een nuchter doordachte manier, het is nog veel erger dan we ooit hadden durven vermoedden. Maar experten in letterlijk alles, vooral in het beschrijven van de neveneffecten die alles nog meer verduisteren, als blinde mollen. 

Er zijn geen experten, alleen mensen die weten wat voor zichzelf het beste werkt. Gij zoekt het nog bij een ander te bevestigen, wat dus geheid tot falen is omdat ge op een wereld vol slechte mensen woont die onbewust synchroon meelopen met het beestensysteem.

Red pilled Blue Pilled Plugged Unplugged.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Er zijn geen experten, alleen mensen die weten voor zichzelf het beste werkt. Gij zoekt het nog bij een ander te bevestigen, wat dus geheid tot falen is omdat ge op een wereld vol slechte mensen woont die onbewust synchroon meelopen met het beestensysteem. Red pilled Blue Pilled Plugged Unplugged.

Er bestaat letterlijk niets, en al wat bestaat moet kapot, er bestaan geen mensen op deze planeet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Er bestaat letterlijk niets, en al wat bestaat moet kapot, er bestaan geen mensen op deze planeet.

Iedereen krijgt op het einde van de rit de totale som van diens daden... Wie niets deed komt er nog beter van af die alles gingen corrigeren vanuit hun menselijke zieke natuur. -

Mensen zijn een wegwerpproduct op deze planeet. Wist je dat dan nog niet? Dat is ethisch verantwoord anno 2020. Nog efkes en alles is echt gedigitaliseerd en krijgen we vanop afstand updates. Dat zal wellicht deze eeuw nog gebeuren.

Maar ge moet maar miljarden hebben, beetje image consulting op TV doen en mensen laten zich opnieuw in de nieuwe leugen conditioneren. You can’t fool all the people all the time. Daarom dat ze nu via draconische middelen de finale stage van hun agenda moeten doordrukken.... Ze willen niet verliezen voor ze de ultieme macht verworven hebben als Hitler voor hen. Stratego en information wars. Enkel de leugenaars doen aan censuur. Enkel fascisten beschuldigen de andere zijde van de daden waar ze zelf schuldig aan zijn. Enkel het domme plebs volgt in die leugens en laat zich opjutten door een msm alsof het westen een racistische natie is. Wacht tot het tij keert en ons racistisch noemen erkend zal worden als racisme.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Fundamenteel:

Iedereen krijgt op het einde van de rit de totale som van diens daden... Wie niets deed komt er nog beter van af die alles gingen corrigeren vanuit hun menselijke zieke natuur. -Mensen zijn een wegwerpproduct op deze planeet. Wist je dat dan nog niet? Dat is ethisch verantwoord anno 2020. Nog efkes en alles is echt gedigitaliseerd en krijgen we vanop afstand updates. Dat zal wellicht deze eeuw nog gebeuren. Maar ge moet maar miljarden hebben, beetje image consulting op TV doen en mensen laten zich opnieuw in de nieuwe leugen conditioneren. You can’t fool all the people all the time. Daarom dat ze nu via draconische middelen de finale stage van hun agenda moeten doordrukken.... Ze willen niet verliezen voor ze de ultieme macht verworven hebben als Hitler voor hen. Stratego en information wars. Enkel de leugenaars doen aan censuur. Enkel fascisten beschuldigen de andere zijde van de daden waar ze zelf schuldig aan zijn. Enkel het domme plebs volgt in die leugens en laat zich opjutten door een msm alsof het westen een racistische natie is. Wacht tot het tij keert en ons racistisch noemen erkend zal worden als racisme.

Hoe diepgaand of doordacht de analyse ook, stigma is een dodelijk proces waar je eens mee zal lachen, en niet eens wetend wat er aan de hand is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Mensen zijn een wegwerpproduct op deze planeet. Wist je dat dan nog niet?

Stel dat iemand zegt dat na vijf jaar in alle integriteit hulpvragen stellen de tijd en ervaring het voordeel van de twijfel heeft ingehaald, zou je dat dan arrogant vinden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-3-2020 om 14:29 zei Dat beloof ik:

Rode pindakaas heggeschaar vroeger ook.

Ja, leuke vraag, voor wie of voor wat zouden we nu de GGZ hulpvragen blijven stellen? Is dat nu omdat we ons ook zorgen maken om anderen, of gewoon omdat we het nu eenmaal leuk vinden om vragen te stellen over een tragisch absurde wereld waar GGZ-experten er schijnbaar niet in slagen om het verband te leggen tussen kapitale denkfouten en wat veel lotgenoten in mensentaal zeggen? Ja, waarom zouden we het leven nog enige nutswaarde toekennen, zou het dan ook geen doordachte beslissing kunnen zijn om afstand te nemen van dit soort leven? Wie gelooft dit verhaal nu nog? En wie weet nu waar dit eigenlijk over gaat? Simpele maar misschien wel doordachte hulpvragen, meer niet. Het deert werkelijk niemand, tot daar de E-werkers die verkeerdelijk dachten dat ze nog mensen waren, de volgende blunder op het palmares, vergeef ons het ongemak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-3-2020 om 12:36 zei Noel2:

De soteriologie gaat uit van ‘redding’. In een opvolgend denken gaat het om het verkrijgen van een identiteit die handelt vanuit overtuiging. Destructie kan een dergelijke overtuiging zijn. De religieuze zoektocht naar een bestendige identiteit (met zegen) brengt bij het Christendom verlichting uit genade, bij boeddhisme verlichting uit overgave. Mogelijk is er bij het spiritisme geen verlichting.

Ken je dat, E-werkers die domme vragen stellen? Simpel gaat het zo, zou het mogelijk zijn dat economische platitudes, het politieke debat en de neveneffecten zoals deze zich kunnen manifesteren binnen het schizoïde spectrum enig verband houden met elkaar? Zo ja, waarom niet? Oplossing, laat ons met rust met je oeverloos gekrakeel, het is immers nooit de bedoeling geweest dat E-werkers ook hun verstand zouden gebruiken. Resultaat, een aantal E-werkers maakt zich een beetje zorgen maar durft niets meer zeggen, want stigma bestaat niet. Moeilijk? Gevolgen? Liefde en verbondenheid, co-creatie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

Er zijn geen experten, alleen mensen die weten wat voor zichzelf het beste werkt.

Als het leven een open geheim is, en iedereen hetzelfde kan zien, dan kunnen we ons de vraag stellen hoe het komt dat niet iedereen hetzelfde weet, of anders interpreteert. Het wonder van informatie, het verdwijnt niet uit de ether, we kunnen het wel vergeten of naar de achtergrond verdringen, of door andere informatie laten overschaduwen, of vermengen met gedachten die een oorspronkelijk idee er heel anders doet uitzien dan wat het principieel zegt. Op deze manier kijkt een aantal naar de wereld, een wereld vol oplossingen of kansen, maar niet gezien, of niet bewust van. Met de lockdown is er even over gesproken, alle schulden en begrotingstekorten waren voor heel even weg, iemand gehoord? Zo gaat het, sommige dingen dringen niet door, tenzij we ze aandacht geven en laten groeien, door communicatie en netwerking, als licht in duisternis, het wonder van informatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-3-2020 om 14:47 zei Fundamenteel:

Een boer of een scheet?

Ken je dat, bijzondere ervaringen binnen de GGZ, het is werkelijk magisch. Hoe kan je dat als E-werker ervaringsgericht toetsen? Heel simpel, als je thuis een goed boek leest en je begint je zorgen te maken over de inhoud, hierin in het bijzonder een paar passages oplicht en dit boek meeneemt naar de GGZ, dan verdwijnen niet enkel die passages maar plots heel dat boek, alsof dat nooit geschreven werd. En als je thuis komt, dan verschijnt dat boek weer, wat dan weer een wonder kan genoemd worden. De strikvraag komt aan het eind, wat is nu precies de hulpvraag van de klant?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 29-3-2020 om 11:02 zei Fundamenteel:

Als ik dat plaatje dan voor ogen neem lijkt het me sterk dat we daar beter op terugkomen.

Als het navigerende zelf bevangen raakt tussen twee werelden dan is het vaak een helse taak om dat helder te krijgen, wat eigenlijk verbluffend eenvoudig is maar door de meeste GGZ-experten niet eens (h)erkend wordt, zelfs tegengewerkt. En wanneer we die twee werelden over elkaar zouden leggen dan krijg je inzage in het wereldbeeld zoals een aantal E-werkers de hedendaagse realiteit dagelijks ervaren, wat concreet betekent dat ze kennis hebben van een aantal obstakels die herstel ernstig kunnen belemmeren, maar veel lotgenoten ook niet altijd weten. Om al deze redenen stellen ze in alle integriteit en bedachtzaamheid hulpvragen aan GGZ-experten, waar ze dan van het kastje naar de muur gestuurd worden om finaal te moeten herstellen van hun GGZ-ervaringen, maar je mag niet zeggen dat zoiets Kafkaiaans kan genoemd worden, gedenkend het lijden van lotgenoten niet gepast, maar wel congruent op basis van ervaringskennis die mensen ook de dood in kan jagen, letterlijk. En als je ook weet dat er tussen die twee werelden een telraam staat, dan krijg je een glimp van wat Einstein nu precies bedoelde, maar dat is bijzaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-3-2020 om 19:34 zei Fundamenteel:

Er is goed en er is kwaad.

Het verhaal van het paard en het water kennen een aantal E-werkers als geen ander, dit kunnen ze herhaaldelijk testen omdat het metaforische water een tijdloos element bevat. Een pragmatische vertaling komt er door het begrip biflatie vrij te presenteren, waarvan de meeste paarden niet weten wat het betekent. Op generlei kunnen ze hier enig oordeel over vellen, maar het is wel voldoende om heel wat lotgenoten tot levenslang te veroordelen, de normaal van deze wereld, niet de moraal. Maar verder worden de vreedzame E-werkers vertrappeld alsof ze niet eens zouden bestaan, het water gratis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei TTC:

Het verhaal van het paard en het water kennen een aantal E-werkers als geen ander, dit kunnen ze herhaaldelijk testen omdat het metaforische water een tijdloos element bevat. Een pragmatische vertaling komt er door het begrip biflatie vrij te presenteren, waarvan de meeste paarden niet weten wat het betekent. Op generlei kunnen ze hier enig oordeel over vellen, maar het is wel voldoende om heel wat lotgenoten tot levenslang te veroordelen, de normaal van deze wereld, niet de moraal. Maar verder worden de vreedzame E-werkers vertrappeld alsof ze niet eens zouden bestaan, het water gratis.

Ik heb nog nooit een Ewerker gezien? Wat is dat? In plaats van straathoekwerkers dan forumhoekwerkers ofzo?% lol

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb nog nooit een Ewerker gezien? Wat is dat? In plaats van straathoekwerkers dan forumhoekwerkers ofzo?% lol

Hoeveel hopelozer kan een situatie zijn, dat elke oplossing gekaapt wordt door het inflatoire denken waartoe het een hulp wil zijn, en hulpvragen hierover betekent dat je voor gek verklaard wordt, net omwille van het inflatoire denken. En wie denkt dat Einstein moeilijk te begrijpen is, heeft er enkel nog nooit over nagedacht, het is de eenvoud zelve. Maar toch succes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Hoeveel hopelozer kan een situatie zijn, dat elke oplossing gekaapt wordt door het inflatoire denken waartoe het een hulp wil zijn, en hulpvragen hierover betekent dat je voor gek verklaard wordt, net omwille van het inflatoire denken. En wie denkt dat Einstein moeilijk te begrijpen is, heeft er enkel nog nooit over nagedacht, het is de eenvoud zelve. Maar toch succes.

Check laatste filmpje humor topic. Ik ben sedert dan onophoudelijk aan het lachen....

Zalig die Britten...

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Check laatste filmpje humor topic. Ik ben sedert dan onophoudelijk aan het lachen.... Zalig die Britten...

Ja, je zit natuurlijk ook hopeloos gevangen, het is dan beter te lachen dan het verstand te gebruiken, zo werkt het nu eenmaal. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Ja, je zit natuurlijk ook hopeloos gevangen, het is dan beter te lachen dan het verstand te gebruiken, zo werkt het nu eenmaal. 

Ik gevangen? Ik denk dat ik nu zowat halverwege mijn stappenplan ben...

Vergeet trouwens niet dat ik 8 op 10 met gespreide armen ontwaak en de gehele dag door kan doen en laten wat ik wil....

Ik zal er niet suicidaal van worden ;)

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik gevangen? Ik denk dat ik nu zowat halverwege mijn stappenplan ben... Vergeet trouwens niet dat ik 8 op 10 met gespreide armen ontwaak en de gehele dag door kan doen en laten wat ik wil.... Ik zal er niet suicidaal van worden 

Je bent nog maar halverwege, spreken elkaar later nog eens. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ge doet alsof de aankomst het belangrijkste is.... The chase is better than the catch...

Dat is wat je allemaal denkt, hoe ga je reageren wanneer de psychische dis-identificatie plaatsgrijpt? Omdat je letterlijk alles beter weet dan wie ook, volstaat een eenvoudig antwoord. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Dat is wat je allemaal denkt, hoe ga je reageren wanneer de psychische dis-identificatie plaatsgrijpt? Omdat je letterlijk alles beter weet dan wie ook, volstaat een eenvoudig antwoord. 

Dan bel ik naar mijn psychiater en volg ik zijn advies op. Simpel toch.??

1 minuut geleden zei TTC:

Dat is wat je allemaal denkt, hoe ga je reageren wanneer de psychische dis-identificatie plaatsgrijpt? Omdat je letterlijk alles beter weet dan wie ook, volstaat een eenvoudig antwoord. 

Hoe zou ge reageren als ge met uw blote voeten in het strandzand staat en de zee neemt al uw zorgen met zich mee? Ge gaat na een dagje opladen in de zon een viske eten en sluit af met een ijsje om ‘s avonds in uw bed de golven nog te voelen?

Komt gij ooit nog in sync met de elementen? Komt ge ooit nog vanachter uw scherm? Of houdt ge u liever met ander mensen bezig?

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dan bel ik naar mijn psychiater en volg ik zijn advies op. Simpel toch.??

Veel succes, gelukkig weet je niet waar het over gaat, maar dat volgt dan wel. 

31 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hoe zou ge reageren als ge met uw blote voeten in het strandzand staat en de zee neemt al uw zorgen met zich mee? Ge gaat na een dagje opladen in de zon een viske eten en sluit af met een ijsje om ‘s avonds in uw bed de golven nog te voelen? Komt gij ooit nog in sync met de elementen? Komt ge ooit nog vanachter uw scherm? Of houdt ge u liever met ander mensen bezig?

We hadden het over psychische dis-identificatie, niet over al dit gezever. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid