Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Gelukkig weet ik dat idd niet... hehe Maar ik weet het dan wel nadat ik belde haha... Ieder zijn vakkennis

Als ik al een bewijs voor God zou willen zoeken, dan zou ik dat vooral doen door te zoeken naar iets dat tijdloos is. Verschillende concepten binnen tijd en ruimte lijken me hier de expressie van, waarvan ik vermoed dat niet iedereen deze kent. We zoeken verder, misschien zijn er nog wel veel meer, zoals eenvoud bijvoorbeeld. Maar misschien dat tijdloos ook moeilijk te vangen of te bevatten valt binnen een continu bewegende wereld of door het strikt lineaire denken, het is in ieder geval vreemd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Als ik al een bewijs voor God zou willen zoeken, dan zou ik dat vooral doen door te zoeken naar iets dat tijdloos is. Verschillende concepten binnen tijd en ruimte lijken me hier de expressie van, waarvan ik vermoed dat niet iedereen deze kent. We zoeken verder, misschien zijn er nog wel veel meer, zoals eenvoud bijvoorbeeld. Maar misschien dat tijdloos ook moeilijk te vangen of te bevatten valt binnen een continu bewegende wereld of door het strikt lineaire denken, het is in ieder geval vreemd.

Heb je dat filmpje nu gezien in het humor topic? Lachen is gezonder dan melancholisch reflecteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Heb je dat filmpje nu gezien in het humor topic? Lachen is gezonder dan melancholisch reflecteren.

Het lijkt logisch om te veronderstellen dat tijdloos makkelijker aan de aandacht ontglipt dan dat het begrepen zou worden, en eenmaal je dat weet de wereld als een weerzinwekkende vertoning overkomt. Veel christenen zeggen dat, God toelaten betekent je schikken naar tijdloosheid, niet omdat de ene of andere groep uitverkoren zou zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-3-2020 om 20:48 zei Noel2:

Het is dan toch een jezelf forceren, dat onder-scheiden.

Oplossingsgerichte denkers zitten meestal moederziel alleen thuis, zich de vraag stellend of ze niet beter gewoon hun euthanasie kunnen aanvragen. En dat zeggen ze uit ervaringskennis, na een ervaringsgericht herstelonderzoek waarmee ze zowat alle hoeken van de kamer gezien hebben, niet omwille van de oplossingen zelf maar door wat hier soms van gemaakt wordt. En als ze hiermee naar de GGZ stappen uit morele overweging, wordt het zowaar nog veel erger, de paradox. Maar moederziel alleen thuis, starend uit het raam, denkend over hoe het zou kunnen zijn, de moed en hoop in de schoenen. Heel af en toe zetten ze eens een berichtje op een forum, over vanalles en nog wat om de tijd te doden, samen met hen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Oplossingsgericht is wat anders dan oplossen.

Vandaag zijn er alleen nog maar belangenkwesties, en over het maatschappelijke belang zullen we het nadien nog wel eens hebben. Je kent het, perverse effecten, het kan ontstaan door een initieel misschien goedbedoeld systeem dat pas na verloop z’n mankementen begint te vertonen. Op dat moment wordt het als een onmogelijke opdracht gepercipieerd om er nog een speld tussen te krijgen, terwijl we eigenlijk maar een tandenstoker nodig hebben om heel het systeem te laten imploderen. Het zijn manieren van zeggen, makkelijker om aan te tonen dan dat iemand er aandacht voor zou kunnen hebben, want we zijn te druk bezig met de perverse effecten een oplossing te bieden. Ergo, vandaag zijn er alleen nog maar belangenkwesties, zegt een aantal E-werkers in de GGZ die af en toe een hulpvraag stellen uit morele overweging, valt niet zo op.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Vandaag zijn er alleen nog maar belangenkwesties, en over het maatschappelijke belang zullen we het nadien nog wel eens hebben. Je kent het, perverse effecten, het kan ontstaan door een initieel misschien goedbedoeld systeem dat pas na verloop z’n mankementen begint te vertonen. Op dat moment wordt het als een onmogelijke opdracht gepercipieerd om er nog een speld tussen te krijgen, terwijl we eigenlijk maar een tandenstoker nodig hebben om heel het systeem te laten imploderen. Het zijn manieren van zeggen, makkelijker om aan te tonen dan dat iemand er aandacht voor zou kunnen hebben, want we zijn te druk bezig met de perverse effecten een oplossing te bieden. Ergo, vandaag zijn er alleen nog maar belangenkwesties, zegt een aantal E-werkers in de GGZ die af en toe een hulpvraag stellen uit morele overweging, valt niet zo op.

Wegwezen bij de GGZ. Dat zijn prutsers die niet weten wat er aan de hand is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-3-2020 om 14:29 zei Dat beloof ik:

Rode pindakaas heggeschaar vroeger ook.

Bijzonder is dit, naarmate we steeds meer abstraheren kan het oplossen van een wereldprobleem steeds meer op kinderspel gaan lijken, om vervolgens aan volwassenen hulp te gaan vragen die je voor gek verklaren. Alle gekheid op een stokje, de stellingen van Einstein zijn heel waarheidsgetrouw, wat natuurlijk best met de nodige professionaliteit beschouwd kan worden in een sfeer van milde overreding. Met een blik op de toekomst, niet op het verleden dat slechts kan leiden tot een zoektocht naar schuldigen die oneindig kan doorgaan, mijn mening.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-3-2020 om 14:56 zei Fundamenteel:

Lol ooeeeee ik heb schrik.

Als het tot levenslang veroordelen van eenvoudige mensen al een netelige kwestie is, hoe gaat het dan worden wanneer dit onterecht blijkt? Ik hou m’n hart vast, het lijkt daarom beter en vooral raadzaam om er nu al hulpvragen over te stellen, ter preventie van erger. Maar net omwille van een overvloed aan bewijslast, des te pijnlijker, omdat vanuit dat standpunt veel gedreven wordt vanuit onwetendheid. En hoe kom je dat te weten? Veel E-werkers in de GGZ weten dit inmiddels, omdat ze nu net van hun stoornissen een kracht hebben gemaakt, op basis van hun herstelonderzoek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei TTC:

Als het tot levenslang veroordelen van eenvoudige mensen al een netelige kwestie is, hoe gaat het dan worden wanneer dit onterecht blijkt? Ik hou m’n hart vast, het lijkt daarom beter en vooral raadzaam om er nu al hulpvragen over te stellen, ter preventie van erger. Maar net omwille van een overvloed aan bewijslast, des te pijnlijker, omdat vanuit dat standpunt veel gedreven wordt vanuit onwetendheid. En hoe kom je dat te weten? Veel E-werkers in de GGZ weten dit inmiddels, omdat ze nu net van hun stoornissen een kracht hebben gemaakt, op basis van hun herstelonderzoek.

Ja hoe veranderen we wat niet wilt veranderen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja hoe veranderen we wat niet wilt veranderen?

Het laatste nieuwe inzicht dat ik uit m’n herstelonderzoek kon ventileren is weer bijzonder, angst krijgen van angst voor vrijheid. Deze angst is er gekomen door de aspiraties van de nieuwe GGZ diepgaander te beschouwen, wat eigenlijk niet meer zegt dan dat de oude GGZ stigmatiserend reageert op derde orde impulsen die door E-werkers goedbedoelend aangeleverd worden. De betrokken E-werkers menen hierin een verklaring te vinden voor het waarom eenvoud steeds tot een complexiteit verheven wordt, en hiermee eenvoud dan ook naar de achtergrond verdrijft, samen met de klant, lotgenoten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-6-2020 om 21:02 zei Kaasjeskruid:

En tot welke categorie behoor jij?

Het volgende thema is om beter te kunnen begrijpen wat roepen in de woestijn nu precies wil zeggen, het vermoeden is namelijk ontstaan dat het samenhangt met de metafoor van het paard en het water. En wat een aantal E-werkers in de GGZ dan in het bijzonder interesseert is het correlaat met de psychische ongemakken van lotgenoten, in wisselwerking met de omgeving die schijnbaar niet altijd het innerlijke van een aantal kan peilen. De vereenzaming die hierop volgt kan immers ook leiden tot suïcide, simpelweg omdat er zo verschrikkelijk veel aandacht voor de klant bestaat, wat paradoxaal lijkt. Maar om een idee te geven, vorig jaar juni hebben we nog eens een hulpvraag gesteld, over iets eenvoudigs dat lotgenoten niet onbelangrijk vinden, zelfs pijnlijk, alsof hun harten bloeden en niemand merkt het, het gaat voorbij, zonder begrip, ondanks alles.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei TTC:

Het laatste nieuwe inzicht dat ik uit m’n herstelonderzoek kon ventileren is weer bijzonder, angst krijgen van angst voor vrijheid. Deze angst is er gekomen door de aspiraties van de nieuwe GGZ diepgaander te beschouwen, wat eigenlijk niet meer zegt dan dat de oude GGZ stigmatiserend reageert op derde orde impulsen die door E-werkers goedbedoelend aangeleverd worden. De betrokken E-werkers menen hierin een verklaring te vinden voor het waarom eenvoud steeds tot een complexiteit verheven wordt, en hiermee eenvoud dan ook naar de achtergrond verdrijft, samen met de klant, lotgenoten.

Volgens mij zou ik eens een ander paradigma op uzelf toepassen.

Als je ontwaakt en dit leest; de ggz is nu officieel doodverklaard op dit forum. ?  Het is anti christelijk ;)

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Volgens mij zou ik eens een ander paradigma op uzelf toepassen. Als je ontwaakt en dit leest; de ggz is nu officieel doodverklaard op dit forum. Het is anti christelijk 

Hoe verhoudt zich de leugen tot onwetendheid, als ik op dit eigenste moment niet eens weet dat wat ik schrijf, niet gewoon een leugen is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-3-2020 om 14:43 zei Fundamenteel:

Wellicht nog een blinde vlek?

Als we kwaadwillig hadden geweest dan hadden we wellicht niet het geduld gekoesterd om vijf jaar lag hulpvragen te stellen aan GGZ-experten, maar evengoed gewoon terroristen kunnen worden. En als we na vijf jaar nog steeds moeten toelichten waarom, dan weet je ook wat het OPS-lijderschap betekent, maar misschien niet wil weten, ontwijken, negeren en marginaliseren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-3-2020 om 14:47 zei Fundamenteel:

Gevolgd door een doodse stilte, ik heb ook nooit chance he.

Over deze stelling, diegene die slordig is met de waarheid in kleine zaken, kan niet worden vertrouwd in grote zaken, van Einstein, stelt een aantal E-werkers in de GGZ al vijf jaar hulpvragen, uit morele overweging. Op de vraag of er ook naar de klant geluisterd wordt, ligt het antwoord altijd in de toekomst en na verloop van tijd voorspelbaar, wat monddood betekent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei TTC:

Als we kwaadwillig hadden geweest dan hadden we wellicht niet het geduld gekoesterd om vijf jaar lag hulpvragen te stellen aan GGZ-experten, maar evengoed gewoon terroristen kunnen worden. En als we na vijf jaar nog steeds moeten toelichten waarom, dan weet je ook wat het OPS-lijderschap betekent, maar misschien niet wil weten, ontwijken, negeren en marginaliseren.

Maar die andere zijde is mss wel kwaadwillig?

Ik heb nog regelmatig te maken met mensen die mijn levensstijl marginaliseren. Ge leeft nu eenmaal op een wereld tussen een dom klootvolk in grote meerderheid....

Er valt hier niets te herstellen door een ander mens. Enkel voor eigen deur keren... en als ge dan toch wilt strijden; opper geen herstel voor de minions van de duivel. Bloed is op hen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar die andere zijde is mss wel kwaadwillig? Ik heb nog regelmatig te maken met mensen die mijn levensstijl marginaliseren. Ge leeft nu eenmaal op een wereld tussen een dom klootvolk in grote meerderheid.... Er valt hier niets te herstellen door een ander mens. Enkel voor eigen deur keren... en als ge dan toch wilt strijden; opper geen herstel voor de minions van de duivel. Bloed is op hen.

Wat ik altijd bijzonder pijnlijk heb gevonden, zijn mensen die zich druk maken over dat wat de goudstandaard genoemd wordt. Wat we hierover kunnen lezen bijzonder, het complotgehalte van die orde dat een redelijke dialoog als onwaarschijnlijk kan geacht worden, bovenop de sowieso al turbulente dialoog wanneer het over geldzaken gaat. Maar wat zou een simpele E-werker in de GGZ hier nu zo verschroeiend pijnlijk aan kunnen vinden? Enig idee?

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei TTC:

Wat ik altijd bijzonder pijnlijk heb gevonden, zijn mensen die zich druk maken over dat wat de goudstandaard genoemd wordt. Wat we hierover kunnen lezen bijzonder, het complotgehalte van die orde dat een redelijke dialoog als onwaarschijnlijk kan geacht worden, bovenop de sowieso al turbulente dialoog wanneer het over geldzaken gaat. Maar wat zou een simpele E-werker in de GGZ hier nu zo verschroeiend pijnlijk aan kunnen vinden? Enig idee?

Ik ken geen e werkers?

Wat zou een roze vliegende olifant daar van vinden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ken geen e werkers? Wat zou een roze vliegende olifant daar van vinden?

Al wordt de hoop steeds minder en het idee van euthanasie steeds aanlokkelijker, maar misschien vinden E-werkers, dat zijn de noodlijdende klanten, ooit nog wel eens een GGZ-expert die een simulatie wil maken tussen een wereld met inbegrip van de tot nader onderzoek ingediende epistemologische obstakels, en een wereld waarin verondersteld wordt dat deze zijn hersteld. Om het pas dan nog eens te willen hebben over liefde en verbondenheid, normen, waarden en ethiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Al wordt de hoop steeds minder en het idee van euthanasie steeds aanlokkelijker, maar misschien vinden E-werkers, dat zijn de noodlijdende klanten, ooit nog wel eens een GGZ-expert die een simulatie wil maken tussen een wereld met inbegrip van de tot nader onderzoek ingediende epistemologische obstakels, en een wereld waarin verondersteld wordt dat deze zijn hersteld. Om het pas dan nog eens te willen hebben over liefde en verbondenheid, normen, waarden en ethiek.

En dat terwijl de zon schijnt zeg... ook een goeiemorgen.

Ga eens wandelen in short en tshirt met desnoods teensletsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

En dat terwijl de zon schijnt zeg... ook een goeiemorgen. Ga eens wandelen in short en tshirt met desnoods teensletsen.

Verwoestende gedachte is het, dat iemand een wonderpil zou uitvinden en hiermee naar de GGZ stapt met de vraag om hulp, en vervolgens tot levenslang veroordeeld wordt. Verbeeldingskracht kan hier helpen, het zou immers betekenen dat een enkele GGZ-expert het lot van de rest van wereld in handen heeft, veronderstellend dat het inderdaad een wonderpil is. Maar dat zijn denkexperimenten die wellicht enkel de meest dwazen onder ons maken, maar evenzeer tot levenslang veroordeeld worden. Maar toch succes met het onherstelbaar gewaande herstel, straks mag je je ervaringsverhaal komen vertellen, de nieuwste rage van de GGZ, gezellig.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei TTC:

Verwoestende gedachte is het, dat iemand een wonderpil zou uitvinden en hiermee naar de GGZ stapt met de vraag om hulp, en vervolgens tot levenslang veroordeeld wordt. Verbeeldingskracht kan hier helpen, het zou immers betekenen dat een enkele GGZ-expert het lot van de rest van wereld in handen heeft, veronderstellend dat het inderdaad een wonderpil is. Maar dat zijn denkexperimenten die wellicht enkel de meest dwazen onder ons maken, maar evenzeer tot levenslang veroordeeld worden. Maar toch succes met het onherstelbaar gewaande herstel, straks mag je je ervaringsverhaal komen vertellen, de nieuwste rage van de GGZ, gezellig.  

Mensen die een wonderpil uitvinden houden dat op deze zieke wereld best voor zichzelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid