Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

Zojuist zei Noel2:

Mag ik dan stilletjes vertrekken, of is er nog een taak voor me?

Het is nog niet begonnen, je kan het al eens proberen maar wellicht met hetzelfde resultaat, tijd is rijp.

Zojuist zei Fundamenteel:

Noël begrijpt je beter dan ik. 

Over wat precies had je dan nagedacht?

5 minuten geleden zei Noel2:

Mag ik dan stilletjes vertrekken, of is er nog een taak voor me?

Het mag inmiddels duidelijk zijn dat eenvoud onze grootste hoop herbergt, simpelweg omdat we daar het minst aan denken als antwoord op dit overweldigend complexe leven. De proef op de som laat dit snel merken, net zoals het psychische lijden dat zich vormt door het onbegrip hierover, er getuige van zijn, in hartenpijn en verdriet, in machteloosheid en eenzaamheid, in stigma en marginalisatie, in quarantaine in achterkamertjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Het is nog niet begonnen, je kan het al eens proberen maar wellicht met hetzelfde resultaat, tijd is rijp.

Over wat precies had je dan nagedacht?

Het mag inmiddels duidelijk zijn dat eenvoud onze grootste hoop herbergt, simpelweg omdat we daar het minst aan denken als antwoord op dit overweldigend complexe leven. De proef op de som laat dit snel merken, net zoals het psychische lijden dat zich vormt door het onbegrip hierover, er getuige van zijn, in hartenpijn en verdriet, in machteloosheid en eenzaamheid, in stigma en marginalisatie, in quarantaine in achterkamertjes.

Gaat China de economische schade aan de wereld vergoeden denk je?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Effe serieus, houdt ge u staande?

Achterlijk, om schrik van te krijgen, om zo snel mogelijk van deze wereld te verdwijnen, geen hoop meer, kapot getrold. 

Op 26-3-2020 om 14:29 zei Dat beloof ik:

Rode pindakaas heggeschaar vroeger ook.

Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen. Naast de kwestie reageren of schijnargumenten in de discussie brengen zijn strategieën om gebruikers binnen de gemeenschap doelbewust te frustreren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Waarom schrik? Ik toonde mijn steun en was bereid tot hulp.

Echt, dit is walgelijk, heel de wereld is immers zo. 

30 minuten geleden zei Noel2:

Mag ik dan stilletjes vertrekken, of is er nog een taak voor me?

Het correct interpreteren van ‘nieuwe’ informatie is van cruciaal belang om niet in verwarring en tumult te verzanden, dit is eigen aan paradigmaverschuivingen. Veel vaker ontstaat er interferentie, dit wil zeggen dat twee denkkaders met elkaar verward worden en de communicatie stroef verloopt, zelfs uitmondend in ‘non-dialoog’ waar de betrokken partijen klakkeloos langs elkaar heen lijken te praten. Er vloeien dan veel woorden maar er is geen communicatie, op dat moment wordt het zoeken naar aansluiting om de spreekwoordelijke violen op elkaar af te stemmen. Pionier op het vlak van paradigmaverschuivingen is Thomas Kuhn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Echt, dit is walgelijk, heel de wereld is immers zo. 

Het correct interpreteren van ‘nieuwe’ informatie is van cruciaal belang om niet in verwarring en tumult te verzanden, dit is eigen aan paradigmaverschuivingen. Veel vaker ontstaat er interferentie, dit wil zeggen dat twee denkkaders met elkaar verward worden en de communicatie stroef verloopt, zelfs uitmondend in ‘non-dialoog’ waar de betrokken partijen klakkeloos langs elkaar heen lijken te praten. Er vloeien dan veel woorden maar er is geen communicatie, op dat moment wordt het zoeken naar aansluiting om de spreekwoordelijke violen op elkaar af te stemmen. Pionier op het vlak van paradigmaverschuivingen is Thomas Kuhn.

Dus als iemand steun betuigt en bereid is tot hulp (buiten uw ideologie) is het schrikwekkend en achterlijk? Ik begrijp dat ni

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Dus als iemand steun betuigt en bereid is tot hulp (buiten uw ideologie) is het schrikwekkend en achterlijk? Ik begrijp dat ni

Het is verwarrend om te stellen dat overkoepelende waarheden in verdoken gebieden liggen, vooral omdat ze zich als open geheimen aan ons voordoen. Mysterieus is het, alsof een wildgroei aan problemen een ondoordringbaar kluwen gaan vormen voor dat wat doorheen alles straalt, slechts de enkeling beroerend om er vervolgens expressie aan te geven, versmacht in hoop, het kind gedood. Zoekend, wroetend, ongezien, ongehoord, onbegrepen, het falen compleet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei TTC:

Het is verwarrend om te stellen dat overkoepelende waarheden in verdoken gebieden liggen, vooral omdat ze zich als open geheimen aan ons voordoen. Mysterieus is het, alsof een wildgroei aan problemen een ondoordringbaar kluwen gaan vormen voor dat wat doorheen alles straalt, slechts de enkeling beroerend om er vervolgens expressie aan te geven, versmacht in hoop, het kind gedood. Zoekend, wroetend, ongezien, ongehoord, onbegrepen, het falen compleet.

Laat ons toch maar dat kind reanimeren en nieuw badwater geven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Laat ons toch maar dat kind reanimeren en nieuw badwater geven. 

Hoe we dat nu precies doen is eigenlijk verbluffend eenvoudig, en het is het doen waar niemand toe verplicht wordt dat het bevestigen zal. In een poging om verticale bewustzijnsgroei in horizontale zin te weerspiegelen, maken we een vereenvoudigde schets van de werkelijkheid. Met volledig links heel de geschiedenis tot op heden, om vanaf dan een transformatieproces weer te geven dat ons geestelijk in een andere dimensie plaatst dat rechts in het schema staat. En dit vormt dan tevens ook de last in de vorm van diverse stoornissen, net zoals de integratie van kennis noodzakelijk wordt om een redelijk debat toe te laten. Vanuit het vernieuwde perspectief merken we op dat zowat elke dialoog onbewust gekaapt wordt door het vigerende denken dat zich laat leiden door een aantal epistemologische obstakels die als een destructieve kracht de geambieerde ethische upgrade teniet doen, om op die manier te verklaren dat niets mogelijk is en in dezelfde beweging dan maar alles naar de catacomben te verdrijven. Voeg hier nog de participatie van een aantal trollen aan toe en het theologische discours wordt totaal waardeloos, om dan op God te roepen in de hoop dat de hand van Jupiter ons helpen zal, wat onder deze omstandigheden absurd is, en vooral pijnlijk voor diegenen die zich hier bewust van zijn.

 68apy7x.png

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei TTC:

Hoe we dat nu precies doen is eigenlijk verbluffend eenvoudig, en het is het doen waar niemand toe verplicht wordt dat het bevestigen zal. In een poging om verticale bewustzijnsgroei in horizontale zin te weerspiegelen, maken we een vereenvoudigde schets van de werkelijkheid. Met volledig links heel de geschiedenis tot op heden, om vanaf dan een transformatieproces weer te geven dat ons geestelijk in een andere dimensie plaatst dat rechts in het schema staat. En dit vormt dan tevens ook de last in de vorm van diverse stoornissen, net zoals de integratie van kennis noodzakelijk wordt om een redelijk debat toe te laten. Vanuit het vernieuwde perspectief merken we op dat zowat elke dialoog onbewust gekaapt wordt door het vigerende denken dat zich laat leiden door een aantal epistemologische obstakels die als een destructieve kracht de geambieerde ethische upgrade teniet doen, om op die manier te verklaren dat niets mogelijk is en in dezelfde beweging dan maar alles naar de catacomben te verdrijven. Voeg hier nog de participatie van een aantal trollen aan toe en het theologische discours wordt totaal waardeloos, om dan op God te roepen in de hoop dat de hand van Jupiter ons helpen zal, wat onder deze omstandigheden absurd is, en vooral pijnlijk voor diegenen die zich hier bewust van zijn.

 68apy7x.png

Het is de rechtse kolom waar we beide ontsporen. We kunnen ook cirkels blijven draaien.

En versta me niet verkeerd eh. Ik zou veel daarin steunen, maar ik ben uw obstakel niet in die tabel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Het is de rechtse kolom waar we beide ontsporen. We kunnen ook cirkels blijven draaien.

Echt om schrik van te krijgen, in reactie op het cognitieve failliet gaat het in de andere richting waardoor extreme verrechtsing een uitkomst biedt en de maatschappelijke spanning op alle fronten en domeinen nog sterker opgedreven wordt. De verglazing als ongeleide projectielen die in de duisternis elkaar bekampen en hiermee elke progressie of bewustzijnsgroei fnuikt op een manier dat religie of theologie tot karikatuur verheven wordt, zich sterk op de borst kloppend en genietend van dat wat het in alle onderliggende frustratie weet stuk te maken. En zo wordt het waarachtige van religie als een smet op een samenleving die sowieso al niet weet hoe ze zichzelf in gevangenschap houdt, ondanks een A4'tje volstaat om het transparant te maken. Zo helpe ons God, omdat het nu eenmaal mooi staat, het drama der mensheid, omdat optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen te moeilijk was, waarvan akte in het jaar 2020. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

Tis wederom een lekker oeverloos gelul-topic aan het worden hè? Nee sorry: een herhalingsoefening.

Lekker geslapen? 

Zojuist zei Fundamenteel:

En versta me niet verkeerd eh. Ik zou veel daarin steunen, maar ik ben uw obstakel niet in die tabel.

Hoop je alleen nooit meer tegen te komen, het gaat ver voorbij elke vorm van elementair fatsoen, dat is alles. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Weet dat ik onvoorwaardelijk van je blijf houden. En als we elkaar nog eens zien zal ik je hartelijk de hand waaien. 

Ik denk niet dat je daar je optreden mee zal kunnen verbloemen, ook buiten mensen manipulerend onder allerhande voorwendselen die mensen energie laat verspillen alsof het achterlijke dwazen zijn, een mooie les die ons anders naar de toekomst laat kijken en niemand meer laat vertrouwen. De lijnen en grenzen zijn nu wel heel duidelijk, geveinsde charmes behoren tot andere hoedanigheden die velen nietsvermoedend tot slachtoffer maakt, de dramatische getuigenissen legio. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Ik denk niet dat je daar je optreden mee zal kunnen verbloemen, ook buiten mensen manipulerend onder allerhande voorwendselen die mensen energie laat verspillen alsof het achterlijke dwazen zijn, een mooie les die ons anders naar de toekomst laat kijken en niemand meer laat vertrouwen. De lijnen en grenzen zijn nu wel heel duidelijk, geveinsde charmes behoren tot andere hoedanigheden die velen nietsvermoedend tot slachtoffer maakt, de dramatische getuigenissen legio. 

Ja het is allemaal mijn schuld. Ik manipuleer omdat ik niet meeloop in de filosofie en fundamenteel vasthang aan mijn kernwaarden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ja het is allemaal mijn schuld. Ik manipuleer omdat ik niet meeloop in de filosofie en fundamenteel vasthang aan mijn kernwaarden.

Ik denk zelfs niet dat je de ernst bevat, alsof je denkt dat iedereen respectloos is wanneer ze je hun kennis doorgeven in de veronderstelling dat je het allemaal ernstig zou nemen. Nu dit verhaal weer, alsof je een wandelende handleiding bent geworden maar nog steeds niet begrijpt welke diepe impact dat heeft op mensen in je omgeving die je met veel plezier denigreert en tot nihil tracht te herleiden, alsof de wereld al niet gestoord genoeg is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei TTC:

Ik denk zelfs niet dat je de ernst bevat, alsof je denkt dat iedereen respectloos is wanneer ze je hun kennis doorgeven in de veronderstelling dat je het allemaal ernstig zou nemen. Nu dit verhaal weer, alsof je een wandelende handleiding bent geworden maar nog steeds niet begrijpt welke diepe impact dat heeft op mensen in je omgeving die je met veel plezier denigreert en tot nihil tracht te herleiden, alsof de wereld al niet gestoord genoeg is. 

Kunt ge misschien eens stoppen en u op andere mensen richten? Ik heb u serieus genomen en enkel scheldpartijen terug gekregen. Is dat mij te wijten? So fucking be it gast, maar laat het nu effies los en stop met mij overal te volgen en quoten !!!

Als ge me nooit meer wilt zien, zoek me dan ook niet op. Eenvoud

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Kunt ge misschien eens stoppen en u op andere mensen richten? Ik heb u serieus genomen en enkel scheldpartijen terug gekregen. Is dat mij te wijten? So fucking be it gast, maar laat het nu effies los en stop met mij overal te volgen en quoten !!! Als ge me nooit meer wilt zien, zoek me dan ook niet op. Eenvoud

Je hebt veel te veel grenzen overschreden, de tijd van de kleine kindjes is nu voorbij. En ik hoop oprecht dat je geen schade aanricht aan anderen, letterlijk alles maak je kapot. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Je hebt veel te veel grenzen overschreden, de tijd van de kleine kindjes is nu voorbij. En ik hoop oprecht dat je geen schade aanricht aan anderen, letterlijk alles maak je kapot. 

Ik heb de grens overschreden dat ge onze persoonlijke vetes zelf tussen nieuwe leden in hun eerste draad komt mengen? Zie je het wel van jezelf met uw ocd’s?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid