Spring naar bijdragen

De toekomst van het Christendom in Nederland


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik ben een filmstudent uit Limburg en ben momenteel bezig met een onderzoek over de toekomst van het Christendom in Nederland. Ik ben religieus opgevoed maar merk om me heen dat religie een steeds kleinere rol speelt, dus ik vraag me waar alle christenen zijn?

En dit leek me de perfecte plek om wat verschillende meningen te krijgen.

Dus, hoe denken jullie dat de toekomst van het Christendom eruit ziet? Denken jullie dat kerken/organisaties bepaalde dingen kunnen doen om het Christendom (voor de nieuwe generatie) weer wat meer op de voorgrond te krijgen? 

Alle input is welkom, ik ben heel benieuwd!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat de enige oplossing zal zijn dat men de wekelijkse bijeenkomsten verplaatst naar huiskamers en dat het allemaal intiemer wordt en meer toegepast op praktische zaken. 

Bijvoorbeeld zal er werk gemaakt moeten worden van lokale meditatielessenen eventueel groepsmeditaties en kleine lokale sociale dienstverleningprojecten in de algemene samenleving.

Daardoor krijg je meer lokale gemeenschappen waarin nieuwe leden gemakkelijker kunnen ervaren wat het is Jezus in je dagelijkse leven te integreren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Bazalel20:

Hallo allemaal!

Ik ben een filmstudent uit Limburg en ben momenteel bezig met een onderzoek over de toekomst van het Christendom in Nederland. Ik ben religieus opgevoed maar merk om me heen dat religie een steeds kleinere rol speelt, dus ik vraag me waar alle christenen zijn?

En dit leek me de perfecte plek om wat verschillende meningen te krijgen.

Dus, hoe denken jullie dat de toekomst van het Christendom eruit ziet? Denken jullie dat kerken/organisaties bepaalde dingen kunnen doen om het Christendom (voor de nieuwe generatie) weer wat meer op de voorgrond te krijgen? 

Alle input is welkom, ik ben heel benieuwd!